Min tråd *Bort med babyvekta*

Chevron

Gift med forumet
Julibarna 2019
Juliknøttene 2022

Slankedagbok 2011

Våren 2011

Jeg gjør dette liksågodt til min tråd, for å ha et sted å rapportere for meg selv. Brukte forum på VG sin vektklubb sist gang, men nå prøver jeg meg her.

Delmål:
Startvekt 28.03.11: 94.4
Første mål: 88 (startvekt 2.svangerskap)
Andre mål: 82 (halvparten av 1.svangerskapsvekt)
Tredje mål: 76 (vekt før 1.svangerskap)
Fjerde mål: 70 (ikke målvekt, men langt nok frem foreløpig)

Har gavekort på massasje og frisør som skal brukes i passende anledninger [:D]
Vekta mi i Slankekrigen:
Uke00 - 07.04: 92.4
Uke01 - 14.04: 91.0 - 1.4 ned/-1.51 %
Uke02 - 28.04: 90.1 - 0.9 ned/-0.98 %
Uke03 - 05.05: 90.1 - 0.0 ned/-0.00 %
Uke04 - 12.05: 88.6 - 1.5 ned/-1.66 %
Uke05 - 19.05: 89.1 - 0.5 opp/+ 0.56 % (Mensen..)
Uke06 - 26.05: 88.7 - 0.4 ned/- 0.44 %
Uke07 - 02.06: trakk meg her..emoticon 
 
Vekt tilsammen: 3,7 kg ned
% tilsammen: 4.00% ned

Dette ble mine resultater i slankekrigen. Jeg ble nødt til å trekke meg, selv om det var skikkelig leit, da jeg pga dette platået bare trekker snittet ned uke for uke, og ikke har noen garanti for når det gir seg.

Har ny taktikk for å lure kroppen, og håper å kunne joine neste krig!

Sommer 2011
Ny veiedag blir mandag:

28.06: Ketolysestart. Vekt: 90.8 (Forhåpentlig litt vann og sånn)
04.07: 90.0 (Veldig skuffet.. Vekta var 89.5 dagen etter start, og gikk etter det oppover igjen..)
11.07: 90.3 (Skal ikke dette heller funke..?)

Etter 5 uker på kur gikk jeg OPP 1 kg! Da kutta jeg ut..!
----------------------------------------------------------------------

Da er det pause frem til neste slankekrig. Håper platået har gitt seg til da! Vekta er iallefall høyere da, det vet jeg.. Gruer meg til det, men gleder meg til å fortsette NED!! :D

Mine mål:
(Hadde veldig lite lyst til å måle, men vet det kommer en dag der jeg angrer, så derfor har jeg pint meg gjennom det likvel [8D] Fy for noen tall [:'(])
             06.04.11            05.05.11             02.06.11             07.07.11             30.01.12         27.02.12     26.03.12
Midje:   106 cm                101 cm                101 cm                102 cm              100 cm            100 cm            98
Rompe: 117 cm                115 cm                114 cm                116 cm               113 cm            112 cm         111
Bryst:    115 cm                112 cm                112 cm                114 cm               112 cm            108 cm         108
H.arm:    40 cm                  40 cm                  40 cm                  40 cm                40 cm               38 cm           40
V.arm:    43 cm                  42 cm                  42 cm                  42 cm                39 cm                38 cm          36
H. lår:     71 cm                  67 cm                  67 cm                  68 cm                66 cm                66 cm          66
V. lår:     71 cm                  67 cm                  67 cm                  68 cm                66 cm                65 cm          65
H. legg:   43 cm                 41 cm                40,5 cm                  41 cm                41 cm                41 cm         40,5
V. legg:   43 cm                 41 cm                40,5 cm                  41 cm                41 cm                41 cm         40,5

 Centimeter borte:            
- 23 cm                        -2                    +8                       -14                    -9            -4

02.06.11: Ingen vektnedgang på en måned, betyr ingen cm ned, omtrent.. Er lei av platå!!

07.07.11: Etter 3 uker slankepause og 10 dager på ketolyse, har jeg altså fått meg 8 cm ekstra :( Jippi..

27.02.12: Etter 2 mnd på hardkjør så er 5 kg borte, og 23 cm også. Hadde håpet på mer vekt, men det er bedre enn ingenting!!


