Mitt hjerte <3

Verdens beste svigermor kjøper seng til mini :D Den er så fin :D Til og med skuffer på! Det er koselig asså :D

Så herlig ♡♡ Og snilt av henne!
Fantastisk når familien bidrar litt :D
 
Det er en rar dag i dag. Og hatt en rar natt, for jeg måtte jo selvfølgelig tisse i natt og fikk ikke sove...igjen....så jeg surfa litt og lette etter fler som ikke har fått mage enda. Kommer over disse flotte artiklene skrevet av jordmødre som sier at etter uke tolv så har livmora kommet så vidt over skambeinet. Jeg er 14 i morgen og syns alt er like mykt som før. Nå var jo jeg overraska da jeg så mini på ul fordi det var så rart å ha noe inni seg og at det var for godt til å være sant. Men jaggu så var det en liten herlig en inni der <3 Jeg er bare så redd for at det var det vi skulle få oppleve av det mirakelet her. For det å bli gravid og lage mennesker er et mirakel, litt fjernt og kanskje en smule ekkelt når man tenker over det, men et mirakel :)
Ani hu, jeg vil jo ha denne kulen da. Om så bare for meg å kjenne så er det nok.
Jeg er kjent for å være utålmodig, men med prøveprosessen og når jeg endelig ble gravid så syns jeg at det har gått i lugne baner og jeg har ikke blitt helt koko som man kan bli. Og jeg tar det egentlig med knusende ro nå også, jeg bare har hatt helt andre forventninger til graviditeten enn det jeg trodde. Jeg trodde det skulle være en helt euforisk greie og at man kjente på det ene og det andre, men det er jo ikke sånn. Ikke for meg. Ømme pupper (og endelig litt størrelse;) Hurra!), kvalmen (i fra helvete!) og oppblåst. Ja, også null energi på kveldene og bare soving. Det er liksom det. Har jo kjent at det har vært en "øm"/støl/stiv klump nedi hula som jeg antar er livmor som gror. Men hva veit vel jeg....jeg tror faktisk ikke jeg vet hvor den er en gang. Asså, den er nedi der, men er den langt fremme, er den i midten. er den nedi en dump i midten. Jeg skal spørre jordmor om det når jeg skal dit.
I går da jeg hadde lagt meg så kjente jeg etter igjen om jeg kjente livmora. Jeg klarer ikke kjenne forskjell på urinblære og livmor tror jeg. Og dere som klarer å trykke i det området når man må tisse har bra utholdenhet. Jeg holdt jo på å tisse på meg :p Men når jeg trykka så kjente jeg et skikkelig dunk nedi der! Jeg ble jo overraska og slang henda opp som o m jeg hadde en pistol i mot meg :p Jeg håpa litt på at det var et tegn fra mini "Det er liv inni her, alt er bra, drit i å klem sammen plassen min;) ".
Men jeg er jo så i tvil......jeg vurderer å kjøpe dopler. Er jeg blitt så bekymra? Jeg vipper veldig på den der at "går det så går det, går det ikke så er det lenge til neste gang" og " Jeg trenger den jævla dopleren NÅ".

Jeg vet at det man leser om på nett om bekymringer og slikt er helt håpløst, og jeg syns det er mye håpløst. Og jeg er litt håpløs nå. Jeg er jo en lang pinne med pølsefett på og det kan til og med hende at magen ikke kommer før laaaangt over halvveis pga at jeg er lang. Og det hjelper jo ikke å ha magefett og være tarmtjukk(nå som man er preggers så kjennes det ut som at tarmene er oppblåste).

Jeg kjenner at det strekker, eller de milde mensliknende "smertene" (det er ikke smerter) tror jeg er at livmora og ligamenter og sånn bare strekkes og vokser. Får jeg vondt og blødninger og alt det der så skal jeg ringe en som har peil.
Og en annen ting! Jeg har jo ikke hatt en eneste blødning. I uke seks hadde jeg en del dager med brun utflod, men det antok jeg som at var rester. Og det var det. Så det er jo INGENTING som tilsier at det har gått dritt eller noe med mini.

