Min tråd *Bort med babyvekta*

Tirsdag: Tur 1,5 time - ca 500 kcal

Prøver å få til en aktivitet hver dag, og bytte litt på styrke, tur og mølle fremover.
 
Er fremdeles STØL! Er det mulig

Onsdag: Tur - 70 min - ca 350 kcal

Er glad for at jeg sparka meg selv ut i går også *hihi* Er deilig å komme seg ut å kjenne hvor godt kroppen virker nå. Kjenne at jeg har muskler i beina, som virker bra, og hvor raskt jeg kan gå i oppoverbakker, uten at det er fullstendig pyton!

Når jeg er så støl, så er mølla for mye tiltak. Da er det godt med bra vær og variasjon i bevegelse. Vet jo at en god tur er vel så bra som en svetteøkt på mølla, så er kjempefornøyd.

Snikte litt på vekta i dag, og er jammen meg fremdeles 84.5!! Men føler selv at kanskje noe er borte på mage og sideflesk, og det er jo det viktigste! Blir veldig spennende på mandag, når jeg skal måle meg igjen!
 
Fredag: Tur 70 min - ca 350 (Fra kvart over 11 til halv 1 - om kvelden.. :p)

Sammenlagt denne uka: 2100 kcal.

Kan være jeg sniker meg ut en tur i ettermiddag, eller i morgen kveld.

Snikte på vekta, og var jammen meg godt under 84! 83.6, for å være nøyaktig. Begynner å merke på kroppen at jeg nærmer meg en størrelse som er mer behagelig å være i. Mye er gjort så fort de to plagsomme ryggvalkene er borte. Ser jo at de krymper, men er såpass igjen at de plager :P

Alt i alt så nærmer jeg meg jo den neste milepælen og neste mål: 82!! Det var det laveste jeg kom etter første fødsel, før bekkenløsninga kom tilbake for fullt, og 10 kg også. 82 kg betyr at jeg har litt sommerklær som passer, og det betyr "kun" 6 kg til før-svangerskap-vekt. (Skriver "kun" fordi vekta jo går så sakte ned, at det ikke bare er svosj med de 6 kiloene :p)

Regner med vekta er oppe igjen på 84 på mandag, for det er liksom sånn det funker. Men nå har jeg sett 83-tallet to ganger, så da er jeg trygg på at vi er greit etablerte her :)
 
Det ble ikke tur verken lørdag eller søndag. Veiedag igår var såpass på trynet (84.7!!) at jeg valgte å utsette til idag. For en flott avgjørelse!!

Vekt idag, tirsdag 27.mars 2012 = 83.1!!!! Det er 1.4 kg mindre enn sist registrerte vekt, men egentlig "kun" 0.7 fra forrige onsdag, da jeg snikveide meg på 83.8 kg.

Resultat etter 12 uker er 27 cm mindre, og 7 kg (8,3%) er borte. Ikke helt etter planen, og det er et slit dag for dag, uke for uke, men langt bedre enn ingenting. Er nå bare 1 lite kilo fra andre målvekt!

Er daglig bekymret for at det skal stoppe opp. Men akkurat i dag så skal jeg glede meg over at jeg har hoppa forbi neste hele 83-tallet, og at jeg forhåpentligvis snart ser 82-tallet!

I forhold til cm denne måneden, så har det enten sjedd noe rart med armene mine, eller så målte jeg feil sist gang. Syns armene er vanskelige å måle, så det blir egentlig rart hver gang! Jaja, så lenge det går nedover :)
 
Trening:

Mandag: Tur - 75 min - ca 400 kcal
Tirsdag: Tur - 75 min - ca 400 kcal
Onsdag: Tur - 75 min - ca 400 kcal
Torsdag: Tur - 75 min - ca 400 kcal
Lørdag: Level 3 Shred - ca 200 kcal (men FORFERDELIG jobb!)

Sammenlagt ca 1800 kcal denne uka, men fordelt på flere dager.
 
Ble tur søndag også - 60 min - ca 350 kcal

Mandag: 75 min - ca 400 kcal

Vekta var IKKE snill idag grunnet hard styrke på lørdag (stølemuskler+vann), pinnekjøtt igår (vann) eggløsning (vann) + lite vanndrikking både lørdag og søndag.

SÅEH, vekta var 1.6 kg høyere enn forrige tirsdag!!!

DET fortjener ikke jeg en en uke med mye aktivitet.

En ting er å ikke gå ned, men OPPgang er ikke rettferdig EVER!!

Veier meg i morgen, og registrerer det.. Blæææh!!
 
Er inne i en blir-snart-GAL-periode! Jeg at trenden er at etter nedgang så hopper det opp igjen i en periode. Og etterhvert, så går det ned igjen. MEN, jeg er jo aldri helt sikker på at det nedgangshoppet kommer, før det er her. Hvem vet når det stopper opp?

Vekta som registreres denne uka er 85 kg. 85!!! Det er 1.9 kg høyere enn forrige uke! Tilogmed svaksynte kan jo se og forstå at med forrige ukes innsats, så er det nesten mer feil enn at 1+1=3..!!! Idag (onsdag) var vekta 83.8. Det er jo ned igjen, men likvel 800 gram mer enn forrige tirsdag. Rart jeg blir SPRØ??

