Nå er det vår tur!!!!

En eller to?

Elsker forumet
Septembergull'17
Da har jeg våget meg inn her på septembertråden... Var ei kort tid på julitråden, men der fikk jeg dessverre ikke bli værende... Nå velger jeg å tro at dette er vår måned!

Jeg er vist allerede 7+4 (i følge legen, selv om EL var litt seinere enn antatt), men tør nesten ikke håpe for mye eller glede oss enda.

Etter at vi (etter to års prøving) fikk en nydelig gutt for snart to år siden bestemte vi oss for å prøve igjen. Det viste seg å være enda vanskeligere enn med førstemann. Et år og fire mnd har gått fra vi starta prøvinga på nr 2. Ei tung tid med mye psykisk press pga to spontanaborter på kort tid. Men nå er det vel vår tur igjen!

Hadde pause fra hormonpillene i november og desember, og jaggu klaffa det da! Siste mens var 10.desember, og positiv G-test (strimmel) 10. januar, men jeg trodde ikke det kunne stemme så testa annahver dag i ei uke før jeg tok det til meg og godtok resultatet!
20.januar var jeg hos legen og fikk bekrefta det der også! :)

Og hva nå? Jo, er kvalm og uggen, må på do hele tiden, også om natta, har treg mage, er trøttere enn noen gang og har ikke matlyst. Men alt dette er hjertelig velkommen så lenge det er tegn på at vi har klart å bli gravid igjen, og er over 6 uker (som har vært "grensa" de tre gangene vi har opplevd sa). Det bertyr ikke at all fare er over, men håpet stiger for hver dag!

Neste uke er det tidlig ultralyd, så da håper jeg vi får se et bankende hjerte og finner ut mer nøyaktig hvor langt vi er kommet!

Denne gangen er det vår tur! :Heartbigred
 
Gøy med dagbok, og så bra at det klaffet for dere nå :) Kjenner igjen utryggheten de første månedene, er selv 6+3 i dag og hadde spontanabort i oktober. Tidlig UL om 1,5 uke her. Godt at det tilbudet finnes!:)
Krysser fingrene for oss begge og for at alt går veien denne gangen.
 
Krysser alt vi kan for dere også!
Denne gangen skal det gå bra!!!!
 
Fikk et innfall i dag og måtte ta en g-test!
Den LYSTE positivt med en gang!
Må liksom ha bekreftelse på at vi er gravid hele tiden kjenner jeg!
 
:happy:
 

Vedlegg

  • IMG_7325.JPG
    IMG_7325.JPG
    532,5 KB · Visninger: 40
I dag er det sofadag! Uggen, svimmel og generelt sliten i kroppen. Da er det fint at legen anbefalte 40% sykemelding så man får to dager i uka til avslapping på sofaen og kos med fyr i peisen!
 
Måtte ta en digital test i dag...det blir liksom litt mer virkelig når det står skrevet i stedet for en strek!
Men har vist så mye hcg at testen viste gravid før timeglasset var ferdig å blinke! Aldri sett det før!
Til slutt ble det 3+, og det stemmer jo :happy: Nå håper jeg testegalskapen gir seg...;)
 

Vedlegg

  • IMG_7331.JPG
    IMG_7331.JPG
    465,9 KB · Visninger: 44
  • IMG_7332.JPG
    IMG_7332.JPG
    474,1 KB · Visninger: 46
I dag var det hardt å gå på jobb. Uggen og dårlig form passer ikke så bra når man jobber tett på mennesker...
 
Og i dag var enda tøffere, måtte ta meg en ekstra time hjemme på morgenen. Så da følte jeg at det var på tide å fortelle det til sjefen. Hun tok det så bra og ble strålende glad på våre vegne! :happy:
Fikk beskjed om å si i fra om jeg trengte mer tilrettelegging! Snakk om å bli møtt positivt!
Hjemmedag i morgen, kun ut en tur for å få akupunktur...Det er godt for både kropp og sjel!
 
Og nå endelig, etter litt akupunktur for magen, var det en lettelse for tarmene! Suksess!!!:D
 
Hjelpe meg!!! Sitter på sykehuset å venter på legen! Krysser alt jeg har og håper så mye på at det bare er slimhinnene som er svakere enn vanlig og blør. Men nå blir det en sjekk i alle fall, så får vi svar!
 
Hjelpe meg!!! Sitter på sykehuset å venter på legen! Krysser alt jeg har og håper så mye på at det bare er slimhinnene som er svakere enn vanlig og blør. Men nå blir det en sjekk i alle fall, så får vi svar!

Krysser fingrene for at alt står bra til med dere[emoji873]
 
Gyn så ingen blødning, men et lite hjerte som slo :Heartbigred Det var betryggende og godt!
 
Da er vi vist "kun" 8+2 i dag. Pga el som var litt seinere enn "normalen" er vi ei uke kortere enn først antatt! Men fortsatt gravid! Og over 8 uker er jo supert!!!!!
 
Ca 9 uker i dag! :happy:
Fortsatt kvalm og dårlig matlyst. Kjenner bekkenet og ryggen begynner å krangle, så må nok spørre legen om fysioterapi og tilrettelagt trening som jeg hadde sist, men da kom det ikke før 5.-6.mnd.
Ellers er det godt å ha vinterferie og vente på hyggelig familiebesøk! :D
 
9+6. Første virkelige store hormonelle utbrudd! Ble sint og lei meg på samme tid. Og bare fordi det var noe annet til middag enn hva jeg hadde sett for meg. Følte vel egentlig at besøket vi har tok all styringa i mitt hus og jeg fikk ikke være med å bestemme. Ja, sånn er det med hormonene.
Nå er jeg så sliten at det blir kvelden allerede!
 
Så hyggelig at du venter nr 2, og at alt ser bra ut! <3 Jeg kjenner meg igjen i hormonelle utbrudd, det er mye opp og ned for tida. Jeg håper du fikk sove godt, og at humøret er lettere i dag ;)
 
Så hyggelig at du venter nr 2, og at alt ser bra ut! <3 Jeg kjenner meg igjen i hormonelle utbrudd, det er mye opp og ned for tida. Jeg håper du fikk sove godt, og at humøret er lettere i dag ;)
Det hjelper med søvn! Alt ble bedre dagen etter. Men blir så flau over å ikke klare å styre humøret.
 
Det hjelper med søvn! Alt ble bedre dagen etter. Men blir så flau over å ikke klare å styre humøret.
Er ikke din feil at det bobler av hormoner inni deg. Det er lov å være litt koko da [emoji4]
 
Back
Topp