Nå er det vår tur!!!!

Nå ble det 100% sykemelding pga kvalme og svimmelhet. Tar ikke sjanse på å svime av foran elevene. Og jeg har en så forståelsesfull og empatisk sjef at jeg blir helt rørt. Fikk beskjed om å gå hjem og hvile og ta vare på meg selv og den lille. :happy:
 
Kjenner jeg har hatt godt av sløve dager hjemme. Matlysta har bedret seg og jeg er mer uthvilt når ungen kommer fra barnehagen. Litt energi til leketid med han gjør det verdt å være sykemeldt.
 
Så godt at du har en forståelsesfull sjef, og at du får tid til å puste. Det er forferdelig slitsomt med den kvalmen, jeg håper det snart gir seg for deg!
 
Passert datoen for uke 11 :happy:
Skal på ny ul på fredag.
Har følt meg litt ekstra rar noen dager, men må fortsatt på do om natta, er kvalm og har lite matlyst, har treig mage, er hormonell, svimmel og drømmer mye rart. Tar det som positive tegn! ;)
 
Den rare følelsen toppa seg natt til i går, var plutselig ikke så kvalm, ikke så svimmel og måtte bare en gang på do om natta! Ble nervøs og redd, og fredagens ul time virka uendelig lenge til! Jeg tok kontakt med gyn og heldigvis hadde de fått en avbestilling, så vi kom inn på ul i går og fikk se en sprellende liten baby med flotte hjerteslag. H*n hadde vokst seg stor og fin siden sist og vi er i dag 11+5! Snart over den "magiske" grensa, men kjenner jeg slapper mye bedre av og nyter at symptomene ikke er riktig så kraftige!
Takk og pris for et helsevesen som tar nervøse gravide på alvor!
 
Og da har vi nådd uke 12! :happy:
 
Og i alle dager... jeg har helt glemt å skrive i dagboka mi :cool:

Vel...vi har vært på OUL, er visst kommet til uke 19+0 allerede! :D Og vi venter en GUTT!:Heartblue

Har hatt en påskekonkurranse på fb hvor venner og familie kunne tippe kjønn og dato. var veldig mange som tippa jente, men jeg føler meg ganske lik som sist svangerskap, så holdt en knapp på gutt, selv om jeg drømte at vi fikk jente. Uansett...At det er en frisk og fin baby er det viktigste!

Er fremdeles veldig sliten, må ha meg en times dupp hver dag mellom 12 og 15 for å holde ut ettermiddagen og kvelden.
Jobber 40%, men tenker at jeg kan øke litt da formen ellers er så bra.
Bekkenet krangler oftere og oftere, har fått henvisning til fysio, men det er ventetid hos byens beste gravidfysio. Gikk dit sist og vil tilbake dit, så da venter jeg!

Vekta er på rett spor, gikk ned ca 6 kg i starten, men har gått opp 4 igjen nå. Straks på startvekta :happy: Matlysta er bra og jeg spiser alt mulig rart. Merkelige kombinasjoner ifølge mannen. Men så lenge det smaker godt og ikke er skadelig så kjører vi på!

Kjenner mye liv hver dag. Og mannen har kjent flere spark. Storebror har ikke tålmodighet til å vente, så han har ikke kjent noe enda.

Etter OUL har graviditeten virkelig gått opp for meg, jeg har hatt litt vansker med å innse at vi faktisk har klart det igjen. Men nå merker jeg det på at jeg vil ordne i huset...nesting på høyt plan...:D
neste helg skal vi rydde og ordne soverommet til storebror, han skal få "storguttseng" og trenger nok litt tid på å venne seg til den, så greit å starte allerede!
Har flere esker med babytøy jeg klør etter å finne fram, men venter til vi har plass til det i en kommode eller skap.
Og så må vi jo bygge på badet! Så de skattepengene vi får tilbake går rett ut igjen på null komma nix!

Og så skal vi se på barnevogn! Må tenke litt på at det er en høstbaby denne gangen, og vi bor med mange grusveier i nærheten, hvor snø og slaps er vanlig på vinteren. Noe annet å ta hensyn til enn med storebror som er vårbarn.

Dette ble en lang oppdatering, får prøve å skrive litt oftere så innlegget blir kortere! ;)
 
  • Liker
Reactions: TKW
Kommet oss over halvveis nå, og det er masse liv og røre i magen både seint og tidlig!
Rydding og ordning av barnerom er i gang og været tillater mye utearbeid og kosetid i tillegg! Den store navneleitinga er en stri prosess denne gangen, men vi håper å komme i mål til september!
 
