Modning/ tegn til at fødsel nærmer seg

Nei, ikke på den måten en eneste gang :smiley-ashamed004 Derfor jeg ble ganske betenkt, siden de ikke gav seg
Det skjønner jeg godt! Jeg håper selv jeg slipper runder med falsk alarm osv... ikke bare bare å drive å farte til og fra og få barnepass osv. Så føler jeg stresser litt av tanken på det..

Nr tre til begge og termin samme dag, det skal jeg prøve å huske fremover :hilarious:
Ja om det blir november eller desember til deg blir et spenningsmoment da :) greit å være innstilt på å gå til/over termin og heller ta det som en win om det blir før :)

Ja det er nærme, jeg håper bare han holder seg inne til jeg blir igangsatt :bag: Så for hver «AU!» jeg utbryter pga sånne lyne-nerve-smerter når baby rører på seg blir mannen skikkelig nervøs for om det har starta av seg selv:hilarious:
Lurer på om vi hadde unger på litt samme alder og faktisk.. Mine er i hvertfall født 2009 og 2015, så godt spredt. Og ja, veldig greit å være innstilt på å gå litt over, ellers så vet jeg at jeg kommer til å bli kokko av venting fremover.

Haha, lyne-nerve-smerter ja! Kjenner til den ja.. AU!!!!

Jeg har fått veldig mye vonde murringer de siste 3 dagene! Blir lite søvn på nettene, og må avbryte det jeg holder på med flere ganger i løpet av dagen.
I tillegg kjente jeg nå akkurat dunk mot livmorhalsen for første gang siden lillesøster snudde seg med rumpa ned. Så da sank vel rumpa enda lengre ned i bekkenet :dead: Regner ikke med at det øker sannsynligheten for at hun snur seg:facepalm:

36+6 i dag og det har tatt seg opp med kynnere siste uka. Magen har «falt ned» og på dagens kontroll hos jordmor er hodet endelig festet!! Baby har ligget med hodet ned (bevegelig) i mange uker, men nå er det altså festet.

Ellers ingen klare tegn. Litt mer utflod, litt mer halsbrann og høy hvilepuls. Er nummer tre som kommer, så her kan vel alt skje…

Murrer i ryggen og strammer seg i magen. Mye stikking å nedpress. Han ligger godt plantet ned i bekkenet, men jeg tror ikke han har festet seg enda. Håper det er noe som skjer å modnes. Er 33+4, så det er litt tidlig enda. Har som mål å komme meg til 35+0 siden jeg da kan føde på lokal sykehuset, men helst vente til 37+0 (og ikke lenger!!:smiley-ashamed004)

Magen sank i dag når jeg sto og lagde middag. Det kom samtidig 3 tak i ryggen, å magen ble stein hard. Har hatt heftige kynnere siden da. Og jeg går med en rar følelse i kroppen. Takene i magen er ikke vonde, men ubehagelig. Angrer meg for at jeg ville føde rett etter jeg runda 37 uker :wideyed: :oops: Er 37+1 i dag å håper virkelig dette er bare modning for jeg vil ikke føde nå:hilarious::wacky:

Magen sank i dag når jeg sto og lagde middag. Det kom samtidig 3 tak i ryggen, å magen ble stein hard. Har hatt heftige kynnere siden da. Og jeg går med en rar følelse i kroppen. Takene i magen er ikke vonde, men ubehagelig. Angrer meg for at jeg ville føde rett etter jeg runda 37 uker :wideyed: :oops: Er 37+1 i dag å håper virkelig dette er bare modning for jeg vil ikke føde nå:hilarious::wacky:
Ååå så spennende! Kanskje noe på gang da! :excited001

Hold oss oppdatert :woot:!

Har begynt å få noen ganske så vonde kynnere de siste dagene. I tillegg varer de så lenge. Gjerne i flere minutter. Vonde både i magen og ryggen. Forrige svangerskap ble kynnerne vonde i ryggen siste 3 dager før fødsel. Men husker ikke at de varte så lenge som nå. Andre som har vonde, lange, kynnere?

