Min tråd *Bort med babyvekta*

Da var 2011 over. Oppsummert så ble jeg kvitt 13 kg fra november 2010 til påske 2011. Der stoppa det, og jeg havna på et platå. Det dumme med det var jo at jeg brukte masse tid å energi på å prøve å komme videre nedover. Energi som jo burde blitt spart til kroppen var klar igjen.

Etter at jeg ramla av slankekrig nr.2 pga en idiotisk forglemmelse, så kutta jeg veiinga. Var så møkk lei av å trø på dingsen hver morgen.

Men, en liten mnd før jul så fikk jeg endelig min etterlengde redning - tredemølle. Begynte så smått før jul, og merka på klærne at det gjorde litt av seg. Har hatt litt pause i jula, og er nå i full gang igjen med kalorier, dagbokføring og alt. Vet ikke helt hva vekta starta på, men tipper 89 kg. Kanskje 90. Kjenner etterhvert hvordan kroppen er med de ulike kg, etter å ha vært opp og ned rundt her så lenge. Skal ikke veie meg før 1.februar, og har satt et modig mål om 85 kg..

Jeg har de samme målene som før, og hvis jeg er heldig så er det første målet rett rundt hjørnet, nemlig 88 kg. Neste sånn hovedmål er 82 kg. Jeg er så klar!

Dette tar jo tid! Men skal jeg være skikkelig optimist et tak, så har jeg MINST 2 kg mindre fra april i år til nå. Det er ikke mye, men det er litt. Og det har holdt seg der, i 9 mnd. Alt hjelper
 
Da var 2011 over. Oppsummert så ble jeg kvitt 13 kg fra november 2010 til påske 2011. Der stoppa det, og jeg havna på et platå. Det dumme med det var jo at jeg brukte masse tid å energi på å prøve å komme videre nedover. Energi som jo burde blitt spart til kroppen var klar igjen.

Etter at jeg ramla av slankekrig nr.2 pga en idiotisk forglemmelse, så kutta jeg veiinga. Var så møkk lei av å trø på dingsen hver morgen.

Men, en liten mnd før jul så fikk jeg endelig min etterlengde redning - tredemølle. Begynte så smått før jul, og merka på klærne at det gjorde litt av seg. Har hatt litt pause i jula, og er nå i full gang igjen med kalorier, dagbokføring og alt. Vet ikke helt hva vekta starta på, men tipper 89 kg. Kanskje 90. Kjenner etterhvert hvordan kroppen er med de ulike kg, etter å ha vært opp og ned rundt her så lenge. Skal ikke veie meg før 1.februar, og har satt et modig mål om 85 kg..

Jeg har de samme målene som før, og hvis jeg er heldig så er det første målet rett rundt hjørnet, nemlig 88 kg. Neste sånn hovedmål er 82 kg. Jeg er så klar!

Dette tar jo tid! Men skal jeg være skikkelig optimist et tak, så har jeg MINST 2 kg mindre fra april i år til nå. Det er ikke mye, men det er litt. Og det har holdt seg der, i 9 mnd. Alt hjelper
 
Er så fornøyd! Har kommet helt tilbake i kalorimodus, og det går veldig bra. Det samme gjør treninga. Har med meg pc og serier til tredemølla, og løper til og med litt intervaller. Minimum en time. 5 ganger nå på en uke.

Problemet er jo den overmotivasjonen jeg alltid har i start. Jeg skulle jo helst vært ferdig slanka igår. Så jeg tror jo at om jeg trener bare litt hardere og litt lenger og helst hver dag eller flere ganger om dagen, så er jeg slank i neste uke.

Det funker ikke. Vektnedgang vil ikke kunne tilsvare mine forventninger etter superinnsats, og så ryker treningsmotivasjon, og så ryker matmotivasjon. Been there. I tillegg har jeg faktisk ikke energi til det, med to små og et hus og jobb og alt det der.