------------------------------------------------------------------------------------

2012
Da var 2011 over. Oppsummert så ble jeg kvitt 13 kg fra november 2010 til påske 2011. Der stoppa det, og jeg havna på et platå. Det dumme med det var jo at jeg brukte masse tid å energi på å prøve å komme videre nedover. Energi som jo burde blitt spart til kroppen var klar igjen.

Etter at jeg ramla av slankekrig nr.2 pga en idiotisk forglemmelse, så kutta jeg veiinga. Var så møkk lei av å trø på dingsen hver morgen.

Men, en liten mnd før jul så fikk jeg endelig min etterlengde redning - tredemølle. Begynte så smått før jul, og merka på klærne at det gjorde litt av seg. Har hatt litt pause i jula, og er nå i full gang igjen med kalorier, dagbokføring og alt. Vet ikke helt hva vekta starta på, men tipper 89 kg. Kanskje 90. Kjenner etterhvert hvordan kroppen er med de ulike kg, etter å ha vært opp og ned rundt her så lenge. Skal ikke veie meg før 1.februar, og har satt et modig mål om 85 kg..

Jeg har de samme målene som før, og hvis jeg er heldig så er det første målet rett rundt hjørnet, nemlig 88 kg. Neste sånn hovedmål er 82 kg. Jeg er så klar!

Vekt

30.01.12: 88.1 kg :(
06.02.12: 86.4 :))
13.02.12: 86.1 :( (Skjønner det ikke!)
20.02.12: 86.6 (Mensen..)
27.02.12: 85.1 :) (0.5 pr uke de siste to ukene, regner jeg med)
05.03.12: 84.6
12.03.12: 84.6
19.03.12: 84.5 :(
27.03.12: 83.1 :)))
03.04.12: 85 ?? :(
Cm --> står under 2011. Var så vanskelig å flytte, og lettere å sammenligne med gamle tall!

 
Velkommen![:D][:D]
Dette kan jo du så dette går nok som smurt[;)]
Og når det gjelder treningen så tar du det som passer for deg!
Jeg trener fra to til fem timer i uken og er som regel fornøyd med det[;)]

Lykke til!!
 
Hei, velkommen hit [:D][:D]

Høres ut som du har god oversikt, og har tenkt igjennom det meste. Håper du får god støtte på veien, det er derfor vi alle er her tror jeg, for å få støtte [:D]


Ang. den treningen, så tenker jeg litt som så at man kan godt trene en time om dagen, men den timen kan være veldig effektiv [;)] Passiv gåing kan være nok noen dager, men så må man også utfordre seg selv litt, svette og kjenne at man bruker kroppen hardt og effektivt. Men det trenger ikke å ta mer enn en time [:D]

Har jeg kun en time å disponere, kan jeg stå på ellipsemaskinen i 30 minutter, peiser på med god musikk i ørene, og deretter tar jeg noen styrkeøvelser, en eller to muskelgrupper i en halvtime - armer og mage, rygg og bein, mage og bein osv.. Jeg bruker som regel alltid å ta noen mageøvelser hver gang, fordi jeg vil ha fortgang da [8D]


MEN.. Det jeg syns er aller viktig, man skal gjøre det man evner til, har tid til, og føler er greit, for blir det bare ork, pes, akk og ve, så blir det som regel til at man ender opp med å ikke orke det mer. Samtidig så må man ikke være redd for å utfordre seg selv [;)]


Håper du blir her, sammen skal vi klare det [:D]
 
Takk for velkomst [:D] Det virker som vi tenker likt i forhold til trening, og det er godt å se at jeg ikke er alene [:)]

Gikk jo ned 20 kg på 4 mnd sist bare ved gåturer og styrketrening på egen hånd 3-4 ganger i uka, så jeg vet det går [:)]

Vi skal klare det!
 
Snikveiing idag, og det var jo ikke dumt [:D] Kom hjem fra USA på mandag og veide 94.4 kg tirsdag morgen, 2.4 kg mer enn da vi reiste for en mnd siden [:'(]

Men idag viste vekta 92,5, og selv om jeg har vært aldri så flink med telling og gåturer, så går man ikke ned 1,9 kg på 3 dager, så kroppen har nok holdt på noe etter turen.

