Når forteller dere andre?

Har fortalt det til 4 venninner, dei to første fortalte eg ved at eg snappa den positive graviditetstesten :p Dei andre litt seinare. Venter med å fortelle familie til vi er 3-4 mnd på vei tenker vi. :finger:

Jeg har fortalt det til ganske mange, men jeg har ikke "delt nyheten" om at "det kommer en baby" til noen. Det tør jeg ikke å håpe på enda, selv om alt har sett bra ut på TUL i både uke 6, 7, 8 og nå sist 9+6 (får oppfølging på sykehuset pga tre tidligere SA). Jeg har fortalt det til folk jeg omgås for å forklare hvorfor jeg er så trøtt og kvalm (og noen ganger sur) og ikke klarer å sitte på en stol så lenge, og til venner og familie som jeg trenger at er der for meg i mine bekymringer og plager og som er der hvis det går galt. Jeg er dessuten utrolig dårlig på å lyve, og klarer ikke å ikke si det til folk når folk spør hvordan det går. Har løyet til noen perifere bekjente og det gjør vondt i hele meg når jeg lyver!

Nyheten om at baby er på vei slipper jeg ikke før jeg er i uke 13 eller noe. Hvis jeg selv klarer å tro på det da.

Har fortalt til et par gode venner + mamma. Blir nok ikke å fortelle mer før rundt uke 13.

Fortalte familien vår i dag. Sendte bilde av guttungen som holder en plakat med teksten «big brother» og et ultralydbilde. Svigermor skjønte det ikke :hilarious:

Måtte fortelle det til jobben dagen etter at jeg fant ut selv (uke 4), så der vet alle det. Har en jobb med mange potensielle farer for gravide. Det føles merkelig at mennesker jeg ikke er så nær vet før min egen familie.

Mine to nærmeste venninner fikk vite det samme dag, om noe går galt så ønsker jeg deres støtte.

Vi planlegger å dele nyheten med nærmeste familie etter første UL rundt uke 10, derifra vil det nok spre seg lengre ut i slekten sakte, men sikkert.

Har fortsatt ikke fortalt det til noen, men må nok fortelle foreldrene mine nå til uka siden jeg skal besøke dem på hytta noen dager i høstferien. Skummelt! :wideyed:

Har fortalt det til foreldrene mine, ett søsken av kjæresten og til sjefen. Resten forteller vi det til etter uke 12 en gang(er planen i hvert fall). Hatt litt komplikasjoner til nå, så godt å ha noen å snakke med, men samtidig greit å ha kontroll på hvem som vet det i tilfelle det ikke går veien.

Back
Topp