Jordmortime i dag. Lillegutt var ikke veldig samarbeidsvillig, men hun fant lyden etter litt leting.
Fortsatt litt lavt blodtrykk, men det er stabilt.
Trøttheta er fremdeles tilstede, og at jeg tar meg litt for mye ut på jobb hjelper ikke på! Men det er jo så mye jeg må ha klart før sommerferien, og går kun i 50% jobb nå, så tida strekker ikke til!

Ligger på sofaen nå og kjenner bumping og dirring og sparking i magen. Er godt å kjenne det, selv om enkelte av sparkene gjør meg litt kvalm.

Skal til fysioterapi senere i dag, det blir godt for et slitent bekken.
Håper det blir starta opp med fysiotrening igjen i morgen. Har nok et sterkt behov for mer trening, men som er tilrettelagt bekkenet mitt.
 
På besøk hos bestemor i helga. :happy: Storebror har fått en alene-med-bestemor-og-søskenbarn-dag mens vi dro ut på tur. En litt slitsom shoppetur ble det, vi kjørte inn til Oslo først før vi dro til Lørenskog og Strømmen. Mye hit og dit, men har fått kjøpt sommerklær som passer stor mage, og kjøpt oss barnevogn! Er så fornøyd!!!
Uppababy Vista ble valget. Noe jeg tror vi ikke kommer til å angre på! Mange smarte løsninger som både mannen og jeg likte godt, og når vi er enig så fort må det jo bare være bra ;)
Har fått dilla på royal is, type mørk...det lover ikke bra for sommeren! :p Men vi skal nok klare oss!

Fysiotreninga gjør godt, men har fortsatt noen dager som jeg nesten ikke kan stå på beina. Neste er nok krykke eller stokk o_O
 
  • Liker
Reactions: TKW
Har funnet fram krykka, men ikke hatt så stort behov for å bruke den enda.

Rydda og kasta masse fra loft og kjeller. Det er godt å få mer orden og mindre rot! Men enda er det mye igjen. Sortering av ting vi bare "måtte" ta vare på er det verste! Hvor mange esker med minner trenger man egentlig? Og får man noen gang bruk for alle "kjekt-å-ha" tingene? Liker ikke bruk og kast samfunnet, så selger billig eller gir bort alt som fortsatt kan brukes. Heldigvis er det folk som trenger ting vi ikke har bruk for mer.

Storebror har endelig fått eget stor-gutt rom med ny seng og de fleste lekene sine samlet der. Mangler kun klesskap, men det skulle bestefar ordne. Han sover godt i senga si og kan nå selv komme inn til oss om han våkner på natta.

Babysenga står klar, må bare vaske og ordne madrass, overmadrass, dyne og pute. Vippestolen er funnet fram, samme med babybilstolen og brystpumpa, ammeinnlegg og ammeklær...Finner mye når man rydder. Babygymen og lekene må få seg en vask før de er klar.
Vogga venter vi med til like før, trenger litt mer plass i stua til den, så da må noe annet ut!

Kassa med de minste babyklærne er funnet fram. Fikk helt sjokk over hvor små de minste klærne er i forhold til storebrors klær. Str 44/50 i forhold til str 92 :eek: Men så blir det jo 2 år og 6+mnd mellom dem, så litt størrelseforskjell bør det jo være! Skal vaske klærne straks klesskap er på plass!

Så det som ikke er bra her. Hunden vår er blitt gammel (14år) og viser tegn til å være syk og senil, så dessverre er tiden inne for å måtte la han slippe. :(
Vi er ikke helt klar for det kjenner vi, men om man tenker på hundens beste må vi bare ta den vanskelige avgjørelsen.
Det kommer til å bli stille og tomt i et hus uten hund, og vi lurer på hvordan guttungen kommer til å reagere da han er veldig glad i hunden.
Men ny hund blir det ikke på ei god stund.
 
Du er nå flink som står på og styrer med alt! Det er helt fascinerende hvor mye man klarer å akkumulere av ting i løpet av litt tid. Jeg må ta en runde i boden, men det er ikke fristende å gå i gang med kjenner jeg!

