Modningstegn

Under og etter CTG-registreringen i ettermiddag grunnet følelse av lite liv begynte jeg først å kjenne på sterke mensmurringer som gikk over til mer skikkelige tak/sterke kynnere/modningsrier(?) da vi gikk derfra. Jordmor sa også at registreringen viste at noe var i gang. Var skikkelig ømt og jobbet godt langt nede, spesielt i alle humper i veien under bilturen hjem! AU.
Fikk skikkelig flashbacks til forrige svangerskap hvor jeg var inne på sykehuset på kontroll pga. lite liv og vannet gikk morgenen etter :woot:
Det roet seg imidlertid betraktelig med én gang vi kom hjem, men godt å kjenne på at kroppen jobber mot målet! Og må innrømme at jeg/vi er litt spente på om noe skjer i løpet av natta selvom forhåpningene dabbet av sammen med takene :hilarious:
 
Under og etter CTG-registreringen i ettermiddag grunnet følelse av lite liv begynte jeg først å kjenne på sterke mensmurringer som gikk over til mer skikkelige tak/sterke kynnere/modningsrier(?) da vi gikk derfra. Jordmor sa også at registreringen viste at noe var i gang. Var skikkelig ømt og jobbet godt langt nede, spesielt i alle humper i veien under bilturen hjem! AU.
Fikk skikkelig flashbacks til forrige svangerskap hvor jeg var inne på sykehuset på kontroll pga. lite liv og vannet gikk morgenen etter :woot:
Det roet seg imidlertid betraktelig med én gang vi kom hjem, men godt å kjenne på at kroppen jobber mot målet! Og må innrømme at jeg/vi er litt spente på om noe skjer i løpet av natta selvom forhåpningene dabbet av sammen med takene :hilarious:
Spennende :love7
 
Kanskje litt annerledes modningstegn, men jeg er blitt veldig trøtt. Føler at kroppen prøver å samle energi til fødsel :happy:
 
I natt føltes det som om babyen skulle grave seg ut, haha! Så masse stikking og bevegelser, sikkert med hodet og hendene. I løpet av de gangene jeg var oppe på natta, kom det ikke noe slim. Men i dag tidlig kom det masse. Blir spennende å se hvordan dagen blir. Overtidskontroll i morgen, og 40+6 i dag. Snart får vi møte den lille jenta vår, er det ikke bare helt sprøtt og veldig fint å tenke på?!

En annen ting: jeg testet etter EL og fulgte veldig nøye med med graviditetstester og fikk vel utslag allerede 8DPO. Min termindato ut i fra dette, var 4. juli. Mon tro om den fortsatt er mer riktig enn OUL?
Ser du er en dag forran meg i løypa. Jeg var på første overtidskontroll i dag og skal inn igjen på fredag om det ikke har skjedd noe før det, hvilket jeg håper det gjør!Har masse stikking slik som deg, sjukt vondt! Var helt modent, med 3-4 cm åpning. Noe utvikling hos deg?
 
I dag gikk slimproppen, sånn skikkelig. Har litt murringer også. Skal mest sannsynlig settes i gang i morgen etter vendingsforsøk, og JM sa jeg skulle ønske alle modningstegn velkommen, for da holdt det kanskje å ta vannet. 41+1 i dag, klar for å møte babyen vår!
 
Ser du er en dag forran meg i løypa. Jeg var på første overtidskontroll i dag og skal inn igjen på fredag om det ikke har skjedd noe før det, hvilket jeg håper det gjør!Har masse stikking slik som deg, sjukt vondt! Var helt modent, med 3-4 cm åpning. Noe utvikling hos deg?
Skrev akkurat en liten oppdatering! Lille frøkna er i seteleie, så det blir nok igangsetting etter vendingsforsøk i morgen :) de sjekka ikke åpning, de var redd det skulle fremskynde ting.

Det lover godt at du har så mye åpning, krysser fingrene for at ting skjer før fredag for din del!
 
Skrev akkurat en liten oppdatering! Lille frøkna er i seteleie, så det blir nok igangsetting etter vendingsforsøk i morgen :) de sjekka ikke åpning, de var redd det skulle fremskynde ting.

Det lover godt at du har så mye åpning, krysser fingrene for at ting skjer før fredag for din del!
Masse lykke til!! :)
 
Jeg er 4 dager over termin nå, var hos Jordmor på termin, da 2-3 cm åpning og moden. Har siden hatt noe sammentrekninger/menssmerter/murringer og veldig ryggsmerter. Men tar seg ikke opp til noe mer. Deler av slimproppen har og løsnet. I går og i dag synes jeg baby har vært roligere enn vanlig, jeg kjenner liv, men er sjeldnere og litt svakere enn vanlig. Er det vanlig før fødsel, eller bør jeg ringe føden for sjekk? Hva ville dere gjort?
 