Bare dumt at ikke disse gode resultater kommer tilgode i slankekrigen [8D]
 
Enda er god telle-dag over [:)]

Bruker denne uka frem mot slankekrig-start til å komme meg ordentlig tilbake i hard kalori-fokus-modus, eller noe i den dur. Har gått tur denne uka, men grunnet jetlag i hele familien, baby som ikke sovner før 05, og derfor mangel på energi, så starter jeg ikke ordentlig trening og turboturer før slankekrigen starter. Fint mål syns jeg [:)]

Selv om GRvektklubben har satt meg på 1600 kcal, så legger jeg meg på 1500. Jeg ble tildelt 1500 av VGvektklubben ved samme startvekt sist, og siden det funka så bra, så ser jeg ingen grunn til å spise de 100 ekstra daglig [;)]

I kveld har kosen vært 50 g french fries, pepsi max og Nutrilett kamellbar i biter [:D]
 
Sies at enn får mye vann i kroppen på flyet, og det tar noen dager å bli kvitt, så det var nok derfor du veide mere.

Velkommen tilbake hit, 1 time trening om dagen er mere enn nok, det tilsvarer 7 timer i uka og det er veldig bra[:)]
 
lykke til snuppa:)
Gleder meg til å følge med på deg
 
ORIGINAL: Hege og Chris

Sies at enn får mye vann i kroppen på flyet, og det tar noen dager å bli kvitt, så det var nok derfor du veide mere.

Velkommen tilbake hit, 1 time trening om dagen er mere enn nok, det tilsvarer 7 timer i uka og det er veldig bra[:)]


Ah, det har jeg ikke tenkt på! Men gir masse mening det [:D] Ikke minst betyr det at jeg har vært veldig flink i USA, og det er jeg glad for, for det er jammen ikke enkelt å holde vekta der borte [8D]
 
ORIGINAL: MaiSeptAugSkatt

lykke til snuppa:)
Gleder meg til å følge med på deg



Tusen takk, kjære du [:D]

Klarer jeg bare halvparten av din flinkhet, da ligger jeg godt an
 
Denne snikveiinga har sine oppturer og nedturer. I går var det ny opptur: 92.2 - laveste siden hjemturen. Var jo strålende flink med mat igår, så nedturen var der jo når vekta viste 93 kg imorges. Men, jeg vet jo det umulig kan være reell vekt, så tar det ikke innover meg [:)]


I dag har vært mer utfordrende i matveien. Det er det alltid når spising skal foregå utenfor mitt eget hus. Først middag hos foreldrene mine. Middag var tradisjonell, kjøttkaker, ertestuing, brokkoli og potet. Normalt spiser jeg svært begrenset av pasta, ris og potet, for vekta mi er ikke glad i sånne kalorier, men særlig utenfor huset når jeg ikke får veiet maten. Når jeg spiser sånn ute, uten mulighet for nøyktige mål til dagboka, og uten "sikre kalorier", så lager jeg små porsjoner. Dette fordi jeg vet at som regel så får jeg kalorismell i fleisen når det senere skal legges inn i dagboka, selv om jeg bare må legge inn ca-vekt. Å skulle det en sjelden gang bli for lite kalorier, så kan man alltids fylle opp med frukt eller knekkebrød hjemme [:)]

Med "sikre kalorier" mener jeg magre produkter, som kokte grønnsaker, mager salat osv. Det er mat hvor noen gram til eller fra ikke betyr så mye. Når jeg i tillegg registrerer ca-vekten jeg tror hver enhet av middag er, så legger jeg alltid til litt ekstra, fordi jeg tidligere har testa meg selv i hvor mye ting veier, og tapt hver gang [8D]

Selskapet hos svigers var mer utfordrende, da det utelukkende serveres kaker i fleng og søtgjærbakst. Taktikken var å legge inn all mat før vi gikk, så jeg visste hva jeg hadde til rådighet. Deretter spiste jeg knekkebrød med cottage cheese, lett eplesyltetøy og kanel - mettende og litt søtfølelse [;)] Drakk masse vann, og tok med en boks cherrytomater, bare for å ha i bakhånd. Kaloritelleren viste at jeg enda hadde kalorier til rådighet, og planla ut fra det at jeg kunne smake et par t-skjer av et par kaker - dersom jeg ønsket det.

Å legge planer og å være i forkant av utfordringene betyr masse for meg! Planen ble fulgt til punkt og prikke, og det beste er at etter de smaksprøvene av kakene, så har jeg ikke lyst på mer heller [:)] Cherrytomaten ble med hjem og ble kvelds [:D]

I tillegg presset vi inn en gåtur med hver vår vogn mellom besøkene, og fikk trava i godt tempo i 1 time og 20 minutter [:)] Så alt i alt ble dagen bra likevel!
 
