Min husbyggetråd =)

Etter å sett på fremdriftsplanen som er oppdatert så er det søren meg ikke mye igjen å gjøre på huset [:D]. Guuuuuu så jeg gleder meg tihi..

No disse to ukene før ferien skal de ligge plater på veggene for eletrikker og rørlegger er ferdig med sitt. Så da er jeg spent på hvordan disse platene på veggen blir. Vi sku få noen andre som egentlig ikke følgte med huset for de ville gi de i stedet. Sku ikke koste oss noe som helst ekstra [;)]! Så da er det en overraskelse for oss da hvordan disse ser ut hehe.

Uke 28-31 er der ferie på byggefolkene så da får huset stå litt i fred og tørke siste biten [;)]!

Uke 31-32 kommer maler og murer. Så da kommer fliser opp og flikkarbeid med maler.

uke 33 blir parketten lagt

uke 34 kommer baderomsmøblene og kjøkkenet inn. Loftstrappen blir montert

uke 35 til 37 listverk,foringer, dører sittes inn

uke 37 sluttarbeid og overtaking =) !

Innflyttningsdato er i uke 37.

I tillegg så har vi fått solgt leiligheten vi sitter med no og er stråååålende fornøyd med salget [:D] så nå kan kommunen bare dra inn årene sine med å sitte seg på bakbeina og ikke vil betale ut pengene før vi har fått solgt.

ORIGINAL: ~Malin~

Så spennende[:D] Åsså så fort det går! Trodde at huset måtte stå helt i fred i tørkeperioden jeg. vi holder også på å bygge hus (tråden vår: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=19945267 ) Når skal det være klart for innflytting? Vi er blitt forespeilet midt i februar. Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg! Alt som burde gjøres i huset vi leiger nå blir mildt sagt nedprioritert og er svært lite motiverende.. Nå vil jeg ha mitt eget hus! [8D]

Så gøy da :)Ja denne byggetråden din har jeg fult med på såg jeg no [;)] dere har kommet godt på vei dere også :) ! Gleder meg til du oppdaterer med flere bilder =) . Innlegget over står svaret på spørsmålet ditt [:D]. De har vært veldig heldig med været derfor har ikke huset trengt mange ukene for å tørke før de begynner innvendig.  Ja no er vi bare 2 mnd og noen uker i fra å ha eget hus og jeg gleder meg som en unge. Dagene kan ikke gå fort nok hehe. Ventet en god stund på dette og nå når det nærmer seg snegler tiden seg av gårde.

I dag måtte vi innom huset igjen for å se hva som har blitt gjort. Det har ikke blitt gjort så forferdelig mye. Det står å tørker ennå for var litt mer fukt der. Men platene til veggene er kommet inn og ligger klar så håper de snart begynner på veggene og taket. Slenger med litt bilder av carport og hvert rom i huset..

Takplater og veggplater på plass klar til å bli hengt opp

platene som blir på soverommene og litt av gangen

platene som blir i stue og kjøkken og litt av gangen

Soverommet til eldstemann

Bra str på gangen

Lille toalettet i gangen

Badet =) gleder meg til å få større bad enn jeg har no

Boden i carporten

Sånn vil den se ut når den nesten er ferdig

Gleder meg til dere begynner ordentlig inne!! [:D] Spent på hvordan dere får det! [:)]

ORIGINAL: Cathrine_86

Gleder meg til dere begynner ordentlig inne!! [:D] Spent på hvordan dere får det! [:)]

Takk for det [:)] ja gleder meg til å vise dere hehe.. var inne på bloggen din å såg nettopp, så gøy at de er begynt på tomten da =) skjedd noe mer siden siste, såg de siste bildene var fra slutten av juni =) ??

ORIGINAL: Anonymius

ORIGINAL: Cathrine_86

Takk for det [:)] ja gleder meg til å vise dere hehe.. var inne på bloggen din å såg nettopp, så gøy at de er begynt på tomten da =) skjedd noe mer siden siste, såg de siste bildene var fra slutten av juni =) ??

Har nok desværre ikke fått gjort noe mer ennå, siden vi gjør tomtearbeidet og grunnmuren selv tar det litt tid, og så blir det kun i helgene! Men skal nok få det klart så snekkrene kan bynde i begynnelsen av august vertfall! [:)] Satser på noen lass med grus nå til hælga. Må jo ha så mye også vettu, huset må ligge 15 cm over veigbanen, domme krav! Men må vell følge de såå..

Då har smartpanelet kommet opp på soverommene [;)]! Det ble kjempe fint. Takplatene er også kommet opp på alle soverommene.

Slenger med noen bilder [:D]

Jeg fant meg også panelgardiner i dag som jeg kjøpte [;)] Disse vil passe perfekt inn med nye sofaen,tv reolen våres, veggene og vinduene

Så gøy å se bilder fra husyggingen din ! Gleder meg til å følge med og se det ferdige resultatet [:D]

ORIGINAL: Metemor

Så gøy å se bilder fra husyggingen din ! Gleder meg til å følge med og se det ferdige resultatet [:D]

SIGN!! vi bygger hus selv og syns det er så stas med litt inspirasjon :)

Da begynner carporten å ta form [;)] ! Det er til og me platet oppi taket [:D]

Hei hei og god sommer alle [:D]! Ja no begynner ting å ta form inni huset at jeg har så sykt lyst å flytte inn nooooooooooooooo heheh ! No skal tømrer gjøre seg ferdig med plating inne i huset før han tar ferie. Og om 2 uker så kommer jo fliser og slikt på badet så her går det fremover . Heldigvis skal vi to uker til usa no den 28 juli så da får tiden gå litt fort der [;)]. Da er det ikke lenge til overtakelse når vi kommer hjem tihi.

