Modningstegn

Jeg kan virkelig ikke tro hvis smertene jeg har hatt i natt, ikke er rier. Kjempe harde tak, som jeg måtte puste meg gjennom og som jeg gruer meg til. Tidvise smerter i korsryggen og hoftene også.

Eneste er at de er fryktelig uregelmessige. Det kan gå alt mellom 8 til 35 minutter mellom, og de varer mellom 20 til 60 sekunder. Har blitt veldig lite og dårlig søvn. Våknet til enda mer brunlig slim.

Ringte føden som sa at det kunne være både rier og sterke kynnere. Jeg kan ikke forstå at dette er sterke kynnere, for så vondt kan det umulig være. Også mtp blødning. De ba meg ringe tilbake når det er fem minutter mellom hver rie, og det har vært slik i minst 1 time. Kjenner at dette fort kan bli slitsomme dager hvis det ikke tar seg opp fort.. blir veldig motløs av å være førstegangs og ikke vite.
Sniker fra august! Dette høres ut som min første fødsel. Veldig lang og slitsom modningsprosess over maaange uker.. Og når det først startet var riene akkurat som du beskriver. Vonde, men ikke uutholdelige + ekstremt uregelmessige. Kl 16 den dagen jenta mi ble født hadde jeg 20 minutt mellom riene og da jeg dro til sykehuset for å ta ctg var det så vidt de fikk målt at jeg hadde rier. Men etter vaginal sjekk og beskjed om at jeg hadde 4-5 cm åpning tryglet jeg om at jeg måtte få bli på føden siden jeg var så sliten og nervene var tynnslitte. Jeg fikk akupunktur som hjalp meg å få tettere rier. Og etterhvert så spurte jeg om jordmor kunne ta vannet, noe hun syns var ok. Et par timer etter dette kom jenta vår, da var kl 22 :) Og da hadde jeg absolutt ikke noe regelmessige rier bare 6 timer tidligere! Ikke vær redd for å bry føden, og ha tro på at du kjenner kroppen din best! Jeg VISSTE at jeg var i fødsel, og ingen trodde meg. Men da jeg endelig ba om å få bli og bare få litt hjelp sånn at jeg kunne ha igjen krefter til å ta meg av baby så gikk det kjempefint :)

Jeg kan virkelig ikke tro hvis smertene jeg har hatt i natt, ikke er rier. Kjempe harde tak, som jeg måtte puste meg gjennom og som jeg gruer meg til. Tidvise smerter i korsryggen og hoftene også.

Eneste er at de er fryktelig uregelmessige. Det kan gå alt mellom 8 til 35 minutter mellom, og de varer mellom 20 til 60 sekunder. Har blitt veldig lite og dårlig søvn. Våknet til enda mer brunlig slim.

Vurderer å ringe fødeavdelingen for og høre om å få en sjekk Ila dagen. Samtidig er jeg bare livredd for at de ler av meg og sier dette bare er kynnere. Det kan virkelig ikke være kynnere så vondt som det er, selv om jeg forstår at det kommer til å bli enda vondere senere i fødselsforløpet.

Ringte føden nå. Sa
Hopper inn her. Jeg er andregangsfødende og hadde det på nøyaktig samme måte i går. Regelmessige rier fra kl 18, som tok seg opp i styrke. Ringte føden og var på vei kl 21:30, men etter den telefonsamtalen roet det seg helt. Måtte ringe på nytt og avlyse fødselen Har konstant trykk/ press i livmoren nå, men ingenting som kan sammenlignes med gårsdagen. Føler meg så dum, jeg har jo født før og vet hvordan rier kjennes, men grusomt å gå og vente…

Jeg var veldig klar for at det skulle ta seg opp, men sovnet klokken 9. Våknet igjen litt over 12. Har ikke hatt vondt siden jeg sovnet. Er så oppgitt og motløs nå. Har ikke ord. Eneste som fortsatt skjer er at det er stadig med brunlig/blodtilnøandet slim.

Nå gikk slimproppen her! :woot:
..riktignok for andre gang, men spennende å se om det blir noe mer! Veldig aktiv bebis i magen og mye stikking nedover!

Ringte føden nå. Sa

Jeg var veldig klar for at det skulle ta seg opp, men sovnet klokken 9. Våknet igjen litt over 12. Har ikke hatt vondt siden jeg sovnet. Er så oppgitt og motløs nå. Har ikke ord. Eneste som fortsatt skjer er at det er stadig med brunlig/blodtilnøandet slim.
Håper det er seg opp for deg veldig snart! Det høres jo absolutt ut som at du har hatt rier i natt spør du meg..

Håper det er seg opp for deg veldig snart! Det høres jo absolutt ut som at du har hatt rier i natt spør du meg..
Ja, kan ikke forstå noe annet. Samtidig har det vært veldig rolig siden klokken 09.00 i dag. Men slimproppen og tegningsblødning stopper jo ikke. Nå har mannen og jeg hatt en runde, så får se om det hjelper. :hilarious:

Nå skjer det ting her! Våknet kl 04.30 av vonde tak, vannet gikk da jeg reiste meg. Ikke sånn SPLÆTT men det rant ganske mye fra sengen og bort til do og etterpå. Forsiktige rier startet 10 min senere, nå kommer de med ca 5-6 min mellomrom og er middels intense. Har snakket med føden, og de ville jeg skulle ringe tilbake når de kom tettere og var vondere.

Puh! Ser ut som vi får møte jenta vår idag!! 39+3

Nå skjer det ting her! Våknet kl 04.30 av vonde tak, vannet gikk da jeg reiste meg. Ikke sånn SPLÆTT men det rant ganske mye fra sengen og bort til do og etterpå. Forsiktige rier startet 10 min senere, nå kommer de med ca 5-6 min mellomrom og er middels intense. Har snakket med føden, og de ville jeg skulle ringe tilbake når de kom tettere og var vondere.