Det er aldri lett å miste en venn, og en hund er både venn og familie. Men det er dessverre en vonde baksiden med å være dyreeier, en dag må man sette strek og la dem slippe. Min erfaring er at barna, selv de minste, tåler det veldig godt hvis man forklarer hva som skal skje/har skjedd på en ordentlig måte. Jeg har hatt mange barn på undersøkelsesrommet i forbindelse med avlivninger (de er riktignok noen år eldre enn 2, fra ca 5 og opp er vanlig), og de har alltid tatt det med fatning og ro, selv om de er lei seg. Det er lov å være lei seg, og det kommer jo dere voksne til å være også. Det er fint å se andres sorg og å være lei seg sammen, det er også en del av livet. Lykke til <3
 
Etter en ganske lang prosess med mentale forberedelser har nå vår kjære hund fått slippe mer slit og smerte :Heartred
Han har fått sitt siste hvilested på gården. I utkanten av enga, ved en stolpe han likte å tisse på! :Heartred
Det er nå man virkelig merker hvor knyttet man blir til dyrene sine og hvor vondt det er når de må forlate oss.
Guttungen har ikke skjønt det enda, og går og roper på han...og det gjør det ganske vanskelig for oss da vi må gjenta flere ganger at hunden er borte.
 
På venterommet hos gyn...
Spennende å høre om morkaka har dratt seg opp og vanlig fødsel er gjennomførbart.
 
Mange gode dager nå.
Merker at feriemodusen har kommet og dagene er avslappende!

Plaget med bekkenet fortsatt. Og nå har fysioterapauten ferie til august, så vi får se hvordan dette går. Har et treningsprogram jeg kan gjøre hjemme noen ganger i uka for å holde meg i aktivitet og trene de rette musklene.
Krykka blir brukt på shopping og om jeg skal gå en del. Det hjelper litt med avlasting.

Det er masse bevegelse i magen og det både kjennes og vises utenpå til stor glede for alle rundt oss.

Kjenner jeg er i bedre humør og har mer energi akkurat nå, så denne tiden skal nytes!
 
Og så dalte formen igjen.
Høyt blodtrykk ifølge jm på sykehuset. Alt annet var bra.
Kjenner mye spark og bevegelse. En del nedtrykk også.

Drømmer masse rart, og har flere ganger drømt at vannet har gått. Godt jeg ikke er sanndrømt!

Sover ikke så bra, mye vondt i bekkenet, så må snu meg ofte om natta, noe jeg våkner av!

Ei uke til med ferie nå før barnehagestart for guttungen og jobb i noen uker for meg, så er det permisjonsstart! Ca 6 uker til termin! Det er utrolig å tenke på. Og vi har ikke funnet navn enda!
Heldigvis er seng, klær, vogn, bilstol og det meste annet viktig på plass!

Gleder meg mye, er veldig spendt på enda mer, gruer meg litt til enkelte ting, men mest av alt skal det bli morro å få møte lillebror og se hvordan storebror reagerer på å få en å måtte dele foreldrene med!
 
Og så dalte formen igjen.
Høyt blodtrykk ifølge jm på sykehuset. Alt annet var bra.
Kjenner mye spark og bevegelse. En del nedtrykk også.

Drømmer masse rart, og har flere ganger drømt at vannet har gått. Godt jeg ikke er sanndrømt!

Sover ikke så bra, mye vondt i bekkenet, så må snu meg ofte om natta, noe jeg våkner av!

Ei uke til med ferie nå før barnehagestart for guttungen og jobb i noen uker for meg, så er det permisjonsstart! Ca 6 uker til termin! Det er utrolig å tenke på. Og vi har ikke funnet navn enda!
Heldigvis er seng, klær, vogn, bilstol og det meste annet viktig på plass!

Gleder meg mye, er veldig spendt på enda mer, gruer meg litt til enkelte ting, men mest av alt skal det bli morro å få møte lillebror og se hvordan storebror reagerer på å få en å måtte dele foreldrene med!

Hva var blodtrykket ditt? Misstenkte de noe svangerskapsforgiftning på gang eller no?
 
Hva var blodtrykket ditt? Misstenkte de noe svangerskapsforgiftning på gang eller no?
Ingen misstanke om svangerskapsforgifting enda. Men skal til kontroll igjen på onsdag.
Blodtrykket var vel rundt 107/72 om jeg ikke husker feil. Jm målte to ganger for å være sikker! Har mye lavere til vanlig.
 
Back
Topp