Min tråd *Bort med babyvekta*

Trening fredagen: Shred ca 200 kcal + 300 kcal på mølla = 500

Sammenlagt forrige uke ble 2600 kcal!!

Vekta idag reflekterer ikke innsatsen..

86.1 = 0.3 kg ned = 0.35 %

Vekt er vekt, og 300 gram er jo noe. Men jeg har jo lagt inn innsats for å prøve på 1 kg i uka, og det funker jo ikke særlig bra..!

Det viser meg også at mesteparten av nedgangen forrige uke mest sannsynlig hørte til januar. Jaja, ny uke og ny trening. Klarer å fortelle meg selv (foreløpig) at at null innsats iallefall ikke gir resultater!

Har en liten tanke som forteller meg at jeg kanskje bure spist litt mer når jeg trener bort så mye, men samtidig så skulle jo mer forbrent bety mer nedgang. Men ikke for meg, nei ;)
 
Mandag: 50 min - 600 kcal (mer intensivt pga tidspress)
Tirsdag: 60 min - 600 kcal

Årh! Det er så typisk med uker som ikke følger rutiner! Da følger innstilling og det-er-ikke-vits-uansett-innstillingen med på lasset!

Til helga skal mannen og  meg på roadtrip og besøke venner. Vi har ikke vært borte fra barna sammen - ever, og eldste blir 3 år i mai..! Jeg har jo en plan om å holde meg på matta, men jeg VET det blir gode ting i glasset og på tallerkenen, og siden det er folk jeg sjelden treffer, og vi ALDRI har vært uten barn, så er jeg ikke på vannvogna denne helga!!

I tillegg var det forening på mandag. Ikke droppa jeg middag, sånn jeg pleier når det skal være mat om kvelden, og jeg forsynte meg TO ganger av blåbærpaien.. Med is, ja. Tok bare tre godtebiter fra bordet, da. Så der var jeg flink!

Jeg har jo trent denne uka. Ikke idag (onsdag). Det gikk ikke. Vanligvis tar jeg det igjen med å da trene torsdag og fredag. Men siden fredag går bort i kjøring, så utgår det. Da spinne allerede hodet rundt om det da er noe poeng i torsdagstreninga heller.

Som om ikke det var nok, så har vi handla inn til barnevaktene. Masse snop og mat. Og en STOR smågodtpose. Der har det jo forsvunnet 20-25 ting fra nå ikveld.. Alt føles så på tverke, at jeg hadde faktisk ingen gode grunner til å la være. Pga pai og smågodt, så føler jeg jo at jeg har gjort det store. Prøver å fortelle meg selv at det faktisk kunne vært myyye værre, og at det ikke var så fryktelig galt. Men den samvittigheten..

Dessuten (jada, enda mere!) så har jeg jo ikke troa på at kroppen min gidder det her å bli kvitt fett og pushe vekta nedover. Etter en uke med masse trim og bra kalorikontroll, og nedgang på kun 300 gram. Da føler jeg at jeg IALLEFALL ikke har en liiten sjangse engang på resultat på mandag, når jeg ikke får trent nok, og spiser mer enn vanlig. I teorien så skal jeg jo kunne spise 1800-2000 kcal uten vektoppgang. Men jeg har en anelse om at min teite kropp faktisk ikke funker så enkelt, så jeg forventer nesten OPPgang på mandag!

Joda, jeg skal få trent imorgen. Kanskje jeg kan få til en ekstra lang økt. Så skal vi jo på nedoverski på lørdag. Det er jo også litt. Jeg skal bruke hodet hele helga. Ikke spise eller drikke mer enn nødvendig. Det får jeg til.

Men jeg kjenner det er kjedelig at noe så kjekt som barnefri og vennetreff skal ødelegge en hel uke for meg, og at neste uke resultat og påfølgende humør skal bli dårlig av den grunn. Skal prøve å kose meg det jeg kan, uten den bismaken. Men det blir ikke hyggelig på mandag! Jeg kjenner på meg at kroppen ikke slipper kiloene lett denne gangen. Det frustrerer meg i hverdagen.
 
