Mister og mister men gir ikke opp!

Et mislykket IVF forsøk i starten av november. Sluttet på medisinene og fikk blødningene på 14 november. Egget hang litt igjen, det skulle settes inn på dag 2 etter befruktning delt i 4 celler. På morgenen ringte spl og sa at 3 av eggene var befruktet av to sperm og ikke kunne brukes. Ett egg var befruktet av én.
Vi ventet til dagen etter. De skulle prøve å dyrke den ett døgn til. Dagen etter (3 dager etter befruktning) hadde det delt seg til 7 celler. Sannsynlig hadde den delt seg i 4 på ettermiddagen dagen før. Men ingen graviditet.

Nå skal vi prøve hjemme til februar. Tross stor sjanse for kjemisk. Og angst for å ikke bli gravid da Porsgrunn må mente det kunne bli vanskelig pga få egg. Med Lutealfase på en uke og syklus på 25-26 dager så må jeg gå på Ovitrelle (hcg støtte og Lutinus fra positiv El test. El har flyttet seg endel det siste året. Den kommer senere pga fsh på 11 og AMH på 5. Positiv ELtest kommer dag 16 og 17 i syklus. Er på dag 27 i syklus på hjemmeprøving nå. Eller 3+2 hvis jeg er gravid.
På gtest må jeg se etter stigning siden den blir positiv uansett pga Ovitrelle. Press i magen har jeg kjent helt siden dag 6 i syklus og det startet sammen med det med svake murringer. Murringene tiltok i helgen, 8 og 9 dpo. Men når jeg våkner om morgenen er de borte. Så jeg lurer på om det kan være Lutinus. Kl 8 i dag tok jeg Lutinus og nå er klokken 9:30nog Murringene begynner så smått å kjennes. Kjenner de når jeg sitter stille. Men rart jeg ikke kjente noe murringer av lutinus frem til en uke etter positiv ELtest. I morgen skal jeg ta gtest. 11 dpo, Evt også 3+3.

Under ivf, modning av egg brukte jeg sinnsykt høye doser menopur. Brukte 412,5IE, og måtte gå en uke ekstra med 450IE. Sinnsykt mye penger hvis vi må gå privat.

Ved neste forsøk har vi avtalt ICSI med kort regime. Rotete innlegg men nå har jeg dårlig tid


Hei!

Så sykt mye dritt dere har vært gjennom! God klem til deg!

Har 2 spørsmål: har du prøvd å gå på blodfortynnende og Prednisolon?

Jeg har mistet 6 ganger tidligere, men det ser ut til at det faktisk går bra denne gangen. Er utredet for habituell abort uten at de har funnet noe galt. Denne gangen har jeg gått på Prednisolon, Abyl-E og Litinus. Det ser ut til å være Prednisolonen som har hjulpet oss. Er 13+5 i dag med en frisk og fin liten gutt <3
 
Hei!

Så sykt mye dritt dere har vært gjennom! God klem til deg!

Har 2 spørsmål: har du prøvd å gå på blodfortynnende og Prednisolon?

Jeg har mistet 6 ganger tidligere, men det ser ut til at det faktisk går bra denne gangen. Er utredet for habituell abort uten at de har funnet noe galt. Denne gangen har jeg gått på Prednisolon, Abyl-E og Litinus. Det ser ut til å være Prednisolonen som har hjulpet oss. Er 13+5 i dag med en frisk og fin liten gutt <3
På fertilitetsklinikken fant de forhøyet anti-kardiolipin som fører til blodpropp. Så jeg får to typer blodfortynnende. Fragmin sprøyter og Albyl-E. I tillegg får jeg Lutinus og Ovitrelle pga lutealfasesvikt. Så jeg er full av medisiner nå!!
Hva er Prednisolon?
Så godt å høre at det går bra! Det gir håp❤️
 
På fertilitetsklinikken fant de forhøyet anti-kardiolipin som fører til blodpropp. Så jeg får to typer blodfortynnende. Fragmin sprøyter og Albyl-E. I tillegg får jeg Lutinus og Ovitrelle pga lutealfasesvikt. Så jeg er full av medisiner nå!!
Hva er Prednisolon?
Så godt å høre at det går bra! Det gir håp❤️

Prednisolon er kortison. Det har vist seg å være effektivt for mange som sliter med habituell abort, men det er ganske nytt og ikke alle leger/gynekologer er helt oppdaterte. Det er ikke alt de klarer å teste for når man utredes og noen har uoppdagede autoimmune sykdommer eller et overaktivt immunforsvar. Kortison demper immunforsvaret så kroppen ikke «angriper» fosteret. Det er verdt å diskutere med behandleren din. Bare høre hva de tenker om det :) Det er noen bivirkninger, men jeg synes Litinus er verre. Jeg gikk på 10mg daglig frem til uke 12 så trappet jeg ned :)
 
