Når drakk du alkohol etter fødselen?

Men jeg og mange andre tror ikke, vi VET at for oss var det mye mer risikofylt å ikke snu. Og for oss hjalp det å snu. Så nå kan du stoppe med å kverulere på det. Vi tok valget som var best for vårt barn.

Og IGJEN! Info er flott, men ikke fra tilfeldige på parkeringsplasser. Info på helsestasjon, barnehage og på sosiale medier, mener jeg blir mye mer troverdig og seriøst ;)

Barnevernet når nok ikke ut til alle nei. Desverre men tror du at det da blir din og andre foreldres oppgave å pirke på andre foreldre ang bilsikring, ernæring og alkoholforbruk av den grunn? Er det din/deres rett å terrorisere andre for å presse fram noe dere kaller info? (Sier ikke at du nødvendigvis terroriserer noen men tilnærmingen til enkelte, slik jeg har hørt om fra enkelte episoder minner om terrorisering), når ble det andres rett å plage andre ang deres valg når det gjelder behandling av barna sine så lenge det ikke er snakk om lovbrudd?

Når skriver jeg at mine barn blir satt sist? Vet ikke om du sliter med å skjlnne hva jeg skriver men jeg skrev vel noe sånt som "da setter jeg vel barna mine sist?" Legg merke til spørsmålstegnet ;)

Mulig kvelning er lettere å redde enn brukket nakke og moste indre organer.
Det er sånn jeg tenker, men det var jo fint at det i det minste hjalp mot oppkastet i deres situasjon.
Jeg håper dere stadig forsøker å snu tilbake, siden det er sikrest for resten av kroppen.

Ja, jeg anser det faktisk som mitt, og alle andres ansvar å forsøke med alle midler man har tilgjengelig, å forsøke å gjøre det så bra som mulig for så mange barn som mulig.
Om noen fornærmes på veien gir jeg blanke i. Det er ikke farlig å bli fornærmet, og fornærmede foreldre er et lite offer når hensikten (og ofte et oppnådd mål) er tryggere barn.
Det er fullt mulig å være en dårlig forelder/ta dårlige valg som påvirker barna negativt uten å bryte loven.
Jeg vil fortsette å "plage" andre med å informere om hva som anses som tryggest av offentlige helsemyndigheter.
Hvis man tar en liten titt bakover i tråden, var det et enkelt spm fra min side i forsøk på å forstå andres valg, som startet denne "ballen" av butthurt og sutring. (Sier ikke det gjelder deg, det er jo flere deltakere her.)
Jada, jeg er fullstendig klar over at jeg kan fremstå som krass, men provokasjon er som regel det eneste som hjelper for å nå gjennom til enkelte, og dessuten er jeg i meget godt selskap hva frekkhet angår. (Jfr dårlige forsøk på hersketeknikker, særs svake argumenter, surving osv..)

Jeg forbeholder meg retten til å svare og diskutere som alle andre her på forumet, og det er egentlig ingenting jeg ønsker meg mer enn en utelukkende saklig diskusjon mellom vel-formulerte opplyste intellektuelle mennesker.

Også til den siste linjen din:
"Min baby lå å sov mens jeg og pappan delte en flaske vin. Er vi forferdelige foreldre som setter barna sist av den grunn kanskje?"
(Direkte kopiert det du skrev. Jeg svarte på generell basis. Kanskje misforstår jeg deg, jeg er ikke så arrogant at jeg tror det aldri forekommer fra min side.)

Mye stygge kommentarer her ja. Enig i det :( men her i dette tilfellet syns jeg ærlig talt at begge parter ble stygge mot hverandre og svært lite sakelige, altså "nå dreit du akkuratt på brettet" hmmm... voksne folk her inne? Jeg begynner å tvile :rolleyes:

Hvis du hadde googlet "pigeon chess," hadde meningen med den setningen blitt tydelig.
Poenget var at vedkommende som fikk den kommentaren sluttet å komme med noen form for argumenter i det hele tatt, saklige eller usaklige, og dermed beviste at h*n ikke hadde mer/noe å bidra med i diskusjonen, og derfor gjorde som duen i eksempelet om "pigeon chess."

