Min lille prinsesse <3

Så koselig! Selv skal jeg vente til juni, ellers blir jeg utålmodig av å se den lille senga hver dag :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum

Var litt for kjapp i avtrekkeren der ;) ble ikke noe seng og stellebord i dag. Hadde mer enn nok med å skru opp kjøkkenbord, stoler og tvbenk. Så babymøblene får vente litt til ;)

Mrn kjenner jeg ikke skal vente så veldig lenge, for det var jammen tungt. Kjenner at kroppen tåler litt mindre :/ så gjør det nok så fort som mulig.


Sent from my iPhone
 
Var litt for kjapp i avtrekkeren der ;) ble ikke noe seng og stellebord i dag. Hadde mer enn nok med å skru opp kjøkkenbord, stoler og tvbenk. Så babymøblene får vente litt til ;)

Mrn kjenner jeg ikke skal vente så veldig lenge, for det var jammen tungt. Kjenner at kroppen tåler litt mindre :/ så gjør det nok så fort som mulig.


Sent from my iPhone
Åjaa. Det tenkte jeg jo ikke på. Man må jo faktisk orke å skru møblene opp også.. Blir helt sikkert ikke lettere, nei :eek:
 
Åjaa. Det tenkte jeg jo ikke på. Man må jo faktisk orke å skru møblene opp også.. Blir helt sikkert ikke lettere, nei :eek:

Haha, ja ;) og IKEA har jo ikke rent lite skruer og deler på møblene heller da ;) så mitt tips er vertfall å få det gjort så fort som mulig :p tungt nok!!


Sent from my iPhone
 
5 dager til 3D-ultralyd! Gleder meg sånn :D <3 håper bare hun snur seg litt, for nå VET jeg at hun ligger med ryggen utover. Kjenner det på bevegelsene. Så kom an lille venn! Mammaen din blir såååå glad om du snur på deg, slik at hun får smugkikke på deg på tirsdag <3
Håper tiden frem mot da går fort, og det tror jeg den gjør. Er jo ikke arbeidsløs akkurat :p her er det jobb, studier, eksamensforberedelser, oppussing, skruing av møbler og helgejobbing. Så det er full rulle fremover, og da går jo dagene fort og greit også ;)


Sent from my iPhone
 
Vips så var det lørdag og helg igjen :) for min del blir det jobbhelg! Håper det blir mindre stress og gåing enn forrige gang jeg hadde jobbhelg.. for DA var jeg sliten :) men kanskje det fiiine været gjør at beboerne er i bedre humør også!

I går var jeg på Kid for å kjøpe dyne til lillesnuppa. Var 30% så da tenkte jeg at jeg kunne slå til. Det er latterlig dyrt for ei skikkelig dyne, forresten. Betalte vel 500kr ca, og det var MED rabatten. Men tenkte det kunne være greit å investere i noe som var skikkelig :) kanskje det varer lengre ;)

Teller fortsatt ned til 3D-ultralyd, og nå er det bare 3 dager igjen :D heldige meg!! Gleder meg SÅNN til å få se lille vennen min <3
 
26 UKER :)


Termin: 07.august

Uker på vei: 26+1

Uker igjen: 14+2 / 100 dager!

Kjønn: Ei lita prinsesse

Navn: Jeg har bestemt meg for å ta sjefsavgjørelse. Han gidder ikke bry seg, så det så.

Utålmodig: JA!

Vektøkning: Opp 6 kg

Hodet ned: Vet ikke

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Ja, ingen tvil om at hun er der inne. Nå ser jeg det godt utenpå også.

Høygravid: Nei

Søvn: Helt ok. Men kunne gjerne sovet hele døgnet.

Form: Liiiitt bittelitt vondt i rygg og bekken når jeg har vært i aktivitet lenge. Ellers er jeg veldig sliten til tider.

Plager: Tett nese og trøtthet. Litt vondt i ryggen.

Barnerom: Dele rom med meg

Utstyr: Ja'a :) snuppa har fått seg bittelitt klær + bilstol. Så har vi bestilt vogn :D
Seng, stellebord, vugge og andre småtterier.

Melk: Ja, jeg lekker faktisk melk om nettene. Synes det er litt tidlig, men men.

Matkikk: SJOKOLADE. Er hekta på en ny type sjokolade for hver uke liksom. HALLO…. noen må stoppe meg.

Kynnere: Når jeg er sliten.

Tungt: Nei

Strekkmerker: Nei

Tanker om fødselen: Nei, alt er bare kaos. Rett og slett. Bf lyver så det renner av han, så mest sannsynlig blir jeg å gå gjennom fødsel uten han. Kjenner på meg at det er trist og dumt, men hva får vel jeg gjort med det...

Neste kontroll: Skal på 3D-ultralyd IDAG!! :D gleder meg sånn!
Så skal jeg til jordmor i morgen.
 
