Modningstråden:)

Aner ikke hva det er [emoji13]
Jeg har hatt det hver morgen i noen dager. Men må bare innstille hodet mitt på at han kommer etter termin [emoji85]
Det prøver jeg å innstille mitt hode på også, men er jammen ikke lett.
Første endte med igangsettelse 10 dager over.. så ikke så veldig optimistisk til at det skal skje noe med det første her heller.. :/
 
Det prøver jeg å innstille mitt hode på også, men er jammen ikke lett.
Første endte med igangsettelse 10 dager over.. så ikke så veldig optimistisk til at det skal skje noe med det første her heller.. :/


Nei det er kjempe vanskelig. Skjønner ikke hvordan jeg potensielt skal gå i fire uker til [emoji85]
Men har jeg holdt ut i ni mnd, så er ikke siste innspurt uoverkommelig skulle man tro [emoji13]

Håper for din del at du slipper å gå over denne gangen da. :-D
 
Nei det er kjempe vanskelig. Skjønner ikke hvordan jeg potensielt skal gå i fire uker til [emoji85]
Men har jeg holdt ut i ni mnd, så er ikke siste innspurt uoverkommelig skulle man tro [emoji13]

Håper for din del at du slipper å gå over denne gangen da. :-D
Haha.. det er når en først har kommet til slutten det blir "verst" :p
Jeg har en skikkelig stor gutt inni her, så jeg håper på å få gang på ting til termin i alle fall. :)
 
Haha.. det er når en først har kommet til slutten det blir "verst" :p
Jeg har en skikkelig stor gutt inni her, så jeg håper på å få gang på ting til termin i alle fall. :)

Hahahaha ja sant nok [emoji13]

Hvordan vet du at han er stor :) ?
Er det ikke veldig vanskelig å måle både for jordmor og eventuelt på UL? :)
 
Hahahaha ja sant nok [emoji13]

Hvordan vet du at han er stor :) ?
Er det ikke veldig vanskelig å måle både for jordmor og eventuelt på UL? :)
Jeg er på vekstkontroller. Han var estimert til 2,7 kg sist og ca.20% over snittet. Skal tilbake i neste uke for ny måling. Så viss han er beregnet til like stor da, så mente jordmor at de burde kunne prøve å tøye litt på sykehuset allerede da for å få fortgang i ting. Ved sist måling var han estimert til 4-4,5 kg ved termin.
Første var ikke liten han heller med sine 4315 g. Men fødselen var kjapp og jeg hadde kun noen få pyntesting. Det var 10 dager over.
Så det er ingen bekymringer over at jeg ikke kan føde store barn, men jeg er ikke så giret på å gå særlig over viss det er fare for at han kan nærme seg 5 kg. Der går liksom grensen for meg av hva jeg er villig til å godta.
Så jeg får se nå neste uke hva de finner ut da.. disse vekstestimeringene må jo også tas med en liten klype salt da det er lett å måle feil. Men det kan jo gå både ene og andre veien..
Så får håpe jeg er moden nok til litt tøying allerede neste uke :)
 
Noen som har erfaring med lyserosa blod i utfloden om morgenen?
Er det vanlig i modningsprosessen eller er det bare skjøre slimhinner?

ja,det er vanlig med litt blod i utfloden under modning, men det kan å hende som noen sier over her, at det ikke er lenge igjen før du har lille i armene
 
Begynner å bli i et seriøøst dårlig humør om dagen ......... og er bare 36+4... kan bli lenge for de rundt med om det blir overtid for å si det slik :p
 
Begynner å bli i et seriøøst dårlig humør om dagen ......... og er bare 36+4... kan bli lenge for de rundt med om det blir overtid for å si det slik :p

Hahaha herlig [emoji173]️
Kjenner at lunten er betraktelig mye kortere nå enn den har vært tidligere i svangerskapet. Samboer sier seg veldig enig i der [emoji23][emoji23]
Jeg er kommet til 38+3 nå (søndag) [emoji6]
 
Hahaha herlig [emoji173]️
Kjenner at lunten er betraktelig mye kortere nå enn den har vært tidligere i svangerskapet. Samboer sier seg veldig enig i der [emoji23][emoji23]
Jeg er kommet til 38+3 nå (søndag) [emoji6]

Haha ja uff blir fort sånn på slutten :p storesøster kom før tia så håper på det denne gangen og
 
Har en del stikkinger på høyre og venstre side i magen, samt noen tak i rygg og mage, en del utflod og smerter i skambenet når jeg reiser meg og går litt. Og lunta er temmelig kort
 
Menssmerter når jeg la meg og våknet med menssmerter. Håper på det er modning :D 36+0 i dag
 
Kraftige kynnere/maserier de siste dagene.
Mye nedpress! Tror babyen kommer ut der snart :p Så hodet ligger nok langt ned.
Føler meg utafor. Akkurat som jeg er i en boble. Økt behov for å hvile..
36+4
 
Kraftige kynnere/maserier de siste dagene.
Mye nedpress! Tror babyen kommer ut der snart :p Så hodet ligger nok langt ned.
Føler meg utafor. Akkurat som jeg er i en boble. Økt behov for å hvile..
36+4

I feel you, jeg er helt fjern og helt i min egen verden. Stakkar mannen, eneste jeg snakker om er baby og ting som skjer med kroppen. Han virker interessert og lytter til meg, men det må bli mye i lengden.

Men modningstegn: Hodet hadde festet seg når jordmor sjekket leie i går, og det har jeg sannelig merket på kroppen.
- Myye stikkinger rundt bekkenet, skambeinet og blæren.
- Kraftigere kynnere, nå med menssmerter i mage og korsrygg. Ett par ganger har de vært så vonde at jeg puster meg gjennom. Aldri regelmessige. - Økt mengde utflod. Denne har også blitt mer vannete enn tidligere
- Sliten!
 
I dag har mor vært på besøk og hun har vasket klær og hus, bakt boller og generelt sett gjort alt for å hjelpe meg og samboer en god del.
Det vil si at jeg også har gjort ganske mye mer enn jeg pleier, og nå kjennes det nesten ut som om minien prøver å presse seg ut av skjeden min. [emoji85]
Herregud så mye nedpress [emoji13]
Dette kan bli en lang natt om han fortsetter slik. Hehehe
 
37+6 straks. Hatt litt mere lysegultgrønn slim som har kommer de siste ukene. Mere nedpress og stikking! Den siste uken veldig tom for energi, helt utslitt uansett hvor mye jeg har sovet. Lite energi til poden på 2 år. Bekkenplagene er også verre, men har vel ikke noe med modning å gjøre
 
Back
Topp