Mine tanker, ting og tang.

Trone

Gotta love ebay
VIP
Tenkte jeg skulle lage meg en dagbok, slik at det er lettere å huske på ting underveis.
Jeg skriver en privat dagbok som jeg skal ha med som notater til bildene jeg skal scrappe, men de er private så legger ikke de ut her.

Derimot så kan jeg rable ned alt det andre jeg tenker på og sikkert burde tenke på! :) Hehe!! En dagbok er alltid grei å ha :)

De siste dagene har jeg vært helt sykt kvalm. Sånn uggen kvalm. Har ikke spydd da. Det er det en stund siden jeg gjorde. Skulle nesten ønske at jeg fikk spydd og fått alt opp, i steden for å ha denne ugne følelsen. Usj. Håper det snart går over!! Hehe!!



Unnfangelsen finner sted omkring: 15. mai 2009
Hjertet begynner å slå: 9. juni 2009
Embryoet beveger seg: 3. juli 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 10. juli 2009
Alle indre organer er ferdig formet: 10. juli 2009
Risikoen for spontanabort avtar: 24. juli 2009
Kvalmen avtar for de fleste: 31. juli 2009
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 7. august 2009
Fosteret svelger og tisser: 21. august 2009
Tid for ultralyd: 28. august 2009
Du kan kjenne fosterets bevegelser: 4. september 2009
Fosteret begynner å få et søvnmønster: 18. september 2009
Fosteret begynner å høre: 9. oktober 2009
Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 6. november 2009
Mange fostre legger seg med hodet ned: 11. desember 2009
Svangerskapspermisjonen begynner: 17. januar 2010
Antatt termindato: 07. februar 2010
 
Hei Trone og gratulerer med dagbok[:)] skal nok holde meg oppdatert her[;)]
 
Hei skjønneste!!
får jeg snike rundt i dagboken din også eller?[;)]
 
Kan forresten anbefale Extra med lakris (tyggisen altså) for kvalme! Tror jeg tygget opp ca 250pakker av det de 24 ukene jeg spydde innvoller!
 
Hey siss! :)
Med lakris??? Hmm.. Følte det virket litt mer kvalmende jeg. Men jeg skal prøve det i morgen, hehe!! Prøver alt nå, hehe!!

Klart du kan snoke! :) Det var jo litt av grunnen til jeg lagde den da, hehehe!! [;)][;)][;)] Visste jo du kom til å lese, haha!!!
 
Ja, det høres ikke helt lovende ut - men det funker! og den røde is-teen fra Tine!
 
Gratulerer meg dagbok [:)] spennende å lese om andres svangerskap også [:)]
 
Endelig har kvalmen roet seg. Hodepinen er fremdeles aaaltfor godt til stedet.

La meg kl 23 i går og da våknet jeg flere ganger i løpet av natten. Så fikk sove litt etter jobb i dag når kvalmen var på sitt verste. Håper jeg får sove gjennom natten i natt! Skal opp kl 6 på jobb, så trenger den søvnen jeg kan i håp om å ikke være så kvalm i morgen :(
 
Åååååh. Hvordan skal denne dagen på jobb gå.... Har vært på jobb siden før kl 0700 og jeg er skikkelig skikkelig dårlig.... Ikke har vi søppelkasse her inne heller som jeg kan spy i hvis det finner ut at det skal komme opp noe.
Og jeg sitter ikke på mitt vanlige kontor. Går ekstra for ei som er syk. Og det er så sykt mye å gjøre fra om ett par minutter at jeg kommer vel til å gå i svima.
 
Ritzkjeksene er med i vesken og flittig spist. Hjelper ikke noe akkurat nå *ler oppgitt* Masse vann drikker jeg og gode greier. Så prøver nå i alle fall om ikke annet :)
 
Vil bare komme over denne kvalmebølgen. Selv om jeg vet at det kan ta laaaang tid og mange uker før dette er over. Buhu... Hehe!!! Orker ikke gå sånn her. Helt pyton! Og hodeverken i tillegg.
Føles ut som jeg har den verste dagenderpåfraverdensdårligstespritfestsomvarteienheluke-hang over`en. Jippi!
 
Ellers får dere ha en fin dag dere da! Heheheh!!!! Skoleavslutning i dag etter jobb, så håper tåken letter og regnet forsvinner! :)
 
å neeeei jenta mi!!! Håper du blir FORT i bedre form!!! Ikke noe gøy å gå rundt sånn der - og smatidig skulle gjøre en jobb!! Masse god bedring fra meg[:)]
 
Takk skal du ha Amaryllis!!! * klem* Formen ble bedre i løpet av kveldingen heldigvis! :)
 
Nå sitter jeg på jobb og holder på å sovne, hehehe!!! Sitter alene i gode 30 minutt til. Så tenkte jeg skulle faltisk prøve å spise meg noe frokost. Det har jeg aldri pleid å spist. Har alltid blitt fysisk dårlig av mat med en gang jeg har stått opp. Må alltid vente ca 3 timer etter jeg har våknetvåknet. Og nå er det bare en time siden jeg stod opp.
Men shit la gå. Hva er det verst som kan skje? At jeg blir kvalm? Det toget har jo allerede gått!! Hahahahhahaha!!!!!! [:D][:D]
 
Ellers kan jeg anbefale det tipset min søster gav meg! Ekstra med lakrissmak! Hadde aldri trodd det skulle funke*sorry smula hahahahha* Men det gjorde faktisk det! Så vel verdt å prøve for de som er grønne i tryne, hihihihi!!!
 
