Modningstegn

Har fått masse røde prikker i hele ansiktet, er d dette vi kaller "fødefjes"? :p
Fødefjes er når hele ansiktet hovner opp, lepper nese kinn og hals blir hovne. Vet ikke om disse hevelsene kan føre til prikker hos noen, jeg har litt fregner så kanskje derfor jeg ikke har lagt merke til det :p ville ringt jm og hørt om dette er normalt!

Maserier, murringer, litt stikkinger og slimproppen gikk i dag. Uke 37+5, begynner å bli ganske klar nå :)

Har ikke peiling på om det er modningstegn, men jeg ser jo at flere av dere har listet opp ting jeg merker ved meg selv nå om dagen.. Jeg er 34+4 idag, altså offisielt høygravid:smiley-bounce012

Mensensmerter i mage og litt i korsrygg, mye stikkinger i/på skambeinet/underlivet, mye løs mage (vet ikke om det er et tegn...), utrolig trøtt (!!!), nedpress, bekkenløsning

Føler jeg har null modningstegn.. Vertfal i forhold til hva dere andre beskriver. Har ingen mensmurringer/smerter ( uten å helt vite hva det er, har aldri hatt mens smerter :p) ikke noe nedpress, ikke noe særlig stikking eller andre vondter generelt.. Har en del kynnere, men de har jeg hatt siden uke 15
Er uke 37 i morgen, kanskje et tegn på at det vil gå over tiden? Hehe time will show

Føler jeg har null modningstegn.. Vertfal i forhold til hva dere andre beskriver. Har ingen mensmurringer/smerter ( uten å helt vite hva det er, har aldri hatt mens smerter :p) ikke noe nedpress, ikke noe særlig stikking eller andre vondter generelt.. Har en del kynnere, men de har jeg hatt siden uke 15
Er uke 37 i morgen, kanskje et tegn på at det vil gå over tiden? Hehe time will show
Med nr to hadde jeg ingen modningstegn før slimproppen gikk, og 6 timer senere var hun født.. Så tror ikke du skal tenke så mye på det.. He he.

Føler meg helt utslitt om dagen, har sovet masse idag! Og kynnere er hyppige, kommer hele tiden og må ofte stoppe opp og puste meg gjennom. Føles som hodet nesten er på vei ut, føler som jeg sitter på hodet hans av og til :o

Føler meg helt utslitt om dagen, har sovet masse idag! Og kynnere er hyppige, kommer hele tiden og må ofte stoppe opp og puste meg gjennom. Føles som hodet nesten er på vei ut, føler som jeg sitter på hodet hans av og til :o

Skjønner hva du mener! Sitter med tre meter mellom knærne, hjulbeint som en annen kraftkar xD Tror ikke h*n kan komme lenger ned nå! :P

Med nr to hadde jeg ingen modningstegn før slimproppen gikk, og 6 timer senere var hun født.. Så tror ikke du skal tenke så mye på det.. He he.

Det skjer når det skjer :) er førstegangs så vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller

Med min første hadde ikke jeg noen modningstegn heller... Ingen vondter, stikkinger, murringer eller noe i mage eller nedentil. Nå har jeg litt av alt det overnevnte, men er ikke sikker på om det er modningstegn eller om det bare er slik fordi hvert svangerskap er forskjellig og fordi jeg har vært gravid før...

Jeg har til tider kynnere som er så vonde at jeg lurer på om det er rier.. Men de er ikke regelmessige og går over når jeg slapper av. Vært noen stressende dager så det virker nok inn.. I tilegg har jeg nedpress og stikninger..

Har ingen modningstegn annet enn at jeg fikk litt mer energi og redebyggerinstinkt i dag 37+6 i dag. Fikk ikke noen andre tegn på forhånd med de 2 andre heller. Nedpresset i underlivet har jo vart noen uker.

