Når forteller dere de nærmeste?

Vi har bestemt oss for at om alt ser bra ut på ultralyd på torsdag, så skal vi fortelle barna og besteforeldre ❤️
 
Last edited:
Det blir leenge til! Mistet en liten jente i uke 13 i februar...og hadde da fortalt hele verden i uke 12....det var fryktelig vondt og jeg angra veldig på at alle visste det. Så denne gangen blir det å vente lengre...
 
Denne ganger vil vi ikke dele med noen så lenge vi klarer. Har en familie som kommer til å mase at jeg jobber for mye. Pga jobben må jeg reise en del og jeg vil ikke høre at dette er ikke bra osv…
 
Nå har vi fortalt de fleste i min familie (foruten den ene broren min) og olde/besteforeldre på min side. Vi forteller nok til svigers og til bonusbarn når vi er litt lengre på vei og at vi har vært på flere UL :)
 
Jeg har fortalt det til mine nærmeste, er kjekt at di vet om det skal gå galt også ☺️
 
Jeg føler at "alle" vet det allerede, men jeg har en jobb som er farlig for baby så jeg måtte fortelle sjefen så fort jeg fikk positiv test :wtf: Og alle kolleger skjønner da med en gang :rolleyes:Siden det er sånn har vi like godt fortalt det til familie og nære venner, er godt å ha dem om det skulle gå galt :Heartred
 
Har ikke tenkt på når vi skal fortelle det, men det blir nok lenge til. Dette blir barn nr 4, ingen forventer det og jeg er redd noen kanskje ikke blir så glade på våre vegne fordi DE syns det føles for mye med 4 barn..

På jobb har jeg lyst til å se hvor lang tid det tar før noen mistenker noe.. (bortsett fra sjefen, som jeg kommer til å måtte fortelle det til ganske snart). Nærmere jul, kanskje?
 
Har ikke tenkt på når vi skal fortelle det, men det blir nok lenge til. Dette blir barn nr 4, ingen forventer det og jeg er redd noen kanskje ikke blir så glade på våre vegne fordi DE syns det føles for mye med 4 barn..

På jobb har jeg lyst til å se hvor lang tid det tar før noen mistenker noe.. (bortsett fra sjefen, som jeg kommer til å måtte fortelle det til ganske snart). Nærmere jul, kanskje?

sitter med de samme tankene som deg.. venter også nr 4. og lurer på hva folk vil si og tenke :wideyed: eneste personen jeg vet som hadde blitt genuint superglad er min fine mamma, som døde i april.. ❤️
 
Er vårt første, så vi har bare fortalt et par venner. Vil vente ned å fortelle til familie for å spare de for skuffelsen om det ikke går. Siden vi har sagt det til noen venner har vi noen å støtte oss på om vi mister :Heartred skal på ultralyd når jeg er 12+2 og da skal vi fortelle familien!
 
Fortalt det til foreldre og søsken på begge sider. Og ei venninne som fikk vite det for å gjøre det lettere da vi skulle på konsert sammen
 
Så utrolig gøy at så mange ikke skal si noe! Her forventer nok ingen det, så vi skal ikke si det til noen. Må si det på jobb etterhvert slik at det kan planlegges. Har kjøpt inn hcg brikker som ser ut som korona-hurtigtest. Skal ta en sånn og sende til sjefen min gleder meg!! Men ikke før etter jul tenker jeg, hvis jeg ikke blir veldig dårlig.
 
Tenker vi venter med å dele nyheten med de fleste frem til etter vi har tatt fosterdiagnostikk. Noen av mine venner vet det allerede pg mødrene våres. Men dette er barn nr 5 for min del og barn nr2 til kjæresten min. Så de fleste får vel bakoversveis:laughing001 når de får vite at barn nr 5 er på vei.. Vurderer sterkt å la vær å fortelle det til folk.. bare la de gjette..:anyone:cat:
 
Her skal vi holde det hemmelig så lenge vi klarer så får vi se hvor lenge det er:hilarious:
 
Tenker vi venter med å dele nyheten med de fleste frem til etter vi har tatt fosterdiagnostikk. Noen av mine venner vet det allerede pg mødrene våres. Men dette er barn nr 5 for min del og barn nr2 til kjæresten min. Så de fleste får vel bakoversveis:laughing001 når de får vite at barn nr 5 er på vei.. Vurderer sterkt å la vær å fortelle det til folk.. bare la de gjette..:anyone:cat:
ja gjør det! Vi vil ikke si det før folk begynner å ane selv ;) er ikke i det smaleste spektret, så kan lett gå over halvveis før det synes, tror jeg! Det gjorde jeg med nr 2 , holdt det hemmelig til uke 21, da sa jeg det :)
 
