ORIGINAL: LøveFisk i spionklær
Burka er heldekkende, men tror det finnes andre plagg også som er heldekkende, men ikke heter Burka...
De tar det nok av seg når de føder, og har kanskje med seg en kvinne fra familien under fødsel. Logisk så vil jeg tro de bare ber om at det er kvinnelig personell med under fødselen, verre enn det kan det ikke være vel? *har ikke peiling altså*
Mennene våre er ofte med på fødsler nå for tiden altså! Før var ikke dette vanlig i Norge heller, og slik det har blitt vanligere her, har det også blitt vanligere i muslimske land. Min eksmann fra Algerie var den første i hans familie som var med på fødsel da han var med da Malika ble født i 1998, men etter det har tre av brødrene hans vært med på fødsler, pluss mannen til søsteren.
Ektemannen kan jo se alt på kona uansett...
For å svare på spørsmålet... Det finnes sikkert like mange variasjoner på dette som det finnes muslimer. Under min første fødsel hadde jeg hijab på hele tiden om det kom menn inn på fødestuen, de banket alltid på, og passet på at jeg var påkledd med hijab først før de kom inn. Under andre fødsel var det ingen menn der. Tredje gangen var det heller ingen, men jeg hadde hijab og genser på meg hele veien, og bare tok av buksa fem-ti minutter før ungen kom. Da brukte jeg niqab til vanlig da, men valgte å ikke ha den på under fødselen.