Ok...jeg konkluderer det med at jeg er for bekymra for ingenting og må bare hente meg inn litt. Derfor det er så fint å kunne skrive om det her.
Har dere sett det bilde av han ene minionen som er usikker på om han er gal? Det er litt meg :p
 

Vedlegg

  • 10849926_10154962479695599_3258817371660772871_n.jpg
    10849926_10154962479695599_3258817371660772871_n.jpg
    38,3 KB · Visninger: 13
Last edited:
Heh, jeg måtte flire litt av dette innlegget, for jeg kjenner meg så innmari igjen. Kjenner og kjenner og aner ikke hva som er hva. Men jeg fant ut noe, kanskje litt intimt, men etter litt sengekos, ligg på ryggen og kjenn etter med handa, du er nesten garantert å finne livmora. Min blir ihvertfall steinhard!
 
Heh, jeg måtte flire litt av dette innlegget, for jeg kjenner meg så innmari igjen. Kjenner og kjenner og aner ikke hva som er hva. Men jeg fant ut noe, kanskje litt intimt, men etter litt sengekos, ligg på ryggen og kjenn etter med handa, du er nesten garantert å finne livmora. Min blir ihvertfall steinhard!
Det er ihvertfall et tips jeg kan prøve når jeg har energi til å hive gubben rundt og besudle den mannen :p
 
Tror alle går igjennom en sånn periode hvor man føler seg helt sprø (og hvor man vurderer innkjøp av dopler). Vi kjøpte det ikke og har nok til det beste - bare lege og jm sleit med å finne hjerterytmen frem til nesten uke 30.. Hjemme hadde jeg nok fått lettere panikk :O lille luringen min, det

Kjente forresten ikke så mye av det før vi skulle på oul - var vel rett før.. Blir jo helt tossete av mindre :p
 
Tror alle går igjennom en sånn periode hvor man føler seg helt sprø (og hvor man vurderer innkjøp av dopler). Vi kjøpte det ikke og har nok til det beste - bare lege og jm sleit med å finne hjerterytmen frem til nesten uke 30.. Hjemme hadde jeg nok fått lettere panikk :O lille luringen min, det

Kjente forresten ikke så mye av det før vi skulle på oul - var vel rett før.. Blir jo helt tossete av mindre :p
Ja er det som jeg tenker også at det blir lit skummelt å ha dopleren, men igjen så gidder jeg ikke bruke penger på noe jeg strengt tatt ikke har behov for :p

Håper jordmor finner hjertelyd asså, det hadde vært ganske befriende.
 
Vet hvordan det er! Jeg tok tester gjennom hele svangerskapet, for ble så tvilende på mine sterke symptomer.. Blir litt koko. Først på ul klarte jeg å skjønne at det var sant, men var like skrullete for det :p
 
For første gangen I mitt liv (som jeg vet om) så har jeg jaggu fått uvi...syns ikke det er skikkelig digg...men nå sitter jeg og venter på å komme inn til lege å få medisin. Tror det er antibiotika. Er veldig glad for at jeg får hjelp ihvertfall!
Jeg er 15 uker I dag :) Og man kan si hva man vil om når man kjenner ungen osv, men her er det aktivitet! Når jeg kjenner på magen noen ganger sånn som I dag så var det full aktivitet. Helt vanvittig! :D
 
For første gangen I mitt liv (som jeg vet om) så har jeg jaggu fått uvi...syns ikke det er skikkelig digg...men nå sitter jeg og venter på å komme inn til lege å få medisin. Tror det er antibiotika. Er veldig glad for at jeg får hjelp ihvertfall!
Jeg er 15 uker I dag :) Og man kan si hva man vil om når man kjenner ungen osv, men her er det aktivitet! Når jeg kjenner på magen noen ganger sånn som I dag så var det full aktivitet. Helt vanvittig! :D
Så kult :)
Måtte vente nesten 6uker mer før jeg i det hele tatt merket noe..
 
