Min vei mot andremann

Det er det jeg også tenker. Veldig fint å ha noe å sammenligne med senere! :happy: Selv om det sies at man ikke skal sammenligne streker, så er det jo greit å vite sånn ca hvor i landet man ligger.

Helt enig :Heartred
 
CD 1

Da blir det ufrivillig pausemåned denne syklusen, Medicus hadde ikke plass :sad010

Jeg spurte Porsgrunn hvor lang ventetid de har på oppstart. Fikk til svar at de normalt har 1-2 sykluser, men kan være lenger pga lite bemanning i desember. Så da tipper jeg vi ikke kommer i gang der før etter nyttår.

Vi får se hva vi gjør, har i hvert fall reservert plass hos Medicus i november. Dette blir en laaaang syklus!
 
CD 1
Da blir det ufrivillig pausemåned denne syklusen, Medicus hadde ikke plass :sad010

Jeg spurte Porsgrunn hvor lang ventetid de har på oppstart. Fikk til svar at de normalt har 1-2 sykluser, men kan være lenger pga lite bemanning i desember. Så da tipper jeg vi ikke kommer i gang der før etter nyttår.

Vi får se hva vi gjør, har i hvert fall reservert plass hos Medicus i november. Dette blir en laaaang syklus!

Neineinei, Timi… Er det sant!? :sorry: Den verste beskjeden å få. Søren, altså.. :Heartred Sa Medicus i det minste at du er garantert plass i november?
 
Neineinei, Timi… Er det sant!? :sorry: Den verste beskjeden å få. Søren, altså.. :Heartred Sa Medicus i det minste at du er garantert plass i november?
Ja, det var skikkelig knekk. Har bursdag i morgen og hadde liksom håpet på gode nyheter i dag. Ikke det at vi gjør en veldig stor greie ut av bursdager, men det hadde jo vært fint med en liiiten humørbooster. Nå er humøret om mulig enda mer på bånn.

I går satt jeg med gråten i halsen _hele_ arbeidsdagen fordi kollegaen min begynte å snakke om hvilken tapet hun skulle velge til det nye barnerommet. Knakk sammen da jeg kom hjem, fikk mensen - knakk sammen igjen. Fikk svar på blodprøven, nok en knekk. Tror jeg gråt nesten konstant i fire timer. Så ja, jeg følte at jeg fortjente en god nyhet i dag.. Men nå har jeg bare bestemt meg for at jeg må ta meg sammen og prøve å gjøre det beste ut av livet i venteperioden. Lettere sagt enn gjort!

Edit: Glemte å svare på det faktiske spørsmålet :hilarious: Ja, jeg tror i hvert fall jeg er garantert i november. De kaller det prioritert, men ville vært rart hvis jeg måtte vente enda en runde. Hun noterte ned forventet mens om 4 uker, pluss minus et par dager!
 
Ja, det var skikkelig knekk. Har bursdag i morgen og hadde liksom håpet på gode nyheter i dag. Ikke det at vi gjør en veldig stor greie ut av bursdager, men det hadde jo vært fint med en liiiten humørbooster. Nå er humøret om mulig enda mer på bånn.

I går satt jeg med gråten i halsen _hele_ arbeidsdagen fordi kollegaen min begynte å snakke om hvilken tapet hun skulle velge til det nye barnerommet. Knakk sammen da jeg kom hjem, fikk mensen - knakk sammen igjen. Fikk svar på blodprøven, nok en knekk. Tror jeg gråt nesten konstant i fire timer. Så ja, jeg følte at jeg fortjente en god nyhet i dag.. Men nå har jeg bare bestemt meg for at jeg må ta meg sammen og prøve å gjøre det beste ut av livet i venteperioden. Lettere sagt enn gjort!

Edit: Glemte å svare på det faktiske spørsmålet :hilarious: Ja, jeg tror i hvert fall jeg er garantert i november. De kaller det prioritert, men ville vært rart hvis jeg måtte vente enda en runde. Hun noterte ned forventet mens om 4 uker, pluss minus et par dager!

Shit, altså. Selvfølgelig er det kjedelig å gå rundt og være trist på bursdagen sin :Heartred Jeg håper du kommer raskt opp fra denne dumpa… Det er masse å sette pris på som barnløs, men lettere sagt enn gjort når man er det ufrivillig, ja :wacky: Fikk du beskjed om at de ikke hadde plass med én gang du ringte?
 
Shit, altså. Selvfølgelig er det kjedelig å gå rundt og være trist på bursdagen sin :Heartred Jeg håper du kommer raskt opp fra denne dumpa… Det er masse å sette pris på som barnløs, men lettere sagt enn gjort når man er det ufrivillig, ja :wacky: Fikk du beskjed om at de ikke hadde plass med én gang du ringte?
Ja, hun koordinatoren sa bare "ja, så da starter du opp i november". Så spurte jeg om det var plass til meg nå, og da sa hun som den største selvfølge at det ikke var plass til meg. Litt rart at hun kan vite det på starten av dagen når man ikke vet hvor mange som har ringt inn mens enda..
 
