Mine tanker, ting og tang.

Skjønner at det er vanskelig, har nok ikke noe godt råd å komme med!
 
Sliter på jobb jeg og altså, er så hinsides trøtt (veldig frisk og rask de to første timene av dagen, så går det bare nedover), småkvalm hele tiden. Hissig! Stakkars sykepleieren som tok noe med meg i sted, jeg sa noe sånn som FEM ganger at "jammen, dette pratet vi jo om sist uke, og ble enige om en løsning" uten at hun forstod hva jeg sa (og det var ikke på grunn av sprøkproblemer, hun hadde glemt at vi pratet om det). Tilslutt minnet jeg henne på, et par tanker for høyt, hva avtalen gikk ut på. Grrrr glefs...
 
Nå skal vi på grillings med klassen. Skoleavslutning. Kan ikke si jeg gleder meg i det hele tatt.... Altså, jeg gleder meg kjempemye til å se snuppa opptre og alt sånn! Men jeg er bare så sykt kvalm og hodeverk. Det er steikende sol og matlukten gjør meg kvalm. Så... Jadda. Vi får se hvordan det går, hehe!! Det er heldigvis bare nedi bakken her, så T fr bare kjøre meg hjem dersom det blir for ille. Og jeg skylder på pollenallergien. Mange av mødrene som har allergi og det er mye bjørk der oppe og gress. Så håper det går bra.

Snuppa har dratt frem ei dokke som hun ikke har lekt med på ett år nå. Steller og diller og duller. Så nå viste hun nettopp T hvordan man skal løfte en baby og legge henne ned og sånne ting. Skifte bleie og gode greier. Har ingen anelse på hvor det kommer fra. Men det forsterker bare følelsen vi har på at hun skjønner det er noe. Vi har fremdeles aldri snakket om dette når hun har vært i huset så. Kanskje hun har en liten sjette sans [:D]
 
Da var vi tilbake fra klasseavslutningen. Det var veldig koselig og de var kjempeflinke til å både synge og danse. Snuppa mi sang duett med bestevenninna si *sukk* [:D] Kjempeflinke!!!! Og så skulle vi foreldrene lære denne dansen da... Kremt. T var ikke noe sugen på det og da ble jeg dritsur...!! Jeg skal jo ikke hoppe rundt omkring og i tillegg var det på gress og det hjelper ikke til med allergien. Så bare i trass så sa jeg bare "neivel, vær så ego du i forhold til snuppa, la henne være eneste som ikke har foreldre som er med din idiot. " Så gikk jeg å stilte meg opp. Vi har sett dansen to ganger før og jeg visste den var laaaaaang og en del hopping. Men stakkars snuppa!! Hun kunne jo ikke stå å se på at ingen av oss var med!! Så T kom etterhvert da. Og når alle hadde fått opplæring og var klare til å danse, så sier han at jeg burde sette meg. Ikke pokker. Jeg var med jeg. Bare ikke hoppet da. Gikk fort, hehe!! Selve dansen tok 5, FEM, minutter!!! De lengste 5 minuttene på flere dager, hahaha!!!!! Men var jo gøy da. [:)]

Så nå sitter jeg her på sofaen igjen. Med hovne øyne, rennende nese, hoster og nyser om hverandre og er kvalm igjen. *sukk* Men må jo bare le da. Er jo ikke så mye annet å gjøre, heheh!!!!

I morgen skal jeg på kontroll og vi prøver å finne ut at hva jeg skal ta urinprøven i... Ser liksom ikke helt poenget i å ta med urinprøve til legen når jeg har vært så hyppig på sykehuset som det jeg har vært i løpet av en` uke.. Hva hadde dere gjort?
 