Hvordan gikk det på 3D?? Jeg plutselig fant dagboken, og har sittet og lest absolutt hele..haha.. Du er sterk og tøff, husk det! Jenta di er heldig som får deg til mamma<3
 
Hvordan gikk det på 3D?? Jeg plutselig fant dagboken, og har sittet og lest absolutt hele..haha.. Du er sterk og tøff, husk det! Jenta di er heldig som får deg til mamma<3

Det gikk fint!! :) bilder og oppdatering i neste innlegg ;)

Så koselig at du har lest hele! Tusen takk skal du ha <3 man prøver så godt man kan!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tirsdag var det endelig tid for 3D-ultralyd! Jeg var så spent at jeg holdt på å tisse på meg. Ventetiden var lang, siden jeg ikke hadde tine før klokken halv tre.

Men definitivt verdt det :) fikk omsider komme inn, og det første jordmoren sier er at dette definitivt er ei jente :) til og med jeg klarte å se det ganske så tydelig. Så nå har vi bildebevis på det ;)

Uheldigvis lå hun litt dumt til. Ansiktet halvveis trykt opp i morkaka, og begge hendene og et kne godt plassert foran ansiktet. Men det aller viktigste var jo at hun var frisk og fin, og akkurat stor nok for alderen sin. Ca 900gram og 30cm :)

Fikk jo omsider noen bra bilder også! Selv om det ikke var lett ;) hun er så nydelig <3 gode, runde bollekinn og tjukke lår! Helt perfekt med sin lille munn og nese. Ikke så veldig lik mammaen sin, men til gjengjeld ligner hun på pappaen sin synes jeg! Jeg er så forelska i babyen min!! Hjertet svulmer, og tårene renner! ❤️❤️

Vis vedlegget 59378
]ImageUploadedByBV Forum1398935991.740599.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Sååå herlig <3 <3 Kjenner følelsen, man blir jo helt forelsket! Min bebis ligner også forløbig mest på pappaen :) Blir sååå spennende å sammenligne bildene når de kommer ut!! :D Nydelig bebis!!
 
Sååå herlig <3 <3 Kjenner følelsen, man blir jo helt forelsket! Min bebis ligner også forløbig mest på pappaen :) Blir sååå spennende å sammenligne bildene når de kommer ut!! :D Nydelig bebis!!

Ja, helt tussete <3 tenkt å være så liten og skjør, men likevel så nydelig og ta sÅ stor plass i hjertet!!
Jeg hadde håpt hun ligna på pappaen sin, for han har så fine og rene trekk! Haha :)



Sent from my iPhone
 
Lille babyen min <3

I dag er vi 26+4, jeg og du. Det er ganske langt kommet det! Men ikke langt nok :)

Prøver å nyte dagene og tiden der du er trygt bevart inni den varme magen til mamma. Men av og til er tålmodigheten på bånn, hehe!
Trist er det at pappa ikke vil snakke med oss lengre. Men hvem kan vel tvinge han... Tenk hva han går glipp av!! :) for jeg hadde ikke villet gått glipp av deg for alt i verden <3

Kanskje du har fått deg navn også! Nå når vi vet helt sikkert at du er jente. Mamma har egentlig bestemt seg, tror hun. Men ikke sagt det til noen enda :) pappa skal få enda en sjanse til å være med på å bestemme. Visst ikke blir det hva mamma har bestemt ;) tror det kommer til å kle deg godt, lille venn!


Sent from my iPhone
 
27 UKER :D


Termin: 07.august

Uker på vei: 27+0

Uker igjen: 13+3

Kjønn: Ei lita prinsesse

Navn: Jeg har tatt en sjefsavgjørelse her. Han er selvfølgelig ikke enig, men jeg kjenner at jeg har fått nok av hele fyren. Makan til oppførsel. Truer med å ikke gidde noe mer av det her om han ikke får bestemme navn. Nei, uff.

Utålmodig: JJa.

Vektøkning: Opp 7 kg

Hodet ned: Nei

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Turner og snurrer :)

Høygravid: Nei

Søvn: Helt ok

Form: Sliten i kroppen, men ellers bra.

Plager: Tett nese, neseblod og sårt tannkjøtt.

Barnerom: Dele rom med meg

Utstyr: Har nesten alt på plass nå. Vertfall av de store tingene :) mangler småplukk som stellematte, brystpumpe osvosv. :)

Melk: Ja, lekker om nettene.

Matkikk: Det er stratos og cola det går i for tiden. Helt forferdelig, men sant :p

Kynnere: Noen dager er det mye, andre ikke.

Tungt: Nei. Men kroppen er jo merkbart litt tyngre enn til vanlig.

Strekkmerker: Nei

Tanker om fødselen: Ja, tja... Hva skal man si. Han skal i allefall bli med, sier han. Så får vi se.. Bare ta det litt som det kommer.

Neste kontroll: Skal ikke til jordmor igjen før i juni. Det føles fryktelig lenge til :( men ja, 04.juni.
 