ORIGINAL: Trone
Ellers kan jeg anbefale det tipset min søster gav meg! Ekstra med lakrissmak! Hadde aldri trodd det skulle funke*sorry smula hahahahha* Men det gjorde faktisk det! Så vel verdt å prøve for de som er grønne i tryne, hihihihi!!!


Ja, det FUNKER!!
Sa jo det..
Takk for tillitten[>:][>:] *fnis*

Thomas var smålig flau når vi var på butikken og jeg nærmest hang over rullebåndet i kassen og lempet 20 pakker med tyggis på båndet hver mandag når vi handlet, hahahahah! Åpnet alltid den første pakken når jeg sto der.. *flau*
Jaja, ingen får dømme meg før de har spydd innvollene sine ned i doktormannen sine crocs eller utover midtgangen på bussen..
 
God helg vennen!
Vi snakkes vel ikveld[:D]
Skal sende deg bilder av bursdagsgreiene jeg har kjøpt!
 
off.. det hørtes ikke godt ut trone [&o] har en skikkelig rakker unge i magen du [:D]
her er sambo kjempe glad om jeg er kvalm, han spør hele tiden og hvis jeg sier ja så svarer han "yeeesss"..
vi var nemlig til legen og legen sa at det var ett suupert bra tegn å være kvalm.. hehe..

Håper du blir litt bedre utover dagen, lo litt for meg selv når jeg leste om ritz kjeksene [:D]
hehe..

håper du får en fin dag til tross for kvalmen ;( ha en fin helg også :)))
 
I går når vi var i Oslo for å hente den nye bilen min, så plutselig begynte jeg å blø. Sånn tykt, småklumpete.. *sorry* Og fikk så syyyykt kramper i magen, hele magen var øm, vond og hoven. Det kjentes ut som noen tok tak i livmoren, eggstokkene og vrei de som en vaskeklut. Helt hinsides..!!!

I og med at det var andre med meg i følget, så kunne jeg ikke si noe. Så jeg måtte late som ingenting og vi satt oss i de bilene vi skulle og kjørte videre. Jeg satt i bilen min alene heldigvis! Hadde aldri klart å holde masken i 5,5 time.

Når jeg kom til Arendal så prøvde jeg å ringe legevakten. Ingen svar. Så jeg ringte en venninne og hørte om hun ville være med på legevakten en tur. Min kjære er vekke for helgen med jobben. Så jeg hentet henne og prøvde å ringe til legevakten. Igjen og igjen og i en hel time. Ingen svar.

Så kommer vi opp dit og den første jeg ser er ei jeg kjenner som jobber der. Hun bare kikket på meg og så en annen vei. Sist vi mistet og havnet på legevakten så ble hun sur på meg siden jeg ikke hadde sagt til henne at jeg var gravid. ( Hun klarer tydeligvis ikke å skille jobb og privat...)
Og at vi skulle få hjelp på legevakten kunne vi bare glemme sa hun! Dette var ikke en jobb for de og det trodde hun at hun hadde sagt flere ganger før.... ( Idioti!!!!) Så vi snakket med ei annen som jobber der og fikk forklart det var mange akuttilfeller i natt så vi måtte vente. Jeg hadde jo selvfølgelig forklart problemet mitt. Men når folk som har blitt stukket av en veps kommer inn før meg, så ble jeg forbanna!! Vi hørte til og med hun dama med stikket si at hun ikke hadde vondt, ikke var allergisk eller noen ting!! Så kommer hun før meg som kanskje holder på å miste spiren...???
Magen min vokste fra vanlig mage på denne tiden til 4 mnds mage på under en time og likevel reagerte de ikke...!!

Etter 1,5 time kommer vi inn til legen. Endelig!!! Hun bare så på meg, spurte om jeg var gravid, tok en tlf til gyn på sykehuset. Og fikk time til meg i dag kl 10.00. SÅ enkelt kunne det gjøres!!! Faderen heller!!!!

