Muslimer/burka *fødsel*

ORIGINAL: *Meya*

Smiths venner har vel slappet litt av på kleskodene hehe, husker naboen satt ofte ute og solte seg i topp og kort shorts liksom hehe.

Er det de som kvinnen som regel gikk med lange skjørt og lant hår i fletter, mennene hadde løst sittende skjorter og bukser?? Så mange av de når jeg var lita, men mindre av de nå for tiden.[:)]

ORIGINAL: Mesaana

Smiths venner har vel slappet litt av på kleskodene hehe, husker naboen satt ofte ute og solte seg i topp og kort shorts liksom hehe.

Er det de som kvinnen som regel gikk med lange skjørt og lant hår i fletter, mennene hadde løst sittende skjorter og bukser?? Så mange av de når jeg var lita, men mindre av de nå for tiden.[:)]

Vi bor rett ved siden av ett menighetshus for Smiths venner, eller, de har flytta nå da, men de eldre gikk sånn kledd, mens de yngre gikk ikke alltid sånn, bortsett fra til møter.

ORIGINAL: Mesaana

Vi bor rett ved siden av ett menighetshus for Smiths venner, eller, de har flytta nå da, men de eldre gikk sånn kledd, mens de yngre gikk ikke alltid sånn, bortsett fra til møter.

Jeg jobber med ei i Smiths, og hun sier at det for en tid tilbake skjedde en "revolusjon" i menigheten. "lederen" deres skulle pensjoneres og det sto mellom to som skulle ta over. Det endte med at den mest "liberale" fikk jobben, og da løsnet de på noen av reglene. Mange brøt ut og laget sin egen menighet fordi de var uenige i denne liberaliseringen med bukser på kvinner, sminke, tv o.l..

Noe sånt som det, ca..

Har kun sett ein dama i norge iført burka.
Hu va nabokånå mi før.

Hijab derimot vil eg tro e forskjelligt fra dama te dama.
De fleste tar den vel av så lenge det ikkje e någen menn te stede under fødselen.
Mannen jørr jo ingenting, han kan jo se håret hennas heile tiå uansett.

Men hva skjer om noen skulle være uheldige å se håret ders eller noe?

ORIGINAL: *solstråle i august*

Da stikker de ut øynene på dem etterfulgt av 75 piskeslag på hver.... [8D]

ORIGINAL: *solstråle i august*

Lynet slår ned. Med en gang. Momentant.

Neida. Om man ikke gjør det med vilje, skjer det ikke noe. Om man derimot med viten og vilje viser håret sitt for å imponere andre, er det vel bare Gud som vet hva straffen er.

ORIGINAL: Zlimet

Hvorfor er det så viktig å ikke vise håret egentlig ?

For at ikke mannen skal bli kåt.

ORIGINAL: neselo

ORIGINAL: Zlimet

Hvorfor er det så viktig å ikke vise håret egentlig ?

For at ikke mannen skal bli kåt.

Uhm. Nei.

ORIGINAL: BellaBonita

ORIGINAL: mamma*88

muslimer på sykepleier skolen sier ihvertfall at de kan stelle kvinner, men ikke menn, så da kan vel kvinnene kle av seg for kvinnene? så lenge det ikke er en mannlig ansattt som kommer inn, så går det vel greit da?

Unnskyld fransken;

Da burde de finne seg noe annet å holde på med!

Koffor det?
E vel hauavis me kvinner de kan stella.
Og me tanke på at det e mangel av helsepersonell i Norge, så syns eg det va ein ganske så korttenkte uttalelse.

ORIGINAL: Niiiitah87

muslimer på sykepleier skolen sier ihvertfall at de kan stelle kvinner, men ikke menn, så da kan vel kvinnene kle av seg for kvinnene? så lenge det ikke er en mannlig ansattt som kommer inn, så går det vel greit da?

Unnskyld fransken;

Koffor det?
Og me tanke på at det e mangel av helsepersonell i Norge, så syns eg det va ein ganske så korttenkte uttalelse.

Igjen, da bør man finne seg noe annet å holde på med...

En norsk dame kan ikke nekte å stelle en mann hvis hun jobber i helsevesnet, så hvorfor skal det være forskjellsbehandling?

Man har selv valgt relgionen... [8|]

Nei, hu kan ikkje nekta.
Men eg vil tro at de legge godt tilrette me det på arbeidsplassen.