Jah.. Klarte vel å snike til meg 15 biter idag også  Men det ble i stedet for lunsj, så det ble egentlig bare noen kalorier mer på lunsj, og så litt mindre resten av dagen. Føler at jeg tross alt er flink til å balansere det, og "straffe" meg selv matmessig resten av dagen.

Pushet meg til en økt med level 2 Shred, og mølla etterpå, intensivt til tider. Føler ikke øvelsene her er så fantastiske for min del, for mange innebærer et utgangspunkt i planken, og skoene mine bare glir på golvet her, så det blir bare tull. I tillegg er advanced-delen fryktelig tung for knærne mine noen steder. Men så liker jeg kardiodelen.. Såeh, kanskje på tide å teste level 3? *grøss*

Torsdag: Shred level 2 (ca 200 kcal) + 35 minutter på mølla (400 kcal)

Tilsammen denne uka: 1700 kcal.

Dvs, vi skal på stå slalom på lørdag! Ser an treningseffekten, og registerer den over helga hvis den er verd det. Det går vel opp i opp med mat og drikke i helga, men vi får se :)
 
Da var helga vel overstått! Det ble litt alkohol, men ikke sånn forferdelig mye. Maten regulerte jeg uten problemer, og snacks hadde vi nesten ikke noe av. Fikk forbrent litt i bakken, men regner det opp i opp med evt mat for mye. Ingen grunn til at denne helga skal bety oppgang iallefall!

Men, fikk mensen igår, så vekta idag var jo ikke hyggelig. 86.6 kg. Altså 500 gram OPP og + 0,43%. JEg håper jo med hele meg at mensen er grunnen, for ellers vil det bli vanskelig å opprettholde motivasjonen med disse vage resultatene.

Trening:
Mandag: 60 min -700 kcal
 
Så flink du er :)  Satser på det er pga mensen!
 
Er det enda MER innsats som skal til? Se her du, kroppen:

Tirsdag: 90 minutter - 1000 kcal  - NEMLIG!!

Har spist:

Frokost: 3 knekkebrød med tynt lag mager Philadephia, kalkunskinke og tomat (ca 200 kcal)
Lunsj:  Ingen. Sen frokost og tidlig middag i vinterferietid :)
Middag: 3/8 av Rema ferdigpizza (vinterferie, ja :p Unntakstilstand, for dette spiser vi aldri.) og salat med grytebønner i (max 700 kcal)
Kvelds: Tre små matmuffins med pepperoni og ananas (max 400 kcal)
Etter trening: En skål salat fra tidligere med litt frokostskinke oppi og en kopp Options (ca 190 kcal)

= 1490 kcal

Sånn er dagene. Max 1500 kcal. Ingen vanlig dag dette, men følger samme mønster. Holder meg til mat hver 3.time, og max 1500 kcal.

Har prøvd før å redusere til 1300 kcal om dagen. Da stoppet det opp. Nå når jeg trener mer, så skal jeg iallefall ikke under 1500.

 


Klumpen*sin*mamma skrev:
Så flink du er :)  Satser på det er pga mensen!



Tusen takk for oppmuntring Krysser fingrene for mandag!!
 
Onsdag: 60 minutter - 700 kcal
Torsdag: 55 minutter - 600 kcal

Tilsammen denne uka: 3000 kcal!!! Wow, visste ikke at det ble såå mye tilsammen! Men det var den killertirsdagen som gjorde utslaget

Ellers går dagene i det samme. Jeg svetter fire kvelder i uka, og spiser flinkt (fint ord :p) hver dag. Spiser det som passer meg, innenfor rammen. Sånn at når det var bursdag igår, så spiste jeg mager frokost, bittebittelitt middag, og så normalt i bursdagen, og redusert kvelds. Det gir litt variasjon og farge til en grå hverdag med lite resultater å ikke måtte spise kjedelig og magert på dager som er spesielle. Men lar ikke kaloriene få overtaket, selv ikke da