Dagens seire:

- tur med vogna, til tross for teit vekt (som ikke skjønner hvor flink jeg har vært [8D])

- ingen ost oppå tortillapizzaen, og ingen spising av snuppas pizzarester [:D] Var ikke lett, men det hadde heller ikke vært verdt det! Smakte like godt uten også [:D]


Det ble 40 minutter i lett tempo med søstern, og 30 minutter i kjapt tempo alene. Må være fornøyd med det!


Sliter mye med hodepine pga stiv nakke, og det motiverer dårlig til annen trening nå i fortsettelsen. Men det får ikke hjelpe, for vekta skal bort!

Kjenner jeg ikke liker å være i startfasen, der man ikke vet hvordan de neste ukene kommer til å bli, der man ikke enda har fått vektmessig bekreftelse på at dette vil funke. Heldigvis har jeg erfaring fra før, som gir litt tålmodighet og litt tro på at dette går. Men gleder meg masse til å se tall krympe [:D]
 
Flink du er! [:D]
 
Da var kroppen plaget av Jillian for i kveld [8D] Noen gangen er det en rask og overkommelig økt. I dag var den seig og pinefull [8D] Jeg har ingen problemer med å pushe magemusklene, og heller ikke armene, men jeg HATER å pushe lår! Å den som har trent Shred vet at lår er det nok av i level 1..

Jeg bruker forøvrig ikke programmet 30 dager i strekk, iallefall ikke på dette tidspunktet.
Treningsmålet er

* Shred 3 dager i uken

* gå tur en time 3 ganger i uken

Det kan gjerne være mer, og gjerne på samme dag. Men jeg har behov for ikke føle dårlig samvittighet om jeg ikke rekker mer, noe jeg lett gjør, og derfor må jeg tilpasse mitt opplegg til mine behov, og dette vet jeg at skal være godt nok for min del [:)] Det er travelt nok som det er med pendlende mann, to unger hjemme på under to år, holde huset i orden, og pusse opp her og der om ettermiddag og helg. I tillegg til å telle kalorier, veie mat, og lage magre, sunne middager [8D]

Om vekten skulle stoppe opp på veien, så har jeg også noe å ta av, noe å intensivere. Det er viktig i min situasjon [:)]

Nå håper jeg bare at snuppa snart snur døgnet, så vi kan få tilbake litt nattesøvn her i huset [:D] Åsså håper jeg tannlegen er snill i morgen, for jeg har nemlig ikke vært på 8-10 år ([&o]), og gruer meg verre enn noen gang [:'(][8D]
 
ORIGINAL: Julita

Flink du er! [:D]


Takk for det [:)]
 
Kjempesunn middag i dag - skinkesalat med bare magre godsaker oppi, og to små rundstykker til, bare for å få noen kalorier ut av middagen iallefall [:)]

Hadde ingen planer om trening i dag, siden jeg alltid veier mer dagen etter en hard økt. Men så leste jeg at jeg kan velge å ha veiedag om fredagen, ikke nødvendigvis torsdagen, så da vi satte oss for å se nyeste episode av The Biggest Looser USA, var jeg såå inspirert og motivert halvveis ut i episoden, at jeg foreslo for mannen om vi ikke skulle prøve oss på Level 2 av shreden, sånn på sparket [8D]

Har brukt Level 1 en stund, bare for å ha en god økt og ta av i en travel hverdag, og har egentlig ikke følt behov for Level 2 enda. Litt fordi den har hengt over meg som dritskummel, med frykt for å rett å slett ikke klare det. Dessuten liker jeg at Level 1 er så forutsigbar nå når jeg "kan" den, og at det derfor går fort [8D]

Men, vi rigga oss da til [:D] Det var definitivt hardt! Mannen som trener tre ganger i uka slet ikke mindre enn meg [8D] Men til tross for at det var utrolig hardt, og noen øvelser må øves inn litt mer, så var det faktisk litt artig å prøve noe nytt! Det hadde jeg ikke trodd, og jeg spiser nok de ordene i meg neste gang jeg står der å gauler og hater henne bittelitt [8D] Men er iallefall fornøyd for dagen [:)]
 
Årh, hater at trening gjør så mye tull med vekta! [:@] Hadde jo gått ned til 92.0 på mandag, men etter disse to dagene med Shred, så går jeg altså opp igjen..
Jeg VET jo at muskler veier mer en fett, og at jeg ALLTID veier mer dagen etter en økt. Er derfor jeg ikke kan trene Shred 30 dager på rad, fordi jeg hadde mista motivasjonen av å måtte vente så lenge på å se vekta justere seg nedover [;)]

Men, jeg vet også at en eller to dager med pause pleier å gjøre at kroppen slipper taket og pusher vekta nedover. Å pause må det bli nå, for knærne hyler etter økta igår! Håper det går over!

