Mister og mister men gir ikke opp!

Ja,det er sant og det fikk meg til å stole vesentlig mindre på testene... Det var faktisk samme merke og type. Mener at det var strimmeltest fra wondfo, men det begynner å bli en stund siden, så skal ikke si det helt sikkert. Begge testene ble tatt på morgenurin som for meg virket å være like sterk. Krysser fingrene for deg!

Hvor mange dager var det mellom disse?
Ikke at jeg får mer trua da[emoji28] Har allerede kjøpt bind og 20 graviditetsester fra Babyplan. Klar for SA og IVF. Forhåpentligvis i september
 
Hvor mange dager var det mellom disse?
Ikke at jeg får mer trua da
emoji28.png
Har allerede kjøpt bind og 20 graviditetsester fra Babyplan. Klar for SA og IVF. Forhåpentligvis i september

Var to dager mellom testene (48 t). Håper alt er i orden!

Jeg er forresten etter ni aborter gravid i uke 24+6 nå med Ivf og en god del medisiner for å hindre abort. Krysser fingrene for at alt er bra, men hvis ikke, vit at det fortsatt er håp!
 
Last edited:
Var to dager mellom testene (48 t). Håper alt er i orden!

Jeg er forresten etter ni aborter gravid i uke 24+6 nå med Ivf og en god del medisiner for å hindre abort. Krysser fingrene for at alt er bra, men hvis ikke, vit at det fortsatt er håp!

Gravid for 10 gang! Oi[emoji32] Gratulerer med graviditeten da[emoji2] Vi jobber med saken og håper er så absolutt tilstede
 
19 juli hcg 22.
25 juli hcg 104
28 juli hcg 28.

Begynte å blø i går kveld. Det går litt trådt. Blødningen kommer liksom ikke skikkelig igang. Smertene son var i går kveld har kommet tilbake nå. Håper blødningen tar seg opp.
 
19 juli hcg 22.
25 juli hcg 104
28 juli hcg 28.

Begynte å blø i går kveld. Det går litt trådt. Blødningen kommer liksom ikke skikkelig igang. Smertene son var i går kveld har kommet tilbake nå. Håper blødningen tar seg opp.

Har fulgt med litt i dagboka di og nå må jeg bare få si: for noe DRITT altså!! Klem til deg :Heartred
 
Nei og nei
Var jo ikke sånn det skulle gå denne gangen

Stor klem
 
Har fulgt med litt i dagboka di og nå må jeg bare få si: for noe DRITT altså!! Klem til deg :Heartred

Det er noe dritt ja... men nå planlegger vi IVF i oktober[emoji4]
 
Nei og nei
Var jo ikke sånn det skulle gå denne gangen

Stor klem

Nei det skulle helst ikke gått sånn... håper gang nr 8 går bedre! Har alltid sett for meg 8 tallet[emoji848] og lurt på om kanskje det er siste gang jeg mister, eller om 8 er gangen det går bra[emoji848] Nå mister jeg gang nr 7. Håper 8 er lykketallet
 
Så spennende, og så godt å ha en plan! Velkommen inn i assistertforumet og håper dere lykkes raskt!

Er det eget assistertforum?
Skal du prøve assistert? Eller hvordan er det med deg?
 
Er det eget assistertforum?
Skal du prøve assistert? Eller hvordan er det med deg?

Ja, «assistert befruktning» er et underforum av «vi som prøver», masse flotte damer og god informasjon! Og dagbøker hvor du kan lære mye om prosessen:) skal se om jeg finner en link.
Vi er i gang med vårt første IVF-forsøk nå, har første UL-kontroll i morgen!
 
Et mislykket IVF forsøk i starten av november. Sluttet på medisinene og fikk blødningene på 14 november. Egget hang litt igjen, det skulle settes inn på dag 2 etter befruktning delt i 4 celler. På morgenen ringte spl og sa at 3 av eggene var befruktet av to sperm og ikke kunne brukes. Ett egg var befruktet av én.
Vi ventet til dagen etter. De skulle prøve å dyrke den ett døgn til. Dagen etter (3 dager etter befruktning) hadde det delt seg til 7 celler. Sannsynlig hadde den delt seg i 4 på ettermiddagen dagen før. Men ingen graviditet.

