Mitt hjerte <3

Hei :) Det Går bra her :) skal skrive en oppdatering snart.
Hvordan er det med deg? Og mini?
Alt bra her! Lille kroppen er straks 4mnd og tiden går så altfor fort. Bestemt, men stort sett blid liten fyr som er husets nye sjef :) blir sterkere og sterkere for hver dag og ammingen har gått seg til!

Gleder oss til oppdatering og vedlegger bilde av blidfisen :p
 

Vedlegg

  • 1457003217044.jpg
    1457003217044.jpg
    75,6 KB · Visninger: 31
Alt bra her! Lille kroppen er straks 4mnd og tiden går så altfor fort. Bestemt, men stort sett blid liten fyr som er husets nye sjef :) blir sterkere og sterkere for hver dag og ammingen har gått seg til!

Gleder oss til oppdatering og vedlegger bilde av blidfisen :p
Men seeee på han da :D <3 Lille snusk :D Godt å høre at ammingen går i orden.
 
I dag er jeg halvveis!!!! Det har gått enormt fort! Men jeg føler meg som jeg er i uke 16...egentlig så føler jeg meg veldig lite gravid, men egentlig ikke heller. Veldig ambivalent :p
Kvalmen har gitt seg og jeg er så enormt glad for det! Trøttheten er ikke i nærheten av hva den var. Nå klarer jeg å holde meg våken en stund :D Veldig fornøyd med det.
Gubben er HELT FANTASTISK! Jeg er helt forundra over hvor heldig jeg er som har en så fantastisk mann som er så mye bra og som er så engasjert i graviditeten og barnet og alt som har med det å gjøre.
Er det noen man kan kalle lykkelig så er det meg :D Jeg vet ikke hva godt jeg kan gjøre for han.

Vi var på ultralyd forrige uke og alt var bra med lille mini <3 Vi er så heldige som skal få en liten gutt :D <3
Han var en fyldig gutt så det blir nok litt vekstkontroll utover. Gubben var 5 kg og jeg var nesten 5 så vi er i "risikogruppa" til å få enorme barn :p Er ikke veldig bekymret asså.

Har begynt å få et snev av mage, men det er ikke veldig tydelig. Syns jeg. Så det er vel det eneste jeg syns tar møkklang tid! Men jeg har kjent mini en del ganger da :D Veldig fornøyd med det! Forresten så ligger morkaka forran, men det hindrer ikke mini i å sparke fra seg i alle retninger for det om. Det er ikke veldig tydelig, men nok til at jeg kjenner han.

Gleder meg til det blir mer mage og mer liv! Termin ble flytta igjen til 23 juli. Både jordmor og jeg tror jeg kommer til å gå over termin. Jeg satser fortsatt på August, vi får se :) Så lenge ungen ikke blir for stor så er det veldig fint :)
 
Så spennende dette blir! Her var de fleste i familien på 3,5 selv på overtid - min var litt over 4:p men regner med at de kommer til å følge det opp ;)
Så gøy med gutt og! Synes han fortjener den supermannbodien ;)
 
Så spennende dette blir! Her var de fleste i familien på 3,5 selv på overtid - min var litt over 4:p men regner med at de kommer til å følge det opp ;)
Så gøy med gutt og! Synes han fortjener den supermannbodien ;)
Jeg er spent :D Og jeg gleder meg til å føde og få se lillegutt :D
Fødte du uten epidural og div annet? Måtte du sy mange sting, måtte du sy i det hele tatt?
Tips til hva slags klær jeg bør ha til meg selv på føde/barsel?
 