Pga at plater og slikt er kommet opp så kan jo jeg ikke ta så mye mer bilder utvendig av forandringene. Det er jo rom no heheh og så er det plast forand vinduene til de rommene som er ferdig platet så der går deti kke ann å ta bilde men jeg har prøvd å snike noen bilder av selve veggen hvordan den blir i gangen via stuen som ennå ikke er ferdig. Og så ligger jeg ut litt bilder over hvor stor kjøkkenet blir no når veggene er tett . Får litt mer bilde da [;)] selv om det skal bli gøyere å se når kjøkkenet er ferdig tihi

Her ser vi bort på den veggen som kjøkkenet kommer på. Kjøkkenet vil komme på den veggen til venstre og den vi ser rett frem så det blir rimelig bra kjøkken [;)] i såfall for meg som bare er vandt med lite kjøkken den dag i dag

Her kan du se platene som er kommet opp i gangen. Platene i gang,stue og kjøkken er hvite mens de på soverommene er caffelatte

Skyvedør ut til gang/inn til stue

Gang

No er carporten ferdig eneste som mangler er et dørhåndtak på boden tihi

Til og me platet oppi taket hehe

Da har de platet ennå mer [;)]

Gangen ( Tar bilde inn døren )

Lille toalettet ute i gangen

Stuen nesten ferdig platet

Gang som fører til soverom,bad og bod

Har du lagt smartpanel over hele huset?[:)]
Vi blir å ta ned "nostalgi smartpanel på en vegg i stua og mulig på noen andre vegger,litt gammelromantisk stil over den [;)]
Går jo veldig fort å slenge de på,istede for strie og maling som vi skal ha en del av også[&:]

ORIGINAL: Mamamora

Vi blir å ta ned "nostalgi smartpanel på en vegg i stua og mulig på noen andre vegger,litt gammelromantisk stil over den [;)]
Går jo veldig fort å slenge de på,istede for strie og maling som vi skal ha en del av også[&:]

Jepp det har vi utenom badet. Der er det selvsagt fliser. Vi kunne velge enten smartpanel eller gipsvegger og siden vi har gips vegger no så vil vi prøve noe annet for det er et h å sku henge opp noe med alle disse gipsankerene og det [:D].

Jepp det har vi utenom badet. Der er det selvsagt fliser. Vi kunne velge enten smartpanel eller gipsvegger og siden vi har gips vegger no så vil vi prøve noe annet for det er et h å sku henge opp noe med alle disse gipsankerene og det [:D].

Hva med sponplate og strie? Har hørt mye negativt om gips på veggene ja.

Litt sent no siden alt er kommet opp hehe [:D] Men det kommer jo alltids en dag vi har lyst å pusse opp etter å sett på smartpanelet noen år hehe :P Er jo grådig greit med smartpanel da er du lei fargen så bare mal ny farge på. Men tapet tror jeg det ikke blir for det er jo et h også å få av igjen fra veggen hehe ! :) Nei vi får se hva fremtiden bringer, man bli mye rart på veggene i løpet av livet jeg skal bo der [:D]

I dag var tømreren ferdig med å plate alle rom i huset så nå kan han ta seg en vellfortjent ferie [;)]. Om 2 uker kommer murer og ligger fliser på badet.

Mamma var med oss inn i huset i dag for å se og tok litt bilder med vivinkellinse hun har på kameraet. Tenkte sku vise dere litt av bildene og hvor oversiktilig det ble [;)]

Bad

Der hun står er doen så det er ganske bra str på badet . Borte i kroken vist en ser rett frem blir det badekar. Så den sluken en ser til høyre på bildet der blir dusj. så kommer vask og så toalett der som min mor står å tar bilde fra.

Våres soverom

Liten innebod

Soverom 2

Soverom 3

Gangen sett fra døren inn til stuen

Ute i gangen og det lille toalettet

Stuen

Gang ( bilde tatt fra ytterdøren)

Kjøkkenkroken

Utenfor

Litt sent no siden alt er kommet opp hehe [:D] Men det kommer jo alltids en dag vi har lyst å pusse opp etter å sett på smartpanelet noen år hehe :P Er jo grådig greit med smartpanel da er du lei fargen så bare mal ny farge på. Men tapet tror jeg det ikke blir for det er jo et h også å få av igjen fra veggen hehe ! :) Nei vi får se hva fremtiden bringer, man bli mye rart på veggene i løpet av livet jeg skal bo der [:D]

Ja går jo fint ann å male, så mye å velge mellom at blir galen!!!

Hei hei igjen [:)]

Ja da er nesten sommerferien over og på mandag begynner mureren på badet og gangen der det skal være fliser ! Gleder meg til å se hvordan det blir.

I dag har jeg og mannen vært ute å shoppet litt til huse.
Jeg fant meg to liftgardiner til kjøkkenvinduene. Disse er helt hvite.
Fant også lystett rullegardin til ungene sitt rom.
Så da er det i orden.

No leter vi litt etter priser på gardinstenger og skal kjøpe det på onsdag , fant ut at vi kom faktisk billigere ut ved å kjøpe på princess butikken enn jysk. Sku jo tro jysk var billigere egentlig men den gang ei.

Kommer nok med bilder i løpet av uken vist jeg får tatt noen [;)] evt får kommet meg inn i huset å tatt.

Dette blir en spennende tråd fremover[;)] Kjempefint hus! Og gleder meg til å følge med for å se hvordan dere får det[:D]

Back
Topp