På innvendig UL i dag hadde jeg med meg venninnen min. Hun sov over her i natt, da hun ikke ville jeg skulle sove hjemme alene tilfelle det skjedde noe mer. Der fikk vi beskjed om at det er truende abort jeg har. Så jeg er sykemldt i en uke nå. Og så tok vi hcg og crp tester. Skal ta nye blodprøver til tirsdag og mandag og 8 dager skal jeg på UL igjen pluss ta nye blodprøver. Så de følger skikkelig bra opp heldigvis!!!!!
Hun sjekket eggstokkene og livmoren og alt det så bra ut. Hun var litt redd for cyster siden jeg var så hoven og øm. Heldigvis var alt det fint! :)

Terminen som hun fant ut av på UL var 6 feb. Jeg er 6+2 i dag da :) Altså to dager før jeg har regnet ut i fra første TR i siste periode. Embryoet er 6,9 mm. Og vi fikk se ett sterkt og flott hjerte!!!!! Skjønne lille spira! :) :)

Så nå skal jeg holde meg heeeelt i ro og ikke gjøre noe som helst. Ikke kjøre og hente på skolen, ikke opp og ned trappene, ikke gjøre rent eller noe som helst. Nada! Så skulle legen på neste UL ta en avgjørelse på hvorvidt jeg må bli sykemldt lengre.

Kryss fingrene for spiren min da jenter.. [:o] Orker virkelig ikke tanken på å miste en liten en til.
Vi krysser alt vi har!!! [:)]
 
Sov lenge i dag. Pluss jeg lå en god del timer våken i senga før jeg stod opp. Ikke kvalm enda [>:] Det er nesten sånn at jeg håper kvalmen kommer, for jeg ser på det som ett godt tegn.

I mellomtiden får jeg bare ligge her på sofaen og sløve, hehe!! Se på nett og tv. Spennendes, hahaha!! Men jeg skal klare å ligge i ro og da er det godt vi har en god sofa :) Hehe!!
 
Å kjære Tronevennen! *kleeem*
Jeg krysser alt jeg har for den lille spira deres og satser på at alt går bra. Nå MÅ du søren meg ta det med ro. Lover du? :)

All verdens lykkeønskninger fra kami.
 
Jeg lover jeg lover, kamiknallen min!! Helt sant :) Har vært skikkeligskikkelig flink i dag! Og skal fortsette med det helt til jeg kan gå på jobb igjen!
Klemmer til deg snuppa mi! :)
 
God morgen!

Sitter å venter på at snuppa skal bli ferdig med frokosten sin før vi skal kjøre henne på skolen. Så skal vi til sykehuset igjen og ta nye blodprøver av meg. Skal ta hcg og crp. Og jeg må huske å spørre om resultatene på prøvene som vi tok på søndagen.

Og ny UL til mandag og time hos legen på tirsdagen. Så her går det unna :) Hehehhe!!! [:D] Men det er bare bra da! Godt med god opppfølgning!

Må minne meg selv på å kjøpe mer ekstra tyggis med lakris i dag. Har spyet langt oppi halsen nå... æsj!!! Er så lei!! Men! Jeg blir jo nødt til å ta det som ett veldig godt tegn nå! For all del! Jeg får spy og smile om hverandre, hehe!!
 
Oooh dette blir spennende!
Lykke til hos legen idag. [:)]
Jeg krysser fortsatt.

Hmm....kanskje jeg skal prøve den tyggisen også.... [8|]

Klemmeklem
 
Nå har vi vært på sykehuset å tatt nye blodprøver. Jeg får ikke vite hcg-resultatene før ny UL til mandag. Men det går greit det. De ville sammenlikne nivåene før jeg fikk vite noe. Så da er det gjort i alle fall.

Når vi var på vei hjem spurte min kjære om jeg hadde lyst på is. Noe jeg ikke følte for da jeg var grønn i tryne. Men han kjøpte nå likevel en kronesis til meg som jeg begynte på når vi kom hjem. Etter to bit så måtte jeg løøøpe inn på doen. Der kom de to bitene opp gitt. Og etter mye om og men så fikk jeg spist opp resten av isen. Så måtte jeg løpe inn igjen..

Og nå har jeg fått min søte, snille, kjære til å vaske doen, ta vekk den luktedingsen og lufte ut badet. Jeg har fått sånn supersterk luktesans nemlig og den luktetingen var jo heeeeelt jævlig å stikke nesa nedi!! Og vaskesprayen lukter jo ikke noe bedre den.. Så da fikk jeg han til å gjøre det, hihihi!!!! Er ikke så altfor ofte han vasker doen, så jeg får ikke dårlig samvittighet engang. *fnis*

Ikke lenge før han skal på jobb nå. Da blir jeg liggende på sofaen og vente på Rachel Ray, heheh!!! Er jo ikke så mye som skjer på formiddagen at det gjør noe. Min søster lurte på om jeg skulle begynne med hekling, strikking eller ta opp igjen syingen. Yeah right, hahahah!!! Mulig at jeg syr noe når den kritiske perioden er over. Men begynner ikke på noe før det. Sudoku er ikke snakk om at jeg skal begynne med! Tenker nok fra før av, hahaha!! Scrappingen blir det er liten pause på nå. Jeg orker ikke sitte på den vonde stolen inne på scrapperommet nå. Og jeg kan heller ikke bære alt jeg trenger inn i stuen, for det er tungt.

Så hvis noen har noe forslag til noe jeg kan finne på her i sofaen så bare hyl ut :) :)
 
Back
Topp