Suksessen for meg er å gå rolig ut, og så holde det. Lage lovlige treningsfrie dager, og lovlig kosemat. Ellers går det galt.

Men jeg har bestemt meg for at så lenge jeg har lyst til å ta en time om kvelden på mølla, så er det ikke noe stress. Så roer jeg ned tempo når jeg kjenner orket kommer.

Nå er saken at etter 4 dager på rad, så har ikke bena lyst mer. Dvs, jeg kommer meg fremover, men muskler i lysken og i leggene har det ikke direkte hyggelig. Ikke klarer jeg å ta i heller, og da speeder ikke kaloritelleren, og da er det jo ikke sååå gøy. I tillegg kjenner jeg jo at jeg er sliten fra før når kvelden kommer.

Men det å komme til i morgen kveld, og ha lyst til å trene, men ikke kunne, det kjenner jeg blir rart og hardt. For i tillegg til å ta bort en time av kvelden som fristes av spising, så tar treninga bort lysten på å spise. Så hva gjør man da? Går en tur? Er jo det som er deilig med mølla, å slippe å gå ut, og samtidig se underholdning :p

Nei, er kanskje på tide med en dag i ro?
 
Det ble en time tempotur med vogna i forrigår, og tredemølla igjen igår - etter barna var i seng, og før vi dro i middagsselskap. Hektisk!

Men i stedet for å slite på de samme musklene, så gjorde jeg en vri. Stilte inclineren på det høyeste, og trødde i vei! Holdt på å bryte flere ganger i løpet av de 50 minuttene, for det brant godt innimellom. Men det å se kaloritelleren speede i et tempo jeg aldri har sett før, DET fikk motivasjonen tilbake!

Vanligvis klarer jeg kanskje 400 kcal på 60 min, hvis jeg løper noen intervall innimellom. Med kun rask gange i 5.8-6 km/t, så blir det ca 300 kcal - på en time.

Så det å holde på i 47 min, og så 500 kcal forbrent, det var stas!

Forholder meg jo ikke til de kaloriene som at det er nøyaktig så mye, men det gir jo en pekepinn på hva som er effektivt og ikke. Men jeg prøver likevel å tenke at sliten dag med kun gange og 300 forbrent, er tross alt bedre enn ingen trim i det hele tatt!

Lurer på hvordan jeg skal få lurt inn litt Jillian, for jeg burde hatt litt styrke.Koser meg så med mølla :) Har en plan om ha Shred som avveksling når mølla en dag virker tung. Så det er forløpig plan.

Går STRÅLENDE med kaloritelling og mat! Har fått så masse ny energi av treninga allerede, ryggen og bekkenet er merkbart bedre. Begge deler motiverer jo til ny giv på kjøkkenet, hvor middagslagning har vært et ork med veldig kjedelige resultat en stund. Men nå blomstrer jeg igjen, og det er så herlig!

Enda mer herlig er det å kjenne at klærne er løsere!

24 dager igjen til veiing og måling..!!
 
Herlig tid!

Har kommet inn i god rutine, og forløpig ødelegger ingenting. Er max motivert!

Ligger på 14-1500 kalorier om dagen, helt etter plan.

Har blitt flink til å variere på tredemølla, og har oppdaget hvor mye incline har å si på kcaltelleren. Det er nice å se tallene stige kjapt :) Prøver å trene hver dag i uka, og ha pause lørdag og søndag. Gjør så hardt jeg orker, men minimum 300 kcal og 40 min. Orker jeg mer/hardere, så kjører jeg på :)

Trening til nå denne uka:

Mandag - 800 kcal (75 min)
Tirsdag - 400 kcal (40 min)
Onsdag - 650 kcal (60 min)


Så hvis jeg opprinnelig skal ha 2158.78 kcal (på bakgrunn av utregning av hvitestoffskifte og energibehov) og spiser max 1500 kcal om dagen, så er det et minus på ca 4550 kcal i uka.