I dag ble det den store dagen for gubben :D Endelig fikk han kjenne lille mini som tuppa til.
Men herre min hatt, han fikk jo helt sjokk :D haha...og det ansiktet var priceless! Litt sjokka også bare "Æsj! det var jo nesten litt ekkelt" :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:
Da har vi endelig fått kjent det begge to fra utsiden og jeg kjente veldig mye liv i den perioden vi trykka inn og hilste på superman:Heartbigred:Heartblue
#milepæl
 
Jeg er spent :D Og jeg gleder meg til å føde og få se lillegutt :D
Fødte du uten epidural og div annet? Måtte du sy mange sting, måtte du sy i det hele tatt?
Tips til hva slags klær jeg bør ha til meg selv på føde/barsel?
Ja, det skjønner jeg godt - og gratulerer med å ha kjent bevegelse begge to :D

Fødte uten epidural, ja. Fikk derimot prøve både massasje, akupunktur og badekar :) badekar var forresten kjempedeilig. Hadde lyst til å føde i vann, men ble ikke noe av. Måtte opp og gå for å hjelpe han nedover, dager var det for vondt å komme seg tilbake dit :/
Det tok 12 timer fra vi fikk komme inn (aktiv fødsel) til lillegutt var ute, hvor selve trykkinga tok en time - dette fordi han absolutt skulle ut med hånda først (snakker om supermann ;) ) og "skled" tilbake inn hvergang jeg sluttet å trykke :p

Slapp unna med 2 skrubbsår og noen pyntesting, null stress - hadde da lillegutt på brystet, full av adrenalin og bare lykkelig over at det hele var ferdig :p

Klær til fødsel vet jeg nå ikke med - vaset rundt i den sykehusskjorten fra start av :p

På barsel er det behagelige klær som er tingen. Joggebukse og flip-flops var det jeg satte størst pris på ;) og nøtter og druer!
 
Nå er det bare uker igjen før vi har lille mini her!
Det er jo helt merkelig at det man har tenkt på, prøvd på, det man har gledet seg til og det hele siden man var fjortiss plutselig er realitet om noen uker! Jeg har brukt ca mitt halve liv på å forberede meg til denne delen av livet! Denne naturlige tingen ved livet.
Jeg visste aldri når det skulle skje. Jeg visste bare at jeg ville det skulle skje ila 20 åra ;) Og nå er tiden snart her!

Det er helt enormt!

Jeg er i uke 30+4 nå og har endelig fått en fin gravidmage :D Det er liksom ingen tvil lenger, folk ser at jeg er gravid og jeg trenger ikke bekymre meg for at jeg ser mer feit ut en preggers. Eller...bekymrer meg gjør jeg ikke. Men det er fint å bli sett på som gravid. For det er jo helt sinnsykt rart å være på denne siden av bildet. JEG er den som går rundt med kula på magen, JEG er den som puster og peser som en hval om setningen blir lang nok, JEG er den som krabber inn og ut av bilen fordi det er en mage i veien :D

Det er en del som skal bli klart til mini kommer, men det er faktisk litt vanskelig å ferdigstille. Det er vanskelig å finne klær han skal ha på seg på vei hjem fra sykehuset. Jeg har aldri vært en moteguru eller god innreder så jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal gjøre klart rommet hans (selv om han skal sove inne hos oss den første tiden). Fødebagen har jeg begynt å tenke på, men den får bli pakka litt etterhvert når jeg har ferie og permisjon slik at jeg får gjort det skikkelig.
Vi har det meste på plass bortsett fra litt små ting som ikke er super hast enda. Men stellematte bør snart komme i hus :p

Det er så rart å være i siste trimester....det er rart å være SÅ gravid :p Men det er spennende!

Livet er så rart asså :p
 
Herregud.. er du så langt allerede?! :O
Synes du nettopp ble gravid jeg :p
 
Så koselig med oppdatering! Godt å føle seg klar - og det mangler ofte ett eller annet, men butikkene er da åpne ;)

Ønsker dere masse lykke til de siste ukene, så gleder vi oss til å få lest om fødsel og liten plutt :)
 
Jeg vet! Er jo helt sinnsykt! =P
Hvordan går det med deg?

Tjæ. Går bra nå. Endelig vært hos legen :)
Fikk meg henvisning til gyn + hormonprøver i dag, så er ganske fornøyd ;)
Spent på hva som skjer videre!
 