(http://rationalwiki.org/wiki/Pigeon_chess)

Det er i grunn ikke noe verre enn å bli bedt om å "ta seg en bolle" (...), selv om det muligens høres verre ut.
Det er bare en litt mer finurlig måte å si det på.

Sånn i tilfelle du lurte. ..og om du ikke lurte, så får du unnskylde meg som forsvarer meg selv.

Eller synes du kanskje det skal være lov til å skrive stygge ting bare ikke alt for stygge? Å hvem bedømmer i tilfelle hvor grensen går?
Å ikke si at forskjellen er at jeg skriver direkte til henne for det gjør hun til meg å når hun skriver at jeg driter på brettet. Sånt har jeg i alle fall lært at er stygg prat

Jeg forklarer gjerne metaforen for deg, hvis du vil. :)

Joda det var heller ikke fin måte å ordlegge seg på, men hun prøvde å si det på en annen måte først - jeg ser klart poenget hennes. Jeg synes du skriver som om du ikke har lest hennes innlegg.

Jeg tar kritikk for at jeg kanskje ikke har formulert meg tydelig nok, så kanskje det er derfor reaksjonen ble som den ble fra henne.
Jeg er mer enn villig til å forklare hvis noe er uklart, sånn til informajson (tog du 'an? ;)) for alle her. :)

Mulig kvelning er lettere å redde enn brukket nakke og moste indre organer.
Det er sånn jeg tenker, men det var jo fint at det i det minste hjalp mot oppkastet i deres situasjon.
Jeg håper dere stadig forsøker å snu tilbake, siden det er sikrest for resten av kroppen.

Ja, jeg anser det faktisk som mitt, og alle andres ansvar å forsøke med alle midler man har tilgjengelig, å forsøke å gjøre det så bra som mulig for så mange barn som mulig.
Om noen fornærmes på veien gir jeg blanke i. Det er ikke farlig å bli fornærmet, og fornærmede foreldre er et lite offer når hensikten (og ofte et oppnådd mål) er tryggere barn.
Det er fullt mulig å være en dårlig forelder/ta dårlige valg som påvirker barna negativt uten å bryte loven.
Jeg vil fortsette å "plage" andre med å informere om hva som anses som tryggest av offentlige helsemyndigheter.
Hvis man tar en liten titt bakover i tråden, var det et enkelt spm fra min side i forsøk på å forstå andres valg, som startet denne "ballen" av butthurt og sutring. (Sier ikke det gjelder deg, det er jo flere deltakere her.)
Jada, jeg er fullstendig klar over at jeg kan fremstå som krass, men provokasjon er som regel det eneste som hjelper for å nå gjennom til enkelte, og dessuten er jeg i meget godt selskap hva frekkhet angår. (Jfr dårlige forsøk på hersketeknikker, særs svake argumenter, surving osv..)

Jeg forbeholder meg retten til å svare og diskutere som alle andre her på forumet, og det er egentlig ingenting jeg ønsker meg mer enn en utelukkende saklig diskusjon mellom vel-formulerte opplyste intellektuelle mennesker.

Også til den siste linjen din:
"Min baby lå å sov mens jeg og pappan delte en flaske vin. Er vi forferdelige foreldre som setter barna sist av den grunn kanskje?"
(Direkte kopiert det du skrev. Jeg svarte på generell basis. Kanskje misforstår jeg deg, jeg er ikke så arrogant at jeg tror det aldri forekommer fra min side.)

Du trenger ikke snakke til meg om brukket nakke og knuste innvoller, det er IKKE din jobb/ditt ansvar. Det har jeg vel gjort klinkende klart har jeg ikke! Maken til arrogant menneske er det lenge siden jeg har diskutert med (ser også på dine andre svar til andre her inne)

Nei vi prøver ikke jevnt å snu henne, hun er snart 9 å satt framover fra hu var 2, uten oppkast, brekt nakke eller knuste organer. Nå sitter hun faktisk uten sete, eller pute og (hold deg fast) hun sitter i forsetet, med airbag ;) (håper litt provokasjon kan hjelpe meg og så du kanskje stopper med denne påtvungene belæringen din, spesielt ettersom jeg ikke trenger den)

Og til den siste setningen som du klarte å lese at jeg beskrev meg selv og mannen som dårlige foreldre, du kopierte jo spørsmålstegnet, så du ser vel sarkasmen bak den setningen, selv om det er langt fra sikkert etter å ha lest ditt tidligere svar og din måte å skrive på.

