Modning/ tegn til at fødsel nærmer seg

Er det noen som har lyst til å beskrive slimproppen? :bookworm: jeg antar at jeg ikke hadde vært i tvil om den skulle ha gått, men vet ikke helt hva jeg skal se etter...

Ellers syns jeg det er lite tegn til noe som helst ennå (33+5). I går må babyen ha ligget i en veldig behagelig stilling (for meg), for jeg sa til samboer at jeg omtrent hadde glemt at jeg var gravid i går. Jeg følte meg så lett, selv om magen er stoor.

Til gjengjeld sov jeg elendig (som alltid), hadde store problemer med å snu meg (magen var altså ikke så lett allikevel...) og våknet med syke menssmerter midt på natten.
Syns den minner litt om det fettet på piknik skinken :bag: :hilarious:

Han har ligget med hodet nedover siden hvertfall uke 27, men sakte gått mer og mer ned (kan kjenne på hver side av hodet hans når jeg presser ved trusekanten). Har vært ekstremt ukomfortabel de siste dagene, mer enn de siste ukene. Idag våknet jeg med masse "lynnedslag" i underlivet som fortsetter og at hunden min oppfører seg annerledes. Han har ikke brydd seg om at jeg er gravid (ung hannhund, er litt usikker på om han skjønner det), men idag sto han ikke opp med samboer. Han ble liggende i senga sammen med meg og da ble jeg plutselig litt usikker på om jeg er nærmere enn jeg tror eller om han bare har en "rar" dag :rolleyes: Er bare 35+2, så jeg vet det går bra hvis lillemann kommer, men uansett hvor lei jeg er klarer jeg ikke håpe at han kommer før jeg har passert uke 37.
Kroppen begynner vel bare å modnes, drukket masse bringebærblad te, spist dadler til den store gullmedalje og begynt med perineum massasje :hilarious:

35+4 i dag (storesøster kom 35+6)
Har siste døgnet hatt mye mer smertefulle kynnere, og murringer. Antar det kanskje er modningsrier/maserier. Håper hun venter litt til før hun kommer, samtidig som jeg håper at det er tegn på at det ikke blir kjeempe lenge til. Orker ikke 6 uker med dette. Da er jeg helt tom når fødselen starter :dead:

Har hatt generelt mye kynnere, men nå tar dem seg veldig opp i styrke. Nå er dem rett og slett vonde. Er 36+5 og er innstilt på å gå litt over termindato. Hadde mye maserier på slutten de andre gangene, og gikk over likevel så regner bare med at historien gjentar seg :) Men slitsomt er det, ja...

36+6:
Altså det føles virkelig ut som om jeg bærer baby mellom lårene, han er såååå langt ned og det er helt sjukt mye nedpress. Når jeg tror jeg tisser på meg kommer det en teskje, MAKS. Så noen har kommet seg lengre ned. SF-målet hadde flatet ut (ikke økt) siden sist sjekk og til denne uka, så det kan vel stemme med det. Og heldigvis vet jeg at baby har vokst siden vi har vært å sjekka på UL imellom der.

36+6:
Altså det føles virkelig ut som om jeg bærer baby mellom lårene, han er såååå langt ned og det er helt sjukt mye nedpress. Når jeg tror jeg tisser på meg kommer det en teskje, MAKS. Så noen har kommet seg lengre ned. SF-målet hadde flatet ut (ikke økt) siden sist sjekk og til denne uka, så det kan vel stemme med det. Og heldigvis vet jeg at baby har vokst siden vi har vært å sjekka på UL imellom der.
Spennende at du har kommet så langt! Nå er det faktisk klart for fødsel og det kan skje når som helst:D Håper du slipper å gå sånn her i 3 uker til.

36+6:
Åh, sånn føler jeg det og... Kjennes virkelig ut som jeg går med en appelsin mellom bena :hilarious: Og mye nedpress. Blir spennende dette her! var det nr 2 du venta nå?