Blir rimelig overraska hver gang! =P
Men er jo så deilig overraskelse, da :) husker at helt i starten, så merket jeg mest fra ham hvis jeg bøyde meg fremover for å knytte skolisser, som i protest :p enda merkeligere er det å tenke at de dultene kommer m fra den herlige skapningen som nå ligger og snorker ved siden av meg <3
 
Men er jo så deilig overraskelse, da :) husker at helt i starten, så merket jeg mest fra ham hvis jeg bøyde meg fremover for å knytte skolisser, som i protest :p enda merkeligere er det å tenke at de dultene kommer m fra den herlige skapningen som nå ligger og snorker ved siden av meg <3
Så fantastisk <3 det er når det bøyes det kan kjennes uten at jeg dytter inn fingeren på magen. For må dytte inn litt, og det er ikke harde dunk, lette Leamus aktige dunk I kort periode. Hvis jeg er heldig å kjenne noe.
Gleder meg til mandag, da håper jeg å høre hjertelyden :D
Men hvorfor er du våken når mini sover? Det er feil vei =P
 
Så fantastisk <3 det er når det bøyes det kan kjennes uten at jeg dytter inn fingeren på magen. For må dytte inn litt, og det er ikke harde dunk, lette Leamus aktige dunk I kort periode. Hvis jeg er heldig å kjenne noe.
Gleder meg til mandag, da håper jeg å høre hjertelyden :D
Men hvorfor er du våken når mini sover? Det er feil vei =P
Ååh, så spennende å få hørt hjertelyden! Husker min var ganske vrang, så jm og lege måtte lete lenge før de klarte å lytte på hjertet hans :p

Heh, vel denne gangen er det katten sin feil - vil inn på soverommet eller ut av huset, ikke helt sikker. Men han er stille nå da :) bare jeg som ikke får sove :p
 
Ååh, så spennende å få hørt hjertelyden! Husker min var ganske vrang, så jm og lege måtte lete lenge før de klarte å lytte på hjertet hans :p

Heh, vel denne gangen er det katten sin feil - vil inn på soverommet eller ut av huset, ikke helt sikker. Men han er stille nå da :) bare jeg som ikke får sove :p

Jordmor skal få lete en stund om ungen er vanskelig å finne, noe den umulig kan være pga all aktiviteten jeg kjenner ;)

Pusa som er litt oppmerksomhetsyk ja :D De er veldig søte når de ikke forstyrrer på de verste tidene =P Kjenner til følelsen av å ikke få sove igjen. Hadde sovet nå om jeg ikke måtte tisse for en time siden. Flott fot der asså....(egentlig ikke =P )
 
Ikke alltid jeg svarer på det du skriver.. Men jeg kikker innom her ofte! Synes det er fantastisk herlig å høre alt, og synes det er flott du oppdaterer hyppig :D
Fantastisk herlig å kjenne liv ♡ det er det jeg savner mest ved å være gravid. Selv den grusomme "skrape-foten-i-ribbeina"-bevegelsen. :p
 
Ikke alltid jeg svarer på det du skriver.. Men jeg kikker innom her ofte! Synes det er fantastisk herlig å høre alt, og synes det er flott du oppdaterer hyppig :D
Fantastisk herlig å kjenne liv ♡ det er det jeg savner mest ved å være gravid. Selv den grusomme "skrape-foten-i-ribbeina"-bevegelsen. :p
Det går bra det da :) Jeg syns det er skikkelig koselig at du følger meg videre <3 :D
Det er jo ganske rart at man kjenner noe poke around inni der asså. Det finnes jo ikke normalt i det hele tatt :p haha..
Men jeg gleder meg til det blir skikkelig tydelig og at man kjenner det er en baby der...hele asså...om du skjønner ;)
Men "skrape-foten-i-ribbeina" syns jeg ikke hørtes kjempe ålreit ut da :p
 
Det går bra det da :) Jeg syns det er skikkelig koselig at du følger meg videre <3 :D
Det er jo ganske rart at man kjenner noe poke around inni der asså. Det finnes jo ikke normalt i det hele tatt :p haha..
Men jeg gleder meg til det blir skikkelig tydelig og at man kjenner det er en baby der...hele asså...om du skjønner ;)
Men "skrape-foten-i-ribbeina" syns jeg ikke hørtes kjempe ålreit ut da :p

Haha, det er en veldig merkelig følelse ja. At det er noe levende nede i magen!
Men er enda mer gøy når man kan kjenne hver bevegelse, direkte spark og at barnet hikker i magen (.. jeg husker ikke den følelsen, men så tilbake at jeg hadde skrevet om det i bloggen min for sånn.. 6 år siden..).
Mye å glede seg over! Bare å nyte det som nytes kan!! :)
 
