Min husbyggetråd =)

tusen takk alle :) ja gleder meg kjempe til å komme i hus ! =) jepp terminen min var 21 mai og 22 kom mitt lille nurk, i dag kom vi hjem =) ! 

Gratulere såååå mye med lille nurket
Nyt tiden selv midt i husbyggingen !

Venter på nyyyye bilder![:)]

Vet du har nettopp fått deg bebis, men like spent og nyskjerrig allikevell jeg, heheh[:)]

Og gratulere forresten! [:D]

ORIGINAL: Cathrine_86

Venter på nyyyye bilder![:)]

Vet du har nettopp fått deg bebis, men like spent og nyskjerrig allikevell jeg, heheh[:)]

Og gratulere forresten! [:D]

Signerer denne! Hehe..

Hei hei :)

ja no er det en uke siden gullet kom [;)]! Tenkte jeg måtte oppdatere dere her inne litt. Er ikke så mye å skrive om akkurat for øyeblikket, huset står å tørker og de har fått inn finsementen så nå venter vi bare på at den skal tørke så de kan begynne å hive opp lettvegger !

Mannen var i dag å traff en av de som skal ligge asfalt utenfor huset våres og fått rede på hvor den skal være. Og virket som de ville gjøre dette snarest mulig så da kommer jeg kanskje med bilder av uteområdet [:)]! På onsdag skal vi i møte med elektriker for å gå igjennom punktene og om vi vil ha flere osv. Vi har tenkt litt på å ha to spotter utenfor inngangsdøren og tre utenfor terassedøren. Men vi får først se hva dette vil koste oss ! må tenke litt økonomisk også.

I dag sto det en mann å monterte sprosser på vinduene våres. Jeg har ikke fått vært ute å tatt bilde av det i dag men kanskje jeg får meg en tur i morgen [;)]! Tørkeperioden tar evig tid hehe men kanskje det går litt fortere vist finværet er med oss slik som i dag, nydelig vær for å tørke et hus i hehe  !

Meg og mannen har lekt oss litt på Jotun sine sider og tror vi har funnet fargen vi vil ha på huset [:D]!

Hva syntes dere ???

Da ble det litt å oppdatere dere med likevel [:D]! I dag var vi i møte med elektriker for å sitte hvor vi skal ha de forskjellige punktene i huset osv. Så nå er det bestemt så dette blir bra og tror nok vi skal ha nok stikkontakter i huset hehe. Så snakket vi litt med byggmannen om forskjellige ting og fikk velge fliser til badet [:)] og fikk se hvilke farge veggene blir i hele huset. Fikk også velge fliser som skal være ute i gangen. Så bar det etterpå ned til han som bestiller badekaret for å få en god pris på dusjdører til dusjen og det fikk vi så strålende fornøyd [:D], fikk også se hvordan baderomsinnredningen ser ut. Senere på dagen stakk vi ut for å ta bilde av huset, tok bare bilde av det utvendig me sprosser på.

Baderomsinnredningen

Sånn blir smartpanelen på kjøkken,stue og entre.Type stil og farge. Egentlig sku det være en magnolia farge men den var vist utgått så da får vi hvit. Samme for oss [;)]

Denne typen kommer på soverommene og gangen

Her er flisene vi skal ha på badet. Det blir mørke små på gulvet og litt større hvite på veggen

Dette blir flisene i gangen

Huset med sprosser [;)]

Så fint det ble med sprosser på! [:)]

Da er det bare å vente spent på neste oppdatering[:)]

Gleder meg til jeg også kan begynne legge ut bilder om fremgang og sånt, håper virkelig vi får begynt snaaaart! [:D]

Så flott det blir!
Vi har ganske like fliser som dere og veggene dere skulle ha i stua ol[:D]

Har dere valgt gulv enda?
Går det bra med den lille??

ORIGINAL: *LillMi*

Så flott det blir!
Vi har ganske like fliser som dere og veggene dere skulle ha i stua ol[:D]

Har dere valgt gulv enda?
Går det bra med den lille??

Nice [;)]! Jepp egentlig følger det med vanlig lys eikeparkett men vi fikk lov å gå inn å velge oss en litt mørkere til samme pris. ( koster egentlig mer men vi var heldige) . På bilde nedenfor kan du se lys eikeparkett og den mørke vi skal ha hvordan forskjell det er .. Spurte mannen om jeg kunne få med meg en brosjyre på denne parketten men det fikk jeg ikke, i stedet så kappet han av prislappen på parketten og jeg fikk med meg hele platen hehe :P !

Jo det går kjempe bra med den lille [;)]! Godt sovehjerte men begynt å bli litt mer våken no så her er alt bare vellstand [:)]

ORIGINAL: Cathrine_86

Så fint det ble med sprosser på! [:)]

Da er det bare å vente spent på neste oppdatering[:)]

Gleder meg til jeg også kan begynne legge ut bilder om fremgang og sånt, håper virkelig vi får begynt snaaaart! [:D]

Ja det blir bra da skal jeg følge med [;)]! Får håpe det ikke er så alt for lenge til..

Tittei [;)]

ja no skjer det saker og ting i huset. Vi var ute en tur i dag for å se om ting var skjedd og jammen har de begynt inne no. Isolasjonen er kommet inn. De har lagt planker på gulvet for å dele inn rommene der de skal være =) . Alt så veldig lite ut hehe, tenkte gurimalla hvordan skal vi få plass til det og det der hehe men sef syntet bedrar no når ting ikke er ferdig hehe.

