Min husbyggetråd =)

Stort og flott[:)]
Alle sier at våres stue,kjøkken og spisestue blir så stort,men deres ser jo like stort ut[:)]
Stor familie så godt med plass,når regner dere med å være ferdige? Vi har gjort så mye selv,holder på med det elektriske nå,
ting tar tid!!![&:][8D]

ORIGINAL: Mamamora

Stort og flott[:)]
Alle sier at våres stue,kjøkken og spisestue blir så stort,men deres ser jo like stort ut[:)]
Stor familie så godt med plass,når regner dere med å være ferdige? Vi har gjort så mye selv,holder på med det elektriske nå,
ting tar tid!!![&:][8D]

Regner med å få overta 13 september eller i såfall rundt den datoen. De sku flislegge hele denne uken og ligge gulv og det neste uke og da kommer kjøkken og baderomsmøblene inn og siste rest. [;)] .. skal inn å se om jeg ser flisene i dag og få tatt noen bilder . ikke lett å få tatt bilder uten å komme seg inn i huset..

Da har jeg vært inne på huset å sett i dag og i går =). Det går fremover.

I går : Veldig dårlig bilde men det er inn på badet. Membran

Og så på boden

Her er bilder fra i dag av gangen. badet måtte stå å herde en dag til virker det som

Her er noen ting vi har kjøpt inn :)
Gardiner til å ha på guttene sine rom og rullegardin som er helt lystett

Og så har jeg kjøpt meg Plissegardiner til kjøkkenet

Da var Flisene lagt på boden. Trodde ikke det skulle være fliser der men tydligvis. Varmtvannstanken står jo der inne så kan jo være derfor og at det var et våtrom i utgangspunktet. Gulvet på badet var også lagt og begynt på nederste raden på veggen i går . Klarte ikke ta bilde for de ble så dårlige siden vi må se inn ruten på våres soverom og mot døren. Får bare med oss en liten bit.

Men her er i såfall bilde av gulvet på boden inne

Etter å vært på kontroll med gutten våres tok vi oss en tur i huset for å se hva de holdt på med der. Vi hadde vært der ute på fredagen og sett og da var flisene kommet på i gang med fuging, mens på boden var de lagt flisene men ikke fuget og badet var gulvet lagt men ikke de på veggene. Vi såg også at gulvet våres var kommet så regnet med de ville begynne på det på mandag.

Nå når vi kom i dag var badet ferdig fliset, no mangler bare fugingen =) og samme med boden mangler fuging. Gulvet var lagt i hele huset. Det hadde kommet 6 mannfolk kl syv og kl tolv var de ferdig med hele huset. Her snakker vi effektive folk gitt hehe [:D]. Jeg gleder meg noe sykt til å flytte inn :) bare 3 uker igjen no weeee. Det skal bli så utrolig deilig. I november skal gutten våres ha stor operasjon på flere plasser i kroppen så da får vi testet ut huset skikkelig =)

Kjøkkenet med ferdig gulv, og noen stikkontakter på veggen :) så nå er det bare å vente på at kjøkkenet kommer inn

Stuen =)

Gangen ferdig lagt gulv under pappen

Sånn ser gulvet ut :) blir bra.

Badet klar til fuging

Våres soverom ferdig gulv :)

Det lille toalettet sitt  gulv er ferdig :) Ser ut som fliser men det er det ikke. Tror det er sånn våtromsbelegg ting . Var ganske stilig ser ut som fliser, måtte gå veldig tett inntil for å se at det ikke var det

Er så kjekt å følge tråden din! Kan tenke meg dere gleder dere til å flytte inn nå!

ORIGINAL: *Perlemor*

Er så kjekt å følge tråden din! Kan tenke meg dere gleder dere til å flytte inn nå!

Takk for det [:D]. Jepp no er vi så klare som det går ann å bli bortsett fra pakke delen. Vet ikke hvilke ende jeg skal begynne i.

Da er uke 34 ferdig og nå ligger listene utover gulvet og de er begynt å kappe [:D]. De har også montert rundt kjøkkenvinduene, terassedøren , litt inne på soverommene og dørene der.

Det har også kommet en del som ligger på kjøkkenet, vetkje om det er skaper eller om det er kjøkkenbenken.

På mandag skal vi treffe de ved huset for å vise de hvor vi skal ha asfalt , da begynner de å fylle i og skal gjøre klart for å ligge den [:D]. På mandag begynner vi på uke 35 og vi overtar uke 37 så det er bare 2 uker igjen [:D][:D][:D][:D][:D]

Det sto faktisk en mann der inne i dag på en lørdag å listet [;)]
Her er litt bilder fra mobilen :

Her er kassen jeg lurer fælt på hva er..

Listverk rundt vinduene

Listverk rundt terassedøren

Sprosser på terassedøren og det store vinduet. Disse manglet

Listverk over dørene ute i gangen

Listverket rundt soveromsdøren våres. Du kan også se i bakgrunnen at badet er ferdig fuget på vegg og gulv :D

Listing i taket på ene soverommet.

