Når fortelle?

Spiire

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Gresskarfrøene2023
Når og hvem forteller dere først? Har alltid snakket med et par venninner fra positiv test, men ikke sagt det til noen denne gangen!

Jeg har fortalt det til ei god venninne. Svigerforeldre får vite det under julefrokosten på julaften og mine foreldre får vite det under gaveåpningen på julaften :Heartred vi ønsker å dele det med den nærmeste familien ganske tidlig :Heartred

Vi delte det med nærmeste familie ganske tidlig (foreldre, svigerforeldre og våre søsken) det føltes naturlig for oss, også fordi vi hadde sagt det til de dersom dette ikke går veien. Godt å ha noen å dele både glede og sorg med. Jobb og nære venner venter vi med til etter TOUL.

To nære venninner vet, pluss sjefen og én kollega. De fleste på jobb vet at vi er i en IVF-prosess, så mange aner vel noe.

Sist gang visste kun svigers og et fåtall venner vi skulle være med tidlig fordi jeg var så dårlig, så var uungåelig å fortelle dem tidlig. Resten fikk vite etter OTUL.

Denne gangen, bank i bordet, virker det som at jeg ikke er like intenst kvalm. Har allerede fortalt en håndfull venninner også skal vi fortelle min side av familien siden vi skal dit i julen. Hannens familie får enten vite det når vi kommer hjem igjen i romjulen eller over nyttår men er ikke like viktig for meg å holde tett om det denne gangen som sist.

Har fortalt det til noen venninner. Resten av familien får vite det på juleaften, som er uke 8‍‍. Da får alle vite, at meg og min svigerinne venter begge smått i 2025♥️ Gleder meg såååå‍

Vi forteller det også til de nærmeste i julen :Heartred Men unngår å fortelle det til toåringen vår og kusinene for å slippe skuffelser om det ikke går veien.

Vi fortalte det til familie og et par nære venner sånn rett etter av vi selv fant ut. Er vår første gang og jeg klarer ikke holde på hemmeligheter. Går det ikke veien så har jeg ikke noe imot å være åpen om det heller. Har vært mega åpen rundt IVF-prosessen til alle som har giddet å høre på, så syntes det er tullete for meg å være stille om alt nå :hello2

Vi fortalte det til familie og et par nære venner sånn rett etter av vi selv fant ut. Er vår første gang og jeg klarer ikke holde på hemmeligheter. Går det ikke veien så har jeg ikke noe imot å være åpen om det heller. Har vært mega åpen rundt IVF-prosessen til alle som har giddet å høre på, så syntes det er tullete for meg å være stille om alt nå :hello2
Jeg har det også litt sånn, «alle» vet at vi er i gang med IVF, så føles litt rart og gjennomsiktig å plutselig være så hemmelighetsfull. Samtidig har jeg mista så mange ganger nå, at jeg prøver å ikke dele med alle ennå, for å slippe å fortelle for mange hvis det ikke går veien. Men de nærmeste får vite nå snart. Er bare 4+5 nå.

Jeg måtte fortelle sjefen allerede 4+4 pga behov for tilrettelegging.
Vi skal til tidlig UL på lillejulaften, er da 6+6. Om alt ser bra ut forteller vi nærmeste familie på julaften :happy::happy:

Svært få vet. Meg og mannen. Og jobben min. Vi er svært få som jobber der. Pga tilrettelegging og sånn.

Har fortalt det til 4 nære familiemedlemmer, resten av de nærmeste får vite det etter tul

Fortalte jobben med engang pga tilrettelegging og en god venninne. Nærmeste familie får vite nærmere jul etter ultralyd uke 6. Tenker som så at vi vil fortelle de menneskene vi omgås mest og de vi ville fortalt om det ikke skulle gå bra.

Ikke fortalt det til noen enda. Er ganske sikker på at det blir litt kommentarer i og med at det er 4. mann som er på vei. Gruer meg litt til det. Det va jo ikke planlagt så det er litt omveltning til oss også.

Ikke fortalt det til noen enda. Er ganske sikker på at det blir litt kommentarer i og med at det er 4. mann som er på vei. Gruer meg litt til det. Det va jo ikke planlagt så det er litt omveltning til oss også.
Kjent litt på deg jeg også :hilarious: men altså, mankan jo ikke tenke på det. Deres problem!

Har fortalt det til tre nære venninner, og teamet på jobb mtp tilrettelegging. Vi har ikke planer om å fortelle noe til familie før vi hat passert 12 uker, da vi vet at det ikke er mulig å holde på noe hemmelig for svigers....

Vi venter nok med å fortelle til familie til vi er nærmere 12 uker. Har barn på 6 og 8 fra før og vil ikke dele med de etter alle andre og vil heller ikke at de skal måtte gå gjennom at vi mister. Det er jo aldri en garanti, men føler meg mer trygg når jeg er på tur ut av første trimester

Har bestillt genser til minsten som det står "storerbror" brodert på :Heartpink
Så spørs det om han skal gå med den i jula eller når han blir 3 i slutten av januar. :hilarious:
Kommer an på hvor tydelig det er i jula:p

Skal på TUL Lillejulaften! Får forhåpentligvis gode nyheter der, å har kjøpt ei julekule til min mamma der det står «Mormor 2025» på :) Den skal hun få allerede når vi kommer dit lillejulaften. Vi er en familie der vi koser oss med litt godt i glasset i jula (barna er store :p ) så de kommer til å legge merke til at jeg ikke drikker. Så da forteller vi like gjerne familien det allerede i jula :) Storebror på 15 skal også få vite det den 23 des, like etter UL :)

Back
Topp