Mine tanker, ting og tang.

Hei vennen min!
*skulle vært der nede og gitt deg en god klem og hjulpet deg!*
 
Her er forslag til sofaaktivitet:
* Regner med voksen-aktivitet er utelukket, så det hopper vi over *fnis*
* Se på tv, er jo SÅ mye gøy å se på på dagtid[>:]
* Leie masse gamle dansefilmer og kose seg
* Skrive brev til meg[:D]
* Sortere bilder og dokumenter på laptopen
* Slette masse drit på den overnevnte dingsen så den funker ordentlig
* Laste ned masse musikk og bytte ut alt på mp3-spilleren din
* Se gjennom kokebøker du har + på nett og skrive middagslister for ørten uker
* Lese bøker - send T på bokhandelen eller biblioteket!
* Planlegge Isabells bursdag - den nærmer seg jo *host*
* Planlegge ommøblering eller nyinnkjøp til hjemmet
* Lakke negler og nappe øyenbryn
* Høy musikk og synge - musikk er bra for spiren, hehe
* Sende kjede-sms'er til alle du kjenner - ikke til meg da, for jeg gidder ikke svare
* Melde deg inn på ørten forum og skrive masse drit der
* Få deg en brevvenn i peru eller noe
* Lese avisen eller dårlige ukeblader
* NM trenger sokker til bhg-høsten, synes du skal strikke dem *fnis*
* Se gjennom HM-katalogen og planlegge hva du skal kjøpe
* Hjelpe meg å skrive liste over hva NM ønsker seg til bursdagen sin, siden alle spør
* Lage drillprogram i hodet eller på papir
* Skrive handleliste T kan handle når han kommer hjem
 
eh, ja.. det var det jeg kom på i farten!
 
Takk for lista ja! Der var det mye ubrukelige forslag. Hahahhaha!! Neida! *fnis* Var en del der som jeg har tenkt på faktisk! :)

Isabell sin bursdag er ikke så mye å planlegge. Hun skal ha diskofest på Havana i år også. Hehehe!! Bursdagsfest denne gangen.
Hadde jo tenkt til det jeg også, men, hehehe!!! Jeg gidder ikke ha fest der og så skal jeg være edru selv og ikke orke å danse noe særlig. Trukke det nei!! *fnis*

Jeg kan hjelpe meg lista til NM ja! :) Jeg har allerede funnet en ting til han! Tjihi!!! Er det noen som har sagt hva han får eller, sånn som til dåpen? Send over noe du som jeg skal hjelpe med! [:)][:)][:)][:)]

Kan jo se etter oppskrifter til denne uken. I og med det er T som må lage middagen *råler og tenker at jeg er heldig. Pluss at T muligens er her inne og snoker* Men maten må være god og enkel å lage. Så da har jeg jo litt å se på! [:D]

Jeg kan lage en oversikt over hva vi kan gjøre når dere kommer ned i sommer? Vi drar jo på hytta, jeg sendte deg mld om det og håper du har fått den? Sendte den etter dere kom hjem fra ferie. Og så må jeg jo få bestilt billetter opp til dere. Men vi må jo finne ut om vi skal ta samme fly eller hvordan vi gjør akkurat det der.

Lov u!!! [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
 
ORIGINAL: Trone
Jeg kan hjelpe meg lista til NM ja! :) Jeg har allerede funnet en ting til han! Tjihi!!! Er det noen som har sagt hva han får eller, sånn som til dåpen? Send over noe du som jeg skal hjelpe med! [:)][:)][:)][:)]

 
Listen ser sånn ut:
* Klær til bhg-start, i 80 eller 86 (byttet over til 80 nettopp), sokker i 19-21.
 
* Leker: "little people" bondegården! (Little people er fra Fisher Price)

 
Denne er veldig gøy:

 
*Andre little people ting (fra 1 år)
 
*Ting som ruller er gøy, veldig glad i biler - men ikke sånne småbiler som han kan tygge av hjul osv på!
 
*Barnecd'er med sanger på
 
*Saccosekk for barn
 
*Penger på kontoen hans
 
Ting jeg vet han får:
* Gåvogn/gåbil
* Penger til dress/regntøy
 
Så greit da :) :) Du vet jo den ene tingen han kommer til å få av oss da. Men vi mangler jo en ting da. Så da er det jo greit å ha en liste :)
Little people vet jeg kommer fra FP. Jeg har barn fra før av vettu *fnis*

Hva er fyfy-listen da?
 
