Mor eller far?

Jeg studerer økonomi, men vil få ungen midt i semesteret. Ikke helt heldig:D Hadde nok vært mye hjemme og bare vært på forelesning, men samtidig tror jeg det hadde gått ut over studiene. Særlig om man vil ha A/B´snitt. Kan tenke meg det er vanskelig å tenke på andre ting når man har en fantastisk liten bebis hjemme:love017
Kommer litt an på hva slags baby man har også da. Vi har vært heldige og hatt rolige sove-babyer. Da kan man faktisk få gjort mye mens den lille sover. Det kan bli verre igjen når ungen blir større og kanskje vil ha med mamma og leke mer :-)
Samtidig kan man også få en kollikk unge og da tror jeg det er vanskelig å være student i tillegg :-/

Kommer litt an på hva slags baby man har også da. Vi har vært heldige og hatt rolige sove-babyer. Da kan man faktisk få gjort mye mens den lille sover. Det kan bli verre igjen når ungen blir større og kanskje vil ha med mamma og leke mer :)
Samtidig kan man også få en kollikk unge og da tror jeg det er vanskelig å være student i tillegg :-/

Vet du om det er større sannsynlighet for kolikk når en av foreldrene har hatt det som baby? :)

Jeg hadde aldri klart å "gå glipp av" det første året ved å studere :-P
Det er så mye som skjer da, og jeg synes det hadde vært trist å gå glipp av det.

Og vet også at andre har angret på å gå rett ut i studier.

Og så kan det jo som sagt bli vanskelig med amming. Og jeg synes personlig at det er synd om babyen skal gå glipp av viktig mm fordi man skal studere ;-) Men det er meg da, jeg er kanskje en ammeforkjemper :-P

At far kan være like god omsorgsperson er jeg helt klart enig i ;-)

Jeg hadde aldri klart å "gå glipp av" det første året ved å studere :-P
Det er så mye som skjer da, og jeg synes det hadde vært trist å gå glipp av det.

Og så kan det jo som sagt bli vanskelig med amming. Og jeg synes personlig at det er synd om babyen skal gå glipp av viktig mm fordi man skal studere ;-) Men det er meg da, jeg er kanskje en ammeforkjemper :-P

Jeg er også maks ammeforkjemper så enig!:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg hadde aldri klart å "gå glipp av" det første året ved å studere :p

Og så kan det jo som sagt bli vanskelig med amming. Og jeg synes personlig at det er synd om babyen skal gå glipp av viktig mm fordi man skal studere ;-) Men det er meg da, jeg er kanskje en ammeforkjemper :p

Jeg er egentlig veldig enig i det selv, men det er et vanskelig valg. Vil jo få en stabil økonomi 1 år tidligere om jeg fortsetter, samtidig som penger nok ikke kan sammenlignes med det første året :) Skal og sies at mannen min har en høy stilling, så er ikke mangel på penger. Heller det at ønske om en karriere er ganske sterkt også:) Hehe, veldig splittet alltså!

Jeg er egentlig veldig enig i det selv, men det er et vanskelig valg. Vil jo få en stabil økonomi 1 år tidligere om jeg fortsetter, samtidig som penger nok ikke kan sammenlignes med det første året :) Skal og sies at mannen min har en høy stilling, så er ikke mangel på penger. Heller det at ønske om en karriere er ganske sterkt også:) Hehe, veldig splittet alltså!
Hvis dere har nok penger så ville jeg kosa meg hjemme og amma barnet mitt:) jeg skjønner godt at du vil ha en karriere!!! Men babyen din har ikke valgt selv å bli født mitt i et skoleår og jeg personlig syntes det er litt dårlig gjort å ta fra barnet noe så viktig som amming fordi du vil ha en karriere akkurat nå. Jeg hadde hvertfall angret:/ men det er ingen tvil om at når det kommer til omsorg og kjærlighet så er far like bra:)

Så enig med Fru.Maja her altså.

Det første året får du aldri tilbake, og det kan ikke sammenlignes med karriere og økonomi. Og siden din samboer tjener godt ville jeg for alt i verden ha vært hjemme med barnet mitt og venta ett år med utdanningen. Det er det rett og slett verdt ;-)

Men barnet kan da fint få morsmelk selv om mor er på skolen. Det er jo heller ikke garantert at man får til amming.
Jeg vt om flere som har studert å far har vært hjemme, det har virkelig ikke vært noe problem

Hvis dere har nok penger så ville jeg kosa meg hjemme og amma barnet mitt:) jeg skjønner godt at du vil ha en karriere!!! Men babyen din har ikke valgt selv å bli født mitt i et skoleår og jeg personlig syntes det er litt dårlig gjort å ta fra barnet noe så viktig som amming fordi du vil ha en karriere akkurat nå. Jeg hadde hvertfall angret:/ men det er ingen tvil om at når det kommer til omsorg og kjærlighet så er far like bra:)

Ta i fra mm? Man kan gi mm på mange måter altså. Selv om mor ikke sitter hjemme å lufter puppen 24 timer så kan man fint gi mm på flaske! Pumpe er fint sånn! Vi gjorde det slik i to måneder, men jeg valgte å slutte å amme av andre grunner.
Studie er bra! Viktig å bli ferdig med studie og starte livet :)
Barnet taper ikke på dette, det er kun vinn, vinn. Det er mor som kanskje har det litt hardere ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ta i fra mm? Man kan gi mm på mange måter altså. Selv om mor ikke sitter hjemme å lufter puppen 24 timer så kan man fint gi mm på flaske! Pumpe er fint sånn! Vi gjorde det slik i to måneder, men jeg valgte å slutte å amme av andre grunner.
Studie er bra! Viktig å bli ferdig med studie og starte livet :)
Barnet taper ikke på dette, det er kun vinn, vinn. Det er mor som kanskje har det litt hardere ;)

Ja ok. Deg om det. Sannsynligvis så vil barnet få mm mye lengre om man ammer enn hvis man pumper. Men vi har alle forskjellige prioriteringer!