Hei goingen min!
Så BRA å høre at alt står bra til inni magen[:D][:D][:D]
Hva kommer vondtene dine av, hvis det ikke er voksesmerter? *bekymret*
 
Urinprøven kan du avlegge på legekontoret[:)]
Der får du sånn kopp du kan tisse i - så slipper du å drasse med deg tiss hjemmenfra!
Tips: kjøp inn et lite lager med urinprøveglass på apoteket så har du alltid stående.. jeg brukte 20 stykker..[:'(]
 
Smertesmertene er de samme som jeg havnet på legevakten for. Jeg har voksesmerter på høyreside, så jeg klarer FINT kjenne forskjell. Herregud jeg er jo ikke dum eller førstegangsfødende heller... Skulle jo trodd det på hun gyndama. Får høre med legen i morgen om hva han tror det kan være.

Jeg må ha morgenurin med til legen. Og jeg har ikke time før midt på dagen. Derfor kan jeg ikke ta tisseprøven der. Men skal ringe ned i morgen tidlig (dersom de svarer...!!!) og høre om det virkelig er vits. Jeg skal jo ta med meg Ulbildene i tillegg.

Duuu, niesen din mistet sin første tann nå for 30 minutt siden! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D] Gjett om hun er stolt eller!!! [:)][:)][:)]
 
sååååå gøy å lese Trone [:)]

har ikke vært inne på dagbøker på noen dager nå så det var mye å sette seg inn i på din dagbok [:D]
sååååå fint at dere så hjerte som slo og at alt var velstand ingenting som er bedre =)
om hu dama var sur så er ikke det ditt problem.. hehe.. da skal man bare mase ekstra MYE [:D]
hehe.. synes det er såå bra at alt går bra med deg etter det du opplevde altså.. og du har vært kjempe flink som har giftet deg med sofaen for en liten stund og følger rådene til legen [:)]

Hørtes ut som en kjempe fin avslutning på skolen :) og du danset til og med det var snilt, da ble nok snuppa di glad ja :)) og at mannen din kom etterpå var jo kjempe skjønt :) han skjønte vel at du ikke kan hoppe og at det var kjedelig for jenta deres å stå der alene.. men flink var du som holdte ut hele dansen [:)]

Håper alt går bra med deg ellers og at du finner ting å finne på mens du er hjemme [:)] hvor lenge må du ligge i ro? [:)]
 
Så bra det gikk greit på avslutningen allikvel. Og T er jo søt da. Komme diltende etter på den måten.[:D]

Jeg har også et slikt lager med tissekopper fra Apoteket hjemme. [:)]

Klemmeklem fra kami
 
At T kom diltende etterhvert, hadde nok med med at han så jeg ble skikkelig sur på han, hahahahhahah!!! Men det var utrolig fint at han kom i alle fall! :)

I dag har jeg vært på kontroll hos fastlegen PLUSS UL igjen. Jadda. Igjen. Men skriver om det i morgen. Så skal jeg få lagt inn nytt bilde av spiren [:)] Er litt sliten og dårlig nå, så orker ikke lage referat, hehe!!!
 
Gleder meg til oppdatering, vennen.
Klem
 
Kami, det var den oppdateringen ja.. Fnis!

På tirsdag var jeg hos fastlegen min på førstegangskontroll i dette svangerskapet. Og alt så kjempegreit ut sa han. Og han var utrolig glad på våre vegene og nå burde vi kose oss med dette svangerskapet. I og med at embryoet har overlevd en truende abort og hcgnivået er såpass høyt og alt så bra ut på mandagen, så er det like trygt for oss nå som når vi er 8 mnd, bare for å sammenlikne. Så det er jo kjempebra!!

Så jeg måtte jo ta all slags tester der også. Hadde ikke med urinprøve da. Det tar jeg neste gang. Men de tappet 8 glass blod blandt annet.. Så ikke noe rart jeg har følt meg svimmel i det siste. De siste 8 dagene er det blitt tappet over 20 glass blod av meg. Jippi.. Hehehe!!!

Så i alle fall. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne fungere som normalt nå, bortsett fra å løfte tunge ting. Det var jo helt kurant det! [:)] Så jeg hadde lunsj med T og fortalte han alt om hva legen hadde sagt og vi var jo kjempehappy! [:D][:D] Han skulle jobbe til kvelden, så det var litt kjedelig at vi ikke fikk ettermiddagen sammen, men. Sånn skjer..