Det heter at 1 kilo=7000 kalorier

Da mangler jeg 2450 kcal for å gå ned 1 kg i uka. Det er ca 500 kcal forbrent pr dag, om jeg skal ha pause lørdag og søndag. Da mangler jeg 650 kcal å forbrenne denne uka. Mer enn det er bare bonus :D

Dessuten er dette bare en pekepinn. I tillegg, med to små barn, et uendelig oppussingsprosjekt som ta hele kveldene til mannen, og de to små som fast våkner hver kveld etter trening og holder hverandre våkne, SÅ er jeg glad for hver kcal jeg klarer/orker å forbrenne :) Jeg prøver meg på mølla og kjenner hva jeg klarer. Orker jeg ikke mye, så intensiverer jeg heller.

Måtte det vare! Jeg har det jo så bra :)
 
Trening:

Torsdag - 500 kcal - 50 min

Er for sliten idag til at det blir noe tredemølle. Er tross alt bare uke to, og jeg skal kunne leve med dette i lang tid. Da er det viktig å ikke slite seg ut så en mister motet.

I 2007 gikk jeg ned 20 kg på fire mnd, og det bare ved hjelp av 60 min gange x 2-3 ganger i uka pluss lett styrke innimellom. Lå må samma kcalnivå.

Så det å ha forbrent 2350 kcal på en uke skal jeg være strålende fornøyd med! Har jeg overskudd til en runde i morgen, så gjør jeg det. Men jeg skal ikke ha dårlig samvittighet om jeg ikke får mulighet.

Dårlig samvittighet er det verste en kan dra med seg i en slankeperiode. Å føle seg dårlig pga mat og mangelfull trening er sikre årsaker til at en mister ork og motivasjon, og gir opp.

Er viktig å ha bestemt seg for regler på forhånd, regler en kan leve med.
 
Helga overstått uten problemer. Rart hvordan det usunne og kaker ikke frister. Det er som om suget etter søtt/"godt" er omtrent borte. Det er så deilig å føle seg tilfreds og sunn!

Treningsfri i helga.

På an igjen i dag, og FOR en nedtur! Mannen fant ut at han skulle teste de nye vannkablene i gulvet (som er nye i hele første etasje, som vi har pusset opp siden mai). Der nede har et vært kaldt og herlig å gå, løpe og pushe seg. Men der var det syden..!! Han har ikke bare testa, men fyrt temperaturen fullstendig i været! Etter første sprint så rant svetten (fake svette, kaller jeg det!) og halsen var som sand, av feil grunn!

Det var umulig å pushe seg, så jeg holdt meg til incline-walking. Forbrant godt likevel. Men det var ikke poenget. Etter 15 minutt hadde jeg problemer, og etter 20 minutt var jeg utkjørt. Kvalm, VARM, og uten flere krefter. Jeg skal aldri gå av mølla før etter en halv time, og minimum 400 kcal, så målet ble å klare en halv time. Etter 35 min var 400 kcal forbrent. Nedtur.

Så sliten er jeg når det nærmer seg EN time, ikke etter 20 minutt :( Så jeg føler meg robba for en ordentlig økt, for det er mandagen jeg har pågangsmot og uthvilt form. Men får være stolt over alt jeg klarte å pushe meg videre.

Drikker masse vann, har stabile måltider, teller kalorier flittig, og lager sunne middagen fra bunnen. Alt i alt er det jo veldig bra med meg :) *lagretildetungeperiodene* :)
 
Trening: 600 kcal (55 min)

Tilsammen denne uka: 1000 kcal

Tungt i dag også, men ikke på samme måte som igår. Slet med luftsmerter, som gjorde veldig vondt. Så måtte gi meg etter 55 min.