Er i uke 15 og syns det er litt mer stas i dag :D
Startet dagen med å dra på jordmortime sammen med gubben, det var MYE mer ålreit enn legen! Legen er fin å ha til å utføre tester og sånne lege ting, men jordmor er den som kan dette! Satt å skravla i en hel time! :D Det var så godt å få tid med en som har peiling ang alt.
Også fikk vi høre hjertelyden for første gang <3 153 slag i minuttet :D <3 Det er en ting å se hjertet slå på ul, men å høre den er noe helt spesielt! Det er jo helt sinnsykt! Så tårene randt greit, jeg var litt usikker på om jeg klarte å sllutte å grine :p haha..Åh..det var så koselig :D
Gubben sa etterpå at han venta bare på at jeg skulle begynne å grine :p hehe..for jeg har vært "litt emosjonell" i det siste. Så han syns det tok lang tid før jeg begynte å tute, men det var fordi jeg prøvde å holde igjen litt. Det gikke ikke ;)
Så det var en første gang dette også, første jordmortime, første gang vi hørte hjertelyd :D

Livmora er jo møkk høyt oppe!! Den er jo helt ved navlen, nesten! Rimelig overraska over det. Begynte nesten å grine av det også:hilarious: Herregud...er jo helt håpløs, men det er kjærlighet da <3 ;)

Jeg hadde behov for bekreftelse på liv og vite hvordan det ligger ann med livmora. Det fikk jeg og er jo overraska for den var så sykt mye høyere enn jeg hadde trodd siden jeg ikke er synlig enda. Det blir liksom litt og litt virkelig for hver gang :p hehe..
Det blir enklere og forstå at det er et nurk inni der når magen kommer, sånn er det bare. Gleder meg til OUL, da får vi liksom knytta enda mer bånd til lille mini :)

Også måtte jeg begynne med tran/kapsler.............jeg tok en etter timen og det er HELT forferdelig! Raper jo HELE tiden og det hjelper fint lite på kvalmen at det smaker dævv fisk. Fysj og æsj! Men jeg skal prøve en stund og se om jeg orker. For ungen sin del så er det vist supert for nervebanebygging og div (det skulle jeg jo gjerne vist litt før da!) Men jeg tror jeg hadde vært sengeliggende om jeg hadde begynt med den driten midt under værste kvalmen...jeg blir litt kvalm bare av å tenke på flytende tran...:yuck:

Nei, fy søern asså! Det her er helt sinnsykt! Det ordet er nøkkelordet for meg denne graviditeten :)

Og jeg trodde jeg skulle føle det annerledes sånn følelsesmessig, at det ville forandre meg eller no sånn ift at jeg var bevisst på at jeg er gravid. Nå er symptomer VELDIG tilstede, men sånn til daglig så glemmer jeg at jeg er preggers og irriterer meg over den irriterende kvalmen (Som nå kommer av lukter fra folk som er overdynka med en skikkelig møkkadritvond parfyme eller innestengt luft osv osv). Så å få den magen vil hjelpe på at jeg og gubben skjønner at det er virkelig.
Desto mer verdifulle blir de timene vi har hos jordmor og på ul :) Nå kan det hende at gubben ikke blir med på alle kontrollene, og det er helt greit. Det skal han få bestemme om hva han vil være med på. Han sier han kan være med på de timene det er noe relevant for ham som i dag, men JEG har jo ikke peiling på det så dette får han avgjøre selv :p såå utover i svangerskapet så kan jeg skjønne at det er lite poeng å være med for da er det vel sånn sjekk av at alt står bra til med den lille ogat formen min er fin/frisk.

Det går bare oppover :) I dag er det lyst helt til 16.30 og vi går mot lysere tider selv om det er blitt skikkelig kaldt igjen. Det går jo over det også :) Livet er faktisk litt herlig selv om ting er litt tungt ellers.

Blir forresten sykemeldt 20% for å få noen timer å hente meg inn på ila uka. Jeg får jo ikke gjort stort når jeg bare sover og er utslitt. Og sjefen min er så forståelses full så jeg blir blank i øya av det også :p Så jeg tror det også vil bli bedre og kan være tilbake fullt om ikke lenge *krysser firngra*

Ny time blir etter oul (i april en gang) og det er helt greit. Var det noe så skulle jeg bare ringe :)
 
Back
Topp