Når foreldre kjefter på barna i butikken...

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
...hva tenker du da?

Må si jeg ble ganske satt ut av tonen på en forelder da jeg var i butikken nettopp. Ble ganske flau egentlig. Hva er vitsen med å kjefte for den minste ting liksom.
 
Irriterer meg meir over foreldre som lar ungene gjøre som dei vil i butikken uten å kjefte...
 
Kommer an på tone og språkbruk synes jeg. Vi vet jo ikke hva som har skjedd ellers den dagen. Men jeg ble vitne til en far som kjeftet på barna sine på butikken for en stund siden. Bannet hardt til barna. Det synes jeg ikke noe om.
 
Tenker som oftest ikke noe på det.. Er ikke min sak. Folk har hver sin oppdragelse,og unger og situasjoner er forskjellige.. Må kjefte/snakke strengt til min på 2,5 og..
Men er jo som oftest fordi hun prøver å ta opp/pelle på ting som ikke er lov (som oftest er knusbare ting),prøver å stikke av etc,mye masing etc ..
 
Irriterer meg meir over foreldre som lar ungene gjøre som dei vil i butikken uten å kjefte...
Det opplever jeg ofte der vi handler, unger som løper rundt og nesten løper ned andre. Jeg tok meg selv i å snakke til noen barn som holdt på å løpe ned barnevogna mi, foreldrene sa ikke ett kvekk.
 
Kommer an på tone og språkbruk synes jeg. Vi vet jo ikke hva som har skjedd ellers den dagen. Men jeg ble vitne til en far som kjeftet på barna sine på butikken for en stund siden. Bannet hardt til barna. Det synes jeg ikke noe om.
Signerer deg
 
Kommer helt an på situasjonen syns jeg...
 
Irriterer meg meir over foreldre som lar ungene gjøre som dei vil i butikken uten å kjefte...
Nå syns jeg ikke disse barna gjorde noe galt da. Iallfall ikke noe som var verdt å stå å kjefte høyt på dem i butikken for.
 
Man må da ikke kjefte,kan vel heller snakke til barna
Nettopp. Er måten man sier ting på. Og så ter man seg gjerne annerledes ute blant folk enn hjemme. Jeg kan gjerne bli sint hjemme dessverre, men har et filter ute blant folk!
 
Hva legger du i å kjefta da?
Sier ifra dersom min sønn er i overkant aktiv jeg altså!
 
Hva legger du i å kjefta da?
Sier ifra dersom min sønn er i overkant aktiv jeg altså!
Være sur i tonen og høylytt hvis de velger for mye godteri for eks. Det er da virkelig ikke noe å kjefte for etter min mening. Heller forklare at de ikke kan velge så mye.
 
Synes ikke noe om det faktisk! Mine barn hjelper det vertfall ikke å kjefte på, da eskalerer bare hele situasjonen. Mye bedre å snakke på en ordentlig måte, gjærne strengt, men ikke kjefting. Ikke noe gøy for de som er rundt heller i f.eks en butikk.
Så en gang ei mor som kjefta på et barn i 1-2 års alderen, fordi han sutra. Da ble jeg satt ut.
 
Kommer an på hva du legger i kjefting, men ofte tenker jeg "å, så deilig å se at andre også har det sånn!". Men det kommer som sagt veldig på hva du anser som kjefting. :)
Med kjefting så tenker jeg når man er sur og høylytt overfor barnet uten at set nødvendigvis er noen god grunn til det. Syns ikke barna oppførte seg noe spesielt dårlig akkurat.

Jeg tenker at hvis man er i møkkahumør, hvorfor sitter ikke den ene med barna i bilen og så stikker den andre inn og handler? ;)
 
Spørst litt på hva situasjon er og hvilken tone foreldrene bruker. Jeg kan heve stemmen og si i fra til ungene på butikken selv. Null problem.
 
Nettopp. Er måten man sier ting på. Og så ter man seg gjerne annerledes ute blant folk enn hjemme. Jeg kan gjerne bli sint hjemme dessverre, men har et filter ute blant folk!
Samme som her det.. Man trenger ikke ydmyke barna for åfå frem poenget tenker jeg
 
Back
Topp