Sniker fra august! Dette høres ut som min første fødsel. Veldig lang og slitsom modningsprosess over maaange uker.. Og når det først startet var riene akkurat som du beskriver. Vonde, men ikke uutholdelige + ekstremt uregelmessige. Kl 16 den dagen jenta mi ble født hadde jeg 20 minutt mellom riene og da jeg dro til sykehuset for å ta ctg var det så vidt de fikk målt at jeg hadde rier. Men etter vaginal sjekk og beskjed om at jeg hadde 4-5 cm åpning tryglet jeg om at jeg måtte få bli på føden siden jeg var så sliten og nervene var tynnslitte. Jeg fikk akupunktur som hjalp meg å få tettere rier. Og etterhvert så spurte jeg om jordmor kunne ta vannet, noe hun syns var ok. Et par timer etter dette kom jenta vår, da var kl 22Jeg kan virkelig ikke tro hvis smertene jeg har hatt i natt, ikke er rier. Kjempe harde tak, som jeg måtte puste meg gjennom og som jeg gruer meg til. Tidvise smerter i korsryggen og hoftene også.
Eneste er at de er fryktelig uregelmessige. Det kan gå alt mellom 8 til 35 minutter mellom, og de varer mellom 20 til 60 sekunder. Har blitt veldig lite og dårlig søvn. Våknet til enda mer brunlig slim.
Ringte føden som sa at det kunne være både rier og sterke kynnere. Jeg kan ikke forstå at dette er sterke kynnere, for så vondt kan det umulig være. Også mtp blødning. De ba meg ringe tilbake når det er fem minutter mellom hver rie, og det har vært slik i minst 1 time. Kjenner at dette fort kan bli slitsomme dager hvis det ikke tar seg opp fort.. blir veldig motløs av å være førstegangs og ikke vite.

kan vel nesten si at hu ble skylt ut da vannet gikk i en rie 

Mener å ha hørt det en plass, at om formen plutselig snur og blir veldig bra så er ikke fødselen så langt unna. Krysser fingrene for at det stemmer