Jeg hentet snuppa på skolen og fant ut at det var på tide med litt hun og meg-tid. Så vi dro til dyreparken. Det var varmt, så vi gikk rolig så var helt topp. Traff ei venninne med to nevøer på sommerhalvøya så snuppa slang seg uti bassenget. Da fikk jeg og venninna mi slappet av med bassengkanten og dyppet beina, hehe!!!!

Når vi skulle gå måtte jeg en tur å tisse. Og hva skjer da? Jodda, jeg fossblør. Sånn skikkelig mørkt, klumpete som i begynnelsen av mensen. Og noen intense smerter [:(] Så jeg hiver meg på tlf til akutten, slik jeg har fått beskjed om når det er etter kontortid til fastlegen. Etter å ha snakket med 8(!??!?) personer som alle sa " Ett øyeblikk skal jeg sette deg videre" så fikk jeg snakke med vakthavende gyn. Heldigvis var det stille på avd hennes, så jeg fikk komme inn med en gang.

Hun så jeg blødde og sånn, men blodet kom ikke fra noen passasjer eller noe. Så hun fant ut det sannsynligvis kom fra livmorhalsen. Den undersøkte hun jo ikke av naturlige årsaker. Vi fikk se hjertet godt og tydelig, så blodet kom ikke bra embryoet i alle fall. På ett døgn hadde spiren vokst fra 10 mm til 14 mm [&:][&:] Hun sjekket der jeg hadde vondt og det var heldigvis ikke livmoren. Så det var jo kjempebra da! Fikk bilde i går også, heheh!! Jeg hadde egentlig ikke tenkt å spørre om bilde, siden vi hadde fått bilde dagen før. Men venninna mi ble helt i hundre når vi fikk se konturene av der en av armene kommer, hehe!!!!
Fikk beskjed om å holde meg i ro i forrigårs kveld. Og blødningen skulle gå over i løpet av 24 timer. Blør biiiiiiiiiiiiittelitt fremdeles, men det er bare sånn som kommer på papiret, så legger ikke noe særlig i det. Smertene er vekke i alle fall! Nå er det bare strekkverken som dominerer, hehehe!! Og den burde jeg merke mente hun, for livmoren min var vokst utrolig på en uke, så hun trodde meg når jeg sa om strekkverken, hehe!!

I morgen skal jeg ha med snuppa og ei venninne av henne til dyreparken, siden sfo har planleggingsdag. Jeg tok dette opp med gyn og hun mente det var helt fint. Blødningen min hadde absolutt ingenting å si med at jeg hadde gått i dyreparken. Så det var jo greit å vite for min del da. Så så lenge jeg tilpasset farten min og sånn så gjorde det absolutt ikke noe at jeg beveget meg. Det kunne bare gjøre godt for bekkenet også sa hun.

I dag sitter jeg som alltid inne. Det er så hinsides varmt ute at jeg klarer bare være ut i ti minutt om gangen. Phu! Nå er sommeren virkelig kommet!! [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
 
Oida.. Litt av noen dager du har hatt Tronevennen. Godt det ender bra. [:D] Du er skikkelig tøff!
Veldig greit å komme til en gynekolog som beroliger og som har tid til deg.
Og tenk.... Du er i uke 8 allerede! Tiden flyr! HURRA!

klemmeklem
 
Det er ikke så mye annet vi kan gjøre enn å bite tennene sammen og håpe på det beste. Men føler det holder nå, hehe!! Har ikke vært de letteste ukene i starten av svangerskapet gitt! Så.. Hvis jeg kan velge, så håper jeg at resten av månedene kan jeg cruise gjennom uten for mye tull.

Vi skal si det til snuppa i dag! [:)][:)][:)] Og til mamma og de.. Forteller mer om det senere i kveld, tjihi!!!
 
Å *klapper i hendene* Så moro!
Vi krever oppdatering ja! [:D]
 
Hei snuppa!
Lenge siden jeg har hørt noe fra deg, både på msn, sms og ser du ikke har vært her heller!
(bortsett fra grattis-mld til NM på søndag)
Hvordan går det?[:)] alt bra?
 
