Mitt hjerte <3

For en bra uke dette har vært!
Tilbake på jobb etter jul er helt greit! Uka har gått veldig fort med veldig mya bra innhold :D Møtt mange jeg kjenner på tlf live og fått knyttet gode relasjoner med flere som jeg kan samarbeide med. Og veldig mye positivitet! Det er så herlig! Og det er sånn jeg vil ha det helst hver eneste uke! Stort sett så er det bra uker, men noen ganger kan det bli mye stress og da er det veldig slitsomt. Det bekymrer meg litt ift prøving på og lage et barn. Men jeg fokuserer på at jeg ikke skal stresse. Prøver ihvertfall :) Det er heldigvis positivt stress for det meste. Noen ganger finnes det ledere som er så egenrådig og firkanta at jeg har lyst til og riste fornuft i dem, men det ordner seg. Lar sjefen ta den biten også freser jeg bare litt i mellomtiden :p

Håper at jeg kan fortsette med det jeg gjør selv om jeg blir gravid....kanskje ikke kjøre vogna, men ihvertfall delta i felt og på aktiviteten som foregår i avdelinga :) For jeg elsker jobben min!

Denne uka har jeg heller ikke vært kvalm! Og som jeg skrev ute på FS så har jeg tenkt på at det kan være pga omega 3 tablettene og folaten..men jeg tror det er mest omega 3 for når jeg kjøpte meg en slik en boks tidligere så husker jeg at jeg ble litt småkvalm av det da og..vel..jeg er dårlig på og ta vitaminer fordi jeg ikke har følt behovet for det, men nå som jeg er prøver er jeg flinkere til det. Men at jeg ikke har brukt og ta det tidligere så glemte jeg jo den boksen med omega og kom på det igjen etter best før datoen og tok det da ca tre fire dager og skjønte faen ikke hvorfor jeg var kvalm. Tok seff en preggerstest, men den var negativ. Så sjekka jeg datoen og kasta boksen :p
Så jeg er ikke overraska over at jeg glemte vitaminene mine hjemme denne uka da jeg dro på jobb (var og jobba et helt annet sted enn jeg pleier). Og jeg kan ikke huske at jeg var spesielt kvalm som jeg har vært når jeg er hjemme. Bortsett fra på torsdag etter middagen jeg spiste. Den var så godt at jeg trøkka trynet hardt og brutalt. En dag hvor man nesten ikke har tid til og spise også få servert digg mat....det går ned kjapt og gæli ;)

En annen ting som jeg syns er litt "spennende", men som også høres ekkelt ut og dele (hva gjør man ikke her inne...), Det er at når jeg er på do så sjekker jeg om tr er her. Hun skal komme på torsdag, men plutselig så er hun er tidligere. Jeg ble overraska forrige mnd, men er forstått med at den kan komme når den vil/skal.
Jeg håper jo at jeg kan gå over forventet mens også få enda mer spenning i hverdagen :D

Herre mann...skriver mye når jeg først setter i gang :p

Heldigvis har det begynt og roe seg greit nedi hula! Jeg kjenner fortsatt at jeg har innvoller...om det er livmor eller blære er jeg ikke sikker på lenger...og jeg kjenner at jeg driter litt i det så lenge jeg ikke har vondt eller at det kommer rare greier ut forran eller bak :p Jeg kjenner på det som noe positivt. For da kan jeg ihvertfall håpe på at det er en form for forandring som resulterer i et barn :D Må jo være optimist her :D

Mannen og jeg prater om mine rariterer som skjer i kroppen og han sa i går kveld at han håper at det er et barn i magen. For han vil at den skal komme nå! :D *smeeeeeeeeeeeeeelt* Det er jo så deilig at han vil dette like mye som meg :D Ikke at han saumfarer nettet og leser seg opp på alt om gravidotet og slikt. Det trenger han ikke for jeg informerer han om det han trenger og vite. Resten tar jeg meg av siden jeg er over middels interessert i graviditet og hvordan alt foregår. Nesten ned til hver minste detalj.

Baksiden av det om jeg hadde vært gravid nå er at jeg har drukket alkohol i jula og snust. Så sånn sett så hadde det vært lettere på samvittigheten om tr kommer og vi kan starte på ny pp med ren samvittighet og frisk utvikling i hula. Vet det har gått bra med MANGE før meg som har vært uviten gravid og drukket alkohol, røyka og snust....men jeg ønsker ikke det. Jula tok jeg valget på og leve som normalt/ikke prøver alkoholsett messig. Ikke at det var sinnsykt mye..det var nyttår og et julebord. Nyttårsaften var etter El....

Ikke noe jeg får gjort med nå. Gjort er gjort.