Det ser ut som det er ny måledag på mandag, i tillegg til veiing, og jeg kjenner jeg gruer meg altså. Jeg syns jo virkelig ikke innsatsen reflekteres i resultatene, og er klar over at mandag ikke blir noe særlig annerledes. Men, kiloene forsvinner iallefall ikke om jeg setter meg på ræva og trøkker i trynet. Ryggen blir heller ikke bedre. Energi kommer ikke gratis. Så alt i alt så må man vel si at man trives
 
Vekt denne uka: 85.1 = -1,5 kg og  1.16%

Det er egentlig ikke riktig, da sist uke var mens-vekt. Mest sannsynlig skulle det vært 0.5 kg sist uke og 0.5 kg denne uka, og at oppgangen forrige uke ikke var reell.

Det går nedover, men jeg er jo skuffa over hvor sent det går, når jeg jobber så hardt.

Trening:
Mandag: 55 min - 600 kcal
Tirsdag: 55 min - 600 kcal

Har sovet elendig de to siste nettene, pga barna. Det gjenspeiles når kvelden kommer. Har ingenting å gi, og presser meg hardt for å klare å holde ut så lenge som en time. Så jeg skal være fornøyd med å ha gjennomført! I kveld holdt jeg på å sovne etter 25 minutt, og beina ville ikke mer. Tok en pause, og pusha videre. Så er stolt over det jeg likvel har fått til!
 
Du er jo kjempeflink!!!
Merkelig at det går så sakte ned...for du står jo skikkelig på...
Om det er en liten trøst, så er du ikke  aleine..Har det AKKURAT slik jeg og...
Her går det jo mest i jillian+trimsykkel....Men jeg trener ca 6 timer i uka...Takken jeg har fått for det de siste månedene er en nedgang på 200-300 gram i uka..Det har vært ganske demotiverende...Men må jo bare fortsette, og håpe det løsner en vakker dag;)

Du har tredemølle hjemme? Hvilken? Jeg får kanskje tredemølle IDAG...Så jeg er jo helt i hundre...hehe....Håper jo at det vil hjelpe på nedgangen her...Men det blir jo spennende..Jeg har ALDRI trent dette før..Aldri løpt eller jogga heller...hehe...Håper  bare jeg ikke vil gi det opp da...Mølla jeg skal ha koster tross alt 13000...så da må jeg jo bruke den flittig....hehe

Stå på! Heier på deg! :)
 
Trening:

Fredag: 55 min - 600 kcal
Lørdag: 55 min - 600 kcal

Det passet ikke med trening verken onsdag eller torsdag, så da ble det ei økt idag i stedet. Samlet kcal denne uka ble 2400. Fint det :)

Nå skal jeg kose meg meg helgens Pepsi Max, 6 sjokoladebiter og litt rødvin!

God helg!
 


MaiSeptAugSkatt skrev:
Du er jo kjempeflink!!!
Merkelig at det går så sakte ned...for du står jo skikkelig på...
Om det er en liten trøst, så er du ikke  aleine..Har det AKKURAT slik jeg og...
Her går det jo mest i jillian+trimsykkel....Men jeg trener ca 6 timer i uka...Takken jeg har fått for det de siste månedene er en nedgang på 200-300 gram i uka..Det har vært ganske demotiverende...Men må jo bare fortsette, og håpe det løsner en vakker dag;)

Du har tredemølle hjemme? Hvilken? Jeg får kanskje tredemølle IDAG...Så jeg er jo helt i hundre...hehe....Håper jo at det vil hjelpe på nedgangen her...Men det blir jo spennende..Jeg har ALDRI trent dette før..Aldri løpt eller jogga heller...hehe...Håper  bare jeg ikke vil gi det opp da...Mølla jeg skal ha koster tross alt 13000...så da må jeg jo bruke den flittig....hehe

Stå på! Heier på deg! :)


Veldig hyggelig med forståelse og oppmuntring :)) Svart deg i din dagbok, jeg!
 