Synes det er vanskelig å holde det skjult, har så lyst til å fortelle! Men samtidig vil jeg gjerne holde det hemmelig leeeenge, og på ett vis kunne det gjerne vært hemmelig til lille hadde meldt sin ankomst:rolleyes::laughing002
Vi er veldig glade for graviditeten, men jeg er redd for reaksjonene når det blir offentlig da flere har uttrykt at vi er for gamle (jeg blir snart 38 og samboer er 40):dance008 Kjenner at jeg har lite lyst til å ta imot negative kommentarer på noe som er et personlig valg og den fineste gaven en kan få.. Er redd det blir hardt å takle:confused005
Men men, får tenke ut et lurt svar til de som evt skulle komme med en negativ reaksjon, og prøve å drite i det:rolleyes:
 
Synes det er vanskelig å holde det skjult, har så lyst til å fortelle! Men samtidig vil jeg gjerne holde det hemmelig leeeenge, og på ett vis kunne det gjerne vært hemmelig til lille hadde meldt sin ankomst:rolleyes::laughing002
Vi er veldig glade for graviditeten, men jeg er redd for reaksjonene når det blir offentlig da flere har uttrykt at vi er for gamle (jeg blir snart 38 og samboer er 40):dance008 Kjenner at jeg har lite lyst til å ta imot negative kommentarer på noe som er et personlig valg og den fineste gaven en kan få.. Er redd det blir hardt å takle:confused005
Men men, får tenke ut et lurt svar til de som evt skulle komme med en negativ reaksjon, og prøve å drite i det:rolleyes:
Jeg fyller 37 like før termin, og mannen fyller 40 neste år. Jeg har ikke engang tenkt tanken på at vi er gamle. Har hatt mange samtaler med jevnaldrende om "glad at småbarnstiden snart er forbi" og "godt å slippe nattevåk" og bare jattet med, men jeg tror helt ærlig at folk kommer til å bli glade på våre vegne♥️
 
Synes det er vanskelig å holde det skjult, har så lyst til å fortelle! Men samtidig vil jeg gjerne holde det hemmelig leeeenge, og på ett vis kunne det gjerne vært hemmelig til lille hadde meldt sin ankomst:rolleyes::laughing002
Vi er veldig glade for graviditeten, men jeg er redd for reaksjonene når det blir offentlig da flere har uttrykt at vi er for gamle (jeg blir snart 38 og samboer er 40):dance008 Kjenner at jeg har lite lyst til å ta imot negative kommentarer på noe som er et personlig valg og den fineste gaven en kan få.. Er redd det blir hardt å takle:confused005
Men men, får tenke ut et lurt svar til de som evt skulle komme med en negativ reaksjon, og prøve å drite i det:rolleyes:

jeg fyller 38 i desember. Tenker ikke tanken om at jeg er «for gammel» engang.
Flere av mine jevnaldrende venner mener derimot at de selv er for gamle og HELT FERDIG med babyer.
Folk er forskjellige:dance011

Jammen godt er det!
 
Synes det er vanskelig å holde det skjult, har så lyst til å fortelle! Men samtidig vil jeg gjerne holde det hemmelig leeeenge, og på ett vis kunne det gjerne vært hemmelig til lille hadde meldt sin ankomst:rolleyes::laughing002
Vi er veldig glade for graviditeten, men jeg er redd for reaksjonene når det blir offentlig da flere har uttrykt at vi er for gamle (jeg blir snart 38 og samboer er 40):dance008 Kjenner at jeg har lite lyst til å ta imot negative kommentarer på noe som er et personlig valg og den fineste gaven en kan få.. Er redd det blir hardt å takle:confused005
Men men, får tenke ut et lurt svar til de som evt skulle komme med en negativ reaksjon, og prøve å drite i det:rolleyes:
Jeg er 42, nesten 43 ved fødsel.
Og alene om dette.
Tenker at om noen synes det er feil av meg å gjøre dette, så får det være deres sak. For meg har det vært et mangeårig savn, og uten "Mr Right" ridende inn på hvit hest, ble det rett og slett noe jeg valgte å gjøre alene.
De av familie og venner som vet at jeg har vært på prøveren, har alle vært positive til forsøket og unner meg alt godt. Det er DE som betyr noe i lengden!
 
Jeg er 42, nesten 43 ved fødsel.
Og alene om dette.
Tenker at om noen synes det er feil av meg å gjøre dette, så får det være deres sak. For meg har det vært et mangeårig savn, og uten "Mr Right" ridende inn på hvit hest, ble det rett og slett noe jeg valgte å gjøre alene.
De av familie og venner som vet at jeg har vært på prøveren, har alle vært positive til forsøket og unner meg alt godt. Det er DE som betyr noe i lengden!
Fantastisk!!! Jeg tenker at det ikke går på alder, men hva man faktisk orker og ha mulighet å gi av lek og energi!
 
Vi har fortalt det til familiene våre, ettersom de uansett vet at vi holder på med prøverør. Ville vært slitsomt å måtte lyve hele tiden :whacky011 Fortalte det alt fra positiv test til uke 7.
 
Back
Topp