Hadde brunlig utflod nå i helgen, og våknet kl 5 i natt av en superurolig følelse som fortsatt holder meg våken :/ 37+6

Tok meg et bad i går kveld og tenkte vi skulle sette i gang litt aktivitet etter det :p men mens jeg lå i badekaret fikk jeg litt småvondt i ryggen. Vi forsøkte oss men jeg fikk konstant kynner og ryggen plaget så vi måtte gi oss :( har hatt murring i ryggen i hele natt og har det fremdeles. Tidvis litt menssmerter foran også... Men det blir liksom med det. Jeg tror det blir en gåtur etter frokost.kanskje det får ting til å ta seg opp.?? 38+1 i dag.

Også enorme ryggsmerter igår og inatt. Sovet minimalt. Kastet opp igår så vondt var d.ellers alt normalt, føler egentlig det er mer at "ryggen har max vekt nå og ikke orker mer" enn at d er modningstegn da, Mn va vet jeg:-) 38,1 idag

Også enorme ryggsmerter igår og inatt. Sovet minimalt. Kastet opp igår så vondt var d.ellers alt normalt, føler egentlig det er mer at "ryggen har max vekt nå og ikke orker mer" enn at d er modningstegn da, Mn va vet jeg:) 38,1 idag
Dersom smertene kun skyldes vekta, ville de ikke kommet gradvis ?
Her tror jeg det er en form for modning. Kan ikke skjønne hvorfor det plutselig skal skyldes vekta i mitt tilfelle(selvom jeg har gått opp mer enn nok :P )

Dersom smertene kun skyldes vekta, ville de ikke kommet gradvis ?
Her tror jeg det er en form for modning. Kan ikke skjønne hvorfor det plutselig skal skyldes vekta i mitt tilfelle(selvom jeg har gått opp mer enn nok :P )
Jo, enig. Men har nok kommet gradvis den siste uka her, så "smalt" det igår. Uansett, 2uker igjen og kroppen æ klar for å gå tilbake til "normalen". Så modnes gjør vi alle sammen:-)

Får ikke kynnere engang av fjellturen min nå.. Kanskje jeg må gå en større/lengre tur? :p

Hjelpes, kan vannet mitt ha gått?
Jeg satt på sofaen hjemme ved 16.30, og merket plutselig at jeg ble helt våt i trusa og buksa. Det gikk gjennom slik at sofaen også ble litt våt. Tipper mengden var ca. 1/4 av et vanlig vannglass, ikke mye.. Prøvde å lukte på det, og det luktet egentlig bare litt søtt.
Ringte føden for å høre, og hun ba meg ha på et bind og se an om det kom mer den neste timen. Jeg skulle også gå en tur + ligge litt ned. Nå er det 1 1/2 time siden, og det har ikke kommet noe mer. MEN; når jeg var ute og gikk, så fikk jeg plutselig veldig menssmerter/murringer i korsryggen og kynnere. Jeg har nesten ikke hatt kynnere hittil i svangerskapet. Dette må da være en form for modningstegn:p Jeg har fortsatt murringer i korsryggen, men kynnere har gitt seg. Kjenner mye liv i magen. Jeg er forøvrig bare 35+4, så jeg håper det ikke er noe på gang

Hjelpes, kan vannet mitt ha gått?
Jeg satt på sofaen hjemme ved 16.30, og merket plutselig at jeg ble helt våt i trusa og buksa. Det gikk gjennom slik at sofaen også ble litt våt. Tipper mengden var ca. 1/4 av et vanlig vannglass, ikke mye.. Prøvde å lukte på det, og det luktet egentlig bare litt søtt.
Ringte føden for å høre, og hun ba meg ha på et bind og se an om det kom mer den neste timen. Jeg skulle også gå en tur + ligge litt ned. Nå er det 1 1/2 time siden, og det har ikke kommet noe mer. MEN; når jeg var ute og gikk, så fikk jeg plutselig veldig menssmerter/murringer i korsryggen og kynnere. Jeg har nesten ikke hatt kynnere hittil i svangerskapet. Dette må da være en form for modningstegn:p Jeg har fortsatt murringer i korsryggen, men kynnere har gitt seg. Kjenner mye liv i magen. Jeg er forøvrig bare 35+4, så jeg håper det ikke er noe på gang
Oj, det hørtes jo ut som det var noe som satt igang da ja... Hvordan går det nå?

Back
Topp