Når fortelle?

Det visste jeg faktisk ikke.. men tror det ville blitt vanskelig rent praktisk i jobben min å få tilrettelagt på riktig måte uten å vite at jeg er gravid.. er sykepleier på akuttpsykiatrisk sengepost for voksne. Nå blir det hvert fall lettere å kreve tilretteleggingen jeg trenger :love7
Lege kunne skrevet nøyaktig hvordan tilrettelegging du hadde trengt også hadde det løst seg helt fint. Men dersom man ønsker å dele det så er jo det enklest så klart :hello2

• Liker
Reactions: F96
Er det noen som har delt nyheten med familie i julen? Hvordan har det gått? :Heartred
Vi har delt med svigerpappa og en svigersøster, samt to av mine nærmeste venner. Venter nok med å fortelle det til resten av familien til vi har vært på ultralyd og sett at alt er greit 7.jan. Da er jeg 8+1.
Tipper vi venter til 10+0 med å fortelle resten.

Vi har delt med svigerpappa og en svigersøster, samt to av mine nærmeste venner. Venter nok med å fortelle det til resten av familien til vi har vært på ultralyd og sett at alt er greit 7.jan. Da er jeg 8+1.
Tipper vi venter til 10+0 med å fortelle resten.
Jeg skal også på ultralyd 7. januar, da er jeg 7+4. Venter med å fortelle til noen til etter det. Og helst en god del lengre. Synes det er enklere å holde det på avstand for meg selv når jeg ikke sier det høyt til andre.

Er det noen som har delt nyheten med familie i julen? Hvordan har det gått? :Heartred
Vi har fortalt til mine foreldre og til svigers. De ble så glad, og forsto godt at vi ville dele det tidlig uansett utfall. Var det vi og tenkte, da de er en utrolig god støtte:Heartpink Første barnebarn til svigers, så svigermor er allerede i gang med strikketøyet... Som hun sa, går det ikke denne gangen så går det neste gang. Fortalte det også til den ene broren min og svigerinna mi, vi har vært åpne om at vi prøver hele veien, og de har selv en liten på 2 mnd, så det var veldig stas å kunne si det til dem. Resten får vente litt til - vi har mange søsken begge to, så vi gleder oss veldig til å fortelle det til kommende tanter og onkler, men vil være litt lenger på vei først:)

Vi «måtte» er så dårlig så ble ikke mulig å skjule det så vi har fortalt alle vi har vært med i julen. Gikk helt fint :)

Jeg klarte utrolig nok å ikke fortelle til svigers. Er så dårlig, så må nok fortelle mine foreldre snart. Derimot fikk vi vite at søsteren til mannen venter baby til sommeren, 5 uker før oss!

Så hyggelig at flere av dere har delt :love7
Det er jo kjempekoselig å dele fine nyheter.

Vi er litt usikre på når vi skal fortelle denne gangen. Har i utgangspunktet lyst å vente så lenge som mulig med å fortelle til alle i familien, og nå skal vi heller ikke møte familie på en stund. Tipper vi satser på noe rundt slutten av februar/i løpet av mars. Uten at det er mer spesifikt. Nære venner og kollegaer som uansett ikke kjenner familien min kommer til å få vite det før☺️

Så usikker på om vi skal si det til de eldste ungene i helga. De er jo 13 og 15 år liksom, begynner å bli vanskelig å sjule nå :facepalm:
Dere andre med eldre barn, hva gjør dere?

Så usikker på om vi skal si det til de eldste ungene i helga. De er jo 13 og 15 år liksom, begynner å bli vanskelig å sjule nå :facepalm:
Dette har vi snakket litt om her hjemme også, har to jenter over 11 år. Tenker jo at det er kjekt at de får vite at noe står på, og dermed forstår både form og hvorfor vi er sliten :) og om det skulle skje noe (bank i bordet) så er det jo egentlig greit at de vet det også <3 er 6+3, men tror ikke det blir så veldig lenge til vi sier noe her.

Dette har vi snakket litt om her hjemme også, har to jenter over 11 år. Tenker jo at det er kjekt at de får vite at noe står på, og dermed forstår både form og hvorfor vi er sliten :) og om det skulle skje noe (bank i bordet) så er det jo egentlig greit at de vet det også <3 er 6+3, men tror ikke det blir så veldig lenge til vi sier noe her.
Vi sa det nå vi :hilarious:" hæææ, har vi plass til det?!?" Hahaha. Tror de ble glade:p

Jeg har en på 15 år, vi fortalte det til han ca ei uke før jul, da jeg ville at han skulle få vite det før resten. Var på UL på lillejulaften, da var jeg 6+3, vi fortalte det til resten av familen i jula! :)

Vet ikke helt når vi skal fortelle :) Har ikke veldig behov for å si det til «alle» enda. Kanskje etter TOUL, kanskje før:wacky:

Jeg har fortalt det til sjefen og min nærmeste kollega. I tillegg til min mor og mine kusiner som også er gravide. Venter til uke 12 før jeg forteller ungene og resten av verden. Ville gjerne ha fortalt det til ungene senere, men de går i samme barnehage som jeg jobber i - vet ikke hvor lenge det kan skjules :laughing002

Jeg gikk på en smell og fortalte det til min søster og mannen hennes bare noen dager etter positiv test - haha! Men det var litt fordi de skulle reise til utlandet i 2-3 måneder dagen etter, så er lenge til jeg ser de igjen.

Ellers har jeg nå fortalte det til mine nærmeste kollegaer (men ikke sjefen) og noen nære venninner + randome folk jeg treffer (frisøren, en eiendomsmegler, en person fra Finn.no :hilarious:).

Fortalte det til han som skal bli storebror når jeg var 7 uker. Han er 10 år. Med forbehold om at det kan skje noe, men jeg ville at han var en av de første som fikk vite det. Julaften fikk han lov å fortelle det til min familie som var på besøk, da var jeg 8 uker. Veldig stas var på tidlig ultralyd og så hjerteflimmer i uke 5+5.

Back
Topp