Min Wegovy reise

Endelig under 80 igjen! :smiley-angelic001

Cravings er heldigvis tilbake til "normalen", så det var nok mensen som tuklet litt. En ting er sikkert: Jeg MÅ senke skuldrene litt!! Jeg kan ikke begynne stresse hver gang vekten stopper opp litt, eller går litt opp. Jeg må slutte å tenke det verste: at kroppen har vent seg til Wegovy og derfor stoppet vektnedgangen.

Jeg har trossalt gått ned 20 kg, og passer i buksene jeg brukte FØR min førstefødte. Det er stort! Klart det vil gå litt tregere nå, og jeg må regne med litt opp og ned :Heartred Så målet ut sommeren: Ta det med ro og nyte livet!! :joyful:

SV: 99,7 kg
NV: 79,7 kg
MV: 65 kg

Hvordan går det med deg? :love017
Hei! Joa, det går greit :) Har ikke gått ned noe siden april egentlig. Driver bare å vipper mellom 79 og 80 :confused005 Det har visst stoppet opp helt. Jeg må legge inn mer aktivitet. Eller gå på en eller annen form for diett eller faste, for å se om det kickstarter noe. Et siste forsøk før jeg spør legen om jeg kan bytte over til mounjaro for å bli kvitt de 15 kg som er igjen :) Men jeg er heldigvis ikke misfornøyd med meg selv lenger :love017

NV: 80,4 kg

Hei! Joa, det går greit :) Har ikke gått ned noe siden april egentlig. Driver bare å vipper mellom 79 og 80 :confused005 Det har visst stoppet opp helt. Jeg må legge inn mer aktivitet. Eller gå på en eller annen form for diett eller faste, for å se om det kickstarter noe. Et siste forsøk før jeg spør legen om jeg kan bytte over til mounjaro for å bli kvitt de 15 kg som er igjen :) Men jeg er heldigvis ikke misfornøyd med meg selv lenger :love017

NV: 80,4 kg
Det er jo veldig flott at vekta holder seg stabil i det minste! Og veldig bra at du ikke er misfornøyd med deg selv ❤️ husk at du har jo gått ned mye det siste året! Heier på deg! ❤️

Oppdatering!!!
Da har jeg blitt operert for gallestein :dead: Ble operert på mandag, er derfor fortsatt ikke kommet meg helt i form enda :) Har ikke tatt Wegovy på 2 uker nå. Det har ikke vært noe problem. Har svært lite matlyst. Og sover mesteparten av dagen, før mann og barn er hjemme. Da prøver jeg å være sammen med dem så mye som mulig :love017 Kan ta Wegovy som planlagt i morgen har jeg fått beskjed om.

NV: 79,6 kg

Oppdatering!!!
Da har jeg blitt operert for gallestein :dead: Ble operert på mandag, er derfor fortsatt ikke kommet meg helt i form enda :) Har ikke tatt Wegovy på 2 uker nå. Det har ikke vært noe problem. Har svært lite matlyst. Og sover mesteparten av dagen, før mann og barn er hjemme. Da prøver jeg å være sammen med dem så mye som mulig :love017 Kan ta Wegovy som planlagt i morgen har jeg fått beskjed om.

God bedring, gallestein er fælt!

Oppdatering!!!

Operert for gallestein, eller fjernet de galleblæra? Ikke noe gøy det nei, jeg kan spise lite fett etter operasjonen. Blir litt kjedelig kost. Men men. Bedre enn gallesteinsanfall.: Jeg fikk faktisk pankreatitt (bukspyttkjertelbetennelse) og holdte på å dø. Var da jeg bestemte meg for å fjerne galleblæra.. Lykke til post op! Og med videre slanking :)

Operert for gallestein, eller fjernet de galleblæra? Ikke noe gøy det nei, jeg kan spise lite fett etter operasjonen. Blir litt kjedelig kost. Men men. Bedre enn gallesteinsanfall.: Jeg fikk faktisk pankreatitt (bukspyttkjertelbetennelse) og holdte på å dø. Var da jeg bestemte meg for å fjerne galleblæra.. Lykke til post op! Og med videre slanking :)
Fjernet galleblæren ja :) Ja huff! Så mye bedre. Jeg har hatt gallestein i nesten 8 år, så det var godt å bli kvitt de. Jeg gikk ikke på do hver dag, så hvis jeg spiser lit fet mat må jeg på do med en gang. Og det syns jeg er veldig greit :hilarious: Da får jeg tømt meg.
Jeg har heldigvis ikke fått pankreatitt. Er det samme type smerte som ved gallestein?? Hvordan ville du beskrevet smerten? :inpain:

Etter operasjonen orket jeg svært lite mat i noen dager, så vekten datt litt plutselig! Viste 78,2 på fredag. Men gikk litt opp i helgen da :bag: Det får gå. Gir Wegovy en siste sjanse. Har 3 uker igjen på den. Etter det er det rett på Mounjaro. Har fått resept av fastlegen :joyful:

NV: 78,2 kg

Vekten jeg gikk opp forrige helg, klarte jeg ikke å miste før sprøyte dagen i dag :depressed: Det får gå. Jeg er fornøyd :) Har 3 doser igjen av Wegovy. Om jeg går ned de neste 3 ukene, blir jeg på W. Om ikke tar jeg ut Mounjaro

NV: 78,8 kg

Jupp.. går bra dette her. Minus 1 kg siden forrige uke :happy: Ser ut som noe har løsnet. Nå er vekta lavere enn det jeg var ved min første graviditet. 3-4 kg til, så skal jeg prøve brudekjolen min :smiley-angelic001

NV: 77,8 kg

Altså.. det er helt sjukt... Jeg har gått opp 3,3 kg :oops::bag: Jeg skal få mensen om 2 dager. Jeg har hatt sykt mye cravings siden midten av forrige uke. Tok min første dose Mounjaro på fredag. Men hadde vel allerde gått opp litt til da.

Nå må jeg virkelig holde igjen munnen :banghead: Under 80 er greit.. men over? Nei nei nei. Skjerpings!

Det var veiedag i går. Vekten viste heldigvis litt ned siden tidligere denne uka. Men en ting er sikkert, jeg må opp på en høyere dose Mounjaro. Var på høyeste dosen på Wegovy, klart laveste dose på Mounjaro ikke vil gjøre jobben. Jeg er fysen på ett eller annet hele tiden. Matstøyen er helt insane. Og veldig slitsom :arghh: Skal snakke med legen om jeg allerede kunne tatt 5 mg neste uke. Også få ny resept. Hadde hjemmekontor i går, og småspiste hele dagen :bag: Tørr nesten ikke veie meg engang. Men det MÅ jeg. Jeg må vite hvor mye den småspisingen ødelegger for meg. Det er viktig at jeg innser det.

NV: 80 kg

Back
Topp