Lykke til :Heartred :biggrin

Dere er så heldige som får oppleve disse tingene :Heartred

Ååh spennende! Lykke til ❤️

Ååå, stas! :woot: Masse lykke til idag!! :Heartred

Håper du får hvilt og ladet litt før det virkelig braker løs! Lykke til :D
Det ble lite søvn da riene holdt på hele natta. Med styrtfødsel i minnet fra sist så dro vi inn til sykehuset på formiddagen selv om riene ikke var regelmessige. Det var jammen lurt! Der fikk jeg slappet av og hvilt, før riene tok seg opp i styrke. Fra jordmor konstaterte 4cm åpning og aktiv fødsel gikk det 9 min så var jenta vår ute :wideyed: kan vel nesten si at hu ble skylt ut da vannet gikk i en rie :laughing002

Det ble lite søvn da riene holdt på hele natta. Med styrtfødsel i minnet fra sist så dro vi inn til sykehuset på formiddagen selv om riene ikke var regelmessige. Det var jammen lurt! Der fikk jeg slappet av og hvilt, før riene tok seg opp i styrke. Fra jordmor konstaterte 4cm åpning og aktiv fødsel gikk det 9 min så var jenta vår ute :wideyed: kan vel nesten si at hu ble skylt ut da vannet gikk i en rie :laughing002
Wow, heftig! Gratulerer så mye med jenta :Heartred

Ja, kan ikke forstå noe annet. Samtidig har det vært veldig rolig siden klokken 09.00 i dag. Men slimproppen og tegningsblødning stopper jo ikke. Nå har mannen og jeg hatt en runde, så får se om det hjelper. :hilarious:
Noe mer action i natt eller?

Her driver slimproppen også og går litt og litt (veldig lite i gangen), men så lenge det ikke er blodtilblandet så tenker jeg liksom at det ikke har noe å si. Men litt modning pågår det jo tydeligvis hos meg også da :smiley-ashamed004

Her er alle modningstegn borte. Ingen utflod eller noe lengre... Murringene er borte og jeg er i så god form som jeg ikke har vært i hele graviditeten :meh:

Har hatt lett kvalme til og fra i noen dager nå, samt noen ganske vonde kynnere, som fort kan holde på litt til og fra i noen timer (spesielt på kveldstid) men så langt har det ikke tatt seg opp noe i styrke eller regelmessighet. :rolleyes: Litt lett gul utflod i morges så hadde håpet det var ett tegn på at ting var litt i gang. Termin var før helgen så kan bare krysse fingre for at ting tar seg opp snart:D:D

Her er alle modningstegn borte. Ingen utflod eller noe lengre... Murringene er borte og jeg er i så god form som jeg ikke har vært i hele graviditeten :meh:
Er ikke det gjerne et godt tegn på at fødsel nærmer seg, da? :happy: Mener å ha hørt det en plass, at om formen plutselig snur og blir veldig bra så er ikke fødselen så langt unna. Krysser fingrene for at det stemmer:joyful:

Er ikke det gjerne et godt tegn på at fødsel nærmer seg, da? :happy: Mener å ha hørt det en plass, at om formen plutselig snur og blir veldig bra så er ikke fødselen så langt unna. Krysser fingrene for at det stemmer:joyful:
Åh, det har ikke jeg hørt. Håper og krysser fingrene da :D

• Liker
Reactions: K89
Jeg blir sprø, er førstegangs fødende og til tross for alt jeg har lest og alle kurs jeg har gått på har jeg ikke peiling på hvordan rier skal kjennes ut. Har hatt lette mens smerter i nedre rygg og mage i noen dager, men ikke slik "tak" som fold prater om. Magen føles konstant stein hard, mest pga rompa hennes er det oppe så føler ikke noe forskjell der.

Har alltid ledd litt av at folk ikke kan vite at de er fødsel, men akkurat nå føler jeg at jeg kommer til å ende opp på forsiden av Se og hør fordi jeg ikke forstod ting var i gang og fødte i do. :joyful:Håper helst at vannet skal komme for da tenker jeg jo det ikke kan være noen tvil liksom...

Jeg blir sprø, er førstegangs fødende og til tross for alt jeg har lest og alle kurs jeg har gått på har jeg ikke peiling på hvordan rier skal kjennes ut. Har hatt lette mens smerter i nedre rygg og mage i noen dager, men ikke slik "tak" som fold prater om. Magen føles konstant stein hard, mest pga rompa hennes er det oppe så føler ikke noe forskjell der.

Har alltid ledd litt av at folk ikke kan vite at de er fødsel, men akkurat nå føler jeg at jeg kommer til å ende opp på forsiden av Se og hør fordi jeg ikke forstod ting var i gang og fødte i do. :joyful:Håper helst at vannet skal komme for da tenker jeg jo det ikke kan være noen tvil liksom...
Rier kommer som du sier i tak, så du kommer nok ikke til å være i tvil når de først kommer :happy: Kanskje sånn helt i starten hvis de er veldig milde og du har hatt vonde kynnere tidligere (kan være vanskelig å skille). Mer konstant verking/murring/ubehag/lett smerte er nok bare kroppens modningsprosess.

Steinhard mage ganske mye her også (ubehagelig jaaa!), men det er oftest pga. hvordan baby ligger og noen ganger kynnere.

Men ja, alle fødsler skulle ha starta med vannavgang - det gjør det liksom mye lettere å forstå og å forutse videre forløp :joyful:

Back
Topp