Har du sett bildene av bursdagsgutten??[:D]

 

 

 
 
 
Åhhh se prinsen til tante daaah!!! Skjønningen! [:)][:)][:)][:)][:)] Bare litt synd han kastet opp på kvelden da [:'(] Håper ha nble fort bra igjen! Hvordan gikk selskapet? Og håper du legger ut masse bilder på bloggen!
 
Den siste tiden har vært litt opp og ned. Er heldigvis nesten aldri kvalm lengre *bank i bordet!!* Hodeverken kommer og går. Spesielt rett etter jeg har stått opp og noen timer etter det. Men det går seg vel til etterhvert. Jeg er i grunn bare glad for at jeg ikke spyr lengre jeg, hehe!! [:D]
 
Har sagt det til de på jobb nå. Dvs det er jo ikke alle som vet det, i og med vi jobber skift og det er folk i ferie. Men de som har fått vite det har i alle fall vært helt i hundre! :) I forrigårs når jeg kom på nattevakt så ble jeg møtt med applaus når jeg kom inn, hehe!!! [:D] De er jo skjønne da!! Heheh!!!! Så bare positivt derfra!
 
Ellers, så vet hele familien det nå. Utenom broren til T og konen hans. Vi har prøvd å besøke de i 3 uker nå, men begge de jobber skift og er aldri hjemme samtidig... De er ikke hjemme samtidig de neste 2,5 ukene heller fikk jeg vite av henne idag.. Så det er jo håpløst å si det til de samlet.. Men begge vi ønsker å se reaksjonen til de begge når vi forteller det. Det spørs bare hvor lenge vi og omverden klarer å holde det skjult for de. Off...!!!
 
Jeg kommer snart til å begynne på babybloggen. Hadde tenkt å vente til 3.mnd, men min bror som er på andre siden av jordkloden hadde så lyst jeg skulle lage den snart, hehe!! Så han også kunne følge litt med, utenom å bare se på albummet mitt her inne. Så jeg tror jeg kommer til å lage en blogg, og holde den "hemmelig" noen uker til. hvis jeg klarer. Hahahah!!!!!
 
Hei vennen.
Så koselig å høre at det går bra. [:)] Det er jo definitivt positivt å slippe kvalmen. Jeg er ikke så heldig enda. [:'(]

Koselig at familien får vite sånne koselige ting! Vi skal offentliggjøre det i helga. [;)]

Håper alt står bra til med deg ellers.
Stor klem fra Kami

Ps. NYDELIG nevø du har!! [:)]
 
Huff da Kami, det var jo ikke bra.Håper den snart slipper taket!!
Ja, er han ikke nydelig!!! Brudesvennen vår *smelt* Helt sprøtt at han er blitt ett år allerede!! Dessverre, må jeg vel si, så kommer han nok til å knuse en del hjerter, hehe!! De kommer ned i juli og gjett om jeg gleder meg til det!!! Juhuuuuu!!!!!! Overload av tantekoooos, hihi!!!!
 
heia[:D]
Hatt en fin helg?
Formen bra? Hva sa K og "ho jeg aldri husker navnet på, men innbiller meg det begynner på en A"?
 
Nå er vi ferdige med småen sitt bursdagsstyr[:D]
Gikk kjempebra! skal prøve å få blogget bilder idag eller imorra!
 
Du er jo aldri pålogget lengre verken her eller der, så ikke lett å få tak i deg, hehe!!! :) :)

K og hun som begynner på L tok det utrolig kult!!! De var jo heeeeeelt i hundre!! [:D][:D][:D][:D][:D] Så det var siste gruppe i familien som fikk vite det, så nå er det i grunn ganske åpent. De på T sin jobb vet det ikke enda. Han vil ikke si noe før han drar ut i ferie. Så får vi bare se om veggen på fb blir holdt ren for nyheten, hehe!!

Har vært inne på bloggen deres suuupermange ganger nå!!! Men iiingen bilder, heheh!! Så vi gleder oss masse til å få se bildene!! [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
 
Back
Topp