Etter SÅ mange av disse karusellturene, så kjenner jeg nå at motet har en pause, og det orker jeg egentlig ikke. Nå midt i påska med billig smågodt og "lov" til snopespising, i tillegg til alle familieselskap med masse mat, så er timingen elendig!

Gikk tur på mandag, men rakk det ikke igår, da jeg vaska ned vinduene i  andre etasje og skrubba persienne og sånne ting som ikke er blitt gjort på ca.1 år eller no. I dag har jeg spist sjokolade (droppa middag da), småsmakt på innholdet til Oreokaken som er in the making, og drukket pepsi max - på en onsdag!!! (Føler liksom det er fredag, og de følelsene har liksom tatt over..). Det er ingen katastrofe, men jeg har NULL motivasjon til å gidde bevege meg NOE som helst, når det jo ikke funker likevel! OG da driter jeg jo i å gidde å begrense matinntaket også (selv om jeg jo etterhvert er programmert til å droppe noe, dersom jeg ryker på en smell.. Så jeg er jo ikke ramla helt av vogna..)

Er bare så lei :( Jeg forstår ikke hvorfor ikke kroppen forstår at både jeg og den vil få det så mye bedre med en slankere kropp..
 
Trening: Mandag - tur 75 min - ca 400 kcal
 
Så, da gjorde jeg det, tok pause i påska, og siden sist bevegelsesdag var forrige mandag, så ble det nøyaktig en uke pause. Har ikke overspist, men har spist normalt. Selvsagt har det blitt litt snop og litt kake, men med vekt på LITT. Jeg håper jo desperat at dette vil hjelpe, og at kroppen nå reagerer positivt på trening og magert kosthold.

Nå er det tilbake til hverdagen, og tilbake til tøyler. Er jo veldig "heldig" som starter med at det er forening i dag, men har spist magert i dag, og akkurat gjennomført 15% jogg/45% svett gange på mølla.

Trening:

Tirsdag: 60 min - 700 kcal
 
Onsdag: 1 time styrke med ball - aner ikke kcal, men tungt var det!

Torsdag var det shopping hele dagen, og jeg gjorde det greit matmessig. Men likte jo ikke at det ble en dag uten trening.

I natt sov jeg 3,5 time, og mannen var sen fra jobb. I tillegg er det burdag i kveld. Så de to timene fra da til nå er brukt på sofaen. Hadde ikke sjangs! Vil helst soooove, men må vel hjelpe til å få barna i seng, og sminke det trøtteste trynet i verden! Har droppet middag i dag, så det skal være plass til mat i kveld. Men det er jo ikke nok når det ikke blir trening..

Møkkauke i forhold til trening! Å på søndag reiser mannen bort en uke.. Blæ!
 
Har ikke gitt opp selv om det er stille her :)

Etter den 85-smellen, så tok jeg det som et hint om at kroppen trengte ny pause fra kalorimas. Så har hatt noen uker kaloripause, uten å kutte trening helt. Har jogga litt, trent litt styrke og gått turer, iallefall to ganger i uken.Har en klar endret holdning til bevegelse: Før var det det første jeg kuttet om vekta kranglet, for da forsvant motivasjonen. Nå er det nok motivasjon i det å få en sterkere kropp, og å hele en sliten rygg. Er glad for det!

Denne uka har jeg på nytt startet krigen. Vekta var 85.2 på mandag. Har iallefall klart å holde meg der i de 4 ukene, og sånn skal man være glad for når kroppen får panikk å holder på alle kilo. Er usikker på om jeg kanskje skal drøye neste veiing litt. Nå har jeg jo lyst å trene uavhengig av den. Kalorier har jeg begynt å telle igjen, og all kos som har sneket seg inn denne måneden, skal bort igjen.

Trening denne uka:
Mandag: Tur til besøk - 45 min (to fluer i smekken!) 
Tirsdag: Jogg/gange ute i 55 min (10 min oppvarming i oppoverbakke - 13 min jogg(!!) - 28 min rask gange - 4 min jogg)
Onsdag: Tur - 75 min
Torsdag: Tur - 55 min
Fredag: Tredemølle - 60 min (10 min oppvarming 4.8 - jogg 15 min 6.4 (tissepause) 5 min jogg 6.4 - gange 5 min 5.2 - jogg 2 min 7.2 - gange 23 min 5.3) 700 kcal

Planen er å holde kaloriene strengt, og prøve å leve så normalt som mulig likevel. Når jeg ikveld er invitert for å feire bursdag på restaurant, så har det hatt konsekvenser for matinntak resten av dagen. Håper det nå kan gå veien!
 
Årh, fått et snev av "jeg er fremdeles like feit i speilet, og trening funker ikke"-feeling idag. Er så lei..

Lørdag: Tredemølle 50 min - 600 kcal
(10 min gange, incline 10, 5.0 - 20 min jogg, 5,5 incline, 6.4 - gange 5 min, 10 incline, 5.0 - 2 min jogg, 6.4, incline 10 - 13 min gange, incline 10, 5.0

Skal dusje kjapt, og så spasere sammen med mannen til middagsselskapet ikveld.