Etter opptur i to uker, og merkbar forskjell i speilet, er jeg nå der med min kjære tålmodighet at jeg ikke bare føler det har stoppa opp å virke, men jeg føler meg større! Helt teit. Er jo ikke mulig å se hver lille endring når man ser seg i speilet hver dag. Men så plutselig ser man det. Sånn er det når man helst skulle vært slank i fjor :)

Så treningen er foreløpig en jobb. I morgen er det jenteforening og en utfordring. Er såpass avhengig av rutinene mine, at i en sånn innkjøringsperiode så foretrekker jeg full fokus og ingen forstyrrelser. Men må jo være litt sosial. Så planen er å ikke spise særlig middag, siden det blir middag om kvelden, og ellers tenke fornuftig og håpe på noe frukt og grønt på bordet :)
 
Forening ikveld! Utfordring.

Mannen tok legging så jeg fikk en god og svett økt på mølla.

45 min og 500 kcal!

Tilsammen 1500 kcal denne uka.

Liker ikke å tenke at da kan jeg spise mer, for poenget er jo at fler kcal forbrent er mer på minussiden og mer vekttap!

Så spiste lite til middag, og ikkeno etter trening. Fikk servert blomkålsuppe, som sikkert ikke var basert på vann akkurat! Men mye rent blomkål gir lite kcal, så alt i alt var det ikke helt galt.

Chips, sjokkis og druer på bordet = kanskje 10-15 druer

Ble servert en kake også. Den hadde så trist forhistorie om hvor mislykket den sikkert hadde blitt. Hadde fint klar å stå over, men syns så syns på henne, og hadde lyst å backe opp, så tok en ørlite stykke og kunne bekrefte at det ikke var mislykket :)

Har ikke fått registrert i dagboken, men har sånn ca fulgt sammen meny som vanlig, bare snudd litt på hodet. Og bare tenkt ca kcal på suppe og kake!

Har fått en ørliten strekk i foten etter treningen. Er det inclinen det ene beinet ikke liker. Får til nøden prøve å jogge uten incline imorgen..
 
åååå !!!! herregud jeg er spent på veiinga di !! skal du ikke veie deg før 1. februar altså?? du er jo nødt til å gå ned noe i kg eller cm sånn som du styrer på med mølla ! er jo fantastisk trening ! blir spennende ! jeg klarer ikke å la være å veie meg ! veier meg kanskje 4-5 ganger om dagen ! emoticon
 


Myshild Bergsprekken skrev:
åååå !!!! herregud jeg er spent på veiinga di !! skal du ikke veie deg før 1. februar altså?? du er jo nødt til å gå ned noe i kg eller cm sånn som du styrer på med mølla ! er jo fantastisk trening ! blir spennende ! jeg klarer ikke å la være å veie meg ! veier meg kanskje 4-5 ganger om dagen ! emoticon


Hihihi.. Jeg LEEER og koser meg over engasjementet  ditt emoticon  (og kjenner presset enda mer :p)

Nei, den veiinga fikk tilslutt det beste av meg! Hadde kontroll SÅ lenge med å veie meg hver morgen. Men så gikk det veldig bra på vekta dager jeg ikke var flink - ergo, jeg trenger ikke være SÅÅ flink. Så gikk det jo ikke like bra videre. Da ble "forklaringen/unnskyldningen" at det funker jo ikke. Drit i, spis det du vil og ikke kast bort tia på trening!

Men jeg VET jo at dette er det eneste som funker for meg. Å så fort jeg fikk den mølla i hus og det ble sesongstart på serier, så var det ingen unnskyldninger lenge. Så for å komme meg ut av veiegalskapen, så var jeg nødt for å ha en strikt periode med matkontroll og gode treningsrutiner, for å få et ordentlig resultat som BEVIS igjen på at det funker.

Veiedag blir 30.januar, siden det er en mandag, og det forhåpentligvis blir veiedag videre. Muligens annenhver mandag. GRUER meg MAX! For tenk om det gir dårlig resultat.. Jeg kan virkelig ikke gjøre det bedre enn jeg gjør det nå - kors på halsen og alt det der!!
 