Nå skal vi prøve hjemme til februar. Tross stor sjanse for kjemisk. Og angst for å ikke bli gravid da Porsgrunn må mente det kunne bli vanskelig pga få egg. Med Lutealfase på en uke og syklus på 25-26 dager så må jeg gå på Ovitrelle (hcg støtte og Lutinus fra positiv El test. El har flyttet seg endel det siste året. Den kommer senere pga fsh på 11 og AMH på 5. Positiv ELtest kommer dag 16 og 17 i syklus. Er på dag 27 i syklus på hjemmeprøving nå. Eller 3+2 hvis jeg er gravid.
På gtest må jeg se etter stigning siden den blir positiv uansett pga Ovitrelle. Press i magen har jeg kjent helt siden dag 6 i syklus og det startet sammen med det med svake murringer. Murringene tiltok i helgen, 8 og 9 dpo. Men når jeg våkner om morgenen er de borte. Så jeg lurer på om det kan være Lutinus. Kl 8 i dag tok jeg Lutinus og nå er klokken 9:30nog Murringene begynner så smått å kjennes. Kjenner de når jeg sitter stille. Men rart jeg ikke kjente noe murringer av lutinus frem til en uke etter positiv ELtest. I morgen skal jeg ta gtest. 11 dpo, Evt også 3+3.

Under ivf, modning av egg brukte jeg sinnsykt høye doser menopur. Brukte 412,5IE, og måtte gå en uke ekstra med 450IE. Sinnsykt mye penger hvis vi må gå privat.

Ved neste forsøk har vi avtalt ICSI med kort regime. Rotete innlegg men nå har jeg dårlig tid
 
En helt utrolig historie dere har. Får veldig vondt i meg av alt dere har vært igjennom ❤️ Håper det en dag blir deres tur til å bli foreldre. Vi venter på gentest før vi skal prøve igjen, har mistet to ganger.

Massevis av klemmer og lykkeønskinger sendes deres vei <3
 
En helt utrolig historie dere har. Får veldig vondt i meg av alt dere har vært igjennom ❤️ Håper det en dag blir deres tur til å bli foreldre. Vi venter på gentest før vi skal prøve igjen, har mistet to ganger.

Massevis av klemmer og lykkeønskinger sendes deres vei <3
Så fint dere fikk gentest så tidlig! Er det noe arvelig hos en av dere siden dere fikk det?
Vi håper det wr vår tur nå. Nå er det åttende gang og vi vet hva det er som har skjedd tidligere. Så nå går jeg på medisiner.
 
Det kjennes som om noen har knivstukket meg i magen. Livmoren føles så sår. Det øker troa på at dette ikke er kjemisk. De kjemiske jeghar hatt før har bare vært enten ingen symptomer, eller sist, et par dager med såvidt litt murringer og ingen følelse av å være gravid. Denne er hjemmelaget så vi vet ingenting. Det er en slags trygghet ved ivf, da ser man hvem som utvikler seg normalt.

Basert på at 3 av 4 av eggene mine tok inn to sperm så er det en overhengende fare for kjemisk. Ved samleie regner man med at ca 12 sperm kommer opp til eggleder. Og vi hadde kun samleie dagen før positiv ELtest. Så spermen har måttet leve i 3-4 dager i eggleder og da håper jeg det var så få igjen (kanskje bare 1) at kun en sperm kom inn.
 
Så fint dere fikk gentest så tidlig! Er det noe arvelig hos en av dere siden dere fikk det?
Vi håper det wr vår tur nå. Nå er det åttende gang og vi vet hva det er som har skjedd tidligere. Så nå går jeg på medisiner.
Det kan være noe genetisk hos far, men tvilsomt. Vi fikk bestemme selv om vi ville sjekke oss, noe vi såklart takker ja til. Sist graviditet endte med abort i uke 13, da de fant ut at fosteret hadde turners syndrom. Selv om det ikke er arvelig, fikk vi tilbud om å ta gentest. Vi ønsker å vite så mye som mulig, så tidlig som mulig.
Håper 2019 blir lykkeåret :)
 
Back
Topp