Har spist 3 knekkebrød med cottage cheese (162 kcal), smugsmakt på sjokoladeglasur og sjokoladekake (400?) en plate 70% sjokolade (600?)

Har altså brukt 1162, og har ca 340 tilgode + 600 forbrent + kanskje 200 kcal for gåturen. Så ligger greit an, selv om kosten til nå idag har vært heeeelt på trynet :P
 
Jeg burde ha veid meg mandag 7.mai. Det ville kanskje ha gitt motivasjon for den galskapsuka jeg hadde i vente. Jeg kjente meg jo slankere etter den gode treningsuka mi. Og så for ingenting. Eller jo, hadde det ikke vært for at jeg gikk ned først, så hadde jeg vel vært større enn det igjen!

Datteren skulle ha bursdag. Stor familie, mye venner, masse selskap, og MASSE kaker og baking! Jeg bakte minst to ting hver dag den uka. Og seriøst - jeg gav opp å ikke smake noe! Det er ikke det at jeg spiser så mye, men livet i denne kroppen har jo lært meg at jeg tåler mindre mat enn hvermannsen. Men, jeg kutta middag og kvelds de dagene jeg bare MÅTTE smake på ferske skillingsboller eller skolebrød.. Så kom jo selskapene, i flertall.

Når den uka var over, så var planen god. Ny giv. Men så sto alle restene for dør. Da handlet det om å få det bort, sånn at sprekkene ikke skulle fordeles på så mange dager. Men så kom to etterlengtede barnefødsler, og det ble sykehusbesøk far, far away, og urutinert spising de dagene. Så kom 17.mai. Så kom fredagen hvor ikke det er vits å la være å kose seg, for uka jo er ødelagt. Så den uka røyk også på trynet! Intensjonene var veldig gode: bakeuka kunne være en pause fra trening, og så skulle uka etter trenes hardt. Men så er livet ikke lagt etter mine planer!

Fredags kveld kom, der man kjenner på magen at dette har ikke gått smertefritt. Det kjedelige og urettferdige midt i det hele, er jo at kneet har vært vondt begge disse ukene. Jeg vet ikke hva det er, men tenker det nok har noe med bekkenet, hvor venstre siden kompenserer for høyre, og nå har dratt med seg kneet, som nok ikke like å belastes. Det har virkelig vært vondt, og jeg har vært bekymra, og latt det være.

I dag var det bedre. Og i stedet for å fortsette i tankegangen om at uka er ødelagt, så gjorde jeg noe meget utradisjonelt: Starta dagen på tredemølla! Jeg etter 10 min oppvarming og 6 min jogg, så kjente jeg at en 20-minutters ikke var mulig pga kneet. Så da gikk jeg i 9 min til, og fortsatte med 5 min jogg-5 min gange, frem til jeg hadde holdt på i 60 min. Det ble 660 kcal, og joggetiden 26 minutt tilsammen.

Jeg har skrevet dagbok fra morgenen av, og håper nå å holde motivasjonen oppe! Jeg er nok (forhåpentligvis) ikke tyngre enn for 3 uker siden, men bare å kjenne at jeg jo hadde gått ned noe i den treningsuka, og nå kjenne at det er tilbake, er ekkelt. Jeg mistrives sterkt! Og da er det bare en ting å gjøre. Finne veien tilbake. Men jeg er sukkersyk.. :(

(Jeg vet ikke hva som er skjedd med min bruker, for jeg kommer ikke inn til nicket mitt..)
 
Har fått ordna brukeren min *jippi*

Turte å gå på vekta denne uka, og den var 84.6 i forrigår (tirsdag). Var ikke så aller verst det. Har jo alltid håpet om lavere vekt, men kjenner jo på kroppen at den ikke er det, og frykta jo egentlig verre. I går var den 84.8 og i dag 85.1, så det va jo nedtur på nedtur.Tror ganske sikkert det er EL, og prøver å ikke la det bry meg.

Lørdag hadde jeg den gode morgenøkta, og mandag gikk jeg tur i 3-3,5 time! Var RIMELIG øm i korsrygg og bekken etter det, ja! Har registrert mat helt siden lørdag, og spiser veldig bra! Så det er ingen grunn til at vekta skal gå oppover. Men ja, så var det den ørlille detaljen om at jeg STÅR STILLE, og da kan jo allting skje..! :/

Kjenner bare hvor STERKT jeg ønsker at iallefall 3 kg til var borte. Da hadde så mye flere klær passa, mye klær hadde passa meg mye bedre, og det hadde vært en smule mindre flaut å sole meg. Da hadde valkene på rygg og mage vært det mindre, kanskje nesten borte. Lurer på hvor mange ganger jeg har ønsket at jeg var høyere, så jeg hadde hatt mer kropp å fordele kiloene ut over!

Sliter med hodepine i varmen, så trening blir det så som så med. Men mat er under kontroll :)

Helt til helga, når det er dåp og to store familiebursdager - på to dager.. Jeeej!
 
Back
Topp