Når fortelle?

En person i vår omgangskrets har klart å spre det gode budskap på fest :rolleyes: Så vi valgte å fortelle Facebook det nå med bilde fra TUL! Ikke akkurat det vi så for oss, men ville at det skulle være VÅR nyhet, og ikke noen andres! Så da er det i alle fall alle som vet det rundt oss nå!

En person i vår omgangskrets har klart å spre det gode budskap på fest :rolleyes: Så vi valgte å fortelle Facebook det nå med bilde fra TUL! Ikke akkurat det vi så for oss, men ville at det skulle være VÅR nyhet, og ikke noen andres! Så da er det i alle fall alle som vet det rundt oss nå!
Årh så kjedelig :banghead: er litt sånn her og, kom inn på den lokale sparen her om dagen da jeg fikk et"gratulerer" slengt etter meg av ei venninde av mi søster. Har sagt så tydelig at det bare er nærmeste familie enda. Blærh

Årh så kjedelig :banghead: er litt sånn her og, kom inn på den lokale sparen her om dagen da jeg fikk et"gratulerer" slengt etter meg av ei venninde av mi søster. Har sagt så tydelig at det bare er nærmeste familie enda. Blærh
Så kjedelig. Det er uansett dårlig gjort å si sånt videre, og spesielt når man har fått beskjed om at det ikke er greit. Det er litt derfor jeg ikke har sagt det til noen ennå. Hvis det ikke går veien vil jeg gjerne vite hvem som vet og ikke. Men gleder meg til å fortelle også. Det er jo veldig hyggelig når man får gjøre det selv :)

Jeg har bare delt med mine to nærmeste venninner, og sjefen på jobb. Skal nok dele det til teamet mitt ganske snart, er lærer så de merker at jeg ikke er helt meg selv. Kommer til å vente lenge med å fortelle det til alle andre. Det er egentlig bare fordi svigermor kommer på besøk i vinterferien (fra Nordland) og vil ikke at hun skal få vite det lenge etter alle andre. Og vil ikke ta det over telefon.

Selvfølgelig blir det noe annet om det begynner å vises veldig! Da må vi finne på en annen løsning:dead:

Nei fy søren.. er så dårlig!

Vi forteller nesten med en gang vi oppdager at jeg er gravid. Går ikke an å skjule det for jeg blir så dårlig

Nå har vi delt nyheten med våre foreldre og søsken. Er ca 11 uker på vei, og var på ultralyd i dag med gode resultater. Da var det som om det gikk opp for meg at det mest sannsynlig blir baby i august, og jeg turte å slippe det innpå meg selv. Og da føltes det også fint å dele :Heartred
Fra nå av sier vi det nok til venner når vi treffes, og det faller seg naturlig. Usikker på når jeg skal fortelle på jobb. Neste uke? Eller etter vinterferien? Vi får se.

Nå har vi delt nyheten med våre foreldre og søsken. Er ca 11 uker på vei, og var på ultralyd i dag med gode resultater. Da var det som om det gikk opp for meg at det mest sannsynlig blir baby i august, og jeg turte å slippe det innpå meg selv. Og da føltes det også fint å dele :Heartred
Fra nå av sier vi det nok til venner når vi treffes, og det faller seg naturlig. Usikker på når jeg skal fortelle på jobb. Neste uke? Eller etter vinterferien? Vi får se.
Åå så fint! :Heartred Og fint å fortelle andre når det faller seg naturlig! Gleder meg også til når jeg tør å slippe det mer innpå meg.

Jeg sa det tidlig til familie og venner sist, og jeg sa det tidlig denne gangen. Dersom ting ikke går veien, hadde jeg vært åpen med familie og venner om det også og jeg synes det er godt å ha støtten hele veien. I tillegg er jeg såpass redusert i formen at det er greit at folk vet hvorfor, så de ikke tror noe er galt... :laughing002 Sa det til venner etterhvert som jeg snakka med de etter positiv test og til foreldrene våre sa vi det etter privat ultralyd ved uke 7/8.

Hva synes dere om å fortelle det på bursdagen til besteforelder og tanter?

Begge tantene og den ene bestemoren har bursdagsfeiring om et par uker. For meg virker det som om de har et avslappet forhold til bursdag og er ikke sånne som skal være eneste i fokus disse dagene, men blir så usikker.

Begge tantene og den ene bestemoren har bursdagsfeiring om et par uker. For meg virker det som om de har et avslappet forhold til bursdag og er ikke sånne som skal være eneste i fokus disse dagene, men blir så usikker.
Jeg tenker det kommer an på de som har bursdag. Jeg vurderte å vente til min mor og bror skal feire bursdag om et par uker, og tror det ville gått helt fint. Bursdagene er mest en anledning for å samle familien og være sammen.
Men nå hadde jeg lyst til å fortelle det nå i stedet. Hvis poenget er å fortelle til mange på en gang så kan du jo evt fortelle de som har bursdag i forkant? Og høre om det går greit å dele nyheten med andre i selskapet?