Vekt: 84.6 = ned 0,5 og 0.59%

Ser ut som gjennomsnitt nedgang nå etter 9 uker er 0.5 kg. Er jo glad det går nedover, men savner resultatet for fra både et og to år siden, med opp mot ett kg i uka.. :/

Har mye nakkesmerter i forbindelse med stiv nakke, og lite å gi. Så er glad for hvert minutt jeg får til i bevegelse. Gikk meg en 50 minutters tur i går. Alt bidrar.

Mandag: 55 minutter - 600 kcal
 
Hei:)
Takk for kommentar i dagboka:)
Ja, vi to har det jo litt på samme måte...med tanke på den veldig sakte nedgangen til tross for mye trening..Merkelig det der altså....
Her var jeg jo nede på 64-tallet...Få dager etter var jeg plutselig 66...Og nå 1 uke etter det igjen ligger vekta fortsatt på 65/66...frustrerende!!!
Men hva skal man gjøre da? gi f? hehe...går jo ikke det heller...Man må jo bare fortsette...prøøve være tålmodige...;) En dag....en dag lykkes vi begge to. :)

Jaa, nå har jeg endelig fått den etterlengta tredemølla!! Var jo helt i hundre da gubben kom hjem med den...hehe...Har gått/løpt på den hver dag siden den kom i hus nå...hehe..Den er jo veldig lett tilgjengelig...så å trene styrke har gått litt i glemmeboka....ups:p
Kjenner jo det er god trening da..Så kommer absolutt til å fortsette med det fremover...Er og Veldig overraska over hvor mye man faktisk forbrenner...super motivasjon da:)
Dem sier jo og at den beste treninga er nettopp å gå i raskt tempo eller jogge..For da beveger man hele kroppen...Så satser på det vil gjøre susen:)
Jeg har forresten denne: http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimapparater/tredemoelle/c3000-tredemoelle-1078072
Gubben klarte å prute den ned til 9900,- hihi:) Så da er det jo ikke ille pris synes jeg:)
Du var jo kjempeheldig som fikk tak i ei så bra tredemølle til den prisen!!!wow!!!

Håper nakken din blir bedre snart!!
 
Trening:

Tirsdag: 1,5 time gåtur (en del i bakker) - ca 500 kcal (for ikke ta for hardt i)
Torsdag: 62  min på mølla - 700 kcal

Sammenlagt denne uka: 1800 kcal


Det har vært en hektisk uke, fysisk og psykisk. Har hatt mistanke om graviditet de siste to ukene, og særlig denne uka har det vært hardt å få med hodet. I tillegg har mannen vært litt borte, jeg har hatt bursdag - HURRA - og det har vært planlegging, kakebaking selskaper i flertall, og ikke minst kakespising. Karamellcupcakes med vaniljesmørkrem og hjemmelaget karamellsaus var ikke akkurat enkle å styre under! Mestret de andre favorittkakene mine ganske greit da :)

Men har lite forventninger til imorgen altså.. Ikke typisk meg å slakke under, men jeg har virkelig ikke vært meg selv med en syklus som ikke er å stole på, og symptomer opp i mente. Har forberedt meg til å blir trebarnsmor, jeg, og forstår egentlig ikke fremdeles at testene er hvite. Håper bare mensen kan komme nå så livet kan starte på ny :) Gleder meg litt til å starte en ny uke og pushe meg selv videre!
 
