Min husbyggetråd =)

Litt oppdateringer :

No har de prøvd å grave vekk all snøen på tomten våres og lagt oppå en duk der rørene skal være . Meeeeen så sef måtte det begynne å snø noe så gråååådig i helgen at de får ikke gjort noe, og mer snø skal det komme . No er jeg grådig lei snøen og håper den forsvinner for godt snart. Egentlig skulle ringmuren vært laget til nå og huset sku begynt på 1 mars men det ser ut som dette kommer til å bli forsinket en god del. Stakkars byggemannskap de er jo ikke herre over værte men fy så irriterende.. !
Så nå sitter vi egentlig bare på rumpen og venter på at snøen skal forsvinne eller ikke bli mer av.

Oppdaterer med et lite bilde etter snøen ble gravet vekk,

Gleder meg veldig til mer oppdateringer på denne tråden. [:D] Blir spennende å se hvordan det utvikler seg.[:)]

ENDEEEEEEEEEEELIG  kan jeg komme med oppdateringer og bilder [:)]! No skjer det noe her og det fort også hehe.....

No er endelig snøen forsvunnet og de kan begynne arbeidet sitt igjen ! I går var vi på tomten og tok bilder, og i dag var det også forandringer! Jeg syntes det såg så innmari lite ut den grunnmuren men bilde og virkeligheten lyger inntil huset er kommet oppå hehe ! [;)]!

Han som selger det fortalte at de hadde bygget huset til en dame, og når hun så grunnmuren så sto hun å hoppet og trippet for det var jo såååå lite. Rolig no sa mannen og ba hun ringe han den dagen hun skulle ta første husvasken og si om det ennå var for lite.
Han fikk aldri noe tlf hehehe [:D]

Bilde fra i går :

Bilde fra i dag :

Da er rørene kommet på plass skikkelig og de har fylt i litt med betong =) ! Så nå er det bare å vente til påsken er ferdig så blir det gøy med reisverk og full rulle

Oppdateringer 6 april =) ! Ja no er påsken over og arbeidet er begynt igjen på tomten. I dag kom materialen og de har begynt å få den opp. Så nå må vi følge godt med. Huset skal være tett til siste uken i april

Da var jeg vært på tomten igjen =) måtte sef det og skal si det var det skjedd forandringer siden i går ! Så nå må jeg nesten gå hver dag for å følge med hehe !

Sorry vist det er litt store bilder

Her er baksiden av huset der inngangsdøren kommer, soverom 1 kommer og bad på den veggen der.

Her er bilde av kjøkkenvinduene på kortsiden og litt av veggen til stuen mot veien.

Her er samme kortside der veggen til stuen er, og der to dørs terassedør kommer. Og 1 stort vindu til kjøkkenet

Her er fremsiden, der ser vi på vinduene til soverom 2 og 3 ...

Framsiden av stuen sine tre vinduer

Her er andre korsiden med vindu til lille boden, og badet !

[:D]følger spendt med[:D]

Åhhh, din heldiggris! Dette blir et flott hus ;D Gleder meg til å se flere bilder :)

Det er så moro å følge med på dette! Jeg ønsker gleder meg sååå mye til å få hus selv, men det er det nok mange år til enda... Gleder meg til du legger ut flere bilder!

tusen takk folkens :) ja jeg gleder meg stoooooooooooooort , er som julaften hver dag for meg no hehe !

chisme : huset er et nøkkelferdig hus så her er det bare å flytte rett inn [;)] når det er ferdig. Huset koster 2.750.000 nøkkelferdig. Våres kommer på 100 tusen mer ca pga tilrettelegging for eldste sønnen våres. No skal det også sies at dette ligger i et område som er populært å bygge hus og det er få tomter igjen og tomtene ligger på langt over millionen for en tomt. Så prisen er ikke så gale vist en tenker ut i fra det [:)]. Skolen ligger rett i samme byggefelt ikke langt fra huset våres. ja har drømt lenge om hus jeg også og endelig blir drømmen virkelig ! Er litt vanskelig å tro det ennå, tror ikke det går helt opp for meg før jeg flytter inn hehe at dette er faktisk mitt [:)]

Skulle vi bygget huset selv så tror jeg vi ville sett på muligheter for evt byggesett osv men den dag i dag må en jo ha folk til å stå ansvarlig for grunnmur og div annet. Får jo så vidt gjøre noe på huset selv. Så da blir det jo viktig å få inn bekjente som kan forskjellige ting innen byggebransjen for å redusere utleggene !
Men siden dette er nøkkelferdig solgt så er prisen den den er så lenge vi ikke forandrer i alle vinkler og rettninger da [:)]!

Åhh, heldige dere er!! [:)] Blir nok flotters dette[:)]

Gleder meg bare enda mere til oppstarten i Mai!![:)]

Takk for det [;)] ja du har virkelig noe å se frem til. 

Var sef ute en tur i dag også etter tips fra mamma om at no var de tatt plater på huset ..De har ikke fått kuttet ut alle vinduer og dører skikkelig ennå men det gjør de vel i morgen !

På dette bildet kan du se vist du ser på det huset i bakgrunnen, så store vinduer blir det hos oss også og ikke bare det lille som de har kuttet hehe

Da har takstoler kommet på huset =) .. No begynner det å ligne et hus mer og mer hehe ! [;)]

No er vinduene og terassedøren kommet til huset også så gleder meg til å se de oppe =)

her er litt bilder fra i dag

Profilert terassedør

Innvendig etter deler av taket er kommet på

Profilert ramme rundt taket

Eldstemann må forsikre seg om at rommet hans er så stort som det skal være =P

Så spennende!![:)] Kommer til å bli råbra når det er ferdig![:)]

ORIGINAL: *Solsikke*

Så spennende!![:)] Kommer til å bli råbra når det er ferdig![:)]

Det håper jeg på [:D] så langt så bra =)

Så fint det ser ut til å bli[:)] Gleder meg til å se fler bilder lenger ut i husbyggingen[:)]

tusen takk for fine kommentarer [:D]!

I dag kom det tikkende inn en melding fra en venninne om at no hadde hun kjørt forbi huset våres og nå er det ikke lenge før det må bli kranselag.

oi det var jo også en ting. Egentlig er det ikke normalt å ha det når en får nøkkelferdig hus men vi tenkte no vi kunne være snille å ha kranselag for disse stakkars mannen som jobber ute  og jobber for å få huset våres opp !

i dag var pappen kommet på nesten hele taket , manglet bare en liten bit som de sikkert gjør ferdig i morgen. Jeg googlet kranselag litt og hørte med andre og virker som en skal ha det når taket er tett og det ikke kan regne inn.. Så da må jeg vel snart få fingen ut å finne ut hva jeg skal servere disse karene og hvilke dag hehe .. Håper utbygger kan komme også så han får i seg litt god mat siden han har vært så snill og hjulpet oss så mye for at vi skal få dette huset [:D]..

hva ville dere servert på slik kranselag ????

Back
Topp