ORIGINAL: Trone

Så greit da :) :) Du vet jo den ene tingen han kommer til å få av oss da. Men vi mangler jo en ting da. Så da er det jo greit å ha en liste :)
Little people vet jeg kommer fra FP. Jeg har barn fra før av vettu *fnis*

Hva er fyfy-listen da?

 
Ja vet DU vet at LP er fra FP, men det er ikke alle som skal lese den som vet *ler*
 
fyfy-listen..
Hm.. våpenleker og biler med små deler (sånne vanlige metallbiler)
Jenteleker, hehe
(synes lekene skal være tilpasset alderen hans sånn ca)
 
Klær med masse ole brum, snoopy osv på
 
 
Pokker... Har nemlig lagt inne en bestilling på HSM-nattøy til han! Off. Jeg får vel heller avbestille den da.
Og drillstaven med blå sportstape på. Men jeg kan i alle fall returnere pomponsene! Så det er jo ikke galt da!
 
Nå har jeg sagt det til min bror. Han er på utenlandsreise i ett år, så er ikke så ofte vi får snakket med han. Men han ble dødsglad!! :) :) Og var veldig klar for å bli onkel igjen [:D][:D][:D][:D]
Han kommer hjem i desember så da rekker han det fin før fødselen! [:)][:)][:)][:)][:)]
Gleder meg til å få han hjem igjen, det skal jeg ærlig innrømme! Han har vært borte i 6 mnd nå. Men det har jo gått fort da og han koser rævva av seg, så da er alt bra! [:)][:)]
 
I dag er formen skikkelig rævva. Rett og slett.

Våknet at jeg ikke kjente noe som helst! Helmax tenkte jeg!! Juhu! Endelig litt pause, fnis! Etter 15 min så kom det. Bigtime.. Magekramper, svimmel mens jeg lå nede og måtte nesten krype inn på badet for å spy. Opp kom det jo så å si ingenting siden jeg ikke hadde noe i magen. Helt forferdelig. [:o]

Når jeg var ferdig å brøle med doen fant jeg ut at en dusj gjør nok underverker. Der måtte jeg rett og slett sitte nede, ellers kjentes det ut som jeg skulle bikke over ende. Fikk kledd meg og lagt meg på sofaen. Der har jeg vært siden. Har ikke klart å lage meg noe mat eller noen ting. Orket ikke svare på telefoner, sms eller noe. Har bare sendt en sms med min søster og ei venninne før jeg ble dårlig. Ellers har jeg snakket med min kjære via msn. Skikkelig slakt.

Nå holder han og snuppa på å lage middag. Kylling og ris med tilbehør. Det er jo sinnsykt godt da!!! Men helt ærlig så frister det ikke noe særlig. Snufs. Men fikk han til å lage ekstra ris og saus som jeg kan ha i morgen hvis jeg klarer å spise noe. Så da har jeg i alle fall noe lettvindt om ikke annet.

Så fikk jeg vie timen vi har på ekstra UL til mandag. Det ble kl 0830. Det passet jo fint i forhold til skolen til snuppa, med avlevering og sånn. Lurer på hva legen sier med tanke på evt forlengelse av sykemld som hun forrige snakket om. Skal på kontroll til fastlege til tirsdag, så kommer til å be han få sykehuset til å sende kopi av journalen min til han. Slik at han har de papirene og ikke bare info fra meg. Har heldigvis en lege som har sunn fornuft og tar meg seriøst, så det er bra!

Snart middag jenter! Håper dere andre har hatt en god dag i alle fall!! [:D][:D]
 
Tenkte jeg skulle ønske deg god helg snuppa mi!
Fikk litt sånn akutt hjemlengsel her[:(] Dritt... Godt at mamma og mor kommer opp på onsdag[:D]
 
Idag er det FREDAG![:D][:D][:D]
Det betyr noen dager med pappa'n også hjemme, og det trengs for å si det mildt.. NM er et rent helvete om dagen/kvelden, de tennene tar helt knekken på oss alle sammen[:(][:(][:(][:(]
Igår brukte jeg 3 timer på å roe han når han våknet, tror han sovnet i ren utmattelse i 23tiden[:(]
 
Idag kom forresten servietter og kopper til bursdagen![:D] Satser på at resten kommer i tide også!
Har ikke hørt noe fra kakedamen, så jeg er smålig irritert.. jaja..
 
pst: sykehuset sender automatisk til fastlegen din når det er noe i svangerskapet. Det gjør de iallefall her. Fastlegen hadde alltid oppdatert info på el-cåmpjutår når jeg var der.. "ja, ser du var på haukeland bla bla bla" Spør på mandag på sykehuset, men tror de gjør det automatisk![:)]
 
oooooooooooog - du vet at hvis du hopper over måltider nå så blir du bare enda mer kvalm!! Forplanter seg utover dagen! Få i deg mat! Både du og spiren trenger det. This is not the time to diet [;)]
*passer på*
 
Masse klemmer suser over fjellet din vei!
 