Jaa, jeg er kjempeglad i mi nye tredemølle!! Den har vært i bruk hver dag siden jeg fikk den(utenom en dag...da trente jeg med jillian istedet...hehe)
Jeg er hvertfall ikke lei, og gleder meg til hver økt. Morro!! Så denne var verdt pengene ja! Til og med gubben har fått motivasjon til å trene..Så nå har han og handla seg et treningsapparat(multigym, styrketreningsapparat)

Jeg tar egentlig ting litt som det kommer...hehe..Men burde jo ha en plan over treninga da...hehe...Den siste tiden har det vært så mye..pusser opp for harde livet, gubben har blitt student ved siden av full jobb så jeg er aleine med barna 95% av tiden, bursdagsfeiringer, legetimer osvosv...Så det har sånn egentlig ikke vært tid til noe trening...Men har likevel fått det til da...Men har jo ikke blitt de lange øktene...Tar det når jeg har tid..Og det er Før ungene står opp eller etter de er i seng...hehe...
Men håper ting roer seg litt snart så jeg får satt meg ned å lagt en plan..både med trening og kosthold=)
Tenker vel litt at jeg vil trene med tredemølla 3 dager i uka...1 dag med trimsykkel/rockering eller hoppetau , 2 dager med styrke og 1 dag skal jeg ha treningsfri=)
Jeg er litt enig med deg med det at det er bedre å ta lange økter enn korte...Så jeg skal prøve på det selv...=)
Hva er din plan da?

Ja, det er ikke mye som skal til! Det er skikkelig gøy når man merker at formen blir bedre! Jeg starta jo å trene for litt over 1år siden..Og jeg er overraska over hvor mye som egentlig har skjedd..Merker godt jeg er i mye bedre form enn jeg var..og blitt sterkere. Veldig kjekt! Men nå hadde det jo vært fint om flesket forsvant og..hehe:p

Så hyggelig du har vært innom bloggen min da:) Synes det er veldig greit å ha en plass å skrive ned alt og ha litt før og etter bilder=)..fungerer nok mest som ei slankedagbok men..hehe...
Ja, etter jul har jeg virkelig skjerpa meg! Når vekta begynnte og nærme seg +10kg igjen(på veldig kort tid!) så måtte noe gjøres!! Så da var det påan igjen! Desverre så har jeg ikke gått ned stort da...Men håper jo det likevel har skjedd litt...at jeg har blitt litt strammere hvertfall:p Ser ikke slikt selv jeg...måler meg den 18. hver måned...så det blir spennende å se hvordan tilstanden er nå:)
Jeg har trent ganske mye ja! Nettopp for jeg vil ha resultater! vil ned i vekt! Så det har jo vært litt demotiverende når jeg virkelig har stått på, gitt alt, men likevel har det ikke skjedd stort med vekta..Nå bor jo jeg i gokk..så her finnes ingen trenings-senter, derfor må jeg trene alt hjemme i stua:p Da har det letteste for meg vært jillian..Men å trene det samme hver dag blir man jo lei av, derfor har jeg variert litt, og trent litt forskjellig:)

Nå har ikke jeg trent shed & shred mer enn noen få ganger, 30 DS har jeg vel hatt 8 runder med...hehe....Men vil vel si at shed & shred er hardest! Men begge deler er jo kjempegod trening...Er jo litt av de samme øvelsene...Men litt mer kickboksing på S&S..

Etterhvert(når det er plass i stua igjen etter opp-pussinga vi holder på med nå-) blir det nok litt jillian igjen..Synes den dama er helt rå! Og øvelsene hun har i videoene sine er jo kjempe-effektive=)
Bare dumt kroppen min skal være så sta og bruke så utrolig lang tid på ting:p

Ups, dette ble langt! hehe
 
Vekta ble 84.6, nøykatig som forrige uke. Er egentlig ikke skuffa, heller glad for at det ikke gikk oppover! Har som sagt ikke vært noen fokusert uke, med mye tanker, baking, smaking, selskap osv. Fikk lagt inn 1 times tur i går kveld, og kanskje det redda meg litt ;)

Starter ikke uka bra heller! Jeg sov 4 timer i natt, og i stedet for å bruke ettermiddagen til trening, så sov jeg.. Veldig utypisk meg. Og nå er det forening snart, og ingen mulighet for trening, bare mat :/ Men jeg var pumpa for energi, og hadde ikke hatt noe å gi på trening, og iallefall vært kakemann i forening. Så, det måtte vel bli sånn.

