Når fortelle?

Skal på TUL Lillejulaften! Får forhåpentligvis gode nyheter der, å har kjøpt ei julekule til min mamma der det står «Mormor 2025» på :) Den skal hun få allerede når vi kommer dit lillejulaften. Vi er en familie der vi koser oss med litt godt i glasset i jula (barna er store :p ) så de kommer til å legge merke til at jeg ikke drikker. Så da forteller vi like gjerne familien det allerede i jula :) Storebror på 15 skal også få vite det den 23 des, like etter UL :)
Jeg håper jeg får ultralyd før julaften, hadde vært trivelig å fortelle da. Men det er tidlig da, uke 7.

Har kun fortalt om graviditeten til bestevenninna mi så langt :Heartpink Vi venter barn nr.5, vårt 3 felles barn. Vi venter med å si noe til familien og barna til vi har sett om alt ser bra ut på TUL :) Om alt ser bra ut så tror jeg vi forteller det til alle på julaften. Da vil jeg være 8+0.

Jeg håper jeg får ultralyd før julaften, hadde vært trivelig å fortelle da. Men det er tidlig da, uke 7.
Jeg bestilte privat! Koster litt, men det er verdt det for oss, så slipper vi å vente hele jula for å få «se» den lille! Samme her.. er 6+3 den dagen vi skal på TUL, og fortelle det til familien! Det er veldig tidlig, men jeg tenker at de kan få ta del av gleden nå på lik linje som å ta del i sorgen om det går feil vei :) Krysser fingre og tær OG fletter håret for at det går fint:smiley-angelic002

Jeg bestilte privat! Koster litt, men det er verdt det for oss, så slipper vi å vente hele jula for å få «se» den lille! Samme her.. er 6+3 den dagen vi skal på TUL, og fortelle det til familien! Det er veldig tidlig, men jeg tenker at de kan få ta del av gleden nå på lik linje som å ta del i sorgen om det går feil vei :) Krysser fingre og tær OG fletter håret for at det går fint:smiley-angelic002
Håper og krysser fingre på dine vegne! Det var ingen som hadde ledig privat i Tromsø de dagene som passer, og det finnes ikke private alternativer der jeg bor. Men i og med at jeg er i IVF-løp, skal jeg ha en ultralyd i uke 7, så håper de fikser det :-)

Håper og krysser fingre på dine vegne! Det var ingen som hadde ledig privat i Tromsø de dagene som passer, og det finnes ikke private alternativer der jeg bor. Men i og med at jeg er i IVF-løp, skal jeg ha en ultralyd i uke 7, så håper de fikser det :-)
Tusen taakk! Da krysser vi fingrene for at du får tilbud før jul også! Det hadde jo vært aller best:love2

Tusen taakk! Da krysser vi fingrene for at du får tilbud før jul også! Det hadde jo vært aller best:love2
Ja, så lenge det ikke blir for tidlig til å se noe. Er 6+0 18. desember, og 7+0 første juledag.

Sist var jeg på ultralyd 7+2 og 8+2 med mistenkt og så konstatert MA. Det er det lengste jeg har kommet i en graviditet, så blir milepæl å komme seg forbi det tidspunktet denne gangen.

Ja, så lenge det ikke blir for tidlig til å se noe. Er 6+0 18. desember, og 7+0 første juledag.

Sist var jeg på ultralyd 7+2 og 8+2 med mistenkt og så konstatert MA. Det er det lengste jeg har kommet i en graviditet, så blir milepæl å komme seg forbi det tidspunktet denne gangen.
De sier at hjertet begynner å slå rundt uke 6, så er det vi håper på å få se:angelic: Eller det å ta mål for å se om det er kortere eller lengre i forløpet! Spennende uansett! Skjønner at du er spent også, vi får håpe det går veien for deg denne gangen!!:Heartred

De sier at hjertet begynner å slå rundt uke 6, så er det vi håper på å få se:angelic: Eller det å ta mål for å se om det er kortere eller lengre i forløpet! Spennende uansett! Skjønner at du er spent også, vi får håpe det går veien for deg denne gangen!!:Heartred
Ja, håper dere får se hjerteslag :Heartred

Vi planlegger å fortelle det på julaften, da vi ellers regner med at alle skjønner det. Jeg synes det egentlig er for tidlig, men vi har bestilt UL til lørdagen før, så vi hvert fall kan se at det ser greit ut før vi sier noe.