Jeg er 4 dager over termin nå, var hos Jordmor på termin, da 2-3 cm åpning og moden. Har siden hatt noe sammentrekninger/menssmerter/murringer og veldig ryggsmerter. Men tar seg ikke opp til noe mer. Deler av slimproppen har og løsnet. I går og i dag synes jeg baby har vært roligere enn vanlig, jeg kjenner liv, men er sjeldnere og litt svakere enn vanlig. Er det vanlig før fødsel, eller bør jeg ringe føden for sjekk? Hva ville dere gjort?
Ta alltid kontakt hvis du merker mindre liv/svakere enn før. Det er bedre å sjekke enn å gå rundt og være usikker :)
 
Håper for deg! Masse lykke til!
Men kjenner meg misunnelig om det er lov å si

Her er det nemlig 0 tegn, og termin denne uken . Kjenner jeg er ekstremt utålmodig!

Hva er sjansene for at en fødsel kan starte, når jeg har hatt 0 tegn de siste ukene? Ikke engang en liten kynner...
 
Håper for deg! Masse lykke til!
Men kjenner meg misunnelig om det er lov å si

Her er det nemlig 0 tegn, og termin denne uken . Kjenner jeg er ekstremt utålmodig!

Hva er sjansene for at en fødsel kan starte, når jeg har hatt 0 tegn de siste ukene? Ikke engang en liten kynner...
Kan ikke huske at jeg hadde noe særlig med modningstegn før forrige (og første) fødsel igrunn… Begynte å forberede meg på overtid som førstegangs, og våknet overrasket på termindagen av at vannet gikk. Er ikke alle som kjenner noen tegn, så tror ikke du skal bekymre deg over det. I tillegg kan man jo også gå med disse «tegnene» i både flere dager og uker, så egentlig ikke noe å stole på :wacky:
 
Håper for deg! Masse lykke til!
Men kjenner meg misunnelig om det er lov å si

Her er det nemlig 0 tegn, og termin denne uken . Kjenner jeg er ekstremt utålmodig!

Hva er sjansene for at en fødsel kan starte, når jeg har hatt 0 tegn de siste ukene? Ikke engang en liten kynner...
Sniker
Om det er noen trøst hadde jeg masse murringer, kynnere hele tiden, nedpress og økt utflod i ukesvis. Kom til igangsetting og skulle sjekke modning - og hei, null absolutt NULL modning. Jordmor kunne såvidt finne livmorhalsen. Så følt meg greit lurt da :hilarious: så du kan helt sikker gå i fødsel over natta likevel :) ikke alltid det har så mye å si med diverse kynnere og murring, og du kan modnes uten å være plaget noe av det:)
 
Håper for deg! Masse lykke til!
Men kjenner meg misunnelig om det er lov å si

Her er det nemlig 0 tegn, og termin denne uken . Kjenner jeg er ekstremt utålmodig!

Hva er sjansene for at en fødsel kan starte, når jeg har hatt 0 tegn de siste ukene? Ikke engang en liten kynner...
Takk :Heartred
Enig med ims. Tegn kan komme uker før det skjer noe, eller ikke i det heletatt før det plutselig er vannavgang eller rier. Så det trenger ikke å bety noen ting.
 
Kan ikke huske at jeg hadde noe særlig med modningstegn før forrige (og første) fødsel igrunn… Begynte å forberede meg på overtid som førstegangs, og våknet overrasket på termindagen av at vannet gikk. Er ikke alle som kjenner noen tegn, så tror ikke du skal bekymre deg over det. I tillegg kan man jo også gå med disse «tegnene» i både flere dager og uker, så egentlig ikke noe å stole på :wacky:
Takk for svar Ims og dere andre!

Litt oppløftende i en utålmodig periode her nå! Håper på at det starter snart Kjeder meg veldig om dagen!

Har ikke ork til å være sosial, men kjeder meg alene. Huset er liksom klart for baby, rent og ryddig så ikke noe å gjøre.
Hviler og sover, men det begynner å bli rimelig kjedelig.
Vurderer å begynne å løpe i trappene hjemme .
 
Må bare signere her, at det har vært null og niks tegn her også før riestart/vannavgang, alle fem ganger :) Slimpropp gikk med to eller tre, men det var tett på. Har aldri vært moden før det startet heller, så kynnere og stikninger har ikke vært noe som modnet. Så jeg vet faktisk ikke hva modningstegn er:laughing002
 
Det dabbet av igjen hos meg i går:shifty: begynner å bli passe lei..
 
Back
Topp