Her er noen litt dårlig mobil bilder men en kan se hva de driver med [;)]

Inndeling til stue og kjøkken

Her er gangen som leder til soverommene og badet. vanskelig å se for seg no..

Rørene til det lille toalettet. så kommer gang, så kommer soverom 1 og så kommer bad helt innerst vist du forstår forklaringen min hehe

Står på kjøkkenet og ser inn i stuen. Ene lille vinduet der er eldstemann sitt rom, og det dobbel vinduet er våres rom.

Da er stenderverket til første rom kommet opp og det er til lille toalettet i gangen og ene veggen til kjøkkenet [;)]

Opp i taket kan en se romfordelingene

Dåååååå jenter og evt manner som følger med hehehe kommer det et bilderase til [:D]! Jeg kan med stoooor glede si at no begynner huset å lignet et hus innvendig også i såfall litt hehe. Ble helt hyper jeg av å se på forandringene som har skjedd så fort på bare 1 dag . hehehe.. Vil at det skal bli ferdig noooooooooooo...

I såfall så her er et lite bilderas og no kan kanskje dere se for dere hvordan det ca blir..

Står ved stuevinduene og tar bilde innover. Her ser vi på kjøkkenkroken. Så er det gangen ut mot inngangsdøren. Der kommer det også et lite toalett som ligger på samme vegg som kjøkkenet kommer på vist dere forsto den hehe :) !

Litt av stuen. På andre siden av denne veggen der isolasjonen kommer eldstemann sitt rom, og så lengre innover kommer vårt soverom =)

Samme vegg bare fra en annen vinkel

Her ser en bortover gangen som fører til soverommene,badet og en liten bod. Det lille vinduet en ser rett frem er vinduet som blir på lille boden.

Tusen takk får ny oppsummering! [:)] Begynner å komme seg nå ja [:)]

Mine damer og herrer no er isolasjonen kommet på plass i alle ytterveggene [:D]! Og de er begynt på taket. Wohoooooooooo hehe ! Var ute en tur i dag innimellom all rydding og vaskin. Skjønner vi skal ha visning i morgen så her har det gått i vasking og rydding før visningen skal være i morgen ettermiddag. Gleder meg til å få solgt leiligheten og slippe å tenke mer på det og kan bare glede meg til tur til usa og pakke og flytte når jeg kommer hjem igjen. Håper inderlig vi får solgt før usa turen for vist ikke vil det bli veldig stress.

Her er litt bilder til dere [;)]

Ny oppdatring her fra [:D]! Har ikke hatt helt tid og energi i det siste til å skrive så mye om husbyggingen men no håper jeg at jeg er tilbake [;)].. Det har skjedd litt her siden sist, ikke så mye innvendig på huset, vært tørke periode. Men for det første så begynte kommunen å tusse seg. De ville plutselig ikke betale ut penger til han som selger huset til oss før vi har solgt leiligheten våres. No de tror vist nok er gjort på 1 2 3, noe det ikke er. Vi har ikke lagt leiligheten vi eier no ut for salg pga vi ikke har vist om vi får tilskudd eller ikke. Vi turde ikke det for plutselig står vi her uten noe som helst verken hus eller leilighet så vi ville vente til tilskuddet var skriftlig avkreftet som våres. Dette fikk vi i slutten av mai og når vi fikk det så la vi ut leiligheten for salg og det er ikke lenge siden. Kjente jeg ble rimelig irritert på de for slik kan de ikke oppføre seg. Var ikke det som var avtalen

Byggefolkene ville stoppe byggingen men heldigvis så har vi en så utrolig gull verdt byggherre at han sa nei vi forsetter dette ordner seg. Og heldigvis så ser dt ut som han har rett. For i går så ringte det en dame for spørre om hun kunne komme på visning og det kunne hun jo sef. Rett etterpå ringer en mann som var her på visning en uke tidligere å la inn et bud som står til onsdag [;)]. Damen var veldig intr i leilighten og vi venter på bud fra henne vist hun fikk mer peng av banken så nå er vi spente her om det blir bud runde på disse to.

I dag var vi ute i huset , fikk låne nøklene å låse oss inn for å se at alle elektriske punkter var rett satt. De var ikke klart å gjøre alt rett men håper de fikser det fort for elektrikeren var egentlig ferdig i dag og gjort alt ferdig før ferien deres. Så nå er alle rør og alt lagt så nå er plating neste på agenda [;)] .Er så spennende [:D]! All isolasjon er kommet opp i ytterveggr og tak :)

Det er noe gale med opplastningsgreinet jeg bruker for bilder så får ikke lagt utpå no akkurat nå men egentlig er bildene dt samme som de over bare at no er det ledninger og rør og greier..

Lite bilderas :

En gutt som gleder seg til det er ferdig

Der som den grå slangen henger innpå er badet og der som vinduet er blir de to minste sitt rom

Ventilasjonsystem i alle rom

[:)][:)][:)]

Så spennende[:D] Åsså så fort det går! Trodde at huset måtte stå helt i fred i tørkeperioden jeg. vi holder også på å bygge hus (tråden vår: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=19945267 ) Når skal det være klart for innflytting? Vi er blitt forespeilet midt i februar. Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg! Alt som burde gjøres i huset vi leiger nå blir mildt sagt nedprioritert og er svært lite motiverende.. Nå vil jeg ha mitt eget hus! [8D]

Back
Topp