Men, det er ingen god måte å starte en uke! Mandagen er liksom kickstarteren for uka.

Går å lurer på hvordan jeg skal endre strategi for å få fart på vekta. Kanskje jeg må tilbake til å registrere hver kalori. Grunnen til at jeg ikke gjør det, er jo for at jeg har såpass kontroll, at jeg ikke har gått mer/mindre ned i vekt etter at jeg slutta. Det gir meg jo en bekreftelse på at jeg vet hva jeg gjør. Kan få opp fokuset igjen på vanndrikking. Jeg er egentlig veldig flink, men kanskje en liter ekstra kan bidra til noe positivt?

Jeg har egentlig ikke lyst til å endre så mye treningsmessig. 4 dager i uken er allerede mye for mitt liv, og en dag mer enn hva jeg tradisjonelt ville gått for. Lengre økter enn en time vil spise av kveldstid som allerede er begrenset i forhold til timer. Kanskje jeg må konkludere med at dette er hva jeg greier, og bare være fornøyd med resultatet, selv om det går mye tregere enn hva jeg ønsker.
 
En uke med lite søvn = lite å gi på mølla. Å være vanlig sliten etter en dag gjør ingenting. Da får jeg ny energi på mølla. Men å ha sovet for lite funker ikke. Da blir økta uutholdelig.

Det jeg har gjort er rett å slett å gå tur i stedet! Frisk luft gir meg ny energi, uansett hvor lite jeg har sovet! Har jo gått ned i vekt før kun med det som treningsform. Men det er dumt å være avhengig av det, når været er så uforutsigbart. Så nå har jeg begge deler, både inne og utealternativ :))

Tirsdag: Tredemølle 60 min - 700 kcal
Torsdag: Tur 65 min - 350 kcal (ca)
Fredag: Tur 80 min - 450 kcal (ca)

Havnet da på 1500 kcal denne uka. Er jo kun ca, for jeg vet ikke nøyaktig kcal for tur. Passer på å ha rute med oppoverbakker, så jeg får tatt litt i. Prøver meg på en tur i kveld igjen.

Hadde for første gang en snikveiing, på onsdag. Den var jo såpass hyggelig, at jeg har forventninger til imorgen. Det bør jeg sikkert ikke ha, for mandagen har i denne omgang vært høy vektmessig. Pluss at det er bursdag og kakedag idag. Selvsagt. Herlig med stor familie og kake overalt :P Det var det i går også. "Redda" det på den måten at jeg ikke spiste middag, ikke overspiste over akkurat-mett-grensa i bursdagen, fylte på med grønnsaker fra bordet, og spiste ikke lørdagssjokolade til kvelds. Kun to knekkebrød. Så lenge jeg gjør det sånn, hele tiden balanserer, så tror jeg ikke selskapene skal ta knekken på meg. Men det kan jo være at de gjør at det går saktere med vekta.. :P Å hvis vi kanskje skal bli prøvere i slutten av april, så har jeg ikke akkurat god tid ;)

Spent på morgendagen! Hadde vært gøy å se 83-tallet iallefall, men skal ikke håpe for hardt ;)
 
Årh, er så lei!!! Snikveide meg forrige onsdag, og var 84,1!! I går var jeg 85,1 Skyldte på mensen, selv om det ikke var første dagen. I dag var vekta 84,5. I går så trente jeg for første gang level 3 av Shreden, og gikk 50 min på mølla med noen intensive intervaller med løping. Så jeg er jo STØL. Jeg veier alltid mer dagen etter en hard økt. Så håper det er uflaks.

Registrerer 84,5 kg denne uka, som betyr 100 gram ned. Jippi.. Og sist uke var det stillstand. Gode tider, kjenner jeg!
 
Trening:

Mandag: 50 min mølle - 600 kcal + Level 3 Shred - ca 200 kcal = 800 kcal
 
Back
Topp