Modning/ tegn til at fødsel nærmer seg

Lillemeii

Betatt av forumet
Har noen begynt å merke tegn til at kroppen gjør seg klar til fødsel? :woot:

Selv har jeg diffuse symptomer som:
- Mer kynnere og ubehag
- Menslignende smerter/murringer (Ligamentssmerter?)
- Kvalmen har tatt seg opp igjen (Spydde inatt :yuck:)
- litt lyserosa spotting (Lege har sagt på kontroll at dette var helt normalt og alt er fint med baby)
- Dårligere nattesøvn på grunn av vondter i rygg og bekken. (Er faktisk våken hver natt..)
- Løs mage (Mot forstoppelse store deler av dette svangerskapet)

Er ikke sikkert tegnene er kroppen som prepper seg til fødsel, men er spent på å se om det blir novemberbaby eller desemberbaby ut fra tegnene (34+0 idag) :D

Skriv gjerne dine egne symptomer som du tror kan være tegn til modning! Alltid gøy å sammenligne samt se om flere er i samme båt. :happy:

Har noen begynt å merke tegn til at kroppen gjør seg klar til fødsel? :woot:

Selv har jeg diffuse symptomer som:
- Mer kynnere og ubehag
- Menslignende smerter/murringer (Ligamentssmerter?)
- Kvalmen har tatt seg opp igjen (Spydde inatt :yuck:)
- litt lyserosa spotting (Lege har sagt på kontroll at dette var helt normalt og alt er fint med baby)
- Dårligere nattesøvn på grunn av vondter i rygg og bekken. (Er faktisk våken hver natt..)
- Løs mage (Mot forstoppelse store deler av dette svangerskapet)

Er ikke sikkert tegnene er kroppen som prepper seg til fødsel, men er spent på å se om det blir novemberbaby eller desemberbaby ut fra tegnene (34+0 idag) :D

Skriv gjerne dine egne symptomer som du tror kan være tegn til modning! Alltid gøy å sammenligne samt se om flere er i samme båt. :happy:
Har mye symptomer, men føler ikke at noe er tegn på modning så lenge før termin for min del (33+0):joyful: Er tredjegangs og ved de to forrige fødslene har tegnene vært ekstra med nedpress og løs mage dagen før ungen har kommet☺️

Har mye symptomer, men føler ikke at noe er tegn på modning så lenge før termin for min del (33+0):joyful: Er tredjegangs og ved de to forrige fødslene har tegnene vært ekstra med nedpress og løs mage dagen før ungen har kommet☺️

Jeg opplevde aldri modning i forrige svangerskap da vannet bare gikk i uke 36. Denne gangen har det vært et helt annerledes svangerskap, så jeg er spent på om jeg går lengre denne gangen og om det kan være modningssymptomer.
Ifølge legen så skulle livmoren være mer uttøyd denne gangen og dermed kan barnet kommer senere enn storebror. Det blir noen lange uker hvis alle disse symptomene pågår helt frem til termin da :hilarious:

Om det er tegn, aner ikke? Men kvalmen er tilbake (yey:arghh:) kynnere ved så og si hver bevegelse. Har hatt noen rie-lignende kynnere. Sover ufattelige dårlig! Og nedpress.. er uke 35+1

Tredjemann på tur her, men har hatt premature rier i alle svangerskap så jeg vet ikke hva som er modning hos meg..
Har kynnere hele tiden, sover nesten ikke, aldri mer enn to timer i strekk og enda da føler jeg bare at jeg ligger å «slapper av» med øynene igjen, før jeg såklart på opp å tisse.
Har nedpress og stikking i skjeden. Kjenner at han ligger helt nedi bekkenet og er flere ganger om dagen redd for at vannet går for det presser sånn nedover. Går litt frem og tilbake med løs mage så det er nok ikke noe tegn der enda. Er bare 31+5, men jeg har alt for mye ubehag til å gå til termin. Har heldigvis ikke gjor det med de to andre så krysser fingrene for fødsel i uke 37!