60 min - 700 kcal forbrent.

Tok HARDT i og jogga noen intervaller på incline!

Ender på 2200 kcal denne uka, i tillegg på alt i minus pga mat. Håper jeg ligger godt an!

Har fått en 0,5 med PM ikveld, og 8 små smågodtsjokolader :)) E utrolig hvor godt de smaker, og hvor nok det er. Og at flaska drøyer hele kvelden, og egentlig ikke er veldig godt. Kunne jo kverke 1,5 l på veldig kort tid på det verste..
 
Ny uke, ny trening! Starta med mensen, men er ikke like dårlig i rygg, mage, humør og ellers fysisk som vanlig. Sammenheng med trening?

Mandag: 45 min - 500 kcal
Tirsdag (idag): 75 min (800 kcal!!)

Merker utrolig fysisk behag av å ikke ha matsuget, men merker at akkurat disse dagene skulle jeg ønsket det var fredag og sjokoladedag/pepsi max dag! :p Lenge leve Options!

 
Ny god dag, selv om treninga var litt tung idag. Utrolig hvor godt det motiverer at episoden da er The Biggest Loser!

Kavde i 60 minutt og fikk forbrent 700 kcal!

Har klart 2000 på tre dager  (No pressure..)

Er litt bekymra for fortsettelsen. I 2007 når jeg gjorde dette første gang, så gikk jeg ned 20 kg på 4 mnd. Så klarte jeg kanskje 5 kg på et år.. Det var hardt. Samme skjedde i fjor vår. Etter 15 kg ned, så stoppa det. Så jeg er sårbar for platåer.

Samtidig er jeg et vanvittig vanedyr, og jeg er avhengig av strikt rutine og vaner og slaveri for å klare det. Jeg håper jo at det at helga er pause fra trening. Men det er jo ikke pause fra kaloritelling. Men jeg er så sårbar for for mye mat, at jeg ikke orker noe utskeiing. Ikke har jeg lyst heller..

Får ta en uke av gangen! Men jeg vet at såfort platået er her, så er det eneste som hjelper for meg TID. Og et utålmodig vesen som meg har ikke TID til å verken vente på et platå, eller spise mer/trene mindre i tilfelle et platå, som jeg ikke vet om/når kommer!!
 
GRUER MEG!

Siste kveld.. Det ble med de tre treningsdagene denne uka, noe jeg egentlig ikke skal være misfornøyd med. Torsdagen jobbet mannen overtid, og med to gråteunger, så funker det ikke å trene.

Fredag var jeg invitert ut, og jeg rakk ikke på forhånd. MEN, jeg måkte snø i en time, så jeg gjorde jo noe!  Lørdag var vi i akebakken i minst en time, og selv om jeg ikke akkurat kaller det trening, så var det iallefall bevegelse :)

Matmessig har det vært en rar dag idag. Frokost var ikke uvanlig. Men vi spiste pinnekjøtt hos foreldrene mine. Jeg vet jo det er ufyselig med kalorier i pinnekjøtt. I tillegg så spiste jeg mer enn en porsjon, fordi pinnekjøttmiddag spises liksom i flere omganger. Jeg ble nesten ubehagelig mett. Det har jeg jo ikke blitt hele denne måneden, og jeg liker det jo best slik..

Så var det sjokoladefondant til dessert. Ikke bare spiste jeg min egen, men halve til datteren min, med vaniljeis

Men så spiste jeg ikke noe mer. Før vi inviterte folk hit i kveld, og jeg smalt sammen en enkel, tynn kladdkake, og serverte med is. Hadde ikke planlagt hvorvidt jeg skulle spise, men det gjorde jeg. Sånne passe porsjon. Og drakk to glass rødvin.