Not a time to diet? For jeg var vel den rette som i så fall skulle på diett? Hahaha!!! Da hadde det jo ikke vært noe igjen av meg [:D]
Får i meg noe mat om dagen, er bare så forbanna irriterendes når det meste kommer opp igjen. Og ikke kom å si noe om det, for du var akkurat samme du *blunkblunk* I dag har jeg spist en bolle med ris, saus og noe kylling fra middagen i går :) Og den er fremdeles i magen, hehe!!!

Her sender de ikke fra sykehuset. De gjorde i alle fall ikke sist vi mistet. Men kommunikasjonen her nede suger jo max da...Så jeg må bare forsikre meg. Like greit å være på den sikre siden føler jeg.

Så har mldene tikket inn fra jobb i dag. I og med at vi jobber turnus, så jobber jo ikke teamet mitt samtidig hele veien. Så i dag hadde det i alle fall vært en del som hadde funnet ut at det er jeg som er sykemldt i en uke. Så mange mlder fra de. Men jeg har ikke orket å svare. Det er jo så ufattelig sjeldent jeg har vært hjemme fra jobb at når jeg har vært hjemme så har jeg sagt hva det har vært. Sånn typisk den hosteviruset vettu. Men denne gangen sier jeg ikke hvorfor jeg er vekke. Og jeg vet at de andre teamene kommer til å spekulere på hva som skjer hvis jeg blir sykemldt videre til mandag. Men de får helle bare lure. Har jeg kul teamsjef som slår de ned på bakken igjen, hehe!!

Heeeey, da er neeeesten alt klart til festen til nm da? Åh, jeg skulle så gjerne ønske at jeg kunne vært der.. Lille nevøen min som blir sååååå stor! Tenk, ett år og greier! Og dere som har 6 års bryllupsdag!!! Er jo helt vilt hvor fort tiden har gått!!!


Pokker, nå tordner det helvete og tilbake her... Trekker ut alt av ledninger jeg... GUlp!!
 
7+3 i dag og ny ultralyd. Alle prøver jeg har tatt så veldig fine ut. Og HcG nivået var steget fra 60 forrige søndag til 80 000 to dager senere. Så det så veldig bra ut! :)
Når jeg kom inn til gyn, så var hun litt småsur, for jeg var blitt plassert opp ekstra og utenfor listen hennes. Det var jo absolutt ikke min feil! Det er jo ikke meg som setter opp timer.. Og så fortalte jeg at jeg fremdeles har smerter og oppdaterte henne, sånn som forrige gyn sa jeg skulle gjøre. Alt hun sa var " Jaja, voksesmerter er vanlig". Det var det!! Jeg kjenner jo for pokker forskjell på voksesmerter og dette!!! Oh my god... men hun tok i alle fall ultralyd, og vi så hjertet banke Og min kjære ble jo helt satt ut, hehe!
Vi fikk bilde i dag også, hehe! Jeg måtte krangle meg til det siden " det er jo ikke skjedd så mye på en uke." Men, jeg har lov å få bilde, så da skulle jeg jo seff ha bilde!!!! *fnis* Spiren er blitt 1 cm lang nå!

Jeg har vanlig kontroll hos legen i morgen, så får høre med han hva han sier om å begynne å jobbe igjen. Er absolutt ikke i form, verken med smerter eller kvalmen. Så er tilbake på sofaen nå, med bøtta ved siden av meg og alle dører inn til badet åpne, hehe!!
 
Så fantstisk moro å lese Trone! Nå ble jeg så GLAD! [:)][:)][:)]
Også det lille søøøte hjertet som dunket daaaaah! [:D]

Håper du får forlenget sykemelding. Du må jo bare det!

Forresten, teit hun legen var da. Håper du slipper å ha noe å gjøre med henne igjen.

Kleeeeeeeeeeeeemmeklem!
 