Det e heller ingenting i reiligionen som seie at du ikkje sga kunna stella SYKE mennesker av det motsatte kjønn.

Unnskyld fransken;

Koffor det?

Igjen, da bør man finne seg noe annet å holde på med...

En norsk dame kan ikke nekte å stelle en mann hvis hun jobber i helsevesnet, så hvorfor skal det være forskjellsbehandling?

Man har selv valgt relgionen... [8|]

Nei, hu kan ikkje nekta.
Men eg vil tro at de legge godt tilrette me det på arbeidsplassen.

Det e heller ingenting i reiligionen som seie at du ikkje sga kunna stella SYKE mennesker av det motsatte kjønn.

Nei, spesielt ikke de som ikke kan ta hånd om seg selv, og feks de som er over menopausen, for menn som jobber i helsevesenet relatert til kvinner over overgangsalderen.

Noen steder lar de folk nekte, og legger til rette, andre steder gjør de ikke det. Sånn er det bare.

Jeg må virkelig signere et par av de andre her; ALL honnør til Meya for tålmodigheten din over alle rare spørsmål. Men det er jo ikke hver dag man har sjans til å stille alle mulige spørsmål rundt islam til en som KAN svare. En ting jeg er litt nysgjerrig på, men ikke får til å formulere på noen god måte er; er du "norsk nordmann fra Norge" som har konvertert eller er du av innvandrerfamilie? I så fall hvorfra og hvor lenge har du bodd i Norge og....okei, tror vi stopper der. Spør jeg for personlig så bare be meg passe kjeften min, ok?[:D] Ingen av spørsmålene er vondt ment, er bare født übernysgjerrig...Muttern sier at jeg spurte "hvorfor det da" straks jeg kom ut...[8|][:D]

meya e ei skikkelige nordmann :P

meya e ei skikkelige nordmann :P

:-) Takk, det var det jeg egentlig trodde ut fra skrivemåten og sånt. jeeez, så fordomsfullt det høres ut...[8|] På tide å finne puta tydeligvis, ble bare litt fascinert av et par tråder etter at jeg hadde logga ut og så måtte jeg inn igjen og bel "fanget" av denen tråden og muligheten til å endelig få svar på diverse spørsmål.
TAKK for at du bærer over med oss Meya!

Jada, jeg er norsk, men har vært muslim i 16 år nesten.

ORIGINAL: Almyrida81

http://no.wikipedia.org/wiki/Burka

Tror aldri eg har sett noen med burka i Norge..!

Har sett burkadamer flere ganger her i tromsø.En gang på sykehuset med helt nyfødt beibi...Mannen styrte alt. damen sto bare der i burkaen sin.

Her lærte jeg utrolig mye!

ORIGINAL: Marlu

Mener også at Meya fortjener skryt for sin tolmodighet også altså! [:D]

Ble faktisk litt overrakset over at noen blir usikre og engstelige for damer i burka [8|] Hva gjør dere når folk står med ryggen til dere da? Jeg ser sikkert hundrevis av mennesker hver gang jeg er f.eks i sentrum som jeg ikke ser ansiktet på, av forskjellige grunner. Gjør ikke dere?

Sign. Jeg har heller ikke sett noen i burka da, men da jeg bodde i Tromsø hadde jeg noen naboer som brukte niqab. De var ikke spesielt skremmende.[8D][;)]

De fleste tar av seg hijaben når de føder, det bruker ikke å være så mange fremmede menn tilstede på en fødsel. Alle gjør som de vil selv såklart, men jeg har bare sett en som dekte til håret mens hun fødte. Hun gjorde ikke det i starten hun heller, bare dekte til med noe løst over håret da det dessverre måtte være med en mannlig lege.

ORIGINAL: Sjeglo

ORIGINAL: Black Beauty

ORIGINAL: TinaCeline

jeg har sett mange med burka jeg[8|] muslimene på skolen hadde det

gått på skole i afganistan eller?[8|]

Hallo, trenger jo ikke bo i Afghanistan for å ha gjort det da!
Jeg bor i samme by som deg; Bergen, og har sett flere i både burka og hijab, enda jeg ikke bor i sentrum hvor man skulle tro man så flest av de..

Jeg bor i Bergen, og her i byen er det to eller tre damer totalt som bruker niqab nå. Det var fler, men to har flytta, og to (meg selv og kona til ene imamen) har sluttet. Og hun ene bor i Loddefjord.

Back
Topp