87'modell
Forumet er livet
Men jeg og mange andre tror ikke, vi VET at for oss var det mye mer risikofylt å ikke snu. Og for oss hjalp det å snu. Så nå kan du stoppe med å kverulere på det. Vi tok valget som var best for vårt barn.
Og IGJEN! Info er flott, men ikke fra tilfeldige på parkeringsplasser. Info på helsestasjon, barnehage og på sosiale medier, mener jeg blir mye mer troverdig og seriøst
Barnevernet når nok ikke ut til alle nei. Desverre men tror du at det da blir din og andre foreldres oppgave å pirke på andre foreldre ang bilsikring, ernæring og alkoholforbruk av den grunn? Er det din/deres rett å terrorisere andre for å presse fram noe dere kaller info? (Sier ikke at du nødvendigvis terroriserer noen men tilnærmingen til enkelte, slik jeg har hørt om fra enkelte episoder minner om terrorisering), når ble det andres rett å plage andre ang deres valg når det gjelder behandling av barna sine så lenge det ikke er snakk om lovbrudd?
Når skriver jeg at mine barn blir satt sist? Vet ikke om du sliter med å skjlnne hva jeg skriver men jeg skrev vel noe sånt som "da setter jeg vel barna mine sist?" Legg merke til spørsmålstegnet
Mulig kvelning er lettere å redde enn brukket nakke og moste indre organer.
Det er sånn jeg tenker, men det var jo fint at det i det minste hjalp mot oppkastet i deres situasjon.
Jeg håper dere stadig forsøker å snu tilbake, siden det er sikrest for resten av kroppen.
Ja, jeg anser det faktisk som mitt, og alle andres ansvar å forsøke med alle midler man har tilgjengelig, å forsøke å gjøre det så bra som mulig for så mange barn som mulig.
Om noen fornærmes på veien gir jeg blanke i. Det er ikke farlig å bli fornærmet, og fornærmede foreldre er et lite offer når hensikten (og ofte et oppnådd mål) er tryggere barn.
Det er fullt mulig å være en dårlig forelder/ta dårlige valg som påvirker barna negativt uten å bryte loven.
Jeg vil fortsette å "plage" andre med å informere om hva som anses som tryggest av offentlige helsemyndigheter.
Hvis man tar en liten titt bakover i tråden, var det et enkelt spm fra min side i forsøk på å forstå andres valg, som startet denne "ballen" av butthurt og sutring. (Sier ikke det gjelder deg, det er jo flere deltakere her.)
Jada, jeg er fullstendig klar over at jeg kan fremstå som krass, men provokasjon er som regel det eneste som hjelper for å nå gjennom til enkelte, og dessuten er jeg i meget godt selskap hva frekkhet angår. (Jfr dårlige forsøk på hersketeknikker, særs svake argumenter, surving osv..)
Jeg forbeholder meg retten til å svare og diskutere som alle andre her på forumet, og det er egentlig ingenting jeg ønsker meg mer enn en utelukkende saklig diskusjon mellom vel-formulerte opplyste intellektuelle mennesker.
Også til den siste linjen din:
"Min baby lå å sov mens jeg og pappan delte en flaske vin. Er vi forferdelige foreldre som setter barna sist av den grunn kanskje?"
(Direkte kopiert det du skrev. Jeg svarte på generell basis. Kanskje misforstår jeg deg, jeg er ikke så arrogant at jeg tror det aldri forekommer fra min side.)