Mor eller fars etternavn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Jentene har to forskjellige mødre og har våres etternavn som mellomnavn og farens etternavn tilslutt for å vise at de "hører sammen" :)

Mitt mellomnavn og fars etternavn. Men vi heter det samme hele familien.

Fars :) gifter oss til neste sommer så da blir vi alle og hete det samme

Ikke bestemt oss enda, begge har to etternavn og sliten med å evt velge hvilket vi vil bruke. Føler jeg velger bort halve slekta, og det blir feil uansett :confused:

hum har hans etternavn. Det var jeg som bestemte det

Begges. :) vi er ikke gift så da ble det slik.

Her laget vi nytt som jentene har - det er mitt-hannes... Det at hans er sist skyldes at ved å snu de så blir det som en setning. :wacky:

Begge har ikke helt vanlige etternavn som vi begge ville ha med - så da ble det nytt etternavn med bindestrek siden ingen av oss ville ha sitt eget som mellomnavn da vi begge har mellomnavn som er minimalt i bruk...

Voldsomt..
Her er det sånn at eldstejenta har mitt etternavn, og minstejenta har pappa'ns. Derfor:begges!
Voldsomt?

Med det at mange svarer "begge", og i de fleste tilfeller er det ikke sånn, så utfra det tråden spørr om er det greit å presisere?

Vesla har mitt etternavn, fordi at mitt er veldig sjelden og hans er veldig vanlig.

Etternavnet mitt er også etter min mor, siden min far også har et veldig vanlig etternavn. Når mine foreldre giftet seg valgte begge å beholde sine gamle etternavn. Det ser ut som om det blir det samme når jeg og sambo gifter oss.

Mannen sitt har barna, og det vil jeg ha hvis jeg noen gang får giftet meg med han :P

Og er så lei dette likestillingstullet :P

Hadde jeg hatt et utenlandsk navn, vært odelsjente på gård eller noe sånt hadde nok barna fått mitt navn, men ikke når vi bare har vanlige navn begge to. :P

Mitt-Hans.. Og det skal vi hete begge to når vi gifter oss også :)

Mannen min er gift, men jeg har ikke tatt han sitt etternavn. Jeg har forresten hele tre etternavn.
Barnet vårt får mannen sitt etternavn + ett av mine. Alle mine navn er uvanlig og mannen sitt er, tja, ikke det vanligste det heller. Hvilke av mine etternavn det blir og hvilke etternavn som blir mellomnavn vs. etternavn avgjør vi når vi har bestemt fornavn når ungen kommer :)

Jenta som kommer skal få begges navn :)

Jeg er enebarn og har min mors etternavn, derfor ønsker jeg også at mine barn skal føre det videre. Når vi gifter oss om to år skal jeg fortsatt ha mitt etternavn + mannens :)

vi har veldig vanlige etternavn begge to. + at de er nesten helt like. så jeg har sakt til far at barnet kan få hans etternavn etter vi har giftet oss. fram til da blir det mitt etternavn gitt ;)

Det blir vel mitt etternavn som mellomnavn, og sambo sitt som etternavn. Begge har litt uvanlige navn, og vil holde dem i bruk, men det klinger best i rekkefølgen mitt først og hans til slutt :)

Back
Topp