Mister litt håpet...

Tok du til lege og ikke gyn? Bestill deg time til gyn med ordentlig utstyr for å kunne se noe så tidlig. Klem :)

Ja fikk time hos legen i dag. Ultralyden viste at noe var der inne. Men vanskelig å si hvlr langt jeg var på vei. Nær jeg sa jeg trodde jeg var 7 uker så virket det til å være tilnærmet umulig. Har bestilt tid til privat ultralyd om to uker. Om ikke hcg stiger så kan jeg nok avbestille den, men det vil tiden vise.

Ja fikk time hos legen i dag. Ultralyden viste at noe var der inne. Men vanskelig å si hvlr langt jeg var på vei. Nær jeg sa jeg trodde jeg var 7 uker så virket det til å være tilnærmet umulig. Har bestilt tid til privat ultralyd om to uker. Om ikke hcg stiger så kan jeg nok avbestille den, men det vil tiden vise.
Håper du får gode nyheter :)

Jeg har bestilt tid til ultralyd privat om to uker, så om blodprøvene viser stigning vil nok den ultralyden si litt mer om hvordan det ligger an. Kan jo spør om få henvisning fra lege og slik at jeg slipper kostnaden. Men men.. Noen som har peiling på hvor lang tid drt tar å få svar på slike hcg prøver? Glemte å spør om det hos legen

Det tar 1-2 dager å få svar på hgc-prøver. Håper de er fine og at neste UL viser en liten spire i riktig størrelse med fine hjerteslag ❤️

Kan jeg spørre om når du testet positivt første gangen og var streken sterk?

Kan jeg spørre om når du testet positivt første gangen og var streken sterk?

Testet positivt 12 eller 13 november. Streken var svak men den var der. Fikk 2-3 på clearblue 1,5 uke senere og 3+ noen dager etter det. Har testet mye denne gangen. sist når det ble sa så viste det så tydelig på testene, de ble aldri knallsterke. Så fortsatte å teste denne gangen og for å følge litt med

Testet positivt 12 eller 13 november. Streken var svak men den var der. Fikk 2-3 på clearblue 1,5 uke senere og 3+ noen dager etter det. Har testet mye denne gangen. sist når det ble sa så viste det så tydelig på testene, de ble aldri knallsterke. Så fortsatte å teste denne gangen og for å følge litt med
Da er det faktisk mulig at du bare er 5+noen dager nå.

Jeg krysser fingrene for at det er en liten en inni her som fortsatt vokser enten det er uke 5 eller 7kjenner dagene frem til ny blodprøve på onsdag og ventetiden på svaret blir evig lange

Last edited:

Enig med Malvinka her.
Jeg hadde IKM 12. November og digitaltest som viste 2-3 uker den dagen. Jeg er 7+1 i nå. Meget mulig at du da faktisk er i slutten av uke 6 (altså 5+X).
Hvor lang syklus pleier du å ha? Dersom du har lang syklus vil det gjøre at termin for unfangelse ikke stemmer med mens-termin.

Enig med Malvinka her.
Jeg hadde IKM 12. November og digitaltest som viste 2-3 uker den dagen. Jeg er 7+1 i nå. Meget mulig at du da faktisk er i slutten av uke 6 (altså 5+X).
Hvor lang syklus pleier du å ha? Dersom du har lang syklus vil det gjøre at termin for unfangelse ikke stemmer med mens-termin.

Syklusen min pleier være på 29 dager. Det eneste jeg vet er at eggløsningstestene var veldig positive første helgen i november.

Syklusen min pleier være på 29 dager. Det eneste jeg vet er at eggløsningstestene var veldig positive første helgen i november.

Jeg tror jeg hadde eggløsning 2 november.. og jeg er 6+4 i dag.. men så kan jo egget bli befruktet etterpå. Jeg husker første svangerskap var jeg sikker på jeg hadde eggløsning en tirsdag og det var eneste gangen vi hadde sex på 2 uker.. på tidlig UL satt hun meg tilbake 4-5 dager da utifra fosterets størrelse så det ut som egget var blitt befruktet lørdagen etterpå..

Positiv EL test garanterer ikke for EL. Du kan ha fått ny positiv EL en uke senere igjen og hatt EL først da :)

Jeg har opplevd at kroppen har prøvd å få eggløsning to ganger i en syklus, stemte også med mensen som kom en uke senere enn anntatt

Positiv EL test garanterer ikke for EL. Du kan ha fått ny positiv EL en uke senere igjen og hatt EL først da :)

Hadde jeg hatt eggløsning en uke senere tviler jeg på at graviditetstesten hadde blitt positiv allerede 12 november men jeg kan godt være med på at jeg er en uke kortere enn jeg trodde. Men å bare være 5 uker synes jeg var i minste laget me som sagt jeg tror det er en del feilmarginer mtp at det ble tatt utvendig ultralyd så tidlig. Frem til jeg har det svart på hvitt at det ikke går så har jeg et lite håp. Har ikke hatt flere blødninger heller så det er jo positivt.

Last edited:
Hadde jeg hatt eggløsning en uke senere tviler jeg på at graviditetstesten hadde blitt positiv allerede 12 november men jeg kan godt være med på at jeg er en uke kortere enn jeg trodde. Men å bare være 5 uker synes jeg var i minste laget me som sagt jeg tror det er en del feilmarginer mtp at det ble tatt utvendig ultralyd så tidlig. Frem til jeg har det svart på hvitt at det ikke går så har jeg et lite håp. Har ikke hatt flere blødninger heller så det er jo positivt.
Så lenge sannsynligheten er tilstede så er det ihvertfall en god grunn for ikke å gi opp håpet :Heartred
Faktisk får 3% positiv test allerede 3 dpo ;)

Da har jeg tatt siste blodprøve og får endelig svar i morgen. Men første blodprøven viste en verdi på 29000... veldig spent på hva morgendagen bringer

Huff.... synes det er så dumt når «ikke-gynekologer» skal prøve seg på diagnostisering via UL. Abdominal UL i uke 7 er ikke mye pålitelig. Og det er ikke rett av en fastlege å prøve å måle CRL på en abdominal UL. Regner med legen også bare gikk ut i fra det som UL-apparatet regnet ut av uker? Som kan variere begge veier alt etter hvilken percentil man ligger på.
Blødningen du beskrev hørtes veldig uskyldig ut. Og jeg håper blodprøven gir deg gode nyheter:) Minst 30% stigning ila. 48 timer :)

Huff.... synes det er så dumt når «ikke-gynekologer» skal prøve seg på diagnostisering via UL. Abdominal UL i uke 7 er ikke mye pålitelig. Og det er ikke rett av en fastlege å prøve å måle CRL på en abdominal UL. Regner med legen også bare gikk ut i fra det som UL-apparatet regnet ut av uker? Som kan variere begge veier alt etter hvilken percentil man ligger på.
Blødningen du beskrev hørtes veldig uskyldig ut. Og jeg håper blodprøven gir deg gode nyheter:) Minst 30% stigning ila. 48 timer :)

Ultralyden var nok mest for å finne ut om det var "noe" der inne. Og "noe" var det jo crl ble ikke målt men utfra at det ikke ble sett hjerteslag blant annet ville legen tro kanskje 5 uker. Jeg har innsett etterpå at feilmarginene ved denne ul er store. Jeg tror jeg er lenger enn 5 uker. Er kjempespent på morgendagen. Føles nesten som en dommedag... men det får briste eller bære. Mandagens hcg resultat var jo høye og fine så får vi se hva det hele ender opp med. Fingers crossed

Back
Topp