Prednisolon er kortison. Det har vist seg å være effektivt for mange som sliter med habituell abort, men det er ganske nytt og ikke alle leger/gynekologer er helt oppdaterte. Det er ikke alt de klarer å teste for når man utredes og noen har uoppdagede autoimmune sykdommer eller et overaktivt immunforsvar. Kortison demper immunforsvaret så kroppen ikke «angriper» fosteret. Det er verdt å diskutere med behandleren din. Bare høre hva de tenker om det :) Det er noen bivirkninger, men jeg synes Litinus er verre. Jeg gikk på 10mg daglig frem til uke 12 så trappet jeg ned :)
Da skal jeg ta det opp med fertilitetsklinikken hvis dette ikke går bra. Har du hatt MA eller SA de seks gangene du har mistet?
 
Ok, det skal jeg ta opp.
Testet igjen nå. Testen er negativ.. dette var en kjemisk. Da har jeg mistet 8 ganger..

Uff! God trøsteklem til deg!

Eneste oppmuntrende jeg kan si deg er at i tilfeller som ditt - der problemet ikke er å bli gravid, men å forbli gravid - så er det happy ending i de aller aller fleste tilfeller. Ikke gi opp!
 
Uff! God trøsteklem til deg!

Eneste oppmuntrende jeg kan si deg er at i tilfeller som ditt - der problemet ikke er å bli gravid, men å forbli gravid - så er det happy ending i de aller aller fleste tilfeller. Ikke gi opp!
Tenker allerede fremover:) sendte nettopp inn samtykkeskjema til ICSI med spørsmål om vi kan sette igang raskere enn å vente helt til februar:)
 
Prednisolon er kortison. Det har vist seg å være effektivt for mange som sliter med habituell abort, men det er ganske nytt og ikke alle leger/gynekologer er helt oppdaterte. Det er ikke alt de klarer å teste for når man utredes og noen har uoppdagede autoimmune sykdommer eller et overaktivt immunforsvar. Kortison demper immunforsvaret så kroppen ikke «angriper» fosteret. Det er verdt å diskutere med behandleren din. Bare høre hva de tenker om det :) Det er noen bivirkninger, men jeg synes Litinus er verre. Jeg gikk på 10mg daglig frem til uke 12 så trappet jeg ned :)

Vi har gjort IVF i utlandet. Det er vanlig å få prednisolon ved tilfeller som mister der, kjenner til praksis ved flere klinikker i flere land. Jeg gikk på 10 mg til uke 12. Synes absolutt du bør be om det.
Jeg har også gått på fragmin sprøyter til og med uke 12 og albyl-e etter det. Går fortsatt på albyl-e, er nå i uke 25+0.
Må ellers få si at historien din/ts er usedvanlig tøff, håper dere snart kommer i mål, det unner jeg dere virkelig!
 
Vi har gjort IVF i utlandet. Det er vanlig å få prednisolon ved tilfeller som mister der, kjenner til praksis ved flere klinikker i flere land. Jeg gikk på 10 mg til uke 12. Synes absolutt du bør be om det.
Jeg har også gått på fragmin sprøyter til og med uke 12 og albyl-e etter det. Går fortsatt på albyl-e, er nå i uke 25+0.
Må ellers få si at historien din/ts er usedvanlig tøff, håper dere snart kommer i mål, det unner jeg dere virkelig!

Ja, i utlandet er det mye mer vanlig enn her. Virker ikke som noe du får etter «bare» 3-4 aborter og selv da er de veldig konservative ved bruk av kortison i Norge. Virker som det er siste ting de prøver før man henvises videre til litt mer drastiske steg.

Det er fint å være konservativ med bruk av medikamenter, men det skal ikke sitte så langt inne at det ikke gis når det trengs. Bivirkningene er ingenting sammenlignet med den psykiske og noen ganger fysiske påkjenningen av å abortere gang etter gang :)
 
Vi har gjort IVF i utlandet. Det er vanlig å få prednisolon ved tilfeller som mister der, kjenner til praksis ved flere klinikker i flere land. Jeg gikk på 10 mg til uke 12. Synes absolutt du bør be om det.
Jeg har også gått på fragmin sprøyter til og med uke 12 og albyl-e etter det. Går fortsatt på albyl-e, er nå i uke 25+0.
Må ellers få si at historien din/ts er usedvanlig tøff, håper dere snart kommer i mål, det unner jeg dere virkelig!
Takk:) nå har jeg sendt melding til fertilitetsklinikken og spurt om Prednisolon:) også skal jeg gå på fragmin nesten ut til fødsel. Husker ikke hvor lenge.
Takk:) Vi har troa på at vi skal klare det:)
 