Weeee i dag kom kjøkkenet og de har delvis montert det [:D]. vi har også fått inn ovn og pipe [:D].
Mannen var på huset i dag for å forklare de litt om asfalten hvor den sku være og da spurte han når de forventet å være ferdig. Når skal dere overta sa han mannen. Jo uke 37 står det og no er vi i uke 35. Å jaaaada sa mannen det sku de klare med et tonefall på at de ikke er langt unna å være ferdig. Denne uken skal de montere alt ferdig innvendig, så er det bare å vente på rørleggeren skal koble toalett,vask,dusj og badekar [:D]..

Fikk sniket til meg litt bilder [:)]

Deler av kjøkkenet oppe :

Koksgrå fugemasse

Pipen

Ovnen

Så spennende tråd.. Gleder meg til å se ferdig resultat..

ORIGINAL: Hælledussan

Så spennende tråd.. Gleder meg til å se ferdig resultat..

Se mitt kjøkken,det er fint som ... alt hva jeg trenger , like fint som det. Det er fordi jeg elsker mitt nye kjøkken og fordi lommeboken er min venn hahahaha :P

ORIGINAL: Chisme

jeg blir bare SÅÅÅÅ misunnelig altså[:D] heldiggris! Blir nok kjempebra d her! hvor fikk du tak i biler-gardinene forresten?? [:)]

Kjøpte de som metervare på jysk :) mye billigere det enn å kjøpe ferdig sydde . 5 meter for 200 kr mener jeg det var.

ORIGINAL: Sidney

Så lekkert alt blir. Nydelig kjøkken!![:)] Gleder meg til å se det ferdige resultatet![:D]

sign blir kjempe fint :)

Da er dørene kommet på plass =)

Profilert skyvedør til eldstemann sitt rom

Ytterdøren våres. Derfor det er slik rist der er pga drenering siden vi skal ha asfalt helt opp til den risten. Med en helling på så klart.

Profilerte vanlig dører der det ikke er skyvedører. Altså bad,bod ,toalett og mellomste sin dør

No har asfalten kommet utenfor [:D][:D]. Ble ikke så glad da jeg såg at barne i feltet brukte veien våres som skatebane men det blir slutt på når jeg flytter inn om noen dager tenker jeg. Noen sa til meg at jeg skal bli stemplet som drittkjerring. Nei det har jeg ikke tenkt til men jeg har ikke lyst at det skal være 20 unger utenfor hos meg hver bidige dag å skate. da får de heller søke velforeningen om skatebane i stedet for fotballbaner [;)]

Nå er det snart ferdig, så deilig!

NYDELIG HUS[:)]

Ja no er vi ganske så nærme [:D]. Vi skal få tlf i dag ang hvilke dag vi får overta, enten mandag eller tirsdag over helgen så det blir spennende å se. jeg håper tirsdag for da har jeg folk som kan hjelpe meg å vaske ut huset skikkelig før vi flytter inn. De vasker ikke ut det må vi gjøre selv , og jeg tåler ikke sånn finstøv så må gå litt grundig over ! De andre dagene er alle opptatt så da må jeg gjøre det alene. Litt greit med hjelp [:D]

Så gøy!
Og så måtte jeg le litt da jeg så tapen på gulvpappen.. FOr jeg vet grådig godt hvor effektive de 6 mannfolka som har lagt gulvet ditt er! Dere har nemlig vært hos min mann og kjøpt gulv.. [8D][:D]
Og den gjengen der er så dønn effektive at det nesten er litt skummelt!!
De har lagt noen kvadrat i leiligheten vi bor i nå, de kom kl 7 en dag og før klokken var 9 hadde de lagt 20 kvm gulv. Og da var de bare to stykker. De har også skifta vinduer her, og det var gjort på en time. 4 vinduer. Veldig greit at de er så effektive![:D]

Det blir forresten et veldig fint hus!

ORIGINAL: Pijah

Så gøy!
Og så måtte jeg le litt da jeg så tapen på gulvpappen.. FOr jeg vet grådig godt hvor effektive de 6 mannfolka som har lagt gulvet ditt er! Dere har nemlig vært hos min mann og kjøpt gulv.. [8D][:D]
Og den gjengen der er så dønn effektive at det nesten er litt skummelt!!
De har lagt noen kvadrat i leiligheten vi bor i nå, de kom kl 7 en dag og før klokken var 9 hadde de lagt 20 kvm gulv. Og da var de bare to stykker. De har også skifta vinduer her, og det var gjort på en time. 4 vinduer. Veldig greit at de er så effektive![:D]

Det blir forresten et veldig fint hus!

heheh stilig =) ! Kanskje det var han vi traff da vi var innom å sku få se hvordan parketten såg ut i butikken. Ja de var sykt effektive hehe. Mureren var veldig imponert der han sto å fuget =) ! Kjekt med effektive folk [;)]

Back
Topp