Åh, for en kjip beskjed å få :( ventetid er den verste tiden ❤
Ja, ventingen er så fæl! Men jeg må vel øve meg på det også :) Blir en del venting i dette gamet..
 
Ja, hun koordinatoren sa bare "ja, så da starter du opp i november". Så spurte jeg om det var plass til meg nå, og da sa hun som den største selvfølge at det ikke var plass til meg. Litt rart at hun kan vite det på starten av dagen når man ikke vet hvor mange som har ringt inn mens enda..

Skjønner :Heartred Krysser fingrene for at den ufrivillige pausen blir akkurat det du trenger nå. Det finnes jo mange av dem som sverger til disse pausene også, så hvem vet :love2
 
God klem du ❤️ Vi får heie på hverandre i november og håpe på klaff ❤️
 
Så trist å lese at det gikk slik :(:Heartred

Håper litt ufrivillig fri fra ivf etterhvert kjennes bra, selv om jeg ventingen ofte føles u-utholdelig. Stor klem. <3
 
:smiley-bounce016Gratulerer sååå mye med dagen, Timi :dance008:dance018:dance011 Håper den har vært fylt med fine ting, og at tankene har fått en liten pause fra prøvekjøret :Heartred
 
Så trist å lese at det gikk slik :(:Heartred

Håper litt ufrivillig fri fra ivf etterhvert kjennes bra, selv om jeg ventingen ofte føles u-utholdelig. Stor klem. <3
Takk Fiiol :Heartred Jeg håper pausen til slutt vil gjøre godt! Jeg jobber med å snu tankene og fokusere på andre ting, jeg får jo ikke gjort noe med situasjonen.
 
CD 10

I dag er første dagen på lenge jeg har våknet og faktisk vært i godt humør. De siste to ukene har vært skikkelig dritt! Jeg har grått nesten hver dag og ikke klart å glede meg over noe som helst. Jeg er sjeldent i dårlig humør og har generelt lite negative tanker, men de siste ukene har jeg rett og slett ikke kjent igjen meg selv. Jeg har vekslet mellom å være lei meg, sint, irritert og å ikke føle noe som helst.

Jeg synes det er så urettferdig! Urettferdig at mennesker som i utgangspunktet ikke burde få barn formerer seg lett som bare det, mens min fantastiske kjæreste som kommer til å bli verdens beste pappa ikke skal få det til. Han er over gjennomsnittet aktiv, spiser sunt og drikker veldig sjeldent. Han har liksom gjort alt riktig, men likevel så skal han nesten ikke ha sædceller? Hvor er logikken?! Alt har sett fint ut både på blodprøver, kromosomanalyser og på ultralyd av testikler, og jeg sliter litt med at vi ikke får noen forklaring på hvorfor det er sånn.

Men, negativitet til side. Jeg føler meg faktisk bedre i dag. Nå er det jo "bare" 3 uker til vi kan begynne på igjen. Kanskje litt mindre hvis syklusen er snill. I tillegg har vi så smått begynt å planlegge ferie i januar. Min ene kollega går jo ut i permisjon i februar, så føler jeg må benytte muligheten til å ta litt ferie før hun forsvinner. Bare tanken på sol og ferie gjør meg litt glad. Jeg trenger noe jeg kan glede meg til som jeg vet at blir noe av. Så nå må vi bare få ut fingeren og bestille - sånn at jeg kan begynne å glede meg på ordentlig!
 
Jeg kjenner så godt igjen tankene dine. Veldig godt å lese at du våknet til en bedre dag i dag! :Heartred Ferieplanlegging og spennende ferier har vært mine dagdrømmer og pauser fra hverdagen. Det er så godt å se frem til noe fint, som ikke har usikkerhet knyttet til seg. Det har virkelig gjort godt. Så bra dere kan unne dere det. KOS dere med planleggingen!
 
Å, kjære Timi :Heartred Så godt å høre at du kjenner du er i godt humør i dag, og at du føler deg bedre. Samtidig er det trist å høre at du har hatt det så vondt. Jeg kjenner meg så godt igjen, følelsen av å bare være helt tom. Det ER urettferdig - jeg er så enig med deg. Jeg vil bare sende deg en supergod klem :Heartred

Det høres skikkelig deilig ut med ferietur, blir litt fristet selv faktisk :joyful:
 
PS: vi bestiller alltid, så lenge det lar seg gjøre, hotell med aldersgrense. Da er det så deilig og rolig, og god plass ved bassenget og ev. tilhørende strand. Selvfølgelig liker jeg barn, men vi som ikke er der helt enda, kan jo få vår tid og bare være i vår lille boble uten å tenke på akkurat det, og heller fokusere på å pleie hverandre og forholdet. :Heartred
 
Back
Topp