Har begynt å få noen ganske så vonde kynnere de siste dagene. I tillegg varer de så lenge. Gjerne i flere minutter. Vonde både i magen og ryggen. Forrige svangerskap ble kynnerne vonde i ryggen siste 3 dager før fødsel. Men husker ikke at de varte så lenge som nå. Andre som har vonde, lange, kynnere?
Mine varer ikke i flere minutter, men ca ett/halvannet på det lengste. Men noen ganger kommer det en ny RETT etter den forrige har gitt seg. De kan være ordentlig vonde, med tak i ryggen, og keg må konsentrere meg om å slappe av og ikke spenne hele kroppen når de kommer. Holdt på et par uker nå, er 38+1 idag.

Husker med førstemann, så merket jeg ikke når fødselen var i gang, for hadde jo hatt disse kraftige kynnere i flere uker. Da fødte jeg 10 dager over termindato, så jeg tør ikke ha noen forventninger om at dette her gjør at fødsel er nært forestående helt enda..

Mine varer ikke i flere minutter, men ca ett/halvannet på det lengste. Men noen ganger kommer det en ny RETT etter den forrige har gitt seg. De kan være ordentlig vonde, med tak i ryggen, og keg må konsentrere meg om å slappe av og ikke spenne hele kroppen når de kommer. Holdt på et par uker nå, er 38+1 idag.

Husker med førstemann, så merket jeg ikke når fødselen var i gang, for hadde jo hatt disse kraftige kynnere i flere uker. Da fødte jeg 10 dager over termindato, så jeg tør ikke ha noen forventninger om at dette her gjør at fødsel er nært forestående helt enda..
Kjipt hvis det skal vare i mange uker! Ikke behagelig, og forstyrrer nattesøvnen skikkelig :dead:
Sist svangerskap hadde jeg vonde kynnere fra uke 23, og hadde tett oppfølging. Forskjellen for min del ble at de var mer i ryggen, og at de ble regelmessige den dagen jeg fødte. Var selv usikker på om det var noe i gang, men hadde 6cm da jeg kom inn. Så spent på om jeg forstår det fortere denne gangen eller ikke ☺️

Har hatt mange tegn siden uke 28, er nå i uke 34 og jordmødrene på sykehuset har satt på.leg bpnd ogntestet i alle kanter enda jeg har sagt at det ikke skjer noe. Så de passer på!
Har fått dato til igangsetting. Så håper de holder seg inne til da. Ikke lenge igjen nå!!

Ikke så mye tegn her (33+6) annet enn at lillemann virker å ha funnet seg til rette med hodet ned (sluttet å snu seg i tverrleie innimellom), og jeg hadde tidligere i uka en del stikking i underlivet - men det har gitt seg igjen.

38+6. Andregangsfødende. MYE kynnere i går + i natt + så langt i dag - kommer med en gang jeg reiser meg og er i bevegelse. Krysser fingrene for at jeg slipper å gå 1 uke over termin som med førstemann. Men er vel kanskje normalt med mer kynnere for flergangsfødende enn for førstegangsfødende?

Jeg tror slimproppen gikk forrige uke (legen brydde seg ikke noe om det). Siste to ukene har jeg hatt ekstremt mye og lange kynnere og sterke nedpress. Menssmerter både foran og bak. Og ekstremt mye bevegelse på lillemann inni magen.

Det kjennes ut som at noe skal skje så og si hele tiden, men det gjør det altså ikke

Jeg har hatt mye kynnere siden begynnelsen av 2 trimester, men de har de siste ukene blitt mye kraftigere. Har også veeeldig mye nedpress både foran og bak. Ingen andre tegn til noe foreløpig. Er 37 uker på vei :Heartpink

I natt lå jeg 1,5 time med vonde, regelmessige kynnere hvert 10-12 minutt. Ventet bare på at de skulle bygge seg enda mer opp, sånn at jeg kunne ringe føden. Men så stoppet det helt opp :dead:
Håper virkelig det er tegn på modning og at noe snart skjer! 38+5 i dag

Back
Topp