*Meya*
Forumet er livet
ORIGINAL: Zlimet
ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: *Meya*
Hvorfor er det så viktig å ikke vise håret egentlig ?
Hijab handler ikke bare om hår. Det handler om å dekke til kroppen. Det er mange betingelser for kledselen hijab, ikke bare det lille tøystykket man har på hodet!
men er det ikke sånn at det er mannen din som bestemmer for hvor mye du trenger å kle deg med ? eller er det feil?
Nei, det er ikke mannen min. Jeg har da vært singel som muslim også ;)
Det er Gud som bestemmer det.
Har alltid trodd det var mannen jeg[8|] Fint å lære noe nytt[:)]
Menne på wikepedia står det at hijab brukes av muslimske kvinner for å skjule håret for menns blikk.. Men de jentene jeg gikk på skole med gikk ofte med hodeplagg, men pin stramme dongri bukser , korte topper? er Ikke det da mer tiltrekkende enn hår? Skjønner det ikke helt for å være ærlig.
Hva muslimer gjør, er ikke nødvendigvis islam ;)
Det er ikke riktig hijab, å gå kledd sånn. Men dem om det liksom. Jeg bryr meg ikke egentlig. Det finnes muslimer som drikker, det er heller ikke lov, om du ser hva jeg mener.
Hijab har følgende krav, den skal dekke hele kroppen, bortsett fra ansiktet (meningsforskjeller da, noen mener ansiktet også skal dekkes) og hendene, den skal ikke være gjennomsiktig, den skal være løs og ledig, og ikke vise kroppsformer, den skal være lang nok, ikke være en utsmykning i seg selv, og det skal ikke være en "display" på at man er rik, dvs bruke eksklusive klær for å vise at man har penger...