Mister litt håpet...

Sunshine007

Flørter med forumet
Julibarna 2019
Sukk... vips så var det rosa på papiret. Først en skikkelig blodflekk og ved neste tur på toalettet var det lyslys rosa. What to do? Har lest at småblødninger kan være normalt, men jeg mistet skikkelig håpet nå. Hadde en sa i midten av oktober og håpet virkelig det skulle gå bra denne gangen. Skal være 7+0 i morgen.
 
Sender en stor klem! :Heartpink Det trenger ikke bety at noe er galt - det er mange tilfeller av de som blør både lite og veldig mye uten at det er SA. Er bare tiden som kan vise det da..:sorry:
 
Skjønner du blir litt nervøs altså, men husk at ganske mange opplever litt spotting eller blod i svangerskapet uten at det må bety noe farlig. Anbefaler en tidlig ultralyd for å betrygge deg litt!
Jeg blødde litt uke 5, og tok ultralyd 6+3 og der slo hjertet fint. Masse lykke til ❤️ Håper alt er bra med din lille
 
Det kan veldig godt være at det er helt uskyldig! Støtter smoothie ovenfor her om å ta en tul for å bli litt betrygget.
Lykke lykke til :Heartred
 
Jeg krisemaksimerer sikkert. Men det er så nedtur når en ser det røde... Tror jeg skal ringe legen i morgen og høre hva de sier. Har time til ultralyd om drøye to uker, men det virker uendelig lenge til.
 
Om det ikke kommer mer så ville jeg ikke bekymret meg helt ennå. Jeg blødde 2 ganger i uke 7 (en gang en dag og en gang dagen etter) og det gikk helt fint og så et bankende hjerte på UL etter det.
 
Om det ikke kommer mer så ville jeg ikke bekymret meg helt ennå. Jeg blødde 2 ganger i uke 7 (en gang en dag og en gang dagen etter) og det gikk helt fint og så et bankende hjerte på UL etter det.

Godt å høre at det kan gå bra jeg krysser fingrene for at det ikke kommer større blødning.
 
Det kan absolutt være helt uskyldig som du og flere sier Jeg støtter deg likevel i det å ringe legen i morgen, for det er ikke noe godt å gå og være redd for at noe er galt :Heartred Krysser alt jeg har for deg!
 
Forstår godt at du et bekymret, men husk at det som regel går bra selv om du opplever å blø litt. Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, dersom du har lyst til å lytte. Er du usikker og redd så bør du kontakte legen din. Ønsker deg alt godt og håper det ikke skjer noe med lille spire i magen:Heartred
 
Jeg hadde en del spotting (rosa og brunt) i uke 8, det var helt ufarlig og urelatert til senere hendelser. Hadde UL etterpå som viste sprellende og levende baby :)
 
Jeg opplevde det samme forrige uke. Stressa, googla, sjekka hele tida, men ringte til slutt legen, skader jo ikke. Fikk time fort, hun trodde ikke det gjorde noe med en liten flekk, men henviste til gynekolog for UL sjekk. Ikke noe imot det :)
 
Oppdatering: har vært hos legen og ble undersøkt med ultralyd. Det viste fosteranlegg tilsvarende at jeg var 5 uker på vei. Og det stemmer jo ikke i det hele tatt.... kjenner håpet ble enda litt mindre nå. Har tatt blodprøve og skal tilbage på onsdag for ny blodprøve. Så får vi se om hcg er på vei opp eller ned.
 
Det eneste jeg håper på er at utvendig ultralyd gir litt for stor feilmargin med tanke på hvor mange uker jeg er kanskje. Trodde egentlig ikke de kunne se så mye med utvendig ul så tidlig. Er veldig spent på hva blodprøvene kommer til å vise. Clearblue digital viste 3+ for 1,5uke siden så har et liiite håp om at legen tar feil
 
Last edited:
Det eneste jeg håper på er at utvendig ultralyd gir litt for stor feilmargin med tanke på hbor mange uker jeg er kanskje. Trodde egentlig ikke de kunne se sæ mye med utvenig ul så tidlig er veldig spent på hva blodprøvene kommer til å vise. Clearblue digital viste 3+ for 1,5uke siden så har et liiite håp om at legen tar feil

Trodde heller ikke utvendig var pålitelig nok i et så tidlig stadie nei.. kan du ikke få time hos gyn til innvendig?:oops:
 
Det eneste jeg håper på er at utvendig ultralyd gir litt for stor feilmargin med tanke på hvor mange uker jeg er kanskje. Trodde egentlig ikke de kunne se så mye med utvendig ul så tidlig. Er veldig spent på hva blodprøvene kommer til å vise. Clearblue digital viste 3+ for 1,5uke siden så har et liiite håp om at legen tar feil
Tok du til lege og ikke gyn? Bestill deg time til gyn med ordentlig utstyr for å kunne se noe så tidlig. Klem :)
 
Trodde heller ikke utvendig var pålitelig nok i et så tidlig stadie nei.. kan du ikke få time hos gyn til innvendig?:oops:

Jeg har bestilt tid til ultralyd privat om to uker, så om blodprøvene viser stigning vil nok den ultralyden si litt mer om hvordan det ligger an. Kan jo spør om få henvisning fra lege og slik at jeg slipper kostnaden. Men men.. Noen som har peiling på hvor lang tid drt tar å få svar på slike hcg prøver? Glemte å spør om det hos legen
 
Back
Topp