Når en forfatterspire skriver dagbok

Vis vedlegget 373698

Så det må jo være bra...? Eller?
Skjønner ikke noe av dette, jeg.

Vis vedlegget 373699

Jippi!
Jeg kan drikke vin.
Og ta meg en pause fra Wild Yam.
:cool:

Eneste eg stusset på var progesteronen ifht referanseområdet? Eller er det jeg som misforstår? I follikelfase skal det være under 3 og i lutealfasen over 15? I såfall er den jo litt lav. Med mindre den skal synke nå rett før mens og deretter ligge lavt i follikelfasen igjen?
Korrigér meg dere andre om eg tar feil:)

Eneste eg stusset på var progesteronen ifht referanseområdet? Eller er det jeg som misforstår? I follikelfase skal det være under 3 og i lutealfasen over 15? I såfall er den jo litt lav. Med mindre den skal synke nå rett før mens og deretter ligge lavt i follikelfasen igjen?
Korrigér meg dere andre om eg tar feil:)

Det var det jeg tenkte også, at progesteronivået kanskje er litt lavt ut ifra hvor i syklus du er? :) I såfall kan du jo få lutinus/cyclogest eller annen progesteronstøtte! Men legen din tar kanskje kontakt og går gjennom svarene med deg?:)

Det var det jeg tenkte også, at progesteronivået kanskje er litt lavt ut ifra hvor i syklus du er? :) I såfall kan du jo få lutinus/cyclogest eller annen progesteronstøtte! Men legen din tar kanskje kontakt og går gjennom svarene med deg?:)

Jeg nevnte Lutinus for han i hvert fall.
Og han sa han ikke ville skrive ut, fordi han ikke hadde kompetansen på det.
Men han kom til å henvise meg til gynekolog hvis det ble nødvendig.
Så hører jeg ikke noe, kommer jeg til å spørre.

Jeg kjenner murringene i magen har begynt, så da regner jeg med at TR er rett rundt hjørnet.
Bytte ut Wild Yam med grapefruktkjerneekstrakt fremover, fortsette med Maca og Vitex.
Så lenge jeg har.
Og etter hvert SPRE BEINA!

Jeg ble gravid sist syklus uten Conceive plus. Så tror jeg dropper å kjøpe ny.
Så jeg kan tydeligvis fortsatt lett bli gravid.
Det er bare det at egget ikke blir sittende.
Så jeg og tenker progesteron må forsterkes.

Takk for at jeg kan rådføre meg med dere.
For jeg kan ikke noe om dette.
:Heartred

Veldig fine verdier det der ☺️ FSH sier noe om eggkvaliteten, og under 10 veldig bra. Så 6 er absolutt bra ☺️
Åh... så godt å høre!
Egga mine er fortsatt freshe!
:love7
Er vel derfor jeg har blitt så lett gravid, fortsatt.
Må bare få egget til å bli sittende nå.

Slutte å snuse innen, eller senest ved EL.
Har bare tatt en i dag, så det skal gå fint.
For jeg er sur på snusen.
Overbevist om at den har vært med på å ødelegge disse gangene.
Dumme meg som ikke lyttet til min indre stemme, eller om det var min guardian angel som prøvde å advare, da jeg fikk en følelse av at dette burde jeg ikke gjøre... og likevel valgte å snuse.
:banghead:
Men da er jeg enda en lærdom rikere.

Jeg nevnte Lutinus for han i hvert fall.
Og han sa han ikke ville skrive ut, fordi han ikke hadde kompetansen på det.
Men han kom til å henvise meg til gynekolog hvis det ble nødvendig.
Så hører jeg ikke noe, kommer jeg til å spørre.

Jeg kjenner murringene i magen har begynt, så da regner jeg med at TR er rett rundt hjørnet.
Bytte ut Wild Yam med grapefruktkjerneekstrakt fremover, fortsette med Maca og Vitex.
Så lenge jeg har.
Og etter hvert SPRE BEINA!

Jeg ble gravid sist syklus uten Conceive plus. Så tror jeg dropper å kjøpe ny.
Så jeg kan tydeligvis fortsatt lett bli gravid.
Det er bare det at egget ikke blir sittende.
Så jeg og tenker progesteron må forsterkes.

Takk for at jeg kan rådføre meg med dere.
For jeg kan ikke noe om dette.