34+5 i dag:
- mye kynnere
- kvalmen er sterkere
- sove dårligere
- mistet deler av slimproppen noen ganger
- et enormt behov for å vaske, rydde og gjøre klart til babyen kommer (selv om det er psykisk så tror jeg at det kommer av at kroppen sender signaler om at snart skjer det noe).

31+4, førstegangs, aner ikke hva jeg holder på med, men merker meg...
- Litt løsere mage. Interessant når jerm-avføringen nå er nokså... (beklager!) myk/flytende
- Mer murring

Har jo lest at slikt kan være tegn, men syns det er litt tidlig?

31+4, førstegangs, aner ikke hva jeg holder på med, men merker meg...
- Litt løsere mage. Interessant når jerm-avføringen nå er nokså... (beklager!) myk/flytende
- Mer murring

Har jo lest at slikt kan være tegn, men syns det er litt tidlig?

Er jo greit å følge med iallefall, hender seg jo at noen bestemmer seg for å komme tidlig :joyful:
Men har lest at man kan gå flere uker med modningsplager :dead:

Jeg orker nesten ikke tenke på modningstegn. Er litt pessimistisk etter forrige svangerskap hvor jeg, to uker før termin, fikk beskjed av jordmor på sykehuset om å skyndte meg hjem og hvile, spise og sove, for vi «snakkes på føden i kveld». Både i forkant av- og parallelt med dette fikk jeg beskjed av jordmor på helsestasjonen om at «vi ses nok ikke neste gang». Endte med å føde ti dager på overtid og særlig de siste 24 dagene var så sjukt tøffe psykisk. Hadde såå mange tegn på modning og nærstående fødsel. Gikk med nedpress, maserier og periodevis «gode» rier som plutselig bare dabbet av, og hadde 1-2cm åpning i ukesvis. Hodet var festet omtrent fra unnfangelsen (satt på spissen, men det var festet veldig tidlig!) :hilarious:

Nå har jeg mye kynnere, murringer og mye nedpress, men selv om jeg nå har vært gjennom en runde med truende preterm fødsel vil jeg forberede meg på å gå over denne gangen også. Jeg tror ikke på at fødsel skjer før jeg per definisjon er i aktiv fødsel :bored::hilarious:

Jeg orker nesten ikke tenke på modningstegn. Er litt pessimistisk etter forrige svangerskap hvor jeg, to uker før termin, fikk beskjed av jordmor på sykehuset om å skyndte meg hjem og hvile, spise og sove, for vi «snakkes på føden i kveld». Både i forkant av- og parallelt med dette fikk jeg beskjed av jordmor på helsestasjonen om at «vi ses nok ikke neste gang». Endte med å føde ti dager på overtid og særlig de siste 24 dagene var så sjukt tøffe psykisk. Hadde såå mange tegn på modning og nærstående fødsel. Gikk med nedpress, maserier og periodevis «gode» rier som plutselig bare dabbet av, og hadde 1-2cm åpning i ukesvis. Hodet var festet omtrent fra unnfangelsen (satt på spissen, men det var festet veldig tidlig!) :hilarious:

Nå har jeg mye kynnere, murringer og mye nedpress, men selv om jeg nå har vært gjennom en runde med truende preterm fødsel vil jeg forberede meg på å gå over denne gangen også. Jeg tror ikke på at fødsel skjer før jeg per definisjon er i aktiv fødsel :bored::hilarious:
Haha, huff ja jeg skjønner godt hvordan du har det! Ikke morsomt når man blir gående sånn på vent og hele tiden tror at tiden er inne..
Jeg fikk beskjed i uke 32 med første om at «nå kommer han», hver dag frem til uke 37…. Og med nr. 2 fikk vi også beskjed i uke 22+5 om at «han kommer i kveld, og vi gjør ingenting mer for å stoppe det». Så da var man jo mer overlykkelig for at han holdt seg inne, men å gå sånn å vente, å tro at det skal skje fra uke 22 og frem til termin. Fyfaen, det unner jeg ingen altså.. Lå på sykehuset en evighet å fikk beskjed om at han kommer hele tiden. Når jeg endelig fikk kranglet meg til å dra hjem måtte jeg holde sengen å han kom ikke før 5 dager før OUL termin!!!!