Har jo ikke spist møkkamat I TILLEGG til vanlig mat. Maten idag har vært uheldig. Så jeg har sikkert ikke spist helt på trynet for mye, siden jeg jo ikke har spist mer enn dette. Jeg hadde gulrøtter og blomkålbuketter på bordet i kveld. Men psyken min vil nok lure meg til å miste litt motet og gi litt blaffen videre, dersom resultatet er nedslående imorgen. Må bare være sterk, å tåle det som kommer, og huske at i dag kun var EN dag av alle dagene. Og at de 29 andre dagene har vært flotte!

Det er akkurat som jeg mentalt saboterer for meg selv! Å salte ned kroppen med pinnekjøtt og sjokolade og iskalorier, og plusse på rødvin, sånn jeg er garantert å ha mye vann bundet i kroppen i morgen, hvor jeg så sårt trenger resultat. Sykt.

Har pøst på litervis med vann, og kommer til å løpe stafett til toalettet i natt. Gruer meg jo ikke mindre nå.
 
Da var skuffelsen et faktum. 88.1 kg. Det minste jeg klarte å oppnå i fjor vår, og etter kanoninnsats i hele januar, så er jeg enda ikke forbi det tallet.

Jeg vet jo ikke nøyaktig hva vekt og centimeter var på i 1.januar, men uansett var ikke vekta over 90. Ergo har jeg max gått ned 2 kg. Cm var ikke like mye som i fjor sommer (som er de siste cm jeg målte) derfor ser det mye ut med 14 cm borte. Men det er altså ikke alt i januar.

Jeg har ikke ord for skuffelsen. Begynner å bli bekymra for om jeg feiler noe, stoffskifteproblemer eller insulinkomplikasjoner.

Det er 5 år siden jeg satte i gang med samme opplegg som nå. Likt antall kalorier, og litt lettere form for trim tilogmed. Jeg gikk ned 20 kg på 4 mnd. Gjennomsnittlig 5 kg i måneden.

Det er derfor vondt å svelge at hardere trim og bra kalorikontroll har ført til MAX 2 kg er borte. Har kroppen min endra seg såå mye på 5 år? Jeg har en veldig lang vei å gå, og det er tungt å svelge at kroppen allerede her viser motstand.. :( Skulle liksom gjøre kjempeinnsats i 3 mnd, blir kvitt 10-12 kg, og så prøveå bli gravid igjen. Nå ryker hele langtidsplanen. :( Hva om jeg egentlig bare har gått ned ETT kg.. Da må jeg holde på knallhardt i et helt år. Det klarer jeg ikke. Enkelt og greit.

Men jeg har ikke annet valg enn å fortsette. Men jeg har jo ikke særlig motivasjon. Humøret har vært helt ødelagt. Det har vært en grusom tung dag! Trøsten er at jeg er i bedre form og har mer energi pga all treninga. Men det er liksom ikke nok..
 
Til tross for nedtur igår, så hadde jeg en god økt på mølla. Mannen har vært veldig forståelsesfull og støttende. Det hjelper at han syns det er urettferdig at jeg må jobbe så hardt for så lite resultat.

mandag: 60 min - 700 kcal
tirsdag (idag): 40 min - 400 kcal

Var sliiiten idag! Bena ville ikke omtrent, og 40 min var vonde og seige. Men jeg holdt ut til minimum, selv om jeg aldri føler en sånn gåøkt er god nok om den er under 60 min.

Er stolt over at det ikke var et alternativ å gå på vekta i dag også. Prøver å la være å tenke på veiinga neste mandag, men kjenner at jeg gruer meg på forskudd!
 
Onsdag - 60 min - 700 kcal
Torsdag - fri
Fredag - level 1 Shred - ca 200 kcal (?) + 18 minutter tredemølle (2x5min jogg, og rask gange 2x4 min mellom - 200 kcal)

Sammenlagt denne uka: ca 2200

Hvis det ikke blir tilbakefall på sykdomsfronten hos barna ila natten, så blir det slalom i morgen for mannen og meg! (Klarer ikke å se at det kommer til å skje, men kanskje sykdommen allerede er over! Har hatt oppkast og diarè og sengeskift og alt det der de siste dagene. Er jeg heldig så er vel jeg neste kvinne ut!)