Er 11+4 i dag. Jobber som lærer. Bor på en pitteliten plass der alle kjenner alle. Gubben driver lokalbutikken, så vi er veldig eksponert i bygda begge to. Har lyst å vente, men tror nok jeg forteller det til elevene mine på fredag. Fordi jeg har lyst å si det til dem sjøl, vil ikke at de skal høre det på bygda. Ryktene er dessverre begynt å gå litt har jeg skjønt... Og så sier jeg det til kollegene mine også på fredag. To kollegeer er i tillegg mødre til elever i klassa mi. Jeg gjentar: kjempeliten plass!!! :laughing001 Ideelt sett ville jeg venta litt til, men det er mange venner her som vet nå, og for å kontrollere og eie det sjøl tror jeg vi deler det på 11+6. Alt så bra ut på ultralyd 8+4. Så må slå meg til ro med at det fortsatt ser bra ut tror jeg. Tanker?

Hei, hvordan fortelle dere det til kommende besteforeldre/ og svigerforeldre?
Per telefon, sms/snap/melding på Messenger med bilde av f.eks. UL, eller når dere er sammen med de?
Har litt lyst fortelle idag og ikke vente liksom to helger til at vi er på besøk, vi bor i annen by. Snuser litt på om vi skal fortelle på høytaler i telefon senere i ettermiddag og så sende bilde av UL i familiegruppa på Messenger:D Men samboer ønsker invitere de på middag og fortelle da, vet ikke om jeg kan vente så lenge!

Per telefon, sms/snap/melding på Messenger med bilde av f.eks. UL, eller når dere er sammen med de?
Har litt lyst fortelle idag og ikke vente liksom to helger til at vi er på besøk, vi bor i annen by. Snuser litt på om vi skal fortelle på høytaler i telefon senere i ettermiddag og så sende bilde av UL i familiegruppa på Messenger:D Men samboer ønsker invitere de på middag og fortelle da, vet ikke om jeg kan vente så lenge!
Med første viste vi ultralydbilde når vi møttes (ganske tidlig, jeg var veldig dårlig. Rundt uke 8). Med nr. 2 tok vi på henne storesøstergenser når vi møttes (rundt uke 9, var veldig dårlig da også).

Denne gangen sendte jeg melding til mamma og pappa da jeg visste de (mamma mest) kom til å være litt «skeptiske». Orket ikke få reaksjonen face to face. Til svigers viste vi bilde i en FaceTime-samtale. Resten vet ikke enda. Vi tenker at eldste storesøster skal få vite det etter ultralyd neste uke og fortelle resterende :love7

Hos oss var det motsatt. Det var jeg som ville vente, mens mannen min gjerne ville dele. Men i går fikk jeg lyst til å fortelle, og da ble jeg plutselig veldig utålmodig :hilarious:
I går FaceTimet vi med både mine og hans foreldre og viste bilde fra ultralyd. Og så ringte vi rundt til søskenene våre. De ble veldig glade for å høre nyheten :Heartred

Da var budskapet fortalt til kommende besteforeldre og oldemor på morsdagen.
3 kaffebesøk på en dag:dead: At min oldemor som allerede har 11 oldebarn fra før skulle bli så glad hadde jeg ikke sett for meg!:Heartred Det ble godt mottatt av alle og det var godt å endelig få sagt nyheten:happy: Får bare håpe alt går godt fremover nå.

Vi skal i 95-års dag om ikke så lenge (baby sin oldefar, hans første oldebarn :Heartred) og vi velger å ikke dele nyheten med han (eller andre) den dagen. Jeg tror han hadde blitt kjempe glad altså, men vi ønsker at denne dagen skal handle om han.

Tror ikke det er rett eller galt her, til tanter/besteforeldre f.eks. hadde jeg lett fortalt det på bursdagen deres :happy:

Når er det innafor og fortelle søsken? Jeg har søsken på 13 år og vil skåne de om noe går galt, men samtidig har de spurt om det er noe galt med meg siden jeg er annerledes(holder meg mer borte siden jeg er kvalm). Er nå 12+4 og TOUL viste alt fint igår. Burde jo være ganske safe da? :angelic: Ææh blir liksom mer virkelighet og si det. Haha. Litt skummelt.

Når er det innafor og fortelle søsken? Jeg har søsken på 13 år og vil skåne de om noe går galt, men samtidig har de spurt om det er noe galt med meg siden jeg er annerledes(holder meg mer borte siden jeg er kvalm). Er nå 12+4 og TOUL viste alt fint igår. Burde jo være ganske safe da? :angelic: Ææh blir liksom mer virkelighet og si det. Haha. Litt skummelt.
Jeg tenker at hvis det går galt når man har kommet så langt, så er det et så stort tap at jeg ville delt det med de nærmeste uansett. Og når de merker at det er noe annerledes nå, så vil de vel også merke sorgen om det skulle gå galt? Og da er det kanskje fint å kunne fortelle hva det er, heller enn å holde dem utenfor? Husk at barn er fantasifulle, og flinke til å finne på egne historier og årsaker når noe virker unormalt for dem.

Back
Topp