Nå er vi på track og lever som prøvere! Så da ser vi fremover!

:Heartbigred
Artig når mennene er luke engasjerte kos dere og lykke til!
 
Nå sniker en ny periode med mensen seg frem her. Litt rødt på papiret. Den er grei. Da lader vi opp til ny runde :)
Oktoberbarn har vi ikke i familien så en gang må jo bli den første :D
 
Da er PP 2 her og jeg har har fått EL tester og pre seed i posten i dag :D
Det gjør prøvingen litt mer spennende! Kommer ikke til og si så mye til gubben om når EL er. Han vet jo at jeg styrer med og finne ut av det, men jeg tror det holder med det. Er han nysgjerrig så får han spørre.
Venter på termometer også. Skal ikke gå glipp av en eneste EL her nei! :p
Så nå gleder jeg meg til positiv EL test og at TR ikke kommer i det hele tatt :D
 
Krysser fingrene for en liten spire i pp2 ;)
 
Tusen takk jenter :)
 
Streken er selvfølgelig tydeligere på ekte, men får ikke til og ta skikkelig bilde. Aldri tatt så mange bilder av en papirstrek før =P men det ser ut som at el er på vei og da håper jeg at den egentlig er her ila to dager. Om ikke, så blir lutealfasen veldig kort. Og det vil jeg ikke ha noe av ;-) har tatt test hele uka, men de har vært negative hele gjengen så det var gøy og skimte en strek nå =D Kan bli utfordrende og humpe, men vi stresser ikke. Noen ganger så må vi bare ta det når det passer :)
Kjenner liknende el smerter, det Gjør ikke vondt, men kjenner at noe er på gang. Det jeg synes er litt rart at de to mnd jeg har kjent etter så kjenner jeg det alltid på høyre side. Det skifter litt fra den ene til den andre, men det er på den høyre det kjennes best. Ikke at jeg tror det har noe og si, men en blir jo oppmerksom ;-)
 

Vedlegg

  • 1421881338819.jpg
    1421881338819.jpg
    6,7 KB · Visninger: 36
Godt mulig du vet, men vil bare gi en heads up på at teststreken på EL-testene må være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for å være positiv. Så din er veldig negativ :/ Men heldigvis kan testene gå fra veldig negative til positiv over natta da, så det er fortsatt håp :) Lykke til!
 
Godt mulig du vet, men vil bare gi en heads up på at teststreken på EL-testene må være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for å være positiv. Så din er veldig negativ :/ Men heldigvis kan testene gå fra veldig negative til positiv over natta da, så det er fortsatt håp :) Lykke til!

Jepp, det har jeg sett her på forumet også. Men er første jeg fikk med noe som helst av en strek to på. Må jo ha noe betydning?
Takk for heads up :)
 
Jepp, det har jeg sett her på forumet også. Men er første jeg fikk med noe som helst av en strek to på. Må jo ha noe betydning?
Takk for heads up :)
Ikke så godt å si. Jeg er ikke så godt kjent med One Step-testene (lignet på One Step iallfall?), annet enn at jeg vet de kan være litt trege på å ta seg opp i farge. Så kan godt tenkes det der er en ganske normal før-EL-test i det merket. LH er iallfall i ferd med å øke, så da er det bare å passe på og fortsette og teste :)
 
Jeg måtte ha med det innlegget her i dagboka mi...blir jo helt forstyrra av alle som spør :p

Oser det " JEG PRØVER OG BLI GRAVID" av meg eller no?
For det er sånn det føles. ALLE som jeg er sammen med spør om jeg er gravid. Asså...jeg har noen ekstra kosekilo og gå på, men gravid ser jeg absolutt ikke ut som.
De tar jo fra meg hele moroa med hemmelighetskremmerier! JEG vil ikke si til noen at jeg prøver! Jeg vil overraske når spiren sitter og jeg er smelt på tjukka!!
Og det er ikke at det er noe mas om at nå mååå vi få barn snart, neida! Her er det " Er du gravid eller?"
Da blir det jo litt sånn når det endelig skjer og jeg skal si det så bare " Jeg visste det!" How? HVORDAN vet du at vi har vært prøvere? Fortell meg det?
Det er på jobben, hos venner og hvor jeg møter folk jeg ikke har sett på flere år! som spør om jeg er preggers.
De må jo lukte at det er noe på gang. Jeg blir helt over meg sjæl. For jeg skjønner ingenting. Og hos svigers så er det alltid spørsmål om jeg vil ha et glass vin HVER gang vi er der. Ukedag eller helg spiller ingen rolle. Jeg lukter lunta svigermor!
Jeg må jo stinke humping og folat eller noe....
Føler jeg må smughumpe på mannen.