Jeg er så glad for at alt er fint med spiren din
 
Skjønne dere er!! [:D][:D][:D]
Ja håper ikke jeg må ha noe mer med henne å gjøre nei. Off.. Men fikk jo se hjertet da. Søte lille hjertet!! [:)][:)]

Ser på Seventh heaven nå og høygravide Lucy som er sengeliggende. Hahaha!! Er ganske så glad for at jeg ikke kommanderer folkene rundt meg på den måten, hahahaha!!!!!!
 
Vi gravide har faktisk rett på å få bilde. Uansett hvor langt eller kort vi er i svangerskapet. Så det er bare å krangle seg til det.
Selvfølgelig så er embryoet såpass lite utviklet nå i det store og det hele, at man kan ikke se armer og ben. Men det spiller da vel ikke noe rolle for oss, gjør det vel det? Det er jo bare det å kunne se på spiren og drømme seg vekk og fantasere om hvordan lille nurket ser ut når man er på vanlig ul i uke 19. *drømmedrømmedrømme* Sukk... Hehehe!!

Jeg håper at dersom dere skal på flere enn den vanlige ul`en, at dere får med dere bilde! Det er gull verdt!! :) :) :) :)
 
ORIGINAL: Chumalunga

Så deilig at alt så bra ut på ultralyd!! Herlig å få den bekreftelsen!

Mannen min spurte også om å få med seg bildet hun hadde printet ut da vi var på UL, men hun svarte at nei, det var ikke noe interessant, man så bare et sort hull. Kunne ikke VI bestemme hva vi syntes var interessant da? [8D][:)]

 
Ikke sant! Var ikke gode bilder vi fikk heller, men selvfølgelig ville vi da ha de!
 
Vi får bare stå på vårt jenter!!! [:D][:D][:D]Og som jeg har sagt tidligere, så si i fra FØR dere legger dere i stolen. Da er de allerede bevisst på det og du kan fortsette å krangle mens du ligger i stolen. Hahahah! For det som skjer da er at man anspenner magen slik at bildene ikke blir tydelig. Og da kan det hende at grafsemannen/grafsedama blir lei av å høre på gnålingen og sier GREIT du skal få ett bilde!! Hahahahahahah!!!!!!!!
 
Hahaha, tusen takk for tipset[:D]
 
Håper det er samme praksis i DK, med at man får med bilde tenker jeg. Er jo sånn egentlig en medisinsk undersøkelse, ikke en photo shoot, men altså... UL-bilder er så skjønne! Selv om man ikke helt skjønner hva som er armer og hva som er navlestreng[:D] Var helt sikker på at jeg så en penis på Amanda jeg, men det var visst navlestrengen tror jeg[8D]
 
Hahahahahahahaha!!!!!!!!!! Det er ikke lett å vite hva man ser når nurket ligger å spreller, hehehe!!

Åhhhh jeg er så lei av å spy, være dårlig og ha vondt!!!!!! Jeg har heldigvis fri fra jobb i morgen da. Skal jo til legen på dagen. Men det er ikke akkurat supergodt å kjøre bil, og jeg må gå 15 minutt ned til bussen her, så det er ikke aktuelt. Lurer fælt på hva han mener jeg burde gjøre. Altså jeg savner jobben noe så hinsides!!! Sjefen min sa i dag at hun ønsker meg jo tilbake for fort som mulig de tre ukene før jeg skal ha ferie da. Heheh!! Og jeg ønsker meg tilbake igjen! Cluet er bare det at jeg jobber på ett såpass "innesperret" sted med få folk på vakt om gangen. Har ikke lov å si på nett hvor jeg jobber så blir litt vanskelig. Men jeg er bare sikker på at folk kommer til å spørre hva som skjer. Jeg har så å si aldri vært vekke fra jobb. Og når jeg har det så har jeg mistet stemmen pga lungebetennelse( og likevel kommet tilbake på jobb før stemmen er bra igjen!!) eller å er det når snuppa mi vrikket foten sin. Og da har jeg jo sagt hvorfor jeg har måtte vært hjemme. Denne gangen har jeg ikke sagt noe. Og så skal jeg kanskje jobbe igjen, se rævva ut og dradd i tryne, kvalm, hormonell og diverse? Min kjære mener jeg bare kan si at jeg ikke er helt frisk igjen, men jeg føler den blir for dum. Er så fryktelig fryktelig usikker på hva vi skal gjøre. T mener jeg kan bestemme dette selv. Men jeg vet han vil vente så lenge som mulig til helst over 3 mnd. Jeg vil vente så lenge som mulig jeg også, så lenge det lar seg gjøre. Men jeg er såpass oppegående at jeg ser at det funker dårlig å skjule det helt til da.. Åhr!!!
 
Back
Topp