Høres ut som en god plan!:)
Kan tipse om ananas etter eggløsning også, som inneholder et stoff som heter bromelain(?) som visstnok ligner litt på progesteron! :bookworm: Er ekstra mye av det i ananaskjernen, selv om den er litt hard å tygge!:hilarious:

Høres ut som en god plan!:)
Kan tipse om ananas etter eggløsning også, som inneholder et stoff som heter bromelain(?) som visstnok ligner litt på progesteron! :bookworm: Er ekstra mye av det i ananaskjernen, selv om den er litt hard å tygge!:hilarious:
Ananas er jo godt, da.
Så da skal jeg huske på det!
:woot:

Har du mulighet til å ta blodprøven på dag 2 igjen så ville jeg gjort det. For å lese av riktig resultat mht fsh :)
Progesteron er også fint å sjekke 6 dpo, da vil du kunne se om EL faktisk fant sted.

Pst..og be om sjekke AMH

Har du mulighet til å ta blodprøven på dag 2 igjen så ville jeg gjort det. For å lese av riktig resultat mht fsh :)
Progesteron er også fint å sjekke 6 dpo, da vil du kunne se om EL faktisk fant sted.

Pst..og be om sjekke AMH

Tusen takk for gode tips!
Jeg kan jo spørre.

Så jeg bør ta blodprøve på CD2, for FSH.
Ny blodprøve på 6 DPO for progesteron.

Når sjekke for AMH, er det også en blodprøve?
:happy:

Tusen takk for gode tips!
Jeg kan jo spørre.

Så jeg bør ta blodprøve på CD2, for FSH.
Ny blodprøve på 6 DPO for progesteron.

Når sjekke for AMH, er det også en blodprøve?

Mener AMH er ganske stabil, så den kan tas når som helst i syklus. Korriger meg om jeg tar feil dere andre. Blodprøve det også ja :) den tar noe lengre tid å få svar på.
FSH gir indikasjon på eggstokkfunksjonen og AMH eggreserven - hvor mange egg som finnes igjen i eggstokkene.

Mener AMH er ganske stabil, så den kan tas når som helst i syklus. Korriger meg om jeg tar feil dere andre. Blodprøve det også ja :) den tar noe lengre tid å få svar på.
FSH gir indikasjon på eggstokkfunksjonen og AMH eggreserven - hvor mange egg som finnes igjen i eggstokkene.
Igjen... tusen takk!
Dette er veldig nyttig for meg.

Igjen... tusen takk!
Dette er veldig nyttig for meg.

:Heartred Det var da så lite.

Hadde jeg vært i startfasen som deg nå (i vår alder) hadde jeg spandert på meg ferilititetssjekk hos privat gyn/klinikk. Av både deg og mannen. Så får man en rask kartlegging av ståa.
Men jeg er jo ganske så glad i å ha «kontroll» på noe man ikke har kontroll over og da.. :taunt014
anyway, det sparte oss for mye tid. Fant raskt ut at svømmerne til mr var svært få.
Da ble vi sendt raskt mot rett hjelp

Og der kom TR.
Så da er jeg allerede i gang med ny syklus.
Så i dag er jeg igang med grapefruktkjerneekstrakt igjen.
Kommer til å fortsette tempingen, fordi jeg syntes det var gøy.
Har bestilt sånne porsjonsgrwier med Conceive plus, for jeg syntes det var så vanskelig å få det oppi der med den tuben.
Så skal jeg teste for EL.
Har bestilt Clear Blue eggløsningstester denne gangen.

Skal vente med å teste så lenge som mulig og droppe strimlene. Teste sjeldnere og bare bruke Clear Blue.
Planen er altså klar.
Jeg er klar.

Nå først er det jul som står i fokus.
Så får vi se hva legen sier.

:Heartred Det var da så lite.

Hadde jeg vært i startfasen som deg nå (i vår alder) hadde jeg spandert på meg ferilititetssjekk hos privat gyn/klinikk. Av både deg og mannen. Så får man en rask kartlegging av ståa.
Men jeg er jo ganske så glad i å ha «kontroll» på noe man ikke har kontroll over og da.. :taunt014
anyway, det sparte oss for mye tid. Fant raskt ut at svømmerne til mr var svært få.
Da ble vi sendt raskt mot rett hjelp

Hvor gjør man det, hva innebærer det og hva koster det?
:wideyed:

Hvor gjør man det, hva innebærer det og hva koster det?

