Når bestille første lege/jordmortime?

Da har jeg fått bestilt meg både legetime og jordmortime ☺️ Skal først til lege om en uke 7+0 for blodprøver og så til Jordmor 9+5 ❤️ blir spennende, Håper virkelig at den lille blir i magen så jeg slipp å avlyse disse timene! Vurderer å ta en tidlig ultralyd privat rundt 9+0 for å se om det e liv ❤️ tror dere jordmor timen er for sen for å få henvisning til OTLU eller burde legen gjøre det no neste uke?

Da har jeg fått bestilt meg både legetime og jordmortime ☺️ Skal først til lege om en uke 7+0 for blodprøver og så til Jordmor 9+5 ❤️ blir spennende, Håper virkelig at den lille blir i magen så jeg slipp å avlyse disse timene! Vurderer å ta en tidlig ultralyd privat rundt 9+0 for å se om det e liv ❤️ tror dere jordmor timen er for sen for å få henvisning til OTLU eller burde legen gjøre det no neste uke?
Du kan like greit be legen om å sende :) for å være sikker på å få den «tidlig nok» :)

Jeg har vært hos lege, og har en ny time booket der i 10+6 om vi kommer så langt. Men jeg har altså helt sperre på å ringe jordmor. Har måttet avlyse flere ganger der, så tror det er derfor jeg har så motvilje mot det. Men, det er jo ingen hast. Følges jo opp både av lege og sykehus i mellomtiden.

Har time hos legen uansett når jeg er 5+1, så vi blir vel ening om når vi setter opp neste time.

Har andre time hos lege neste uke, men har fremdeles ikke kontaktet jordmortjenesten. Tenkte kanskje å vente til etter NIPT. Har fått helt sperre på det :confused005 og er jo ikke så mye jordmorgreier sånn i starten uansett.

Har andre time hos lege neste uke, men har fremdeles ikke kontaktet jordmortjenesten. Tenkte kanskje å vente til etter NIPT. Har fått helt sperre på det :confused005 og er jo ikke så mye jordmorgreier sånn i starten uansett.
Skjønner deg så godt :Heartred

Last edited:
Samme her, har andre time til lege neste uke. Og har ikke kontaktet jordmor enda, var så kjipt sist når jeg måtte avbestille den..

Samme her, har andre time til lege neste uke. Og har ikke kontaktet jordmor enda, var så kjipt sist når jeg måtte avbestille den..
Ja- sånn har jeg hatt det tre ganger, så nå bare venter jeg. Blir jo ivaretatt av sykehus/lege enn så lenge uansett.

Jeg har heller ikke kontaktet jordmor enda :laughing002 Føler ikke det store behovet enda kjenner jeg. Er liksom ikke så mye jeg lurer på, annet enn fødsel og plan for den. Og det kjenner jeg er litt tidlig å tenke på enda. :shy: Skal til legen for andre kontroll neste uke, også blir det otul om tre uker. Så blir det vel jordmor etter det tenker jeg.

Ja- sånn har jeg hatt det tre ganger, så nå bare venter jeg. Blir jo ivaretatt av sykehus/lege enn så lenge uansett.
Skjønnee deg godt! Ved første MA var jeg treig å bestille time, så slapp… i sommer trodde jeg at det måtte gå bra og bestilte tidlig.. gjør ikke det igjen :dead: Helt sant, vi blir jo følgt opp uansett :)

Jeg ringte og bestilte her om dagen da jeg ikke ønsker å gå til legen min. Tenkte å få time i november en gang, men de mente det var lurt å komme inn i rullene da ventetiden for nygravide bare øker og øker. Så har time 30.10, da er jeg 12+4.
vet ikke helt hva de gjør så tidlig, men får vel sikkert fyllt ut litt papirer osv..

Jeg ringte og bestilte her om dagen da jeg ikke ønsker å gå til legen min. Tenkte å få time i november en gang, men de mente det var lurt å komme inn i rullene da ventetiden for nygravide bare øker og øker. Så har time 30.10, da er jeg 12+4.
vet ikke helt hva de gjør så tidlig, men får vel sikkert fyllt ut litt papirer osv..
Papirer og blodprøver stort sett.

Sniker fra April gruppa. Jeg ringte jordmor forrige uke når jeg var 13 uker på vei, og fikk ikke time før 21. desember så ikke mye hast der i hvertfall

I de første svangerskapene mine, var det legetime i uke 12 pga blodprøver som skal tas da, så var første jordmortime i uke 16. Nå skal man til jordmor i uke 8/9 og snakke om kosthold. Men jeg venter med å kontakte jordmor til etter tul og nipt, har måtte avlyse tidligere og orker ikke utsette meg for det igjen. :hungover:

Sniker fra April gruppa. Jeg ringte jordmor forrige uke når jeg var 13 uker på vei, og fikk ikke time før 21. desember så ikke mye hast der i hvertfall
Har fått første jordmortime i uke 24, i slutten av januar! Det er helt i orden for meg - men lovlig sent altså :wacky:

Har fått første jordmortime i uke 24, i slutten av januar! Det er helt i orden for meg - men lovlig sent altså :wacky:
Ja jeg er 23 uker når jeg skal ha min time. Har lest overalt at man gjerne blir kalt inn med en gang man tar kontankt, så derfor jeg har venta egentlig, så jeg slapp å dra så tidlig/evt må avbestille pga sa/ma. Men 23 og 24 uker er lovlig seint ja!

Dere som har hatt legetime og tatt blodprøver: når fikk dere svar? Og ble dere innkalt til ny time eller bestilte dere selv? Her ble det egentlig ikke ordnet noe som helst. Fikk ikke helsekort engang :happy8

Back
Topp