Er i uke 15 og syns det er litt mer stas i dag
Startet dagen med å dra på jordmortime sammen med gubben, det var MYE mer ålreit enn legen! Legen er fin å ha til å utføre tester og sånne lege ting, men jordmor er den som kan dette! Satt å skravla i en hel time!
Det var så godt å få tid med en som har peiling ang alt.
Også fikk vi høre hjertelyden for første gang <3 153 slag i minuttet
<3 Det er en ting å se hjertet slå på ul, men å høre den er noe helt spesielt! Det er jo helt sinnsykt! Så tårene randt greit, jeg var litt usikker på om jeg klarte å sllutte å grine
haha..Åh..det var så koselig
Gubben sa etterpå at han venta bare på at jeg skulle begynne å grine
hehe..for jeg har vært "litt emosjonell" i det siste. Så han syns det tok lang tid før jeg begynte å tute, men det var fordi jeg prøvde å holde igjen litt. Det gikke ikke
Så det var en første gang dette også, første jordmortime, første gang vi hørte hjertelyd
Livmora er jo møkk høyt oppe!! Den er jo helt ved navlen, nesten! Rimelig overraska over det. Begynte nesten å grine av det også
Herregud...er jo helt håpløs, men det er kjærlighet da <3
Jeg hadde behov for bekreftelse på liv og vite hvordan det ligger ann med livmora. Det fikk jeg og er jo overraska for den var så sykt mye høyere enn jeg hadde trodd siden jeg ikke er synlig enda. Det blir liksom litt og litt virkelig for hver gang
hehe..
Det blir enklere og forstå at det er et nurk inni der når magen kommer, sånn er det bare. Gleder meg til OUL, da får vi liksom knytta enda mer bånd til lille mini
Også måtte jeg begynne med tran/kapsler.............jeg tok en etter timen og det er HELT forferdelig! Raper jo HELE tiden og det hjelper fint lite på kvalmen at det smaker dævv fisk. Fysj og æsj! Men jeg skal prøve en stund og se om jeg orker. For ungen sin del så er det vist supert for nervebanebygging og div (det skulle jeg jo gjerne vist litt før da!) Men jeg tror jeg hadde vært sengeliggende om jeg hadde begynt med den driten midt under værste kvalmen...jeg blir litt kvalm bare av å tenke på flytende tran...
Nei, fy søern asså! Det her er helt sinnsykt! Det ordet er nøkkelordet for meg denne graviditeten
Og jeg trodde jeg skulle føle det annerledes sånn følelsesmessig, at det ville forandre meg eller no sånn ift at jeg var bevisst på at jeg er gravid. Nå er symptomer VELDIG tilstede, men sånn til daglig så glemmer jeg at jeg er preggers og irriterer meg over den irriterende kvalmen (Som nå kommer av lukter fra folk som er overdynka med en skikkelig møkkadritvond parfyme eller innestengt luft osv osv). Så å få den magen vil hjelpe på at jeg og gubben skjønner at det er virkelig.
Desto mer verdifulle blir de timene vi har hos jordmor og på ul
Nå kan det hende at gubben ikke blir med på alle kontrollene, og det er helt greit. Det skal han få bestemme om hva han vil være med på. Han sier han kan være med på de timene det er noe relevant for ham som i dag, men JEG har jo ikke peiling på det så dette får han avgjøre selv
såå utover i svangerskapet så kan jeg skjønne at det er lite poeng å være med for da er det vel sånn sjekk av at alt står bra til med den lille ogat formen min er fin/frisk.
Det går bare oppover
I dag er det lyst helt til 16.30 og vi går mot lysere tider selv om det er blitt skikkelig kaldt igjen. Det går jo over det også
Livet er faktisk litt herlig selv om ting er litt tungt ellers.
Blir forresten sykemeldt 20% for å få noen timer å hente meg inn på ila uka. Jeg får jo ikke gjort stort når jeg bare sover og er utslitt. Og sjefen min er så forståelses full så jeg blir blank i øya av det også
Så jeg tror det også vil bli bedre og kan være tilbake fullt om ikke lenge *krysser firngra*
Ny time blir etter oul (i april en gang) og det er helt greit. Var det noe så skulle jeg bare ringe