Huff, for en fyr! Bestem navnet selv du. Han har jo være så opp og ned gjennom hele svangerskapet, at å få bestemme navn fortjener han ikke.

Det er lenge til neste jordmorkontroll ja! 1 mnd mellom hver er liksom mye.. Er det fra uke 32 vi har annenhver uke?
 
Huff, for en fyr! Bestem navnet selv du. Han har jo være så opp og ned gjennom hele svangerskapet, at å få bestemme navn fortjener han ikke.

Det er lenge til neste jordmorkontroll ja! 1 mnd mellom hver er liksom mye.. Er det fra uke 32 vi har annenhver uke?

Blir så irritert! Han klager på at jeg bestemmer alt osv. Men det er jo ikke så rart jeg bestemmer alt når det er JEG som er her :) han flytta jo vekk fra dette her.
Men å true med å gi opp... det blir for smålig for meg :/
Jeg vil ha et navn som betyr mye for meg. Så jeg syns faktisk helt ærlig at jeg burde få den det altså :p :)
Har dessuten bestilt smokker med navnet på ;)

Synes det er lenge nå som det skjer så mye, og forandringene er så store. Men det er vel sånn det er, så da får jeg vel bare finne meg i det :)
Vet ikke hvordan det funker jeg? Håper da det blir oftere når det nærmer seg slutten i alle fall! :)


Sent from my iPhone
 
Synes det er så hyggelig å lese dagboken din her! :) Du er utrolig tøff! DU fortjener å bestemme navn, han godtar det nok uansett etterhvert :)

Jeg er 25 uker i dag og går også til jordmor hun er veldig grei og har sagt at omjeg føler det er lenge mellom hver kontroll kunne jeg bare ringe :) Så om du føler det er lenge til og er usikker så kan du sikkert få litt ekstra oppfølging!
 
Har lest hele dagboken din, synes du er tøff. Blir sannsynligvis alene jeg og. Men våre jenter får det nok supert uansett:Heartpink Hvor bestilte du smokkene?:)
Spennende å følge med på svangerskapet ditt. Selv er jeg i uke 21.
 
Synes det er så hyggelig å lese dagboken din her! :) Du er utrolig tøff! DU fortjener å bestemme navn, han godtar det nok uansett etterhvert :)

Jeg er 25 uker i dag og går også til jordmor hun er veldig grei og har sagt at omjeg føler det er lenge mellom hver kontroll kunne jeg bare ringe :) Så om du føler det er lenge til og er usikker så kan du sikkert få litt ekstra oppfølging!

Så koselig å høre :) takk!
Det har tilta helt for han ifht navn nå. Truer meg med både det ene og det andre. Så jeg er SÅ nære på å gi etter... :/

Åå, så bra :) men her er det kun jordmor en dag i uken, og jeg tror hun har ganske fullt opp. Men kan jo evt høre med henne! Er jo ikke sååå lenge til jeg får tettere kontroller da :)


Sent from my iPhone
 
Har lest hele dagboken din, synes du er tøff. Blir sannsynligvis alene jeg og. Men våre jenter får det nok supert uansett:Heartpink Hvor bestilte du smokkene?:)
Spennende å følge med på svangerskapet ditt. Selv er jeg i uke 21.


Takk!! :) tøff er kanskje ikke rette ordet, men man må jo bare stå i situasjonen når den er som den er...

Det er kjipt å være alene, men av og til er det rett og slett den beste løsningen! Lov å spørre hvorfor du blir alene? Jeg mener... har du hatt bf hos deg tidligere i svangerskapet?

Smokkene er bestilt på navnesmokken.no :D de var kjempefine! Gleder meg til å bruke de (om jeg klarer å holde ut og overtale bf da....)




Sent from my iPhone
 
Takk!! :) tøff er kanskje ikke rette ordet, men man må jo bare stå i situasjonen når den er som den er...

Det er kjipt å være alene, men av og til er det rett og slett den beste løsningen! Lov å spørre hvorfor du blir alene? Jeg mener... har du hatt bf hos deg tidligere i svangerskapet?

Smokkene er bestilt på navnesmokken.no :D de var kjempefine! Gleder meg til å bruke de (om jeg klarer å holde ut og overtale bf da....)




Sent from my iPhone

Han stiller forsatt opp og onsker det og. I smaa trekk har han "bare" litt psykiske problemer av og til. Na har han vaert en engel i flere uker og verdens beste mann:) Men plutselig far han for seg helt rare ting, beskylder meg for ting osv. Han beklager etterpa, men er slitsomt nar det foregar. Han har nok en slags personlighetsforstyrrelse. Haper alltid det skal forsvinne, men vet vell egentlig hva realiteten er.. Vi har det helt fantastisk til vanlig, sa vi "prover" for siste gang for fodselen na. Men jeg orker bare ikke de tidene hvor det blir psykisk og fysisk vold, og selvfolgelig skal aldri den lille jenta fa oppleve det i sitt hjem:)
 
Back
Topp