Så bra og spennende! Dette går nok veien
Kan jeg spørre; hvorfor tar du nipt i Sverige?
Kan jeg spørre; hvorfor tar du nipt i Sverige?Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jeg spørre; hvorfor tar du nipt i Sverige?Egentlig så enkelt som at da får jeg vite kjønnetSå bra og spennende! Dette går nok veienKan jeg spørre; hvorfor tar du nipt i Sverige?
Så godt å bli så bra ivaretatt!!18+3
I dag var det klart for OUL og det ble en meget grundig sjekkFørst av jordmorstudent og deretter jordmor. Så langt ligger han med setet nede og sparker rett ned mot åpningen. Gutten ble skannet og alt sett, og bekreftet i orden <3 Så der så alt veldig bra ut!
Morkaken var en annen diskusjon. Den sitter på bakveggen, men likevel ligger den pr. nå over åpningen (de kalte det placenta previa totalis) og navlestrengen har tydeligvis velamentøst feste (helt ytterst på morkaken). Det måtte enda en jordmor inn for å bekrefte disse tingene. Noe som kan gjøre at lillegutt må følges med mye tettere fremover. Navlestrengfestet kan gi risiko for mindre næring og han kommer jo ikke ut selv så lenge morkaken ligger i veien. Så nå blir det ny sjekk om 2 uker, og da skal det sjekkes for noe som heter vasa preavia (uten at jeg fikk med meg hva det var, bare sjanse for blødninger under fødsel). Heldigvis var det nøye sjekk i nesten 50 minutter med både utvendig og innvendig ultralyd.
Kan ikke si at sjansen for planlagt keisersnitt er et problem. Jeg stoler helt og fullt på helsepersonellet og tenker at de vil gjøre det beste for oss begge to <3
Men en meget aktiv gutt var det heldigvis da
Vis vedlegget 460035
Følger spent med på fortsettelsen! Her er det OUL på tirsdag, så håper alt ser bra ut! Synes det er så imponerende og fint at du hopper i det aleneGravid: 30+5
Termin: 08.10.25
Kjønn: Gutt
Dager til termin: 68
Prosent gjennomført: 76%
Trimester: 3
Vektendring: + 8 kg
Leie: Hodet er nede, og har vært det i 4 uker allerede.
Neste kontroll: Kontroll til jordmor 12.august, og siste sjekk på sykehuset i uke 36.
Symptomer/plager: Bekken og noe kvalme.
Cravings: Sliter mer med manglende matlyst og
Vitamintilskudd/medisiner: Multivitamin med omega3 + 2 stk jerntabletter hver dag
Bevegelse: Masse bevegelse, og det gjennom store deler av dagen og kvelden. Lille har ligget med hodet ned nå i 4 uker allerede, og ser ikke ut til å ha planer om å snu seg med det første.
Milepæler:
14.09.25: 37+0, babyen regnes ikke som prematur
17.09.25: Permisjonen starter
08.10.25: Termin
Humør: Stort sett veldig positivt
Tanker:
Var på sykehuset på kontroll i går og til min store glede er jeg nå klarert for vaginal fødsel! Morkaken har flyttet seg nok til at jeg får føde normalt, og alt ser bra ut i forhold til navlesnoren. I tillegg ligger han på gjennomsnittet i vekt, så det betyr at han får i seg alt han trenger selv om navlesnoren sitter på kanten. Det var egentlig en stor lettelse. Mitt eneste mål med fødselen er å få en frisk baby, så om det skjer via keisersnitt eller vagnialt har ingenting å si. Likevel er det en lettelse å se at alt går fint der inneOgså gir det meg muligheten til å forberede meg på at det mest sannsynlig ender i vanlig fødsel. Har begynt så vidt på et fødebrev nå, og tenker det er greit å ha på plass siden jeg er alene og om min mor ikke rekker å komme med meg til sykehuset.
Det begynner å føles litt skummelt ut at det er mindre enn 12 uker til han må være her, og da kommer også litt panikk for det som gjenstår her hjemme for at det skal være klart for han. Har en plan om å få bakt mer og forberedt flere middager før han melder sin ankomst for å gjøre det lettere for oss to etterpå.
Husk at vi ikke er så langt fra hverandre, så bare å rope ut!Takk for detSynes det er så imponerende og fint at du hopper i det aleneHusk at vanille er så langt fra hverandre, så bare å rope ut!
Åååh så artig! Elsker babyshower! Håper jeg får en selv, men har ikke så mye nettverk som relativt ny-innflyttet trønder… og alle venninnene mine på Østlandet har små barn og ikke veldig mobile… Men samboer sier det muligens kommer noe plutselig31+1
I går ble jeg overrasket med babyshower av verdens fineste gjeng <3 Jeg har jo hele tiden visst at det blir planlagt, for det er litt vanskelig å utelukke meg helt fra planleggingen når jeg er alene (både i forhold til hvem og når)Men jeg visste ikke selve tidspunktet, hvem som kom eller hvordan det var lagt opp.
Heldigvis fikk jeg ønsket mitt oppfylt, og det ble ikke en typisk lyseblå babyshower, men heller en Harry Potter tema babyshowerJeg er mildt sagt litt fan, og har sagt at siden dette kan bli eneste graviditet, så var det mer morsomt med tema
Og jeg skal si de leverte!
Jeg kjenner mest på at jeg blir så rørt over at så mange av mine nærmeste tok seg tid til å komme og at de hadde gjort så mye ut av gavene. Det var liksom ikke bare pakket inn, men det var bleieslott, bleiekake og bleiekurv med masse nyttige ting til både lille og megOg jeg kan trygt si at jeg ikke trenger å kjøpe flere bleier i størrelse 1
Dette er noe jeg vil huske lenge<3 Og lille er så heldig som får så mange herlige damer å vokse opp rundt <3

Så utrolig koselig! Jeg er også over gjennomsnittlig glad i Harry Potter, såpass at datteren vår heter Hermine. Om det ble en gutt skulle han hete Ollie etter Ollivander31+1
I går ble jeg overrasket med babyshower av verdens fineste gjeng <3 Jeg har jo hele tiden visst at det blir planlagt, for det er litt vanskelig å utelukke meg helt fra planleggingen når jeg er alene (både i forhold til hvem og når)Men jeg visste ikke selve tidspunktet, hvem som kom eller hvordan det var lagt opp.
Heldigvis fikk jeg ønsket mitt oppfylt, og det ble ikke en typisk lyseblå babyshower, men heller en Harry Potter tema babyshowerJeg er mildt sagt litt fan, og har sagt at siden dette kan bli eneste graviditet, så var det mer morsomt med tema
Og jeg skal si de leverte!
Jeg kjenner mest på at jeg blir så rørt over at så mange av mine nærmeste tok seg tid til å komme og at de hadde gjort så mye ut av gavene. Det var liksom ikke bare pakket inn, men det var bleieslott, bleiekake og bleiekurv med masse nyttige ting til både lille og megOg jeg kan trygt si at jeg ikke trenger å kjøpe flere bleier i størrelse 1
Dette er noe jeg vil huske lenge<3 Og lille er så heldig som får så mange herlige damer å vokse opp rundt <3