Blitt pessimist jeg også, blir sikkert å gå over nyttår denne gangen :hilarious: De sier jo nr. 3 er en luring!

Jeg håper virkelig at jeg slipper å gå til termin/ over termin :nailbiting: Er pisse lei allerede av å gå rundt som en rugemaskin. Føler meg også helt bleeh til tider:hungover:
Graviditet er ikke noe for meg, men barn, det skal jeg ha :hilarious:

Haha, huff ja jeg skjønner godt hvordan du har det! Ikke morsomt når man blir gående sånn på vent og hele tiden tror at tiden er inne..
Jeg fikk beskjed i uke 32 med første om at «nå kommer han», hver dag frem til uke 37…. Og med nr. 2 fikk vi også beskjed i uke 22+5 om at «han kommer i kveld, og vi gjør ingenting mer for å stoppe det». Så da var man jo mer overlykkelig for at han holdt seg inne, men å gå sånn å vente, å tro at det skal skje fra uke 22 og frem til termin. Fyfaen, det unner jeg ingen altså.. Lå på sykehuset en evighet å fikk beskjed om at han kommer hele tiden. Når jeg endelig fikk kranglet meg til å dra hjem måtte jeg holde sengen å han kom ikke før 5 dager før OUL termin!!!!

Blitt pessimist jeg også, blir sikkert å gå over nyttår denne gangen :hilarious: De sier jo nr. 3 er en luring!

Jeg hadde samme erfaring forrige svangerskap! Var innlagt med premature rier i uke 23. Fra uke 30 fikk jeg også beskjed om at «det blir nok fødsel i løpet av uka». Da hun ble født 35+6 følte samboeren min at vi var laaangt på overtid :hilarious:

Livmorhalssvikt denne gangen også, men nå har de heldigvis vært veldig forsiktige med å spå noe fødsel! I tillegg ble livmorhalsen faktisk lengre etter at hun snudde seg i seteleie!

Har fått mer kynnere de siste dagene, men de er ikke vonde(Forrige svangerskap hadde jeg vonde kynnere fra uke 23). Nedpresset forsvant også når hun for noen uker siden snudde seg i seteleie. Så nå føler jeg at det fort kan bli overtid på meg :hilarious:

Last edited:
Jeg hadde samme erfaring forrige svangerskap! Var innlagt med premature rier i uke 23. Fra uke 30 fikk jeg også beskjed om at «det blir nok fødsel i løpet sv uka». Da hun kle født 35+6 følte samboeren min at vi var laaangt på overtid :hilarious:

Livmorhalssvikt denne gangen også, men nå har de heldigvis vært veldig forsiktige med å spå noe fødsel! I tillegg ble livmorhalsen faktisk lengre etter at hun snudde seg i seteleie!

Har fått mer kynnere de siste dagene, men de er ikke vonde(Forrige svangerskap hadde jeg vonde kynnere fra uke 23). Nedpresset forsvant også når hun for noen uker siden snudde seg i seteleie. Så nå føler jeg at det fort kan bli overtid på meg :hilarious:
Ja, man blir liksom «lurt» og føler man er på overtid, selv om det er uker igjen til termin! Ingen vil ha et prematurt barn, men når man er så plaget med rier/kynnere, nedpress og tror at ting starter så blir man jo forberedt!

Krysser fingrene for at vi ikke må over termin denne gangen, men kommer oss til uke 37.
37 og ikke lenger:hilarious:

Ja, man blir liksom «lurt» og føler man er på overtid, selv om det er uker igjen til termin! Ingen vil ha et prematurt barn, men når man er så plaget med rier/kynnere, nedpress og tror at ting starter så blir man jo forberedt!