Åh, sånn føler jeg det og... Kjennes virkelig ut som jeg går med en appelsin mellom bena :hilarious: Og mye nedpress. Blir spennende dette her! var det nr 2 du venta nå?
Haha, det var en god beskrivelse ja! :hilarious:
Nr 3

Tidligere i uka hadde jeg et døgn med regelmessige tak. 40-60 sekunders varighet og 2-6 minutter i mellom.
Bare kynnere og helt uanfektet livmorhals sa de på føden :smiley-ashamed004 Heldigvis gav det seg dagen etter.
Venter nr 4, så får se om det blir mange falske alarmer denne gang da :bag:

Nr 3 ja! Har du fått før termin de andre gangene? (sorry hvis jeg har spurt før, men jeg har helt teflonhjerne)
Da er vi flere i samme kategori, så det går helt fint :hilarious:
1. kom 39+4 spontant
2. kom 39+1 spontant

Enn til deg? Var det første? #teflonhjerne

Da er vi flere i samme kategori, så det går helt fint :hilarious:
1. kom 39+4 spontant
2. kom 39+1 spontant

Enn til deg? Var det første? #teflonhjerne
Haha, fint vi er flere. Blir som på gamlehjem hvor man sitter å prater om de samme tingene om igjen og om igjen!

Nr 1: uke 41+3
Nr 2: uke 40+0

Vi har jo termin på samme dag vi (DET har jeg klart å huske), men jeg regner med å bikke uti desember pga at jeg har født i uke 40 og 41 med de to andre. Deg blir det jo riktig spennende med nå da!herregud, tenk at det er så nærme nå!

Tidligere i uka hadde jeg et døgn med regelmessige tak. 40-60 sekunders varighet og 2-6 minutter i mellom.
Bare kynnere og helt uanfektet livmorhals sa de på føden :smiley-ashamed004 Heldigvis gav det seg dagen etter.
Venter nr 4, så får se om det blir mange falske alarmer denne gang da :bag:
Opplevde du det med nr 3? Mange falske alarmer mener jeg

Haha, fint vi er flere. Blir som på gamlehjem hvor man sitter å prater om de samme tingene om igjen og om igjen!

Nr 1: uke 41+3
Nr 2: uke 40+0

Vi har jo termin på samme dag vi (DET har jeg klart å huske), men jeg regner med å bikke uti desember pga at jeg har født i uke 40 og 41 med de to andre. Deg blir det jo riktig spennende med nå da!herregud, tenk at det er så nærme nå!
Nr tre til begge og termin samme dag, det skal jeg prøve å huske fremover :hilarious:
Ja om det blir november eller desember til deg blir et spenningsmoment da :) greit å være innstilt på å gå til/over termin og heller ta det som en win om det blir før :)

Ja det er nærme, jeg håper bare han holder seg inne til jeg blir igangsatt :bag: Så for hver «AU!» jeg utbryter pga sånne lyne-nerve-smerter når baby rører på seg blir mannen skikkelig nervøs for om det har starta av seg selv:hilarious:

Opplevde du det med nr 3? Mange falske alarmer mener jeg

Nei, ikke på den måten en eneste gang :smiley-ashamed004 Derfor jeg ble ganske betenkt, siden de ikke gav seg

36+5
Mye press nedover. Masse kynnere. Hode må være langt ned i bekkenet for jeg går heletiden med en følelse av å må gjør nr2. Men det er ingenting der :wacky: samt masse stikk i cervix.

Det stikker ofte i underlivet! Vondt, og er litt som støt av og til. Er nok bare baby som presser. Men er det modningstegn? Jeg er bare i uke 34.

Nei, ikke på den måten en eneste gang :smiley-ashamed004 Derfor jeg ble ganske betenkt, siden de ikke gav seg
Det skjønner jeg godt! Jeg håper selv jeg slipper runder med falsk alarm osv... ikke bare bare å drive å farte til og fra og få barnepass osv. Så føler jeg stresser litt av tanken på det..

Back
Topp