Og nei, hverken jeg eller så mange andre skjønner eller gidder å google for å skjønne måten du svarer sukkerungen på lenger opp her, skal ikke snakke mer for andre men jeg ser at det ikke er et velmenende voksent menneske som skriver så kommentarene dine blir ihvertfall for meg bare misslykkede forsøk i å være morsom.

Sånn, nå her jeg lagt meg ned på ditt nåvå i svaret mitt, slik at det ser mer ut som et frekt svar skrevet til en fjortis, uten dine "voksen"ord (brukt i forsøk på å imponere?). Så da sier jeg meg FERDIG!!!! Og håper du skjønner budskapet når ting er skrevet i en stil du kanskje kjenner igjen ;)

Absolutt ikke :D

Nå om dagen er jo bv forumet rene kosegruppa ift tidlig 2000tallet :p haha...

Neida men jeg skjønner poenget ditt. Men enkelte ganger tror jeg ikke det har noe å si. Blir feil for noen å få høre noe uansett. Så får vi heller bare være uenige om det ja.
He he ja de forumene nå er reneste kosegruppa men jeg tror folk tar seg raskere nær for ting nå enn før

Hvis du hadde googlet "pigeon chess," hadde meningen med den setningen blitt tydelig.
Poenget var at vedkommende som fikk den kommentaren sluttet å komme med noen form for argumenter i det hele tatt, saklige eller usaklige, og dermed beviste at h*n ikke hadde mer/noe å bidra med i diskusjonen, og derfor gjorde som duen i eksempelet om "pigeon chess."

(http://rationalwiki.org/wiki/Pigeon_chess)

Det er i grunn ikke noe verre enn å bli bedt om å "ta seg en bolle" (...), selv om det muligens høres verre ut.
Det er bare en litt mer finurlig måte å si det på.

Sånn i tilfelle du lurte. ..og om du ikke lurte, så får du unnskylde meg som forsvarer meg selv.

Om man trenger å google for å skjønne et slikt innlegg så har man vel kanskje "bæsja på brettet" sjøl?

Kan dere legge denne død nå? Send hverandre pm og krangle videre der. Pinlig lesning mye av dette.

Til trådens opprinnelige emne:
Jeg fikk en sønn for 4mnd siden. Tenker å ta meg et glass vin på min og min manns årlige juledate 22/12. Så da blir det barnevakt og et litta glass på mor. Gleder meg :)

Tror hun var 8 måneder.

Min er snart 11 mnd og jeg drikker fortsatt ikke alkohol. Jeg savner det ikke, men drakk veldig lite før jeg ble gravid også.

Om man trenger å google for å skjønne et slikt innlegg så har man vel kanskje "bæsja på brettet" sjøl?

Det er en ganske vanlig internettreferanse. ;)
Det er ikke synonymt med å "bæsje på leggen," men å vise at man ikke har noe å tilføre diskusjonen ved å metaforisk velte brikkene i sjakkspillet og bæsje på brettet, for så å oppføre seg som om man har vunnet.
(Noe et kjapt Google-søk hadde fortalt.)

Jeg forstår ikke denne generelle motviljen mot å lære nye ting, eller det forsvarsverket som kommer opp så fort noen stiller spm ved ens valg.
Hvis en ikke har noe å svare, kan en jo bare la være.

Du trenger ikke snakke til meg om brukket nakke og knuste innvoller, det er IKKE din jobb/ditt ansvar. Det har jeg vel gjort klinkende klart har jeg ikke! Maken til arrogant menneske er det lenge siden jeg har diskutert med (ser også på dine andre svar til andre her inne)

Nei vi prøver ikke jevnt å snu henne, hun er snart 9 å satt framover fra hu var 2, uten oppkast, brekt nakke eller knuste organer. Nå sitter hun faktisk uten sete, eller pute og (hold deg fast) hun sitter i forsetet, med airbag ;) (håper litt provokasjon kan hjelpe meg og så du kanskje stopper med denne påtvungene belæringen din, spesielt ettersom jeg ikke trenger den)

Og til den siste setningen som du klarte å lese at jeg beskrev meg selv og mannen som dårlige foreldre, du kopierte jo spørsmålstegnet, så du ser vel sarkasmen bak den setningen, selv om det er langt fra sikkert etter å ha lest ditt tidligere svar og din måte å skrive på.