Kanskje jeg ser fertil ut? Eller at alle andre har en 6 sans som sier dem at jeg blir gravid snart. Helt greit om det skjer, men JEG vil at de skal bli overraska. For det er jo så gøy :)
 
Jeg måtte ha med det innlegget her i dagboka mi...blir jo helt forstyrra av alle som spør :p

Oser det " JEG PRØVER OG BLI GRAVID" av meg eller no?
For det er sånn det føles. ALLE som jeg er sammen med spør om jeg er gravid. Asså...jeg har noen ekstra kosekilo og gå på, men gravid ser jeg absolutt ikke ut som.
De tar jo fra meg hele moroa med hemmelighetskremmerier! JEG vil ikke si til noen at jeg prøver! Jeg vil overraske når spiren sitter og jeg er smelt på tjukka!!
Og det er ikke at det er noe mas om at nå mååå vi få barn snart, neida! Her er det " Er du gravid eller?"
Da blir det jo litt sånn når det endelig skjer og jeg skal si det så bare " Jeg visste det!" How? HVORDAN vet du at vi har vært prøvere? Fortell meg det?
Det er på jobben, hos venner og hvor jeg møter folk jeg ikke har sett på flere år! som spør om jeg er preggers.
De må jo lukte at det er noe på gang. Jeg blir helt over meg sjæl. For jeg skjønner ingenting. Og hos svigers så er det alltid spørsmål om jeg vil ha et glass vin HVER gang vi er der. Ukedag eller helg spiller ingen rolle. Jeg lukter lunta svigermor!
Jeg må jo stinke humping og folat eller noe....
Føler jeg må smughumpe på mannen.

Kanskje jeg ser fertil ut? Eller at alle andre har en 6 sans som sier dem at jeg blir gravid snart. Helt greit om det skjer, men JEG vil at de skal bli overraska. For det er jo så gøy :)


Hahahahaha! jeg dauer:laughing001 Må være all folaten og humpinga:laughing002. Hvilke unskyldninger bruker du for alkoholen? Noen smarte tips?
 
Hahahahaha! jeg dauer:laughing001 Må være all folaten og humpinga:laughing002. Hvilke unskyldninger bruker du for alkoholen? Noen smarte tips?

Jeg har nærmest slutta og drikke :) Så det er ikke så vanskelig og komme meg unna i dpoland :)
 
Det er så deilig!! Verdens beste mann!! Jeg er så fantastisk glad for at jeg har den gubben jeg har :D
Han er akkurat sånn som jeg vil ha han :D Selvfølgelig er det ups and downs, men ville ikke byttet han ut for noen!
Han kommer til og bli en fantastisk pappa og jeg skal nyte og se han og ungen vår sammen når vi har klart det største underet i verden og få barn :D

Happy days :cool05 :Heartred
 
Jeg har nærmest slutta og drikke :) Så det er ikke så vanskelig og komme meg unna i dpoland :)
Samme her. Ingen som reagerer når jeg ikke drikker. Alltid drukket lite pga trening, så omtrent ingen endring.
 
Samme her. Ingen som reagerer når jeg ikke drikker. Alltid drukket lite pga trening, så omtrent ingen endring.

Da er det lettere :) dessuten ser jeg hvor mye mer jeg får ut av mg nesten ikke drikke. Fornøyd med det :-D
 
Akkurat nå skulle ønske at jeg var gravid. Sånn akkurat nå! Jeg kjenner at det jeg har gledet meg til så mye i mange mange år og lengtet etter er så nære nå, siden vi nå er prøvere. Jeg har en ro over det hele med prøvingen, men jeg kjenner på det at nå kunne jeg gjerne hatt en spire i magen som hilser på en gang i oktober. Det hadde vært så fint og fantastisk. Jeg savner faktisk barnet jeg aldri har hatt :) Det er helt rart...men sånn er det når man er veldig glad i barn og er spent på hvordan det er og være mamma på alle mulige måter.
Også tenker jeg på ordet mamma. Det ordet som har vært så trygt og godt i hele mitt liv. En tittel jeg gleder meg til og få! Men klarer jeg og bli så trygg og god som min mamma, det vet jeg ikke. Men jeg skal ihvertfall gjøre mitt beste :)
Den følelsen man sitter med som mor må jo være enorm! Helt overmektig og sitte med ansvar for et barn som man har lagd med sin kjære. Og se det vokse opp og bli sin helt egen versjon av seg selv. En som ingen andre kan bli.
Det er helt sinnsykt, vanvittig, fascinerende og fantastisk. Det er rett og slett alt på en gang!

Jeg gleder meg :) Veldig!
 
Back
Topp