Er ikke max motivert i matveien.  Dvs, jeg spiser ikke for mye, for der jeg trør i salaten, så kompenserer jeg med å ikke kunne spise det jeg pleier til kvelds. Er særlig disse to siste dagene med kjeks og snacks i massevis i desperasjon for å få mat i barna som nekter. Var verst i går, men det er likvel ikke veldig på trynet, så lenge jeg har en viss oversikt. Føler jeg saboterer litt, fordi jeg virkelig har NULL tro på at mandagsvekta skal vise noe resultater. Holder meg hardt i nakkeskinnet for å klare meg gjennom disse dagene på en bra måte, sånn at jeg har god samvittighet for god innsats når dommen faller!

Gleder meg nå til de 6 små sjokoladene og 0,5 pepsi max etter en hard treningsøkt!
 
86.4!!! Minus 1.7 kg, og 1.93 % borteborteBORTE!!

Hoppet over hele 87-tallet!

Eneste småfrustrerende er at jeg ikke vet om det skyldes innsatsen denne uka alene, eller det var vannansamling som gjorde at resultatet var litt "dårlig" forrige uke. Neste uke vil vise trenden, forhåpentligvis.

Ble ikke slalom på meg.. :/ Barna ramla på en smell, og det gjorde jeg også. Har hatt mye sykdom i huset, og er ikke helt i form i magen, men pushet en økt i dag likevel! Har virkelig behov for mandagstreningen, hver uke, for det gir en motiverende start på uka, og tar presset av for innsatsen resten av uka. Sånn funker mitt hodet :)

Så mandag = 65 minutter og 700 kcal 
 
Tirsdag: 65 minutter - 700 kcal
Onsdag: syk mann
Torsdag: 60 minutter - 700 kcal

Gode økter og god innsats! Føler meg crap når jeg ser magen i speilet likevel. Føler at denne uken så funker ikke slanking, og da tenker jeg jo at NÅ stopper det opp! (Mitt mareritt!!)
Magen henger liksom der den har hengt siden etter første svangerskap. Ryggvalkene er der de pleier å være, og jeg føler meg i det hele tatt feit! Å det midt i syklusen, uten verken EL eller mens de nærmeste dagene. Det er så surt! Særlig det å ikke vite! Funker det? Har det stoppet opp? Blir jeg skuffet på mandag? Ser jeg feil i speilet, eller er det forandringer jeg ikke ser? Ååååårh!! Hele livskvaliteten å humøret og trivsel er såå avhengig av nedgang og god helse! Blir sprø!!

Kan jo ikke annet enn å stå på, og så vente på dommen på mandag.

Idag er det en utfordring. Vi skal på et sånn veldedighets osteparty med vin og hele pakka. Skikkelig luksuskveld. Har forsøkt å spise mindre i dag, og så ha lov til litt ikveld. Men det er vanskelig. Ost og kjeks er kalorier hele veien, uansett hvordan en vrir på det. Å bare ta litt, er jo nesten å gå over grensa kalorimessig, i tillegg til at en energimessig ikke får mye igjen for det, og likvel er sulten. Men å spise seg mett på forhånd er iallefall bare tull i denne sammenhengen. Ost er fett og kalorier, og det er lurt å ha mest mulig kalorier til overs!

Jeg tror bestemt at min kropp ikke liker såkalte spisedager, så jeg ser ikke kvelden som noe positivt. Hvis vekta da i tillegg ikke viser fine tall på mandag, så går jeg i kjelleren å klandrer meg selv. Samtidig er det ikke noe feil med en fridag fra matstress og kalorikontroll.

Skal ha en økt før vi drar, forhåpentligvis Shred pluss litt kardio på mølla. Lykke til til meg, ja!
 
Back
Topp