Modning- og fødselstegn

Hmmmmmm

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Tenkte det var på tide med en tråd hvor vi kan skrive ned modning- og fødselstegn etterhvert som de dukker opp :) F.eks. når slimproppen går, magen synker, hodet fester seg og andre merkforunderlige ting som skjer med kroppen disse siste ukene. Tenk, vi entrer straks august og da er det straks vår tur :) Og de tidlige septemberbabyene har allerede begynt å melde sin ankomst.

I natt måtte jeg stå opp og ta meg en lang, varm dusj fordi jeg hadde vonde kynnere. Føltes som om underlivet holdt på å dele seg i to. Hadde også relativt vonde murringer i korsryggen og på sidene. Helt umulig å få sove. Tydelig at kroppen forbereder seg, og det er jeg helt ærlig veldig glad for. Det går mot slutten av svangerskapet :)

Kjenner stadig mer vonde stikkinger nedover mot underlivet, og murringer som jeg ikke har kjent noe særlig til tidligere. Magen har sunket litt tror jeg, for har vært mye enklere å puste den siste uken. Fortsatt 4 uker igjen, men betyr vel at det nærmer seg ❤️

Min har sunket, og har vonde stikkinger, og mye nedpress

Kjenner vondt i ryggen fra ca litt under midten og ned, vet ikke om det er noe.. Hatt det i 4-5dager..
Ellers har jeg I det siste fått sterkere og noen ganger vondere kynnere, samt mensen murringer av og til..

I går kveld var første dagen siden begynnelsen av svangerskapet at jeg kjente murringer i korsryggen og ubehag/kynnere, bra at kroppen forbereder seg, men fortsatt 7 uker igjen for meg så må nok ta det litt rolig fremover. Hadde en rar følelse i kroppen i hele går. Men brått går jeg vell på overtid :-P hehe... rart å føle at jeg ikke "kjenner" min egen kropp å ikke vite hva som skjer og når det kommer til å skje.

Jeg har mer kynnere, nå kommer de også mens jeg ligger og slapper av - før kom de bare hvis jeg var i aktivitet. Men de er fortsatt ikke vonde da. Ellers har jeg mer murringer, og det har tidvis føltes som om han borer seg lengre nedover i bekkenet på en måte. 36 uker i dag!

Jeg har og mer og mer kynnere, mer strekk i siden av lysken, endring i utflod (langt mer slimete og klumpete) og litt ryggvondt. Men har også 7 uker igjen, så tenker det er bare helt tidlige tegn.

Uke 33+5: kynnere, nedpress og vonde stikkinger. Magen har sunket

34+5 og har allerde opplevd:
- mensmurringer
- vonde kynnere/modningsrier
- deler av slimproppen har gått noen ganger
- magen har sunket litt, ikke mye.
- nedpress
- vonde stikkinger

sikkert mye annet og :p husker det begynte sånn sist og, men vet at jeg kan gå mange, mange uker med dette :p

Ingenting... Uke 36+4 i dag..med nr 3! Ikke gått over med de to eldste. Skal se jeg skal ruge til langt ut i september..haha;)

Uke 33 nå! Magen har sunket litt og får kynnere når jeg går mye... men ikke så vondt heldigvis, bare litt ubehag innemellom. Blir fort sliten, så føler meg utrolig lat for tiden :p

36+2 i dag.

- sterkere og vonde kynnere
- hode festet langt ned i bekkenet
- magen sunket godt ned
- nedpress
- mensenmurringer

Jordmor tippet at jeg fødte iløpet av to uker...!! Blir veldig spennende å se om det stemmer da :p

Har hatt stikkinger i underlivet flere dager nå, kynnere og mensmurringer! Føles akkurat slik som da jeg skal få mensen, rett før det skal renne liksom! :O Hodet er festet og magen har sunket.. Er førstegangs så kan re jeg går slik lenge - men noe forteller meg at denne jenta vil komme før tiden! :P Er 35+4 btw!

Åjaa, så alle disse vonde kynnerne jeg har for tiden er tidlige modningstegn?? :-D jøss, hva man lærer her inne :-) hehe. Har en del kynnere når jeg sitter og ligger nå, det hadde jeg ikke før, og de er blitt skikkelig ubehagelige! Og noen ganger strammer magen seg på en annen måte, vet ikke hva det kan være? Men når det skjer må jeg sette meg ned eller ta det heeelt med ro for at det ikke skal gjøre skikkelig vondt..

Er førstegangs, så alle rundt meg går å "forbereder meg" på at jeg kommer til å gå over tiden, men jeg er jammen meg ikke sikker jeg, selv om jeg ikke vet noe om modningstegn eller noe :-)

Aner ikke helt om jeg har modningstegn. Aldri opplevd noe særlig til menssmerter tidligere, men mistenker det er det jeg går med nå. Sykt vondt rundt magen og i korsryggen hver ettermiddag/kveld. Lurer også på om magen har sunket noe.. :/

- Merkbar sterkere kynnere
- stikking i underlivet
- mensmurringer

Hadde typ blanding med "hyppige" kynnere sammen med sterke smerter i korsrygg og mage med stråling nedover få ganger. Nekta å gi seg og var umulig å sove gjennom til jeg tok paracet så vet ikke hva det var. Noen som nevnte at det kunne være modningsrier (?).

Last edited:
Back
Topp