Tjæ. Går bra nå. Endelig vært hos legen :)
Fikk meg henvisning til gyn + hormonprøver i dag, så er ganske fornøyd ;)
Spent på hva som skjer videre!
Jammen bra! da er du enda litt lenger på vei med å bli preggers! Håper det ordner seg med all denne hjelpen da :D *krysser fingra*
 
Jeg skrev et innlegg på forumet som jeg må ha med meg her. Greit å Ha alt på en plass :)
Terminen kom og gikk og jeg venter enda på å få treffe lillegutt <3 Håper han kommer snart :D

Ulempen med å ha termin i slutten av mnd er jo at aaaaaaaaaaaaalle føder jo før en. Og aaaaaaaaaaalle har vært klare for å føde flere uker før termin (inkl meg selv!!). Da er det ikke fett å stå igjen til slutt og seriøst kun føle seg som ei rugekasse. Det er som om man er den siste til å bli valgt med på et lag :p
Man veit ikke hva man skal fylle dagen med fordi prøver man seg på å være litt i aktivitet så er man jo utslitt etter kort tid. Da er man jo ikke klar for fødsel. Og med alle vondtene som sitter som torner med pigg i kroppen gjør det alt vondt verre.

Det er ikke urettferdig at det fødes unger før og på termin...heller ikke etter. Det er bare så utrolig slitsomt å være den siste i gruppa! For alle er vi jo enige, det er tungt på slutten!
Det er så inn i helvetes tungt og drit kjedelig å sitte å kjenne etter og håpe på at det endelig er i gang, men så er det bare en ubrukelig kynner eller vond maserie.
Men så er det jo verdt det! Jeg hadde jo ikke gjort det her om jeg ikke hadde hatt lyst å lage liv til verdenen ;)

Jeg har tenkt tanken lenge nå på hvordan kvinner gjør dette gang etter gang! At man får både to, tre, fire osv unger. HVOR henter man energien fra?
Fra start av svangerskapet har jeg gjort meg mange erfaringer. Og jeg tror den beste erfaringen er at jeg skal ikke bare være ok i stand fysisk, jeg skal være enda bedre trent! Ha en mye bedre rutine inne. For min del så hadde det sin grunn til at rutinen ikke var helt på plass, men jeg var i gang så jeg ble jo overrasket over at det stoppa så brått med aktivitet.
Så jeg har ikke forkasta det å gå gravid igjen. Det er jo litt håpløst å gjøre det før man faktisk vet hva man får i slutten av denne sinnsyke reisen. (Jeg er førstegangs :) )

Selv om jeg er utålmodig med å treffe mini og bli ferdig med graviditeten og sakte men forbanna sikkert få tilbake kroppen min, så er jeg ved godt mot :) For som jeg har lest så mange ganger og hørt så mange ganger opp igjennom åra før det ENDLEIG ble min tur, så er det her helt innafor normalen og det er akkurat sånn det skal være. Min graviditet er ikke noe verre enn noen andre sin.

Jeg bare trenger å få det ut litt. For når ting er tungt eller vondt eller vanskelig så er det så innmari digg å få det ut til en eller noen :)
Kan bli spennende på fødestua når smerten røsker i kroppen. Hva sier man da liksom ;)

Jeg gleder meg! Skikkelig!

Lenge leve urkvinnen!
 
Heier på deg. Gikk 5 dager over termin, husker hvor tungt det var. Prøvde alt av kjerringråd og lure tips, mannen mener fremdeles det kun var en unnskyldning for å bake masse kanelboller ;)

Håper det snart er din tur og at fødselen blir fin :) gleder meg til å høre hvordan det gikk ^^
 
Hang in there! Snart får du møte miraklet ditt! :D Du har aldri vært nærmere fødsel enn nå!

Vet hvordan du har det.. Jeg gikk 10 dager over termin, hadde prøvd diverse kjerringråd, hadde fått time til igangsetting og var innstilt på å møte opp på den timen. Men plutselig, uten noen tegn i forkant bestemte frøkna at hun ville ut, et døgn før igangsettingen. Det var absolutt verdt all ventingen foråsidetsånn! ❤️❤️
 
Back
Topp