Mor eller fars etternavn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Mitt! Vi er også gift, men tok ikke hans navn da.

Jeg bytta til hans når vi gifta oss. Gleda meg til å få bare ett etternavn så det har datteren vår også.

Far sitt :) ville I grunn ha begge sitt men etternavnene våre passer ikke sammen, uansett hvordan du plasserer dem :p litt synd da vi begge har etternavn som ikke mange andre har..

Ho har fars. Meg som "bestemte" det... Planen er jeg bytter når vi ei gang får giftet oss :P

Fått faren sitt. Jeg fikk faren min sitt etternavn, men har per dags dato ingen jeg bryr meg om med samme etternavn. Derfor syns jeg det var fint at ungen fikk faren sitt :)

Fars. Hans er sjeldent, mitt er vanlig. For meg var det viktigere med fornavnet, så jeg ga slipp på etternavnet for å få fornavnet.

Jeg tok hans navn da vi giftet oss, samtidig som jeg beholdt mitt. Vår datter har bare hans navn, fordi navnet ellers hadde blitt for langt. Det er litt trist for meg, men fordi navnet hun fikk har en historie bak seg så var det ikke aktuelt å endre på lengden der.

Begge sitt :)

Jeg tok min manns etternavn når vi giftet oss så det får også barna :)

Jeg tviler strekt på at så mange har begges etternavn som det er folk som svarer det.

Man kan ikke ha to etternavn, bortsett fra om de er satt sammen med bindestrek.

Antakelig har deres unger, som mine, et mellomnavn og et etternavn? Og hvilket etternavn har ungen da? Ditt eller hans?

Jeg tviler strekt på at så mange har begges etternavn som det er folk som svarer det.

Man kan ikke ha to etternavn, bortsett fra om de er satt sammen med bindestrek.

Antakelig har deres unger, som mine, et mellomnavn og et etternavn? Og hvilket etternavn har ungen da? Ditt eller hans?
Stemmer jo det. De har mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Mitt skrives bare som en N. i navnet dems

Back
Topp