Og nei, hverken jeg eller så mange andre skjønner eller gidder å google for å skjønne måten du svarer sukkerungen på lenger opp her, skal ikke snakke mer for andre men jeg ser at det ikke er et velmenende voksent menneske som skriver så kommentarene dine blir ihvertfall for meg bare misslykkede forsøk i å være morsom.

Sånn, nå her jeg lagt meg ned på ditt nåvå i svaret mitt, slik at det ser mer ut som et frekt svar skrevet til en fjortis, uten dine "voksen"ord (brukt i forsøk på å imponere?). Så da sier jeg meg FERDIG!!!! Og håper du skjønner budskapet når ting er skrevet i en stil du kanskje kjenner igjen ;)

Ja, når du kritiserer noen for å ha et bredere vokabular enn deg, og av prinsipp nekter å forsøke å lære, da forstår jeg at du heller vi vil skal la være å "diskutere" mer.
Personlig synes jeg et velutviklet intellekt er noe alle burde strebe etter, men vi har jo forskjellige verdier.
Idiocracy kommer mot oss som et tog i tunnelen.. (Google kan forklare det også..)

Du står fritt til å ta akkurat de valgene du vil for dine barn, det er du som må stå til ansvar for det, akkurat som alle andre.
Hvis du ikke tåler at det stilles spm ved valgene dine, ville jeg latt være å poste dem i et forum, men oppmerksomhet er jo litt gøy også, sant?
Eksponeringsbehovet står i det minste like sterkt hos de fleste av oss her.

Du står fritt til å svare, eller la være. Bare tenk litt over hvor mange brikker som står igjen på brettet før du bestemmer deg.

Ja, når du kritiserer noen for å ha et bredere vokabular enn deg, og av prinsipp nekter å forsøke å lære, da forstår jeg at du heller vi vil skal la være å "diskutere" mer.
Personlig synes jeg et velutviklet intellekt er noe alle burde strebe etter, men vi har jo forskjellige verdier.
Idiocracy kommer mot oss som et tog i tunnelen.. (Google kan forklare det også..)

Du står fritt til å ta akkurat de valgene du vil for dine barn, det er du som må stå til ansvar for det, akkurat som alle andre.
Hvis du ikke tåler at det stilles spm ved valgene dine, ville jeg latt være å poste dem i et forum, men oppmerksomhet er jo litt gøy også, sant?
Eksponeringsbehovet står i det minste like sterkt hos de fleste av oss her.

Du står fritt til å svare, eller la være. Bare tenk litt over hvor mange brikker som står igjen på brettet før du bestemmer deg.

Denne kan jeg ikke gjøre annet enn å le av, beklager, men virkelig... arroganse fikk en helt ny mening :D

Last edited by a moderator:
Case in point. *sukk*

Du, er ikke du ferdig enda? Du kan slenge rundt deg med alle "smarte" ord og uttrykk, det hjelper ikke på meg, du kan gjerne tro at du er så mye smartere enn meg og mange andre her inne også, biter ikke på, jeg trenger ikke skrive innlegg på et forum for å bevise min egen intelligens, jeg har rett og slett ikke behovet, noe du helt åpenbart har. Jeg har hverken vært slem med barna mine, behandlet de dårlig eller gjort farlige valg på vegne av de, jeg et en super mamma jeg, det vet jeg. Jeg skrev i denne tråden at jeg ikke forstår meg på andres iver etter å belære andre, så kanskje det er du som burde ta et dypdykk i eget hode, kanskje det er du som ikke er trygg på egne handlinger og egen oppførsel, noe må det jo være, mtp det enorme behovet etter å snakke ned på andre i denne tråden.

Back
Topp