Sende forespørsel til fertilitetsklinikken og de sier jeg skal Få Prednisolon ved ICSI i februar
 
Tenkte bare å fortelle at det var prednisolon som hjalp meg i mål også. Har mistet ni ganger, en var MA, en var Exu og resten var SA/kjemiske. Med 20 mg prednisolon til uke 12 ble det baby. Han er litt over en måned nå. Jeg mistet to ganger også med 10 mg prednisolon, så det er ikke tilstrekkelig for alle, men krevde mye argumentasjon og to SA før jeg fikk doblet dosen. Ubehagelige bivirkninger, men SÅ verdt det! Masse lykke til!
 
Tenkte bare å fortelle at det var prednisolon som hjalp meg i mål også. Har mistet ni ganger, en var MA, en var Exu og resten var SA/kjemiske. Med 20 mg prednisolon til uke 12 ble det baby. Han er litt over en måned nå. Jeg mistet to ganger også med 10 mg prednisolon, så det er ikke tilstrekkelig for alle, men krevde mye argumentasjon og to SA før jeg fikk doblet dosen. Ubehagelige bivirkninger, men SÅ verdt det! Masse lykke til!
Så godt å høre! Det er bra når de er så villige til å gjøre alle tiltak for at det skal gå!
Takk:)
 
I dag nådde jeg litt bunnen.
Vi var denne helga på julebord i Stockholm. I går var det julemiddag med underholdning i et stort fint lokale. Et stort selskap med 100+ gjester. Tror det var en som sa 500, men det er jeg ikke sikker på.

Det var underholdning der som startet kl 21. En dame sto på scenen å sang. Det var vanskelig å se om hun var gravid eller om det bare var at hun var rund. Så strøk hun seg på magen og sa «mitt barn».. da listet jeg meg ut og på do og gråt. Da kom kjæresten etterhvert og vi gikk tilbake til hotellet. Jeg hadde hatt gråteanfall midt på dagen den dagen også. Og i dag fikk jeg mensen. På vei hjem, på flytoget, flyplassen og flyet gråt jeg...

Føler meg så trist
 
Huff jag kan inte säga att jag förstår hur du känner, för jag har inte opplevd det du går igenom, men jag kan föreställa mig hur utrolig tungt det är! Får så ufattelig vondt av dig! Det är virkelig förståeligt att du är ledsen, och det må du tillåta sig själv att vara! Jag är helt övertygad om att du kommer att få din efterlängtade mirakelbaby till slut! Krysser allt som krysses kan for att det ikke dröjer så länge till! Meeega stor trösteklem til dig! :Heartbigred
 
God klem til deg, skjønner at det må være veldig, veldig tungt. Nå må det virkelig være deres tur snart!
 
Fy søren for en historie! Mange klemmer, varme tanker og lykkeønskninger fra meg :Heartred
 
Vi bestemte oss egentlig for å ikke prøve denne syklusen og gå rett på ICSI i februar. Så begynte jeg å tvile på dette og spurte mannen om vi skulle ta alle muligheter vi får likevel. Det synes han absolutt at vi skulle:)
Nå har jeg testet etter EL siden dag 12 i syklusen og fikk positiv test på dag 15 kl 7 på morgenen!!! Dag 15!!!! Det er to dager tidligere enn vanlig. Og jeg tror ikke det er tilfeldig.

Jeg har gått på Q10 i 2 1/2 syklus og gått til akupunktør. Q10 er bevist at senker fsh fordi den gjør eggene mer følsomme for stimulering. Q10 øker derfor kvaliteten på eggene. Jeg tenker at hvis eggene blir mer følsomme for stimulering så modner de fortere og det fører til tidligere eggløsning.
Akupunktur kan også ha bidratt. Jeg får akupunturnåler som skal bedre blodsirkulasjon til eggstokker. Det skal øke næringstilførsel og øke tilstrømning av hormonene.

Før var positiv test på dag 17.
Så startet jeg på Q10 og akupuntur, første syklus jeg gjorde dette var EL på dag 16. Andre syklus var EL på dag 15 i syklus. Begge kl 7 om morgene. Oversikt over positiv eggløsningstest:

Juli: 2018: dag 17.
Nov: 2018: dag 16. Første syklus aku og Q10.
Des: 2018: dag 15.

Så gjelder det å se om dette holder seg (om ikke jeg blir gravid:) )
 
Last edited:
Back
Topp