Startvekta mi i slankekrigen blir iallefall 92.4. Gidder ikke endre tickeren de 200 gr opp før neste ukes veiing, for det er ikke reell vektøkning [8D] For det måtte bety at ståltelling av kalorier, lange gåturer i raskt tempo og Shred med Jillian ikke funker [8D]

Jippi, vi er i gang! Heia BRUNT LAG!!!

Trening: 1,5 time god tur med vogna!
 
Ingen opptur idag heller, eller jo, opptur var vel akkurat det det var [8D] Men er vel derfor man ikke skal veie seg hver dag, så er jo min egen feil! Er bare ikke så koselig at vekta har gått jevt og trutt OPPover siden mandag..

Trenger bare et biiittelite bevis på at nå er jeg på vei nedover igjen, noe som altså ikke kom idag heller. Jeg mister ikke motet, men det hadde vært så fint å bare fått en liten oppmuntring [:)]

I tillegg til å virkelig ha full kontroll på mat, ingen utskeielser av noen sort, så har det vært lange og gode gåturer, i tillegg til Shred-øktene! Jeg har mitt på det rene! At vekta kryper oppover pga dette, er ingen oppmuntring..

Været er dårlig, knærne piper enda, og ankelen blir visst aldri helt god, og det betyr at det blir null bevelgelse idag. Helt greit. Så får kroppen enda en dag til å komme seg på, og enda en sjangse til å kvitte seg med noen gram sånn jeg kan bli glad [:D]
 
Litt lei den vekta kjenner jeg [8D] Hadde jeg bare hatt noe gode grunner til hvorfor den streiker og holder meg over det fordømrade 92-tallet [:@] Jaja, ny sjangse i morgen [8D] Jeg gir meg ikke før jeg ser en slags sammenheng mellom når vekta holder seg oppe og trening. Det vil ha en betydning i fortsettelsen av slankekrigen, så jeg vet når jeg muligens ikke bør trene for ikke å låse vekta [;)]

Er i det hele tatt bekymra for slankekrigen, for jeg har jo ingen garanti for at vekta har sluppet frem mot torsdag.. Tenk om jeg ryker, bare fordi kroppen er sta? *grøss* [8|]

De ukene jeg gikk ned mest når jeg gikk ned de første 13 kg, var jo de ukene jeg trente Shred ca tre ganger, og gikk ellers turer de dagene jeg kunne. Telte jo ikke kalorier heller, men bare tok det på gefühlen. Det samme har jeg jo gjort nå, men har telt kalorier i tillegg!?! Skjønner det ikke, men blir fornærma om kroppen prioriterer et vektplatå nå når jeg har engasjert meg her inne og tenker å kjempe BRUN KRIG! [8D]

Jaja, har iallefall ingenting å ha dårlig samvittighet for, det er iallefall en trygghet [:)]

Her har lørdagskosen vært det samme som i går! Vanedyr til krampa tar meg [:D] Flott å ha så god kosesnacks, uten at det går ut over kaloriene [:D]
 
En stk opptur og en stk nedtur før klokka har rukket å bli 12! Vekta hadde endelig rikket seg - juhu!

Men pcen har tatt kvelden.. Håper så veldig at svoger kan hjelpe, for jeg er sååå avhengig av pcen i hverdagen!! Heldigvis kan jeg å telle kalorier uten dagbok, ellers hadde jeg frika! Har nett på mobilen om det skulle knipe. Puh!

Ellers er det avsted til svigers på middag, og turen dit tar vi til fots. En time hver vei [:D] Blir fin trim for dagen det!

Prøvde å dra med meg mannen på en økt med Shred i går kl.23.55, men han som hadde sovet en time på sofaen var mest gira på å sova videre i senga. Rart [8D] Er glad for det idag, for det er noen lange netter for tiden med lillesøster som våkner støtt og stadig. Hilsen hun som gjesper hele dagen og er konstant soveklar!
 
Back
Topp