Jeg håper å komme gjennom jula uten at det blir for åpenbart. Er bare 5+4 på julaften, og synes det er for tidlig å dele. Jeg får i alle fall kjøre hjem den kvelden.

Hadde vært fint å vente til vi har vært på en tidlig ultralyd i alle fall, egentlig gjerne TOUL også. Svigerfamilien bor langt unna, men vi skal på besøk dit i slutten av februar. Hadde vært litt hyggelig å dele mens vi er der, ikke over telefon.

Dere som ikke har behov for tilrettelegging på jobb, når forteller dere sjefen om graviditeten? Jeg kunne i utgangspunktet tenke meg å vente til 12 uker er passert. Men så er det jo fint for jobben å vite hva man har å planlegge etter?

Dere som ikke har behov for tilrettelegging på jobb, når forteller dere sjefen om graviditeten? Jeg kunne i utgangspunktet tenke meg å vente til 12 uker er passert. Men så er det jo fint for jobben å vite hva man har å planlegge etter?
Jeg trenger tilrettelegging men han får fortsatt ikke vite hvorfor jeg trenger det. Arbeidsgiver får vite det etter 12 uker. Han har ikke rett på å vite noe som helst egentlig, før langt uti svangerskapet. Tenker at hva som er fint for jobben ikke skal prioriteres, men heller hva man selv føler er bra for seg. :happy:

Vi venter til første ultralyd/kanskje litt før eller etter uke 12 en gang i januar/februar. Er 6+4 nå. Samboer ønsker at vi ikke deler for tidlig, selv om det er fristende å dele på julaften. Kun en god venninne vet om det nå, og det er litt godt å ha fred om det og.

Jeg måtte fortelle i dag. Er kjempetidlig (4+1), men jobber meg høy voldsrisiko så må fortelle med en gang vi blir gravide, da vi må ha tilrettelegging fra diverse pasienter, arbeidsoppgaver og situasjoner. Kommer til å måtte søke svangerskapspenger også, og bør være i annen rolle eller helt ute innen 12 uker. Måtte si fra tidlig sist også så har allerede måttet fortelle at jeg ikke var gravid lenger. Håper jeg slipper det nå

Jeg måtte fortelle i dag. Er kjempetidlig (4+1), men jobber meg høy voldsrisiko så må fortelle med en gang vi blir gravide, da vi må ha tilrettelegging fra diverse pasienter, arbeidsoppgaver og situasjoner. Kommer til å måtte søke svangerskapspenger også, og bør være i annen rolle eller helt ute innen 12 uker. Måtte si fra tidlig sist også så har allerede måttet fortelle at jeg ikke var gravid lenger. Håper jeg slipper det nå
Husk at du kan få tilrettelegging uten å si noe om hvorfor du trenger det :Heartblue

Jeg har ikke begynt i jobben enda da jeg akkurat fikk den men jeg fortalte det samtidig som jeg takket ja. Jeg vil nok behøve noe tilrettelegging etterhvert også er det noe jeg ikke kan gjøre men jeg rev plasteret av med en gang. Orker ikke å holde det skjult. Jobber som sykepleier på ortopedisk sengepost.

Husk at du kan få tilrettelegging uten å si noe om hvorfor du trenger det :Heartblue
Det visste jeg faktisk ikke.. men tror det ville blitt vanskelig rent praktisk i jobben min å få tilrettelagt på riktig måte uten å vite at jeg er gravid.. er sykepleier på akuttpsykiatrisk sengepost for voksne. Nå blir det hvert fall lettere å kreve tilretteleggingen jeg trenger :love7

Back
Topp