Jeg vil mene at babyen har det best med mor fordi babyen kjenner mor fra før, men far kan likevel være en god omsorgsperson.
OG du er vel ikke borte fra ungen 8 timer i strekk. Du kan jo se de mellom forelesninger kanskje? :)
Hvis man er innstilt og klarer å tilrettelegge ser jeg ikke noe problem for at mor kan studere :)
Enig:)

Ja ok. Deg om det. Sannsynligvis så vil barnet få mm mye lengre om man ammer enn hvis man pumper. Men vi har alle forskjellige prioriteringer!

Hvorfor? Jeg hadde mer enn nok melk til mitt barn, har fortsatt melk 2 år etter ;) Ja, vi prioriterer forskjellig. Det betyr ikke at den ene er bedre enn den andre ;)

Hvorfor? Jeg hadde mer enn nok melk til mitt barn, har fortsatt melk 2 år etter ;) Ja, vi prioriterer forskjellig. Det betyr ikke at den ene er bedre enn den andre ;)

Men det er ytterst få som klarer å fullpumpe såpass lenge.

Vil bare legge til at jeg ammet til gutten var 13 mnd fordi om jeg studerte.

Noen ekstra utfordringer, som arbeidet med pumping og brystspreng osv, men det går om man vil. Også er man jo avhengig av at babyen tar flaske.

Men det må jo gå an å prøve å studere videre, og heller søke om perm hvis det blir nødvendig eller om det er det dere velger :-)

Det er ofte litt vanskelig å vite hvordan det går, og ikke minst hvordan baby blir. Er hardt å studere om baby sover lite pga feks kolikk.

Da jeg bestemte meg for å fortsette på studiene fikk jeg noen negative tilbakemeldinger. De mente det kunne bli vanskelig å sjonglerer og at man fikk dårlig samvittighet for å verken yte nok på skole eller hjemme. Men her ble det egentlig ikke noe problem. Jeg gjorde det som krevdes på skolen, og koste meg hjemme med baby når jeg ikke hadde forelesning.

Men da hadde jeg jo allerede vært hjemme fire måneder da

Men det er ytterst få som klarer å fullpumpe såpass lenge.

Men hvorfor skal hun fullpumpe? Skal hun flytte fra babyen? Kan hun virkerlig ikke amme når hun kommer hjem fra studie? Jeg har ikke hatt noen problemer med å gi kopp når jeg var på jobb og pupp når jeg kom hjem. Det å få ferdig studie vil jo også komme barnet til gode. Lønner seg å se løsninger og ikke bare problemer.

Jeg hadde aldri klart å "gå glipp av" det første året ved å studere :p

Og så kan det jo som sagt bli vanskelig med amming. Og jeg synes personlig at det er synd om babyen skal gå glipp av viktig mm fordi man skal studere ;-) Men det er meg da, jeg er kanskje en ammeforkjemper :p

Man kan utmerket amme barnet ved å pumpe seg og å gi melk via flaske deler av dagen. Har gjordt det selv, fullammet til 6 måneder og deretter delammet videre. En far klarer å holde ei flaske med morsmelk (ikke erstatning) like godt som ei mor, og det går ikke utover barnet.....

Man kan utmerket amme barnet ved å pumpe seg og å gi melk via flaske deler av dagen. Har gjordt det selv, fullammet til 6 måneder og deretter delammet videre. En far klarer å holde ei flaske med morsmelk (ikke erstatning) like godt som ei mor, og det går ikke utover barnet.....

Men det er ikke alle som får ut nok ved å pumpe. Jeg fikk ut litt i førsten, men da melka stabiliserte seg fikk jeg nesten ikke ut noe. Så det funker ikke for alle med pumping!

Det er ikke alle som blir bestevenn med pumpa. Pumpe kommer faktisk på tredjeplass når det gjelder å få ut melk.

Ja far klarer like godt å holde ei flaske med melk.

Men man vet faktisk ikke om babyen vin ta flaske heller, og skal man da tvinge en baby til å sulte ei stund fordi man ikke får i de melk på annen måte enn puppen?
Kanskje babyen blir sugeforvirret også, og så vil den ikke lenger ha puppen?

Jeg bare mener at man vet aldri hvordan det blir før babyen er født, og det er håpløst å planlegge noe sånt i forveien.

Kanskje man ikke får til ammingen heller, men det er jo en annen sak.

Har du noe grunnlag for å si det eller er det bare noe du tror?

Klart vi har forskjellige prioriteringer, å det som er riktig for meg er kanskje ikke det riktig for deg, dette er noeman må finne ut av selv.

Det er jo ikke alle som får så mye melk heller da ;-)
Og ikke alle er bestevenn med pumpa ;-)

Men jeg vet at vi mener totalt forskjellig ang amming ;-)

Back
Topp