Flere private aktører som gjør fertilitetsutredning av begge to. Klinikke Hausken feks, Volvat, Aleris osv. Det innebærer det samme som offentlig fastlege gjør når han/henviser til gynekolog. Blodprøver, ultralyd, sædprøve osv :shy: prisene på dette varierer, men det er uten tvil billigere i det offentlige. Det tar bare lengre tid. Som oftest vil ikke det offentlige ha henvisning før man har prøvd minst 6 mnd. Men i det private markedet kan man få det man betaler for på dagen :woot:

Flere private aktører som gjør fertilitetsutredning av begge to. Klinikke Hausken feks, Volvat, Aleris osv. Det innebærer det samme som offentlig fastlege gjør når han/henviser til gynekolog. Blodprøver, ultralyd, sædprøve osv :shy: prisene på dette varierer, men det er uten tvil billigere i det offentlige. Det tar bare lengre tid. Som oftest vil ikke det offentlige ha henvisning før man har prøvd minst 6 mnd. Men i det private markedet kan man få det man betaler for på dagen :woot:

Ok.
Jeg tenker å sikte mest inn på det med å beholde egget i første omgang, siden jeg tydeligvis blir gravid.
Eller sannsynligvis, da.... med mine to kjemiske.
Om det så er progesteron som må til.

Ok.
Jeg tenker å sikte mest inn på det med å beholde egget i første omgang, siden jeg tydeligvis blir gravid.
Eller sannsynligvis, da.... med mine to kjemiske.
Om det så er progesteron som må til.

Ja tenker det er et greit sted å begynne mtp det:shy:

Jeg har tenkt en del.
Det er det jeg gjør.
Jeg er en overtenker.
:wacky:
Men anyway...
Barn nummer 2 og 3 ble jeg fort på vei med, fordi jeg ikke brukte noen hormonprevansjon i forkant.
Første barnet ble jeg også fort på vei med, etter å ha sluttet på p-pillene.
MEN jeg husker jo faktisk ikke hvor lang tid det tok fra pilleslutt.
Jenta jeg ble på vei med da, fylte 18 år i oktober.
SÅ jeg var altså 21 år da jeg ble gravid med henne.
For alt jeg vet på stående fot, kan det ha tatt noen måneder uten at jeg tenkte over det.
Og nå fjernet jeg spiralen i september.
Så kan det fortsatt være fordi kroppen ikke har rukket å komme helt tilbake til normalen etter fjerningen?
Da trenger det jo ikke være noe annet enn at det har tatt litt tid, sånn som legen som fjernet spiralen sa fra om.
Men jeg mente hun sa det tok 2-3 måneder...
:anyone
EH... HELLO?!
Det er jo først nå det har gått 3 måneder.
Herregud, jeg er fjern noen ganger, ass.

Anyway.
Jeg har bestilt CB eggløsningstester, for de ser gøy ut.
Med det smiletrynet og greier.
:dance011
OG jeg har bestilt porsjonstuber med Conceive Plus.
FOR jeg ble så lei av å ligge der med ræva i været, og prøve å få stappet det fra den store tuben så langt inn i glufsa som overhodet mulig.
:bootyshake
Det var altså dagens tanker.
Til nå.
:greet015
Takk for seg.

CD2
Nå har tempen droppet.
Dette blir spennende å følge med på!
Legger bilde av begge chartene mine.
Screenshot_20211222_095235_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

CD2 i dag.
Fresh syklus.
Nytt håp.
:rolleyes:
Håper dere alle får en fin dag! :Heartred
Selv unner jeg meg en tur hos frisøren.
Får endelig freshet opp etterveksten, etter å ha avlyst de to siste timene.
Så den etterveksten ble et mareritt!
snapchat-211473000-jpg.373799

Hverdagsluksus.
Hatt samme frisøren siden et år før bryllupet. Hun fikk i oppdrag å følge meg mot den store dagen, for å få finest mulig hår. I tillegg til at hun fikk god tid på å planlegge sveisen, bli kjent med meg og håret.
Giftet oss 26.06.21.
:love7
Ble så fornøyd med henne at jeg nekter å gå til noen andre igjen. Hun har vært med i NM for brudestyling!

Er og endelig igang med chart 2. Er fint å ha en fra før, så jeg etterhvert kan begynne å sammenligne litt.

Back
Topp