Krysser fingrene for at vi ikke må over termin denne gangen, men kommer oss til uke 37.
37 og ikke lenger:hilarious:
Ja, det er akkurat det! Veldig glad for at de har vært mer forsiktige i uttalelsene sine denne gangen ☺️

Jeg håper jo at hun snur seg til hodeleie, og hvis hun gjør det mistenker jeg at symptomene kommer tilbake. Så hadde vært fint å gå til uke 37-38 en plass!
Overtid høres jo grusomt ut :facepalm:

Jeg hadde samme erfaring forrige svangerskap! Var innlagt med premature rier i uke 23. Fra uke 30 fikk jeg også beskjed om at «det blir nok fødsel i løpet av uka». Da hun ble født 35+6 følte samboeren min at vi var laaangt på overtid :hilarious:

Blitt pessimist jeg også, blir sikkert å gå over nyttår denne gangen
:hilarious:
De sier jo nr. 3 er en luring!
Åh herregud :rolleyes: De bør ha forbud mot å uttale seg så bastant om et fødselsforløp. Fødsel er faktisk noe så utrolig uforutsigbart, og det vet de jo! Jeg er fremdeles bitter og kommer nok aldri til å glemme hvor langt nede jeg var i de ukene :wacky:

I dag (35+5) tror jeg faktisk en del av slimproppen gikk. I begge de to forrige svangerskapene har den gått rundt denne tiden, og jeg har vært moden med litt åpning i flere uker før fødsel. Født i uke 39 tidligere. Så jeg blir ikke stressa av den grunn egentlig. Men håper det ikke starter nå da, for da er det lite vits i denne planlagte igangsettelsen jeg kjemper for :hilarious: :hungover:

Noen andre som tydelig har merket at magen har droppet ned? :bag: 34+0 i morgen, slimproppen gikk for noen dager siden (noen sier den "gror tilbake", JM sier den heller "trekker seg litt sammen igjen", og ei venninne fødte en uke etter samme hendelse), og jeg har mye menssmerter og nedpress. Er selv forberedt på en uke overtid som sist gang, men begynner å tenke litt at vi faktisk kan få novemberbaby også .. :eek:
Termin 15/12

Er det noen som har lyst til å beskrive slimproppen? :bookworm: jeg antar at jeg ikke hadde vært i tvil om den skulle ha gått, men vet ikke helt hva jeg skal se etter...

Ellers syns jeg det er lite tegn til noe som helst ennå (33+5). I går må babyen ha ligget i en veldig behagelig stilling (for meg), for jeg sa til samboer at jeg omtrent hadde glemt at jeg var gravid i går. Jeg følte meg så lett, selv om magen er stoor.

Til gjengjeld sov jeg elendig (som alltid), hadde store problemer med å snu meg (magen var altså ikke så lett allikevel...) og våknet med syke menssmerter midt på natten.

Er det noen som har lyst til å beskrive slimproppen? :bookworm: jeg antar at jeg ikke hadde vært i tvil om den skulle ha gått, men vet ikke helt hva jeg skal se etter...

Ellers syns jeg det er lite tegn til noe som helst ennå (33+5). I går må babyen ha ligget i en veldig behagelig stilling (for meg), for jeg sa til samboer at jeg omtrent hadde glemt at jeg var gravid i går. Jeg følte meg så lett, selv om magen er stoor.

Til gjengjeld sov jeg elendig (som alltid), hadde store problemer med å snu meg (magen var altså ikke så lett allikevel...) og våknet med syke menssmerter midt på natten.

En lang slimtråd eller gode slimklumper i type el- slim, tror ikke du ville vært i tvil. Min var sikkert 8cm lang eller noe :bag: Ble selv tipset om å google bilde, og fikk d raskt bekreftet.

Back
Topp